بازدید 9869

دفاع‌یک‌نامزد‌‌دموکرات‌از‌دانشجوی‌ایرانی‌بازداشت‌شده

یکی از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در واکنش به دستگیری یک دانشجوی ایرانی در یکی از فرودگاه‌های آمریکا، مبارزه با سیاست‌های بیگانه‌هراسی دولت ترامپ را خواستار شد.
کد خبر: ۹۵۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹ 21 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، به دنبال بازداشت یک دانشجوی ایرانی از سوی مأموران امنیتی «فرودگاه ماساچوست»، «الیزابت وارن» از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا خواستار آزادی وی و ورود او به آمریکا شد.

وارن غروب سه‌شنبه به وقت تهران در توییتی نوشت: «شهاب دهقانی دانشجویی با روادید قانونی است که برای خاتمه تحصیلاتش به آمریکا بازگشت. نیرو‌های محافظت مرزی آمریکا شبانه او را بازداشت کردند. اخراج وی باید متوقف شود و ما باید با سیاست‌های بیگانه هراسی دولت ترامپ مبارزه کنیم.»

مأموران حفاظت مرزی و گمرکی آمریکا بعد از بازداشت شهاب دهقانی، به او اجازه ارتباط با وکیلش را نداده و تهدید کردند که وی از همان فرودگاه اخراج خواهد شد.

وکیل دهقانی می‌گوید بیش از ۵۰ نفر معترض به اخراج وی از آمریکا، روز دوشنبه در فرودگاه لوگان تظاهرات کرده و خواستار لغو این دستور شده بودند.

چندی قبل نیز دولت آمریکا در ادامه خصومت با اتباع ایرانی، ده‌ها ایرانی را در مرز با کانادا بازداشت کرد و بازجویی‌های چند ساعته از آن‌ها انجام داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان