بازدید 28554
مرور روزنامه‌های دوشنبه سی ام دی ماه؛

باید چه اتفاقی بیفتد که یک مدیر در این مملکت استعفا دهد؟ /ادعای «پیشگامی رئیس جمهور در پروژه ضدملی» مصداق توهین وافتراست؟ / چرا ماجرای کیک قرص دار و ذرت و شیر مسموم مطرح می‌شود؟

گزارشی از ۴۸ دقیقه برزخی حادثه تشییع کرمان، ادعای شکسته شدن رکورد رد صلاحیت‌ها بعد از مجلس ششم، لایحه‌های غلط لابه‌لای معیشت مردم، تضعیف هژمونی منطقه‌ای ایران، اعتراض رئیس به رد‌صلاحیت‌های پارلمانی، شیر‌های آلوده از واقعیت تا شایعه، مزدوران سعودی، آماج موشک‎های ناشناس، موج خشم و خون و آتش، در خیابان‎های بیروت، توهین «جنتلمن فرانسوی» به هفت هزار سال فرهنگ و تمدن ایرانی، لکه ننگ توطئه سعودی ـ امریکایی بر دامن AFC، و ساخت نخستین موتور فضایی غیرامریکایی در جهان با نام آرش در ایران، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۵۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۱ 20 January 2020

باید چه اتفاقی بیفتد که یک مدیر در این مملکت استعفا دهد؟ /ادعای «پیشگامی رئیس جمهور در پروژه ضدملی» مصداق توهین وافترا است؟ /ماجرای کیک قرص دار و ذرت و شیر مسموم چرا مطرح می‌شود؟

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه سی ام دی ماه در حالی چاپ و منتشر شدند که تکذیب و توضیح درباره شیر آلوده در کشور از یک سو و انتقاد رئیس مجلس از ردصلاحیت گسترده کاندیدا‌های انتخابات مجلس و نقد و تحلیل حقوقی و سیاسی ادعای کدخدایی درباره انتقاد روحانی از شورای نگهبان در کنار موضوعاتی همچون بازی سیاسی در مستطیل سبز شکایت ایران از AFC به فیفا در صفحات نخست روزنامه‌های امروز کشور برجسته شده اند.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

باید چه اتفاقی بیفتد که یک مدیر در این مملکت عذرخواهی کرده و استعفا دهد؟

ولی الله شجاع پوریان، مدیرمسئول روزنامه همدلی در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان فرهنگ مسئولیت‌پذیری و استعفا نوشت:
۱- «خردمندترین مردم، عذر پذیرترین آن‌ها از مردم است»، «پوزش‌طلبی دلیل خردمندى است...»، «برای هر یک از کارهایت سرپرستی که بزرگی کار بر او چیرگی نیابد و فراوانی کار او را درمانده نسازد، بگمار و بدان که هر گاه در کار نویسندگان و منشیان تو کمبودی وجود داشته باشد که تو بی‎خبر باشی، خطرات آن دامنگیر تو خواهد بود». این‌ها بخشی از احادیث و روایاتی است که از حضرت علی (ع) در باب اهمیت مسئولیت‌پذیری و فرهنگ عذرخواهی درباره کارگزاران نظام اسلامی ذکر شده است. مسئولیت‌پذیری و عذرخواهی در اسلام و آموزه‌های دینی، یک اصل مسلم و فضیلتی اخلاقی است که به فراوانی در آیات و روایات و احادیث معتبر دینی آمده است.


۲- تاریخ و ادبیات ایران و بزرگان ادبی و شاعران نامی ما نیز بر فرهنگ مسئولیت‌پذیری و عذرخواهی از مردم تاکید و سفارش بسیاری داشته‌اند؛ که به عنوان مثال صایب تبریزی می‌گوید: «از کریمان معذرت در وقت احسان خوش‌نماست» یا امیرخسرو دهلوی نیز در دیوان اشعار خود بر این مهم اشاره دارد: «وقتی اگر ز. جان من ناوک تو خطا شود/تن به قصاص در دهم معذرت خطای تو.» اگر بخواهیم از حافظ و سعدی و دیگر بزرگان ادبی ایران‌زمین نمونه بیاوریم سخن به درازا خواهد کشید.
باید چه اتفاقی بیفتد که یک مدیر در این مملکت استعفا دهد؟ /ادعای «پیشگامی رئیس جمهور در پروژه ضدملی» مصداق توهین وافترا است؟ /ماجرای کیک قرص دار و ذرت و شیر مسموم چرا مطرح می‌شود؟
۳-پذیرش مسئولیت و استعفا یک پدیده رایج در نظام‌های سیاسی جهان است. یک مسئول همچنان که به واسطه مسئولیت از برخی مواهب، امتیازات و حقوق مناسب برخوردار می‌شود، این انتظار از او نیز می‌رود که در صورت خطا و اشتباه نیز مسئولیت خود را بپذیرد و کناره‌گیری از مسئولیت به عنوان یک رفتار منطقی و عقلانی که از بخشی از آلام جامعه در چنین چالش‌هایی می‌کاهد شناخته می‌شود، پدیده‌ای که شوربختانه در جامعه و نظام سیاسی امروز ما بسیار غریب است و کمتر و چه بسا هیچ‌گاه شاهد آن نبوده‌ایم که مدیرانی پس از یک خطا و اشتباه از مقام خود استعفا داده باشند!


۴-چندین روز از سقوط هواپیمای مسافربری و مرگ ۱۸۰ نفر از سرنشینان آن می‌گذرد، فاجعه‌ای تلخ که شیرینی وحدت و یکپارچگی برآمده از خون سردار شهید سلیمانی را بر همگان تلخ کرد. صرف نظر از روایات مختلف و گاه متضاد از حادثه که ضربه مهلکی بر اعتماد جامعه زده است و به رغم پذیرش خطا توسط برخی دستگاه‌ها، مصیبت‌بارتر آن است که هنوز حتی یک نفر از مسئولان و مدیران مرتبط با این حادثه از کار برکنار نشده یا استعفاء نیز نداده‌اند!


۵- در همین چند روز اخیر علاوه بر فاجعه سقوط هواپیما و کشته شدن ۱۷۶ نفر، حدود ۷۰ نفر از هموطنانمان در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی در کرمان جان خود را نیز از دست داده‌اند، آیا برای جامعه‌ای که این روز‌ها بیش از هر زمانی با گفتمان مردم‌سالاری، پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری آشنا هستند، این ابهام به وجود نمی‌آید که دقیقا باید چه اتفاقی بیفتد که یک مدیر در این مملکت از مسئولیت خویش، با اختیار و در پاسخ به قصور یا خطا و اشتباه عذرخواهی و کناره‌گیری کند؟!


۶- مردم این روز‌ها آسان‌تر از همیشه اخبار مختلف دنیا را پیگیری می‌کنند، مدیری که بابت تاخیر بیست دقیقه‌ای پرواز از مقام خود استعفاء می‌دهد، وزیری که به دلیل مواجهه با افکار عمومی به راحتی از مقام خود کنار می‌رود و این مقایسه کناره‌گیری از مسئولیت در نظام سیاسی ما با نظام سیاسی روز دنیا به قدری معنادار شده است که مردم به راحتی می‌توانند پیش‌بینی کنند حتی در فجایعی به مراتب گسترده‌تر و تلخ‌تر نیز مسئولی از مقام خود تکان نمی‌خورد که هیچ، گاه در مقام مطالبه نیز قرار می‌گیرد!

 

چرا ماجرای کیک قرص دار و ذرت و شیر مسموم مطرح می‌شود؟

مسعود پیرهادی، سدربیر روزنامه رسالت در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان دروغگو را «شیر» نکنید، نوشت: ذرت و کیک و شیر، بهانه هستند؛ خطی که پیگیری می‌شود ابهام‌زایی برای امنیت غذایی است. نوک پیکان، به سمت آن کارشناس صداوسیما نیست، چه‌بسا او به عواقب حرفش آگاه نبوده و منظوری نداشته، اما قطعا کسانی که این خط را پیگیری کردند و در افکار عمومی جا انداختند، یا غافل‌اند یا خائن که البته نتیجه هر دو یکی است؛ بی‌اعتمادی مردم به محصولات غذایی.‌


می‌خواهند به نقطه‌ای برسیم که به همه‌ چیز شک کنیم و خلاصه آب خوش از گلویمان پایین نرود. چه روشی بهتر از آنکه هرچند روز یکی از کالا‌های خوراکی را آلوده نشان دهند؛ یک روز قرص وسط کیک‌ها نمایان می‌شود؛ یک روز قبل آن ذرت و امروز هم شیر، قربانی می‌شود. اگر قدری این امور را از پیش طراحی‌شده ببینیم، متوجه می‌شویم سراغ محصولاتی هم رفتند که بیشتر بچه‌ها مصرف می‌کنند تا هم خودشان نگران شوند و هم والدین آن‌ها به هم بریزند.
باید چه اتفاقی بیفتد که یک مدیر در این مملکت استعفا دهد؟ /ادعای «پیشگامی رئیس جمهور در پروژه ضدملی» مصداق توهین وافترا است؟ /ماجرای کیک قرص دار و ذرت و شیر مسموم چرا مطرح می‌شود؟
پیگیری مبدأ و منشأ تولید این مطالب و همچنین Promote و بازنشرکردن آن‌ها برای برخورد قضائی واجب و ضروری است. برخورد باید اعلام شود تا بقیه افراد مغرض هم متوجه جدیت ماجرا شوند وگرنه دروغگو «شیر» می‌شود! با همه این احوال چنانچه برخورد و تکذیب و ... هم انجام شود قطعا لطمه واردشده جبران نمی‌شود. همیشه خبر کذب، روان‌تر حرکت می‌کند و با کم‌ترین زحمت، دست‌به‌دست می‌شود، اما تکذیبیه‌ها و جوابیه‌ها هیچ‌گاه به گردپای مطالب دروغین نمی‌رسد. فلذا پیشگیری از وقوع چنین وقایعی که آرامش روانی مردم را سلب می‌کند بسیار حیاتی است. در وهله بعدی صاحبان صنایع غذایی باید دلگرم شوند که در بحبوحه جنگ رسانه‌ای و تخریب‌های ناجوانمردانه تنها نیستند وگرنه چرخ تولید، با نگرانی می‌چرخد و صاحبان سرمایه با طیب خاطر وارد این عرصه‌ها نمی‌شوند. درنتیجه نه‌تن‌ها تولید، رونق پیدا نمی‌کند بلکه با کسادی مواجه می‌شود.


دشمنان داخلی و خارجی تمام توانشان بر مبنای این است که القا کنند ما نمی‌توانیم، ما ضعیفیم، از ما برنمی‌آید و امثال این‌ها؛ از این‌طرف ما هم باید تمام توانمان را بگذاریم که نه‌فقط در شعار بلکه در عمل اثبات کنیم که ما می‌توانیم؛ ما قوی هستیم و قوی‌تر هم می‌شویم و حتما حل مشکلات این کشور از ما برمی‌آید.

 

ادعای «پیشگامی رئیس جمهور در پروژه ضدملی» مصداق توهین وافترا است؟

صالح نیکبخت حقوقدان طی یادداشتی با عنوان ادعایی که می‌تواند مصداق توهین، افترا باشد که در روزنامه ایران چاپ و منتشر شده نوشت: «جنجال برای تأیید صلاحیت افراد فاقد صلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رئیس جمهوری در این پروژه ضدملی تأسف‌بار است...»
به کار بردن عبارت «پیشگامی رئیس جمهوری در پروژه ضدملی» در جمله فوق از سوی سخنگوی شورای نگهبان در انتقاد به رد صلاحیت‎ها یا عدم احراز صلاحیت تعداد زیادی از کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی، بهت‎آور و موجب حیرت صاحبنظران سیاسی و حقوقی شده است. گرچه به موجب اصل ۹۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی، شورای نگهبان بر انتخابات مجلس خبرگان، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و همه‌پرسی نظارت دارد و با تفسیر شورا این نظارت، استصوابی است، اما با این حال در قانون اساسی و سایر قوانین کشور، شورای نگهبان و هیچ مقام و نهادی مصونیت از انتقاد ندارند؛ لذا انتقاد رئیس جمهوری از رد صلاحیت گسترده کاندیدا‌ها و از آن جمله بخشی از نمایندگان شاخص مجلس، سابق و اسبق، نمی‎تواند مصداق مشارکت در پروژه ضدملی باشد آن گونه که سخنگوی شورای نگهبان ادعا کرده است.

زیرا نه شورای نگهبان و نه اعضای آن به لحاظ اعتقادی و دینی معصوم نیستند و هر انسانی هم ممکن است در گفتار و کردار و پندار دچار خطا شود. البته این خطا تا زمانی که به موجب قانون مصداق یکی از جرایم پذیرفته شده در قوانین جزایی کشور نباشد، توسط هرکسی صورت بگیرد قابل انتقاد است و نمی‎توان منتقد را متهم به ارتکاب جرم یا عملی غیراخلاقی کرد.
باید چه اتفاقی بیفتد که یک مدیر در این مملکت استعفا دهد؟ /ادعای «پیشگامی رئیس جمهور در پروژه ضدملی» مصداق توهین وافترا است؟ /ماجرای کیک قرص دار و ذرت و شیر مسموم چرا مطرح می‌شود؟
هرچند ممکن است سخنگوی شورای نگهبان نیز دچار خطای گفتاری شده باشد -البته این امر هم از جانب هرکس محتمل است- با این حال، عدم احراز صلاحیت تعداد زیادی از کاندیدا‌های مجلس در دوره‎های مختلف از سوی شورای نگهبان همواره با حرف و حدیث و اعتراضات کاندیدا‌ها و افکار عمومی روبه‎رو شده است. این اقدام نه تنها اقبال مردم را به کاندیداتوری افزایش نداده بلکه هم تعداد کاندیدا‌ها و هم تعداد انتخاب‎کنندگان را در هر دوره‎ای که مواجه با رد صلاحیت‎های گسترده شده کاهش داده است. وانگهی به موجب قانون انتخابات و اصل برائت، همه مردم مصونیت داشته و از حق انتخاب شدن برخوردارند.


برای رد صلاحیت کاندیدا‌ها طبق قانون باید از چهار مرجع پیش‌بینی شده در قانون انتخابات استعلام شود و چنانکه پاسخ هر یک از این مراجع: نیروی انتظامی، دادگستری، ثبت احوال، وزارت اطلاعات (که سازمان اطلاعات سپاه هم به آن اضافه شده است)، منفی باشد شورای نگهبان حق رد صلاحیت کاندیدا‌ها را خواهد داشت. در غیر این صورت نظر شورای نگهبان که مبتنی بر رد صلاحیت کاندیدا‌ها براساس گزارش‏ها و اخبار عوامل و مخبرین این شورا باشد، در عمل نقض قانون انتخابات مجلس است که قبلاً این قانون هم به تصویب شورای نگهبان رسیده است. به عبارت دیگر در این گونه موارد اقدام شورای نگهبان، خلاف تصمیمات خود در تصویب آن قانون است. افزون بر این شورای نگهبان در چارچوب سیاست کلی جمهوری اسلامی علی‎القاعده باید زمینه اقبال عمومی به انتخابات را فراهم سازد نه اینکه با محدودیت حداکثری موجب ادبار (نومیدی) مردمی از شرکت در انتخابات شود و با این محدودیت‎ها زمینه پیروزی جناحی در انتخابات فراهم آید که درصد مشخصی رأی دارند و همیشه با کاهش تعداد رأی‌دهندگان کاندیدا‌های این جناح برنده انتخابات می‎شوند. شایان ذکر است محدودیت فراقانونی و براساس بسط نظارت شورا و رد صلاحیت براساس گزارش‎های واصله به این شورا، موجب تشکیل مجلسی می‎شود که حتی مقامات و مراجع رسمی کشور از ضعف و کیفیت کار آن ناله کنند.


سخن سخنگوی شورای نگهبان نسبت به رئیس جمهوری کشور و به‌کارگیری عبارت «پیشگامی در پروژه ضدملی» در برابر یک انتقاد ساده او از عملکرد نهاد نظارتی انتخابات، چنان که براساس خطای لفظی گوینده نباشد، حسب مورد می‎تواند از مصادیق اتهاماتی، چون توهین باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶۰
کلمه ی استعفا را از فرهنگ لغت حذف شده بدانید

این کلمه در ایران هیچ معنی ندارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
باید چه اتفاقی بیفتد که یک مدیر در این مملکت عذرخواهی کرده و استعفا دهد؟
من ميدونم! بايد اينقدراشتباهاتش بالا بگيره كه حتي نماينده هاي هم طيف خودش در مجلس برنام ه استيضاحش و مطرح كنن، بعد اون مسئول سريعا از ترس استيضاح و عدم راي اعتمادمجلس ، استعفا بده و سريعا هم پست هم سطح يا بالاتر دولتي بهش اعطا بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
در ماجرای افزایش بنزین نزدیک 2000 نفر جونشونو از دست دادن هر وقت ریس جمهور محبوب و مطلوب شما که عامل این بودن استعفا دادن بقیه هم از رو دست ایشان نگاه می کنند و استعفا میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
درکشورما بهنگام اتفاقات ناگوار مدیران ومسوولین برکنارنمیشوندیااستعفانمیدهند بلکه از پستی به پست دیگر منتقل وارتقامیگیرند !!!
روزنامه همدلی با حدیثی از امام علی شروع کرده بود
و حضرت علی در دعای خود به کمیل بن زیاد می گوید و امام معصوم ما سر در چاه می برد و ناله می کند که خدایا لایمکن الفرار من حکومت.
حکومت خدا با پایان دنیا هم باقیست از آنجا به کجا پناه می برید.
برخی مدیران دائم العمر هستند!!! ... میز و صندلی در ایران هم لذت بخش هست هم چسب صد قلو دارد و کنده شدنی نیست!!!
رد صلاحیت کسانی که دارای تخلفات مالی و عدم الزام عملی به قانون اساسی باشد نمی تواند فقط به رای و نظر و یا حتی گزارش از منابع ذکر شده در قانون بسنده شود . بلکه اگر نماینده ای مثلا در دور قبلی تایید صلاحیت شده است و در این 4 سال تخلف مالی و یا قانونی (غیر منطبق بر وظایف نمایندگی خود شده باشد ) سئوال اینجاست که چرا از این نماینده شکایت در دادگستری مطرح نشده است ! اعم از اینکه شاکی خصوصی یا مدعی العموم خواستار ان شده باشد ؟ واقعیت این است که حتی طرح شکایت هم کافی نیست و باید رای دادگاه در چنین مواردی بر علیه فرد بوده باشد که بتوان به ان استناد کرد . یعنی رای قاضی صادر شده باشد . این مسئله حقوقی است ... اقای کدخدایی می گوید ما دلایل متقین برای رد صلاحیتها داریم ولی قانون دست ما را بسته است !!! خوب سئوال اینجاست که چرا موارد این نمایندگان تا به حال به قوه قضاییه ارسال نشده است ؟ ایا باید می ایستادند تا موقع انتخابات اینها را رسیدگی کنند ؟ کار شورای نگهبان ا گر هم درست باشد چون مطابق بر روال حقوقی و قانونی نیست نمی تواند در این برهه از زمان مورد تایید قرار گیرد . مسئولین باید بدانند هنگامی که مسئول و نماینده و وزیر و مدیری تخلف می کند او را به پای میز محاکمه نکشند بعدا تبعات ان بیشتر گریبان خودشان را خواهد گرفت چنانچه الان گرفته است ! هرچه بگویند دلیل محکمی برای اثبات ادعاهایشان ندارند و متهم به یک جانبه گرایی می شوند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
کاملا موافقم شاید اگر به موقع برخورد بشه خیلی از مشکلات مملکت هم حل بشه و افراد بهتری جایگزین بشن
یوسف اکبری از همدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
یاد جوک معروف راننده اتوبوس و مسافران خواب افتادم که یکی بلند شد گفت آقای راننده اینها که همشون خوابند شما برای کی رانندگی می کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
شما اگر برای خواهرت یا دخترت فرد مشکوک به اعتیاد بیاید حاضری قبول کنی!
بله اثبات جرم بین یک تا 8 سال طول می کشد.
آیا می توان به صرف عدم اثبات اجازه دست درازی به مال و جان ملت را داد؟!
برخی رشوه ها به عنوان هدیه قابلیت پیگیری مجرمانه را ندارد اما از شایستگی نمایندگی ساقط می کند.

اصلا خود شما واقعا از نمایندگان این دوره راضی بودی!!
از همینایی که رد صلاحیت شدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
چرا منابع اطلاعاتی و امنیتی وقتی از تخلف افراد اطلاع دارند پرونده تشکیل نمی دهند و آن را به قوه قضائیه ارسال نمی کنند تا مردم بدانند به چه کسانی رای میدهند و شائبه رد صلاحیتها به صورت سیاسی از بین برود.الان معلوم نیست حق با کیست.البته انچه محرز است عدم انجام مسئولیت از سوی نهادهای امنیتی و مدعی العموم در برخورد با خلافکاران است
برخی ها دچار یأس و نا امیدی شده اند و سردرد گرفته اند.
دلیلش اینه که عینک شون رو غبار بد بینی گرفته.
عینکتون رو عوض کنید یا چشماتون رو بشورید.
با همه عیب ها و کاستی ها، خیلی ها در دنیا آرزوشون زندگی به جای ما است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
حالت خوبه!!! دقیقا در مورد کجا داری حرف میزنی !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
شدیداً سکوت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
به ۷۵۸
احتمالا یا آقازاده هستی
یا از کاسبان تحریمی
و یا کلا تعطیل کردی
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
ببین اونا دیگه چقدر بدبختن که میخوان جای ما باشن!!!!!!یک ماه اینجا زندگی کنن خودشون در میرن
از دید برخی رهبری حق دخالت در هیچ امر بین المللی و داخلی را ندارد.
جز اینکه در دفاع از "ما" وارد میدان بشود.
در قضیه بنزین رهبری باید به کمک دولت می آمد. الانم باید برای حمایت از متخلفین ما وارد گود شود.
حتی کسانی که خود وزارت کشور صلاحیتشان را "رد" کرده است.
نه اینکه در ش.رای نگهبان"صلاحیتشان احراز نشده" است
سلام
منظور از استعفا در حادثه سقوط هواپیما، متوجه چه کسانی است؟
موشته شده که فقط دستگاه ها برای این موضوع عذر خواهی کردند. این غیر منصفانه است. سردار حاجی زاده شخصا عذر خواهی و قبول مسئولیت کردند. اگر منظور استعفای ایشان است که خواست اسرائیل است. خدا خواست سردار از حمله دشمن جان بدر ببرد. اما ظاهراً عوامل داخلی پازل دشمن را تکمیل می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
شما ها وقتی کم می آورید و چیزی برای ماست مالی ندارید . فورا" آمریکا و اسرائیل را بلغور می کنید.
متاسفانه این موارد باعث بدبینی مردم مخصوصا کسانی که بچه های کوچیک دارند می شه من هنوز جرأت ندارم اجازه بدم بچه هام کیک بخورن الان هم شیر شاید اگر زودتر با عوامل پخش این شایعه ها برخورد بشه و سرشاخه شون مشخص بشه و همین طور هدفش، این همه نگرانی ایجاد نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
خودت تو خونه کیک درست کن که نگران نشی
مه لقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
سلام. می تونست سردار استعفا بده بعد مقام بالادستی استعفاش رو قبول نکنه. اینطوری قشنگتر بود و احترام شون پیش مردم بیشتر می شد.
شورای نگهبان یه حرفی زده که هر جور حساب کنی منطقیه . میگه من مستندات رد صلاحیت افراد را مکتوب به اونها دادم پس اگه واقعاً راست میگن که این رد صلاحیت جناحی و حزبی بوده همون اظهار نظر مکتوب را خود فرد معترض منتشر کند
این حرف کجاش اشتباهه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
چرا مستندات به قوه قضائیه داده نشده؟ اگر داده شده چرا رسیدگی نشده؟ اگر رسیدگی شده و محکوم شده، چرا هنوز آزاد است و در مجلس است؟ اگر رسیدگی شده و تبرئه شده، چرا باز رد صلاحیت شد]/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
اشتباه در کار نهاد امنیتی است که از خلاف خلافکاران در نهادهای قدرت خبر دارد اما این اطلاعات را به موقع در اختیار قوه قضائیه جهت تشکیل پرونده و صدور رای نمیگذارد.حتی یادم هست اقای احمدی نژاد لیستی از افراد مجرم را به قوه قضائیه ارسال کرده بودند که به هیچ وجه در آنجا ترتیب اثر داده نشد
شیر آلوده رو کجای دلم بذارم؟؟؟
در تفکر اینا استعفا یعنی عقب نشینی نزد مردم.
از این به بعد مسئولین به جای پرچم آمریکا، گرین کارتهای خود و فرزندانشان را آتش بزنند تا کمر آمریکا بشکند !
استعفا برای مدیران زمانی اتفاق میوفتد که یه کار و سمت بالاتری بهشون بدن
روزنامه های سینه چاک بورس هرروز رشدساختگی رابادرشت ترین فونت تیترمیکنندولی همین جراید روزی که شاخص ۱۷ هزارواحدفروریخت وشدیدترین سقوط تاریخ خودراتجربه کرد شتردیدی ندیدی !!!!!
در خصوص شيرهاي آلوده اگر اين مشكل وجود دارد كه بايد مطرح شود و با كسي كه اطلاع رساني كرده نه تنها نبايد برخورد كرد بلكه بايد تشويق هم بشوند و حتما اين مورد وجود داشته كه در رسانه ملي مطرح شده. نبايد با همه چيز به شكل سياسي و امنيتي برخورد كرد و هميشه جمله معروف كشور در وضعيت خاص قرار دارد را به كار برد. بايد خبرنگاران و برنامه سازها آزاد باشند و مشكلات را مطرح كنند و مردم حق دارند در جريان قرار بگيرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
رسانه ملی
و اصلا نمی توان به آنها اعتماد کرد
آنها برای به زمین زدن دولت و رسیدن به مجلس و دولت بعدی بسیار فعال شده اند
و دست به هر کاری میزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
کارشناس مربوطه نظری در راستای حفظ سلامت مردم داده و اتفاقا کار خوبی کرده باید بررسی و نظر درست به مردم ارائه شود چرا با هو و جنجال کاری میکنید کسی جرات اظهار نظر در باب سلامت مردم را نداشته باشد.اتفاقا باید کارشناسان از زوایای مختلف چنین مسائلی را در تلویزیون مطرح و وزارت بهداشت هم پاسخگو باشد.
من همیشه با درخواست بچم برای خرید چیپس و پفک و بستنی مخالفت میکردم و فقط شیر واسش میخریدم و تشویقش میکردم که شیر مصرف کنه اما وقتیکه ریسکش تقریبا به اندازه همون پفک و چیپس بوده عصبانی میشم، لطفا درست اطلاع رسانی کنید و صورت مسئله رو پاک نکنید یکی به ما بگه میزان ریسک مصرف شیر چقده؟
"ولی الله شجاع پوریان مدیرمسئول روزنامه همدلی در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان فرهنگ مسئولیت‌پذیری و استعفا نوشت:"

آقا ولی! شما یا فکر کردی خیلی باهوشی یا اینکه خواستی صفحات روزنامه را پر کنی.
سردار حاجی زاده، هم قبول مسئولیت کرد و هم گفت هر تصمیمی که توسط مسئولین برایم گرفته شود من تابع هستم. این کار خیلی بالاتر از استعفا است. مردانه پای حرفش ایستاده. ضمنا هنوز تحقیقات ادامه داره و ممکنه اثبات بشه که حمله سایبری بوده باشه. البته شواهدی بر این موضوع هم اعلام شده.
لطفا توی خط دشمن قدم نزن لطفا
پاسخ ها
مهرانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
اتفاقا در خبرا بود که حمله سایبری تقریبا منتفی شده ولی همچنان تحقیقات ادامه داره. سردار می تونست مسئولیت قبول کنه، استعفاش رو اعلام کنه بعد بگه حالا که مسئولیت ندارم نهادهای مرتبط بدون رودربایستی تحقیق کنن و هر تصمیمی گرفتن من گردن می نهم. اینطوری قشنگتر نبود؟
مدیران رده بالا بیشتر از اقوام نزدیک و وابستگان جناحی هستند
حالا شما قاضی ، کدومشون استعفا میدن؟
گیریم که بر فرض محال استعفا دادند ، چه دردی از مملکت درمان میشه
یادتونه دکتر آقایی استعفا داد ، آیا دیگه قطاری از خط خارج نشد ؟
هوا آلوده .مواد غذایی آلوده . آب آلوده . مدیران آلوده . پس ما ملت جه بکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
راحت باشیم و لذت ببریم !!!؟؟
و به خودمان تلقین کنیم که ما چقدر خوشبختیم !!؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
در عوض امنیت داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
هیچی مثل همیشه که نشستی و کامنت نوشتی و خبر خوندی ادامه بده نسلمون ریشه کن میشه بالاخره از قدیم هم گفتن صد سال اول سخته بعدش دنیا خلاص میشه و باز از قدیم هم گفتن خلایق هرچه لایق
اقغانها یک مثل دارند، می گویند ما زیر بار زور نمی رویم مگر اینکه زورش زیاد باشد! خب استعفا معنی ندارد باید اخراجشان کنید تا بروند، البته امار داریم حکم اخراجشان هم داده اند ولی حاضر به تحویل پستشان نبودند. همچنین مدیرانی داریم ما!
بحث شیر جدیست چون بحث ذرت های الوده جدی بود و من خودم از جمله کسانی بودم که بخاطر ذرت الوده کلی تلفات داشتم در مرغداری...
از ان باید ترسید که کارشناسی که در رسانه ملی اطلاع رسانی کرده برکنار ویا مستعفی شود در دوره قبل یکی از بزرکان مجلس گفته بود فقط بهشت زهرا ها هستند که فردرا از صندلی مدیریت جدا میکنند دوم اینکه وقتی تخلفی از نماینده مشهود میشود این مجلس است که باید مصونیت قضایی نماینده سلب کند اگر برای شورای نگهبان تخلفی در طی دوره از نماینده ای اثبات شده این شورا وظیفه دارد پس از رد صلاحیت شخص نماینده سریعا اطلاعات را بمجلس برساند تا خود نمایندگان بررسی ودر صورت اثبات سلب مصونیت ومعرفی بمراجع قضایی را انجام دهند
تمام مشکلات به شرط پیگیری مردم حل شدنی است امیدوارم مردم با بلوغ فکری و درخواست منطقی همراه با رسانه های مستقل و همچنین تلویزیون دولتی ،فضایی فراهم اورند که مشکلات در همه زمینه ها طرح شود و مسئولین نیز ملزم به پاسخگویی باشند و این شدنی است
قانون بقاء مدیر در ایران
---
مدیر نه بوجود میاید و نه از بین میرود، بلکه از پستی به پستی دیگر منتقل می‌شود.
شاید به نظر یک طنز بیاید، ولی نگاهی به مدیران 40 سال گذشته بیاندازید.

این افراد مدیر بدنیا می‍آیند.

در دوره مهد کودک، مدیر اسباب بازیهای مهد کودک بوده.
در دوره ابتدایی، مدیر ...
...
در دوره دانشجویی مدیر انجمن ...
به محض فارغ التحصیلی مدیر یک شرکت بسیار بزرگ (مثلا خودرو سازی) بدون داشتن هیچ تجربه مناسب
...
نماینده مجلس

تابناک لطفا منعکس کنید.
عابدزاده رئیس هواپیمایی کجاست؟ چرا استعفا نمی دهد؟
عابدزاده رئیس هواپیمایی کجاست؟ چرا استعفا نمی دهد؟
تابناک عزیز چندین بار به زبان مختلف گفته شده اگر دوست نداری جمع کن برو از عذر خواهی خبری نیست.استعفا هم اگر خوبه خودت استعفا بده.
مدیر و مسئول کسانی هستند که در برابر اختیاراتشان پاسخگو هم هستند و وقتی کار خطایی از سوی خود یا مجموعه تحت مدیریتشان سر زند قطعا استعفا می دهند در ایران ما نه مدیر داریم نه مسئول به همین دلیل استعفا نیز اتفاق نمی افتد آنچه داریم مقامات هستند که پست و مقام را نه فرصتی برای خدمت و پاسخگویی به مردم بلکه حق و غنیمتی می دانند که باید از این حق تا می توانند برای دوام پست و مقام خود و بهره مندی شخصی و فامیلی استفاده کنند
سلام تابناک
شما الان نگران چه وجهی از موضوع هستید؟ نگرتن سلامتی مردم یا نگران کاهش تولید و مصرف این اقلام؟
یعنی میفرمایید که در این مورد هم سکوت شود؟ یعنی فاضلاب در آب معدنی، تولید روغن نباتی و کره با مواد صنعتی، واردات برنج‌های آلوده یا تولید شده از پلاستیک ، ذرت و شیر فاسد و موارد دیگر را هم نقشه اجانب و جاسوس و دشمن و فریب خورده میدانید و ربطی به سود جویی تولید کنندگان و بی مبالاتی دست اندکاران و کاهش نظارت اصولی دولتها نمیدانید؟
خودتان مطالبتان را مطالعه کرده اید؟
مراد از استعفا در ایران همون انتقال به جهان باقیست
وقتی سیاست آلوده شد همه چیز آلوده می شود
مردم نفس نکشید هوا الوده است

شیر الوده
نمایندگانی که به خاطر موارد مالی رد صلاحیت شده‌اند اگر به تخلفات آنها رسیدگی نشود سال آینده طبق قانون حداقل پست اداری آنها مدیرکلی خواهد بود با این روش توقع اصلاح سیستم اداری میتوان داشت
چون همه به مقامات وصل هستند بنابراین استعفا معنی ندارد
خواهشا هیچکدامتان استئفا ندین جایی هم نرین
مردم نگران شیر نباشند . همانطور که سالهاست نگران آبلیمو نیستند . آرم استاندارد ایران را دارد بنوشید گوارای وجود!!!
من نظرم اینه که : آمریکا وقتی داره تحریم میکنه خوب ما هم اونو تحریم کنیم البته هیشکی عرضه اش رو نداره ولی من چند تا راه کار دارم
1: مردم به هیچ عنوان کالای آمریکایی مصرف نکنند.
2:مسئولین فرزندشونو نفرستن آمریکا
3:تولید کننده کالای داخلی رو تشویق کنیم .یعنی مردم مصرف کنند و مسئولین هم سنگ اندازی نکنند.
4:از مصرف گرایی پرهیز کنیم.
باید چه اتفاقی بیفتد که یک مدیر در این مملکت عذرخواهی کرده و استعفا دهد؟
متاسفانه 176 کشته که سهوا کشته شدند کارساز نبود..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر