بازدید 15200

ابداع الگوریتمی سریع‌تر از یک ابررایانه

یک شرکت ژاپنی الگوریتمی ابداع کرده است که سریع‌تر از پیشرفته‌ترین ابررایانه‌های جهان اطلاعات بازار را پردازش می‌کند.
کد خبر: ۹۵۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ 17 January 2020

 

به گزارش تابناک، پایگاه خبری «بلومبرگ»، "الگوریتم انشعاب شبیه سازی شده" شرکت توشیبا به گونه‌ای طراحی شده است تا اصول رایانه‌های کوانتومی را بدون نیاز به استفاده از این دستگاه‌ها که در حال حاضر کاربردهای محدودی دارند و ساخت و نگهداری از آن‌ها در دماهای نزدیک به صفر مطلق میلیون‌ها دلار هزینه دارد، به کار گیرد. توشیبا می‌گوید این فناوری جدید که می‌توان از آن در خارج از حوزه مالی نیز استفاده کرد، روی رایانه‌های شخصی آماده (غیرسفارشی) اجرا می‌شود.

کوسوکه تاتسومورا از پژوهشگران ارشد آزمایشگاه سیستم‌های رایانه و شبکه توشیبا در مصاحبه‌ای در این باره می‌گوید: «(کافیست این الگوریتم) را به یک سرور وصل کنید و آن را در همان دمای اتاق اجرا کنید.»

گرچه شرکت خوشه‌ای و چندملیتی توشیبا واقع در توکیوی ژاپن بیشتر به تولید محصولات الکترونیک و راکتورهای هسته‌ای شناخته می‌شود، مدتهاست که در زمینه فناوری‌های پیشرفته تحقیق می‌کند.

این الگوریتم جدید به طور خاص برای تاجرانی که موفقیت کاری آن‌ها در گرو میکروثانیه‌هاست، جالب و کاربردی خواهد بود.

با این حال توشیبا ممکن است این الگوریتم را در حوزه‌هایی خارج از حوزه امور مالی به کار بگیرد. به گفته این شرکت، کاربردهای دیگر این الگوریتم می‌تواند مواردی چون ترسیم مسیرهای پیچیده کشتیرانی و لجستیک و تولید داروهای جدید با دقت مولکولی را در برگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر