بازدید 5850

شرایط جوی ارتفاعات ایران برای کوهنوردی در آخر هفته

یک کارشناس هواشناسی کوهستان هوای ارتفاعات ایران را پیش بینی کرد.
کد خبر: ۹۵۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 16 January 2020

 

به گزارش تابناک، سمانه نگاه، کارشناس هواشناسی کوهستان در گفت‌وگو با ایسنا، در باره وضعیت هوای کوهستان‌ها و شرایط صعود در هفته جاری بر اساس نقشه‌های سازمان هواشناسی کشور گفت: طی روز پنجشنبه، فعالیت سامانه بارشی برای ارتفاعات البرز غربی و تالش و بخش‌هایی از اردبیل موجب مه آلودگی و بارش برف در ارتفاعات و قله‌ها خواهد شد. همچنین برای ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی و شرقی و خراسان وزش باد گاهی شدید پیش بینی می‌شود.

او افزود: در روز جمعه سامانه بارشی بخش‌های شمال غرب کشور را متاثر می‌سازد و برای ارتفاعات و مناطق کوهستانی آذربایجان، اردبیل، زنجان، کردستان و همدان و ارتفاعات تالش وزش باد و در بعضی ساعات بارش برف پیش بینی می‌شود. طی بعدازظهر جمعه همچنین برای ارتفاعات کرمانشاه و ایلام بارش برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

نگاه در خصوص شرایط کوهستان‌ها در روز شنبه گفت: طی روز شنبه بارش‌ها در نیمه غربی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، تقویت شده و در این مناطق بارش برف و کولاک و وزش باد پیش بینی می‌شود.

او در پایان افزود: توصیه می‌شود با توجه به کاهش دید افقی و عمودی و احتمال کولاک در مناطق مذکور، کوهنوردان تمهیدات لازم را به عمل آورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل