بازدید 7786
مسئولان سریع‌تر چاره‌ای بیندیشند

جان سیل‌زدگان در "تومان‌احمد بشاگرد "در‌خطر است

روستای تومان احمد بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد با مشکلات ناشی از سیل دست و پنجه نرم می‌کنند و هنوز پس از گذشت بیش از ۱۲ روز از سیل ویرانگر هیچگونه امدادرسانی به اهالی این روستا نشده است.
کد خبر: ۹۵۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸ 21 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم از بشاگرد، رئیس شورای اسلامی و دهیار روستای تومان احمد شهرستان بشاگرد از وضعیت نابسامان مردمان این روستا خبر دادند.

محمد طاهریان دهیار روستای تومان احمد  اظهار داشت: این روستا تا مرکز شهرستان بشاگرد ۸۵ کیلومتر و تا مرکز بخش ۵۵ کیلومتر فاصله دارد و برای ورود به روستا باید از دو رودخانه بزرگ جگین و گابریک عبور شود.

وی افزود: این روستا ۵۷ خانوار با جمعیتی حدود ۲۷۳ نفر دارد که حالا پس از گذشت ۱۲ روز از سیل گسترده در منطقه با کمبود شدید آذوقه و مواد خوراکی مواجه هستند.

دهیار روستای تومان احمد گفت: بار‌ها با فرماندار و بخشدار تماس گرفته‌ایم، اما جواب تلفن ما را نداده‌اند و تنها با ارسال پیامکی مبنی بر اینکه تا فردا راه را بازگشایی و امدادرسانی می‌کنیم بسنده کرده‌اند.
 

هیچ مغازه‌ای برای فروش اجناس مورد نیاز مردم وجود ندارد



وی ادامه داد: در روستای تومان احمد هیچ مغازه‌ای برای فروش اجناس مورد نیاز مردم وجود ندارد و عملا مردم این روستا در حال حاضر چیزی برای خوردن ندارند و اگر سریعتر از طریق بالگرد به مردم این روستا امدادرسانی نشود مردم از گرسنگی جان خود را از دست خواهند داد.

طاهریان گفت: در نزدیکی روستای ما ۷ خانوار دیگر نیز زندگی می‌کنند که اوضاع آن‌ها هم به شدت بحرانی و اسفناک است.

رئیس شورای اسلامی روستای تومان احمد نیز اظهار داشت: ما دورترین روستا از مرکز شهرستان هستیم همه چیز در این روستا خراب شده و حتی آردی وجود ندارد که بتوانیم نان خشک به زن و بچه خود بدهیم.

وی افزود: راه دسترسی روستا مسدود است و خودمان نمی‌توانیم از رودخانه‌ها عبور کرده و به روستا‌های مجاوری که اقلام امدادی دریافت کرده‌اند برویم، مردم این روستا از گرسنگی می‌میرند اگر مسئولان هر چه سریعتر به دادمان نرسند.

موسی توسلی گفت: اهالی این روستا کپر نشین هستند خانه‌ها خراب شده، لوله‌های آب روستا را سیل برده به بخشدار و فرماندار هم زنگ میزنیم پاسخ نمی‌دهند و با ارسال پیامک می‌گویند راه را باز می‌کنیم، اما تاکنون این اتفاق نیوفتاده است.

وی افزود: خواهش می‌کنیم با بالگرد به داد مردم برسید پس از گذشت ۱۲ روز هنوز یک کیسه آرد به روستا نیامده است مردم و زن بچه‌ها با سختی زیادی مواجه هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان