بازدید 11571

بحران در دولت نروژ درپی بازگشت یک زن داعشی

حزب راستگرای نروژ به دلیل اختلاف نظر با دولت ائتلافی بر سر بازگرداندن یک زن عضو داعش کناره گیری خود را از دولت اعلام کرده است.
کد خبر: ۹۵۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۶ 21 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از  تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، دولت میانه راست نروژ به دلیل اختلافات ایجاد شده در آستانه بحرانی سخت قرار گرفته است.

حزب راستگرای پیشرفت نروژ امروز (دوشنبه) اعلام کرد که از دولت ائتلافی این کشور کناره گیری خواهد کرد. دلیل این تصمیم حزب پیشرفت اختلافات در دولت ائتلافی بر سر بازگرداندن یکی از اعضای زن داعش از سوریه بوده است. این خبر را "سیو جنسن"، وزیر دارایی نروژ و رئیس این حزب راستگرای افراطی اعلام کرده است.

حزب پیشرفت نروژ مخالف بازگرداندن این عنصر داعشی به کشورش بود. با خروج این حزب، ائتلاف حاکم به نخست وزیری "ارنا سولبرگ" اکثریت خود در پارلمان را از دست می‌دهد.

البته سولبرگ اعلام کرده که همچنان در سمت خود باقی خواهد ماند و یک دولت اقلیت از محافظه کاران، لیبرال‌ها و دموکرات مسیحی‌ها را رهبری خواهد کرد. این سه حزب با هم ۶۱ کرسی از مجموع ۱۶۹ کرسی پارلمان را در اختیار دارند. حزب راستگرای پیشرفت ۲۷ کرسی پارلمان را در اختیار دارد.

نخست وزیر نروژ اعلام کرد که به تصمیم حزب پیشرفت احترام گذاشته و از همکاری‌های سازنده آن از سال ۲۰۱۳ تشکر می‌کند. وی تاکید کرد که همچنان خواهان همکاری با این حزب است.

روز جمعه یک زن ۲۹ ساله عضو داعش همراه با پسر ودخترش از سوریه به نروژ بازگردانده شد. این زن در پاکستان متولد شده، اما بزرگ شده نروژ است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر