بازدید 5356

بحرین اتباعش را از عراق خارج می‌کند

دولت بحرین با برقرار کردن پروازهای ویژه به مدت پنج روز قصد دارد در پی تنش‌های اخیر، همه اتباع خود را که راغب به خروج از عراق هستند، از فرودگاه نجف به منامه منتقل کند.
کد خبر: ۹۵۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 16 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، شرکت هواپیمایی «الخلیج»، شرکت حمل‌ونقل هوایی ملی پادشاهی بحرین، چهارشنبه‌‌شب (۲۵ دی) از برقراری پروازهای ویژه از نجف به منامه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، شرکت هواپیمایی الخلیج اعلام کرده که از تاریخ شانزدهم تا بیست‌ویکم ژانویه، «روند انتقال شهروندان بحرینی از عراق [به منامه] را آغاز می‌کند».

علت این موضوع در بیانیه شرکت هواپیمایی بحرین، «وضعیت امنیتی فعلی» در عراق اعلام شده است. در بیانیه آمده است که «مسافرانی که بلیط این هواپیمایی را ندارند و زمینی یا از طریق شرکت‌های دیگر به عراق سفر کرده‌اند، می‌توانند بلیط را از فرودگاه نجف تهیه و در تاریخ مذکور (۱۶ تا ۲۱ ژاویه) سفر کنند».

شرکت هواپیمایی الخلیج همچنین خطاب به مردم بحرین اعلام کرد که سفارت این کشور در عراق به همراه کنسولگری در نجف برای کسانی که تمایل به بازگشت به بحرین دارند، تلاش می‌کند.

عراق در هفته اول ژانویه شاهد اقدامات تروریستی آمریکا و تنش‌زایی آن بود. بامداد سیزدهم دی ماه آمریکا با حمله به خودرو حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی آنان را به شهادت رساند. سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در پاسخ به این اقدام تروریستی اعلام کرد که خروج آمریکا از عراق و منطقه، انتقام اصلی از آمریکا خواهد بود و در همین ارتباط، پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق را با سیزده موشک بالستیک هدف قرار داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان