بازدید 4208

تداوم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای تهران امروز (۲۶ دی ماه) و برای چهارمین روز متوالی برای گروه‌های حساس ناسالم است.
کد خبر: ۹۵۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 16 January 2020

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای تهران امروز (۲۶ دی ماه) و برای چهارمین روز متوالی برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با برقراری جو آرام و آسمان ابری در صبحگاه امروز (۲۶ دی) به‌همراه افزایش تردد خودروها، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها مهیا شده و سبب شده است کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

تداوم این وضعیت جوی طی امروز (۲۶ دی ماه) پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند و احتمال می‌رود مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی بمانند همچنین در شامگاه پنجشنبه (۲۷ دی ماه) همزمان با ساعات اوج ترافیک، افزایش غلظت ذرات معلق در مناطق پرتردد و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود، هرچند با افزایش نسبی سرعت باد در ساعات پایانی پنجشنبه احتمال می‌رود با پراکنده شدن آلاینده‌ها شاهد بهبود نسبی کیفیت هوای پایتخت باشیم.

در صبح روز جمعه (۲۷ دی ماه) از میزان غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز قبل کاسته خواهد شد که ناشی از کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و شرایط نسبتاً ناپایدار جوی است. با رشد ابر و گاهی بارش پراکنده برف و باران طی روز جمعه، بر میزان ناپایداری جو افزوده شده که سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد. با این حال در ساعات پایانی جمعه و با افزایش حجم ترافیک شامگاهی، غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۱۸ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر