چرا در بازار صعودی بورس، خبری از عرضه اولیه جدید نیست؟

معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی هیات پذیرش، گفت: بر طرف کردن برخی مشکلات از طرف شرکت های متقاضی پذیرش در بازار سرمایه منجر به طولانی شدن فرایند رسیدگی شده است.
کد خبر: ۹۵۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 19 January 2020

چرا در بازار صعودی بورس، خبری از عرضه اولیه جدید نیست؟

حسن امیری در گفت و گو با خبرنگار نبض بورس در خصوص برخی انتقادات در مورد عدم عرضه شرکت های جدید در بازار سرمایه با توجه به روند صعودی حاکم بر شاخص کل گفت: بررسی شرکت های متقاضی پذیرش در شرکت بورس تهران و فرابورس انجام می شود و وظیفه سازمان  برگزاری جلسات هیات پذیرش بوده که به طور منظم این جلسات برگزار می شود و وضعیت شرکت های متقاضی بررسی و مشکلات موجود به آنان اعلام شده و در نهایت منجر به نهایی شدن پذیرش یا عدم پذیرش یک شرکت در بازار سرمایه می شود،.

وی ادامه داد: آنچه  باعث تاخیر در عرضه های اولیه شده، آماده سازی این شرکت ها و برطرف کردن مطرح شده در جلسات هیات پذیرش است چرا که برطرف کردن این مشکلات در مواردی طولانی شده و به غیر از این سازمان بورس منعی برای عرضه اولیه وجود ندارد و در این زمینه اگر شرکت ها هر چه سریعتر شرایط کلی پذیرش را کسب کنند، امکان عرضه اولیه سریع تر وجود خواهد داشت.

امیری در پاسخ به دیگر پرسش در خصوص افزایش ساعات معاملات با توجه به  رشد قابل توجه حجم و ارزش معاملات نیز گفت: این درخواست باید از طرف بورس ها به سازمان ارائه شود تا بتوانیم آن را در هیات مدیره سازمان بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان در خصوص افزایش اعتبار برخی افراد حقیقی در شرایط نزولی بازار به منظور فراهم آوردن مشارکت بیشتر سرمایه گذاران ریسک پذیرتر در چنین وضعیتی نیز گفت: در این خصوص بازنگری هفته پیش انجام شد و مبنای محاسبه سهام وثیقه از 50 به 60 درصد افزایش یافت که این موضوع به استفاده بیشتر افراد از اعتبار کمک می کند.

امیری افزایش اعتبار تا محدوده 70 الی 80 درصدی را منوط به بررسی همه جانبه ابعا این موضوع دانست و افزود نمی توان تنها یک جنبه را برای چنین تصمیم گیری لحاظ کرد چرا که این موضوع منجر به افزایش ریسک کارگزاران می شود و باید این مسئله نیز در نظر گرفته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر