بازدید 23561
پیمانه اقتصادی؛

افزایش ۲۰ میلیون تومانی وام ازدواج در کمیسیون تلفیق/ پایین‌ترین قیمت دو هفته‌ای طلا رقم خورد/ بورس رکورد زد؛ دلار عقب نشینی کرد/ سمند ۱۰۰ میلیونی شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد سهام آسیایی و اوج گرفتن یوآن قبل از امضای توافق تجاری، نرخ سکه در بازار امروز، سقف معاملات نقدی ارز در بازار متشکل ۵۰ هزار یورو شد، نفت دلیل جدید برای افزایش قیمت پیدا کرد، شیب نزولی طلا تندتر می‌شود، رشد ۶۳۰ درصدی بودجه شرکت‌های دولتی و همکاری جیلی و دایملر را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 14 January 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد سهام آسیایی و اوج گرفتن یوآن قبل از امضای توافق تجاری، نرخ سکه در بازار امروز، سقف معاملات نقدی ارز در بازار متشکل ۵۰ هزار یورو شد، نفت دلیل جدید برای افزایش قیمت پیدا کرد، شیب نزولی طلا تندتر می‌شود، رشد ۶۳۰ درصدی بودجه شرکت‌های دولتی و همکاری جیلی و دایملر را در بر دارد.

افزایش ۲۰ میلیون تومانی وام ازدواج در کمیسیون تلفیق

عباس پاپی زاده، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز عصر کمیسیون تلفیق مجلس و در حین بررسی بند «الف» تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۹۹ مصوب شد مبلغ وام ازدواج از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی بیان داشت: با توجه به افزایش تورم و بالا رفتن هزینه‌های ازدواج، با بررسی مجلس مشخص شد که منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها ظرف یک سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است؛ بنابراین، از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها ۲۰ میلیون مازاد را تامین می‌کنیم؛ پس برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام با دوره بازپرداخت ۵ ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته انجام می‌شود. وی بیان داشت: زوجین با توجه به افزایش هزینه‌های ازدواج در سال آینده در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت می‌کنند. /فارس

بورس رکورد زد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۳۸۷۴ واحدی معادل ۰.۹۹ درصد به رقم ۳۹۵ هزار و ۹۱۲ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۹ واحدی به رقم ۵ هزار و ۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۰۳۶ واحدی معادل ۰.۹۹ درصد به رقم ۱۰۵ هزار و ۹۲۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۶۶۴ واحدی معادل ۱.۴۰ درصد، عدد ۱۲۰ هزار و ۵۸۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۱۱ واحدی معادل ۱.۴۰ درصد به رقم ۸۰ هزار و ۵۱۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۶۳۳ واحد افزایش معادل ۱.۴۵ درصد را رقم زد و به سطح ۴۶۴ هزار و ۳۵۵ واحد رسید. نیز شاخص بازار اول با ۳۳۶۱ واحد افزایش معادل ۱.۲۰ درصد به رقم ۲۸۴ هزار و ۴۵۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۴۲۷ واحد افزایش معادل ۰.۶۷ درصد همراه بود و عدد ۸۱۹ هزار و ۹۵۱ واحد را به نمایش گذاشت.

افزایش ۲۰ میلیون تومانی وام ازدواج در کمیسیون تلفیق/ پایین‌ترین قیمت ۲ هفته‌ای طلا رقم خورد/ بورس رکورد زد؛ دلار عقب نشینی کرد/ سمند ۱۰۰ میلیونی شد

رشد سهام آسیایی و اوج گرفتن یوآن قبل از امضای توافق تجاری

یک روز مانده به امضای توافق فاز یک تجاری بین چین و آمریکا با بهبود روحیه سرمایه‌گذاران سهام آسیا رشد کرد و یوآن اوج گرفت. داده‌های اداره آمار چین منتشر شد و نشان داد واردات چین از آمریکا در ماه نوامبر و دسامبر رشد کرده است.

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد، چین را از فهرست کشور‌های «دستکاری‌کننده نرخ ارز» حذف کرده است. با این تحولات، یوآن چین اوج گرفت و به بالاترین سطح پنج ماه اخیر رسید. نرخ برابری یوآن با دلار تا ساعت ۱۱:۰۰ به وقت تهران ۰.۱۲ درصد دیگر هم تقویت شد و به ۶.۸۸۴۵ واحد رسید.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۲۱ درصد رشد کرد و شاخص نیکی ژاپن ۰.۷۳ درصد بالا آمد. بازار‌های چین روز خوبی را سپری نکردند؛ کامپوزیت شانگ‌های ۰.۲۸ درصد افت کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۴۶ درصد پایین آمد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۸۵ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴۳ درصد رشد کردند.

پایین‌ترین قیمت دو هفته‌ای طلا رقم خورد

با انتشار داده‌های اقتصادی بهتر از انتظار از سوی چین و در آستانه امضای توافق تجاری فاز اول چین و آمریکا، ریسک‌پذیری در بازار‌ها تقویت شد و قیمت جهانی طلا به کمترین سطح دو هفته‌ای رسید. قیمت اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افت کرد و سود این اوراق بالا رفت. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، ۰.۶ درصد افت کرد و به ۱۵۳۸.۸۴ دلار رسید که کمترین میزان آن از ۳ ژانویه تا کنون است.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۷ درصد افت کرد و به ۱۵۳۹.۷۰ دلار رسید. همچنین در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار امضای فاز اول توافق تجاری بین آمریکا و چین هستند، قیمت اوراق قرضه آمریکا افت و سود آن رشد کرد. سود اوراق قرضه ده ساله آمریکا ۲ صدم درصد رشد کرد و به ۱.۸۴ درصد رسید، در حالی که سود اوراق سی ساله هم بالا آمد و ۲.۳۱ درصد شد. قرار است روز چهارشنبه به وقت آمریکا، ترامپ با لیو هی، معاون نخست‌وزیر چین، توافق تجاری اولیه بین دو کشور را امضا کنند.

نرخ سکه در بازار امروز

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران در ساعت ۱۳ امروز به بهای چهار میلیون و ۷۷۰ هزار تومان فروخته شد و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز چهار میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شد. همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۳۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۸۷ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۱۱۱ هزار تومان به فروش رسید.

دلار عقب نشینی کرد

در معاملات امروز بازار ارز شاهد افت اندک بهای ارز در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور است. در این صرافی ها، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۹۰۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۳۰۰۰ هزار تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، کاهش داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۴۵۰۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۴۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.

سقف معاملات نقدی ارز در بازار متشکل ۵۰ هزار یورو شد

بانک مرکزی در چارچوب تسهیل عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران اعلام کرد: سقف خرید و فروش نقدی ارز در این بازار از ۱۰ هزار دلار به ۵۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها تغییر یافت.

نفت دلیل جدید برای افزایش قیمت پیدا کرد

بهای معاملات نفت بازار جهانی روز سه شنبه در آستانه امضای قرارداد تجاری میان آمریکا و چین که انتظار می‌رود، تقاضا برای نفت را تقویت کند، بالا رفت. بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۶ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۴ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۳ سنت معادل ۰.۲ افزایش یافت و به ۸۹ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید.

شیب نزولی طلا تندتر می‌شود

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر آمار اقتصادی مطلوب چین که ریسک پذیری سرمایه گذاران را تقویت کرد، به پایین‌ترین حد خود در دو هفته گذشته کاهش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۳۸ دلار و ۸۴ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۵۳۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

رشد ۶۳۰ درصدی بودجه شرکت‌های دولتی

مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران گفت: در سال ۱۳۷۰، ۱۲۰۶ میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی بوده است که اگر تورم سال ۱۳۹۹ را به آن دخالت بدهیم کل بودجه شرکت‌های دولتی ۲۰۱ هزار میلیارد تومان بوده، ولی رقم بودجه شرکت‌های دولتی که در سال ۱۳۹۹ در بودجه پیش‌بینی‌شده است هزار و ۴۸۴ میلیارد تومان است که نشان‌دهنده ۶۳۰ درصد افزایش بودجه شرکت‌های دولتی است و نشان می‌دهد ما نه‌ تنها خصوصی‌سازی موفق نبوده است بلکه ما شاهد اثر عکس آن هستیم.»

سمند ۱۰۰ میلیونی شد

قیمت خودروهای ایران خودرو در بازار امروز 1398/10/24 به‌ شرح زیر است؛

`ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت سمند ال ایکس

66،770،000

87،000،000

2

قیمت سمند EF7

69،773،000

100،000،000

3

قیمت دنا(تیپ1)

83،600،000

127،000،000

4

قیمت پژو 405

63،158،000

81،500،000

5

قیمت رانا 

67،440،000

92،000،000

6

قیمت پژو SLX

67،888،000

95،000،000

7

قیمت دانگ فنگ H30(بدون رینگ)

توقف تولید

165،000،000

8

قیمت پژو 206 تیپ 2(فول)

67،283،000

94،000،000

9

قیمت پژو 206 تیپ 5(فول)

83،690،000

118،000،000

10

قیمت پژو 206 V8 صندوقدار

80،303،000

118،500،000

11

قیمت دنا پلاس توربو (تیپ 1)

توقف فروش

179،000،000

12

قیمت پژو 207 دنده‌ای

96،730،000

138،000،000

13

قیمت پژو 207 اتوماتیک(بارینگ)

حاشیه بازار

181،000،000

14

قیمت پژو2008

114،994،000

388،000،000

15

قیمت پژو پارس

78،338،000

105،000،000

16

قیمت پژو 405 دوگانه سوز

65،578،000

 102،000،000

همکاری جیلی و دایملر

یکی از مقامات ارشد دایملر، شرکت مادر مرسدس‌بنز اعلام کرد، این خودروساز آلمانی بنا دارد در همکاری با گروه خودروسازی جیلی‌موتور چین تولید خودروهای برقی جدیدی را تحت برند «اسمارت» آغاز کند. قرار است تولید این محصولات در منطقه «شیان» چین و در تاسیساتی با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه انجام شود. لنگ یان، قائم مقام شعبه دایملر در چین در حاشیه یک نشست در پکن این اظهارات را به خبرنگار رویترز اعلام کرد. به نقل از دنیای اقتصاد؛ دایملر و جیلی به‌ تازگی و طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند که هر یک قرار است سرمایه‌گذاری ۷/ ۲ میلیارد یوآن (۳۸۸ میلیون دلار) را در چین برای تولید خودروهای برقی اسمارت انجام دهند و یک برند خودروی هوشمند را تاسیس کنند. اسمارت یکی از برندهای دایملر است. به علاوه شرکت اتومبیل‌سازی جیلی چین در حال مذاکره با شرکت آستون‌مارتین و مدیریت و سرمایه‌گذاران آن است تا بتواند بخشی از سهام این برند لوکس خودروساز را خریداری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
قیمت ارابه ها سربه فلک کشیده
وام ازدواج نه وام زجر كشي كردن هفت خوان رستم جور كردن ضامنين از سخت ترين كا را هاست
بورس به زودی ۸۰۰۰۰۰ تایی میشود!!!!!
سال اینده کسری بودجه داریم منتهی بورس همین جور رشد داره!!!!!!!
باید احتمالا سال اینده دولت از بورس وام بگیرد!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
امروز شاخص کل تامرز ۳۹۴ هزارواحدسقوط کرد ولی درست درهمین سطح روند نزولی نمودار رامعکوس کردند این رفتار همیشگی و دستکاری درنمودارروند روزانه شاخص کل به وضوح قابل مشاهده است اگربه نمودارهای روزانه دقت کنید خواهیددیدکه درست درمرز ورودبه کانال های پایینتر روند نزولی بورس رامعکوس میکنند !!!!!
خیلی خوبه که سمند شده 100 تومن
چون حقوق ما هم شده 20 میلیون تومان
با احتساب هزینه ها سر یک سال نشده همه مردم میتونن سمند بخرند
خیلی خوبه خداروشکر
ماشااله !!!!! اینم شکوفایی اقتصا د
سمند ۱۰۰ میلیونی شد بنظر من باید در انتخابات به این سیاست مردم سالاری دولت طرف دار ملت پاسخ داده شود من به دولت قول می دهم که رای نخواهد داد
خبر عالی برای بورس بود!!!
ازفردابجای رشدروزانه ۱۰-۲۰ هزارواحد ۳۰-۴۰ هزارواحد رشدخواهد کرد!!!!!
برید بازم سهام بورس بخرید (:
وام ازدواج 100 میلیونی خیلی خوبه خدا خیرتون بده

امیدوارم واقعا عملی بشه
اگر برجام رو قبول نمی کردیم
الان نصف تحریم هم نداشتیم.زمان رو دادیم، عقب افتادیم و تحریم هم شدیم.
حتی جیبوتی هم برای ما شاخ و شونه کشید.

تو این دو هفته عربستان و امارات خفه شدند
قطر پیشنهاد پول می دهد
و...
ایران درسال ۲۰۱۹ بالاترین سقوط اقتصادی را در دنیا داشته است
بورس ایران درسال ۲۰۱۹ بیشترین رشددربین بورس های دنیا داشته است !!!!!
"سود اوراق قرضه ده ساله آمریکا ۲ صدم درصد رشد کرد و به ۱.۸۴ درصد رسید، در حالی که سود اوراق سی ساله هم بالا آمد و ۲.۳۱ درصد شد"
فقط به نرخ سود های 10 و 20 ساله دقت کنید تا ثبات پولی را متوجه شوید
بااین گرانی ها وبیکاری نه میشه وسایل زندگی خرید نه قسط وامها رو داد
کدامین تازه داماد ،و تازه عروس میتوانند در آغاز زندگی مشترک ،‌ماهانه دو میلیون تومان قسط پرداخت کنند ؟ با اینکه‌ حداقل هزینهٔ‌زندگی یک خانوادهٔ‌دو نفره را پنج میلیون تومان در ماه اعلام میکنند ،‌آیا زوجین که تازه زندگی مشترک را آغاز نموده اند ماهی هفت ،الا هشت میلیون تومان درآمد دارند ؟،، این تصمیم فقط برای گران کردن لوازم خانگی است ؟، نه برای رونق ازدواج ؟ رونق ازدواج نیاز به از بین بردن تورم ،و باز یابی ارزش پول ملی را دارد ؟،،، این تصمیم فقط به تعداد طلاقها می افزاید ؟،،
اخه نمیدونم شماها چرا دس از غر زدن برنمیدارید برا شما چفرقی داره که عروس و داماد میتونن قسط بدن یا نه فقط شما جلوشونو بگیرید اگه وام ازدواج بده چرا اینهمه خود متاهل ها هم دنبالشن واقعا خوبه نفری ۵۰ میلیون عالیه
چي فكر كردي ، خرج يك خانواده دو نفره حداقل چهار ميليون است واضح و شفاف حداقل تهيه خانه يا اجاره نياز به ماهيانه 5 ميليون تومان دارد لذا اگر در آمد كمتر از 8 تومان داريد بنا به تذكر دين اسلام ازدواج نكنيد.در غير اينصورت مديون خود ، همسر و بچه هايتان خواهيد شد و هر روز به دولت مردان غر خواهيد زد درحاليكه خودتان مقصريد. من كه فكر ميكنم خودم اشتباه كرده ام و مقصرم كه با كارمندي و در آمد 3.5 ازدواج كردم و متاسفانه علاوه بر ظلم به خودم ،همسرم به دو فرزدم هم ظلم كرده ام و اگر بخواهم لعنت بفرستم اول برخودم بايد بفرستم تنها موردي كه بنظرم رسيد به ديگران ابلاغ كنم.
اولا بیکاری .حالا کار هم در شرکتهای خصوصی گیراورد ی ........حقوق یک کارگر ساده ماهی 1200 تومان به یک کارشناس ارشد می دهند .....بعدا سه ماه یک بار هم حقوق نمی دهند و اداره کار هم هیچ نظارتی روی این شرکتهای خصوصی ندارد.از عیدی هم میگویند نداریم خبری نیست..بعدا میگویم شکایت میکنیم به اداره کار.. قوه قضاییه .می گویند انها خودشان از این وضع با خبرند ...خوب با این همه خوبی .چطور ازدواج نکنیم ........وام نگیریم ماهی 2 میلیون با سود 20 درصد ه بانکها ندهیم ..من چقدر خوشبختم .همه چیز هم ارومه ......شما خودتان را میکشید تا قیمتها را پایین نیاورید...تا قمتها را به اولیه خود بر نگردانید .. دردی از این مملکت حل نمی شود......... .چرا نمی گذارید خشک و تر باهم بسوزد.فقط خشکها را نشانه رفته اید .بس کنید قیمتهای حبابی را از روی تمام اجناس .مسکن وخودرو بردارید ....این قدر دلتان برای سرمایه گذاری که از زدن جیب مردم سرمایه گذار شده .نسوزد.برا یمردم فلاکت زده برای جوانان بیکار و ماتم زده بسوزد ........بگذارید قیمتها برگرد دبه سال 82 که همین الان با این کمبودهها قیمت واقعی همه چیز است ........دست از سر مردم بردارید .مردم اعلام کردند که ندارند .نمی خرند .نمی توانند بخرند ....همه گدا شدند ....
نمایندگان فکر میکنند با افزایش واو م میشود ازدواج کرد بدانید 50 که هیچ 200 میلیون هم بشه بازهم جوانان ازدواج نمیکنند چرا که مگر میشود از اول زندکی با قرض شروع کرد خوب اگر بخواداز بانک بگیره با 4 درصد از عمه وخاله و عمو و پسر عم و..........نیازی نیست نمایندگان اینقدر دلسوز باشند
نمایندگان عزیزی که طرح افزایش وام را میدهند آیا میدانند که دریافت کنندگان واقعی از وام ازدواج بی بهره هستند و در عوض کسانی وام را دریافت میکنند که یا سن زیر رشد دارند یا افراد مسنی که به هیچ وجه به این وامها نیاز ندارند و یا افرادی که ازدواج دوم و سومشان هست. در ضمن آیا نمایندگان فکری به حال درآمد زوجین جوان هست؟ با دریافتی دو میلیون آیا قسط بدهند یا اجاره یا سایر هزینه ها .بهتر است ابتدا فکر ی به حال حقوقها کنند نه وام
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار