بازدید 138826

با شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی، چه خانوار‌هایی مشمول یارانه نمی‌شوند؟

هیات وزیران در نشست پانزده دی ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در اجرای مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، آیین‌نامه اجرایی نحوه شناسایی خانوار‌های مشمول دریافت کمک حمایت معیشتی را تصویب کرد. یکی از ملاک‌های حذف یارانه معیشتی این است کسانی که همزمان خودرو، مسکن و شغل دارند یارانه معیشتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 14 January 2020

تابناک اقتصادیسرانجام در آغازین دقایق ۲۴ آبان ماه سال جاری و در سکوت خبری، بنزین سهمیه بندی شد و قیمت آن نیز افزایش یافت. افزایش قیمت برای بنزین سهمیه‌ای ۵۰ درصد و برای بنزین آزاد ۲۰۰ درصد بود. دولت اعلام کرد که تمام درآمد‌های حاصل از افزایش قیمت بنزین در سال که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شد را به حساب ۱۸ میلیون خانوار که ۶۰ میلیون تن از جمعیت ایران را در بر می‌گرفت، واریز خواهد کرد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ اولین یارانه معیشتی در سه مرحله به حساب ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار واریز شد. آخرین گروه، اولین یارانه معیشتی خود را در دوم آذر ماه سال جاری دریافت کردند. محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور طی مصاحبه ای در مورد زمان واریزی یارانه معیشتی گفت: مقرر شد دهم هر ماه کمک معیشتی خانوار، بیستم هر ماه یارانه نقدی و بیست و هشتم هر ماه حقوق کارمندان پرداخت شود؛ بنابراین دومین یارانه معیشتی در دهم دی ماه ۱۳۹۸ به حساب خانوار‌ها واریز شد؛ با این تفاوت که این بار صف یارانه بگیران طولانی‌تر از دوره قبل شده بود.

حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک‌های معیشتی طی مصاحبه‌ای درباره افزایش تعداد یارانه بگیران معیشتی در دور دوم واریزی گفت: در بررسی اعتراض‌های اخیر ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار مشمول دریافت یارانه تشخیص داده شده‌اند که این تعداد معادل یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۹۱ نفر بوده که جمعیت قابل توجهی را به فهرست مشمولان دریافت کمک‌های معیشتی اضافه کرده است.

آخرین مهلت اعتراض به حذف یارانه معیشتی چه زمانی است؟

در اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی ـ که در دهم دی ماه سال جاری منتشر شد ـ آمده بود: طی روز‌های سوم تا بیستم آذر ماه، ۶۶۶ هزار و ۷۷۴ سرپرست خانواری که در لیست یارانه بگیران نبودند و خود را حائز دریافت بسته حمایت معیشتی می‌دانستند، اقدام به ثبت شماره ملی خود در کد دستوری#۶۳۶۹* کردند، این افراد می‌توانند (از ساعت ۲۲ سه شنبه دهم دی ماه) با مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت این بسته اقدام نمایند. برای ثبت نام نیز سرپرست خانوار باید اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کند. مهلت ثبت درخواست در سایت، از ساعت ۲۲ مورخ دهم دی ماه به مدت چهارده روز (تا ۲۴ دی ماه) فراهم شده است.

امروز ۲۴ دی ماه ۱۳۹۸ حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی اعلام کرد که مهلت ثبت نام برای متقاضیان دریافت این یارانه تا پایان دی ماه تمدید شد؛ بنابراین، این ۶۶۶ هزار و ۷۷۴ هزار سرپرست خانواری که از حذف شدگان یارانه معیشتی بوده اند، تنها تا آخر دی ماه مهلت دارند که برای اعتراض به حذف و ثبت نام به سایت مراجعه کنند.

نتایج اعتراض تا کی و چگونه اعلام می شود؟

پیرامون اینکه نتایج اعتراض تا کی اعلام می‌شود، حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: تقاضای این افراد ظرف یک ماه بررسی می‌گردد؛ بنابراین، با توجه به مصاحبه سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح معیشتی، می‌توان گفت: نهایت تا ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۸ نتایج اعتراضات مشخص خواهد شد.

شایان ذکر است، پس از بررسی اولیه اطلاعات و تعیین وضعیت، نتایج بررسی درخواست متقاضیان به شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه، پیامک خواهد شد.

 

در سال 99، حذف و اضافه یارانه بگیران معیشتی هر شش ماه یک بار

قرار است دولت از سال آینده بازبینی حساب های متقاضیان دریافت یارانه معیشتی را هر شش ماه یک بار انجام  دهد. این خبری بود که به تازگی حسین میرزایی طی مصاحبه ای داده است. وی گفت: دولت از سال آینده هر شش ماه یکبار حساب تمامی دریافت کنندگان یارانه را مورد بازبینی قرار می‌دهد و چنانچه تشخیص دهد که افرادی صاحب تمکن مالی شده‌اند و یا مستحق دریافت یارانه نیستند آنها را حذف و افراد مستحق را جایگزین می‌کند. بنابراین درخواست بررسی مجدد افراد هم در این پروسه بررسی می‌شود و نتیجه آن مشخص می‌شود.

عواقب اعتراض اشتباه به حذف یارانه معیشتی، چیست؟

هنگامی که معترضین به سایت جهت ثبت اعتراض و درخواست بازبینی مراجعه می کنند، در یکی از بندها اعلام شده است در صورتی که محرز شود، اطلاعات ارائه شده پیرامون میزان درآمد خانوار اشتباه می باشد، یارانه نقدی خانوار نیز قطع خواهد شد.

با شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی، چه خانوار‌هایی مشمول یارانه نمی‌شوند؟

موضوعی که در ابتدا با انتقادات فراوانی همراه شد، اما باید گفت طبق ماده ۱۰ قانون هدفمندی یارانه‌ها مصوب سال ۸۷  دولت اجازه چنین کاری را دارد. در این ماده آمده است، اگر محرز شود که اطلاعات متقاضی برای دریافت یارانه با واقعیت همخوانی ندارد، دولت می‌تواند از ادامه پرداخت یارانه به او خودداری کند.

هیات وزیران در جلسه ۱۵ دی ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و در اجرای مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، آیین‌نامه اجرایی نحوه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت کمک حمایت معیشتی را تصویب کرد.

طبق این آیین نامه که تصویر آن را در زیر ملاحظه می کنید، یارانه معیشتی به خانوارهای یک نفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه به ترتیب ۴۰ و ۴۸۰ میلیون ریال، دونفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه ۵۰ و ۶۰۰ میلیون ریال، سه نفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه ۶۰ و ۷۲۰ میلیون ریال، چهارنفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه ۷۰ و ۸۴۰ میلیون ریال و پنج نفر و بیشتر با حداقل درآمد ماهانه و سالانه ۸۰ و ۹۶۰ میلیون ریال تعلق نمی‌گیرد.

همچنین، یارانه معیشتی به خانوارها با شرایط زیر نیز تعلق نمی گیرد:

  • به صورت همزمان دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو می باشند،
  • دارای دو واحد ملکی هستند،
  • دارای ملک به ارزش 12 میلیارد ریال در تهران و کلان شهرها و 9 میلیارد ریال در سایر شهرستان ها هستند،
  • دارای خودروی سواری به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال یا خودروی عمومی با ارزش بیش از 4 میلیارد ریال هستند،
  • دارای بیش از سه سفر خارجی غیرزیارتی بوده اند،
  • کارفرمایانی که دارای بیش از سه بیمه پرداز هستند،
  • گیرندگان تسهیلات بانکی جمعاً به مبلغ بیش از 3 میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط هستند.

با شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی، چه خانوار‌هایی مشمول یارانه نمی‌شوند؟

با شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی، چه خانوار‌هایی مشمول یارانه نمی‌شوند؟

با شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی، چه خانوار‌هایی مشمول یارانه نمی‌شوند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵۰
سلام، بنده خودم نماینده بیمه هستم و تازه اول کارمه و خانمم هم تو یهم درسه ابتدایی غیرانتفاعی شاغل هست با ماهی 400 هزار تومان حقوق و 10 روز بیمه، اولین بار کمک معیشتی برایمان پرداخت شد ولی در مرحله دوم که دهم دی ماه بود قطع شده. این چه اضافه شدنی هست که این مسئولین آمار میدن؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
من کارگر ساده هستم با همسر و فرزندم که بدلیل وضع بد اقتصادی هر سه نفر شاغل هستیم به همین دلیل کمک معیشتی به ما تعلق نگرفت من از دولت ناراضیم که هیچ زمان از قشر کم درامد حمایت نکرد اقای احمدی نژاد خیلی خوب بود خیلی
احمدی نژاد خیلی بهتر بود و من چرا از او خوشم نمی امد؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چون قدر شو ندانستيم .
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ایشان کارهای اشتباه زیادی در زمان خودش داشت.
درامد ۸۰۰ میلیارد دلاری دوره خورشان می دانید ۸ برابر برجام بوده؟
ازبرجام ۱۰۰ میلیارد دلار ایران ازاد شد منتهی درامد نفتی دوره اقای احمدی نژاد ۸ برابر این پول بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اکثر مشکلات فعلی ما میراث دولت ایشون هست.یکیش همین یارانه نقدی که اقتصادو نابود کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
احمدی نژاد توی قضیه یارانه ها مصوبه مجلس رو که حکم قانون بود اجرا کرد نباید مشکلات و تبعات یارانه رو گردن اون انداخت
با سلام به نظر می آید هر روز موضوع پرداخت یارانه معیشتی با بندهای جدیدی در جهت عدم پرداخت اضافه می گردد عدالت کجایی کجایی؟؟؟؟
خدارو شکر من شرایط رو دارم و فقط به خاطر تراکنش مالی که همش برای خوردم نبوده و در سالیان قبل بوده بنده رو محروم کردن.حال سوال اینجاست مگر معیشت از آبان اجرا نشده؟ پس چک کردن سال 95 چه ارتباطی به آبان 98 داره؟ ثانیا بنزین گرون شد و دلیل اصلیش قاچاق بود بعد قرار شد مازاد پول به همه مردم برگرده.ثالثا کسی که یک خانه یک میلیاردی داره و یک ماشین 50 میلیونی و درآمد 4 میلیونی و خانواده 2 نفره با اعتراض بهش معیشت دادین.اونوقت منه مجرد که 10 ساله دارم کارگری میکنم نتونستم ازدواج کنم و مستاجرم با 33 سال سن نه خونه دارم و نه ماشین و تا حالا هم نداشتم.به خاطر پس انداز و وام شرکتی که مجموعا 100 میلیون بوده(کل دارایی زندگیم) به من تعلق نگرفته.چرا؟یکی به اینا حالی کنه که این درآمد هرماه الان من نیست.این رنج 10 سال کار کردن منه که باهاش یک عروسی هم نمیشه گرفت.من از حق خودم نمیگذرم و حلال نمیکنم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ما هم این مشکل را داریم
بس كنيد ديگه بابا حرمت مردم رو تا اين حد لگد مال نكنيد اخه شغل دو ميليون توماني و خونه 40متري داشتن و بنزين 3000توماني و تاثيري كه گروني بنزين بر تمام اجناس و حتي مسكن و خيلي چيزاي ديگه گذاشته رو مگر نميبينيد اخه چي رو ميخوايد ثابت كنيد .زورتون به افذاد بالادست نميرسه فقط فشار رو به پايين دست بيارين...
ما که بازنشسته وخانواده 6نفره بدون خودرو ومستاجر با 3دانشجو ویک دبیرستانی بعلت گرفتن وام جهت افزایش ودیعه اجاره خانه مشمول نشدیم وجالبه که نوشته شما 102 میلیون در مرداد ماه گردش حساب داشته اید و درسطح 92 درصد بالای جامعه هستید !!!!فقط شده دنبال بهانه پیدا کردن !!!! دولت به راحتی میتواند بررسی کند که این 80میلیون از کجا به حساب واریز شده وبه کجا پرداخت شده !!!! اما متاسفانه چون میخواهند به کسی پرداخت نکند جایی را برایه ثبت اعتراض در نظر نگرفتند و با مغلطه کاری وسفسطه میگویند که گردش حساب خانوار را بررسی می کنیم !!!!! بنده حقوق بازنشستگی را به حساب همسرم چون همراه بانک دارد واریز می کنم واو هم به تدریج در طول ماه به حساب بچه ها می ریزد و آنها هم هزینه میکنند دولت عدالت محور 5میلیون حقوق بازنشستگی را چون 3بار درخانواده چرخیده تا خرج شود 15 میلیون گردش حساب اعلام میکند که واقعا" باید به این کارشناسان که به این نحو برایه دولت راه در رو پیدا می کنند برایه هوش وزکاوتشان باید جایزه داد !!!!!
پاسخ ها
ایرانی
| United States of America |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
...حسابهای مردم رو کشتند هر چه بوده حساب کردند .
1 - اگر از حساب خودتان به یه حساب دیگر خودتون انتقال وجه داشته باشید این مبلغ دو بار حساب شده.
2 - نمی فهمند هر پولی که به حساب آدم واریز میشه درآمد نیست.
...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
متاسفانه بنده هم چون یه وام گرفتم و همون پولو تو یه بانک دیگه گذاشتم تا بتونم معدل حساب ایجاد کنم مشمول نشدم و گردش بین حسابهای خودمو چند بار محاسبه کردن
چرا اجازه اصلاح اعضای یک خانواده را نمی دهند یکی از اعضای خانواده ما پرداخت نمی شود در سامانه هم می زند شما مستحق دریاقت هستید و اجازه ثبت و اصلاح مجدد نمی دهد
پاسخ ها
علیرضا غفاری
| Germany |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
سلام من کارگر ساختمان هستم کناف کارم پول مصالح که می ریزن می رم مصالح میگیرم در آمدم زیر ۴ میلیون به من کمک معیشتی تعلق نگرفته چرا؟
یه نکته
این سایت یا بهتر بگم دولت هر واریزی به حساب رو درامد شناسایی میکنه
ما وام گرفتیم برای پرداخت قرض ها
اینم درآمده ؟
بی انصافی پشته بی عدالتی
خیلی راحت بگید که کسی اعتراض نکنه. چون چیزی عایدمون نمی شود.
تمامش حرفه همکار من دقیقا با شرایط من شامل شد و من نشدم تازه اون یه ملک اضافی در شمال هم داشت که من نداشتم .دولت همینجوری رندوم اقدام کرد و خیلی ها که شرایطش رو داشتند نگرفتند و خیلی ها که نداشتند گرفتند. باز خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه که اینجور جاها تبعیض نمیذاشت ..تازه تهدید میکنن اگر دوباره معترض بشید یارانه تون رو هم قطع میکنیم ...!
یارانه،مسکن مهر،وام سیلزدگان،وامهای ارزان و....همش پارتی بازیه..یه عده ای فقط باید زوربالا سرشون باشه،یکی از آشناهامون که به میلیارد میگه پول خورد بواسطه ثروت وروابط دو واحد مسکن مهر توی بهترین نقاط شهرمون گرفته ولی من نوعی که شام شب ندارم هیچ...این نمونه کوچکی از فساد ونابرابری ومشکلات امروز جامعه ماست ...
تورا خدا قطع کنید خیال خودتان را راحت کنید نیاز به این همه فلسفه چینی ندارد شاید مردم به دولت بدهکارند وخبر ندارند .......
سلام من کارگرم خانه ام فروختم پارسال پولش ریختم تو حساب زمین خریدم دارم میسازم حالا اقایون میگن تراکنش مالی شما زیاده مشمول نمیشین اینه کجای دلم بزارم واقعا این انصافه ضمنا تو این مدت نه خانه درست شده نه پولی مانده تو حسابم به لطف شهرداری که پوست کرده خدا یا شکرت
...من تاکسی دارم وجند ماهه که خراب ویک ریال درآمد نداشتم ،ثبت نام کردم رد شدم اعتراض کردم میگن یارانه تان راهم فطع میکنیم ...
به منم که توی یه فروشگاه کار میکنم خونوادم سه نفره هست فقط بخاطر اینکه چک های مغازه نقد میکردم به حسابم بعد یک ساعت بعد میرفته به حساب صاحب کار نوشتن شما 18500000تومان ماهانه در آمد داری منم خیلی خوشحالم چون نمیفهمیدیم پول دارم منو اینهمه خوشبختی محاله
هر پولی که به حساب هرکی واریز شد که درامد نیست پولی را پدر به حساب فرزندان می ریزد درامد فرزند نیست
تابناک لطفا این نظر رو چاپ کنید

دولت ، دولت همه ی اقشار مردم است. دولت 80 میلیون جمعیت کشور است. چه غنی و چه فقیر. و در مقابل همه به یک اندازه مسئول است. چه غنی چه فقیر. هیچ کدام از این اقشار بر دیگری از لحاظ توجه و رعایت عدالت ارجحیت ندارد. مثل آموزش رایگان برای همه ، مثل پوشش بیمه ای یکسان برای همه ، مثل وضع مالیات بر درآمد برای همه ، مثل قیمت یکسان آب و برق و گاز برای همه و غیره و غیره

یارانه ها ، جهت پوشش هزینه هائی آب و برق و گاز و جبران افزایش قیمت حامل های انرژی است. پس باید به همه ی افراد جامعه پرداخت شود. چه غنی ، چه فقیر. چون منابع طبیعی این مملکت مال همه است. چه پول دار . چه بی پول.

در این مملکت همه حق دارند روزی سه لیتر بنزین یارانه ای استفاده کنند. مازاد بر آن را بایستی از محل در آمد شخصی خودشان پرداخت کنند. کسی هم که بیشتر مصرف میکند با پرداخت هزینه ی آزاد آن هزینه اش را از محل در آمد خودش پرداخت میکند و بر دولت هزینه ای تحمیل نمی کند. پس لطفا این شاخص ها را کنار بگذارید و به عدالت با همه برخورد کنید. معیار در آمد و دارائی افراد نباشد. این عین بی عدالتی است.
آخه من کجا ماهی 9 میلیون تومان درامد دارم ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
کجای کاری .... من 53 میلیون در آمد دارم . مردم از خوشی خدا

یکسال و نیم بیکار بودم بیمه بیکاری هم بهم ندادن. اسنادش هم موجوده . خونه سند دار فروختم خونه قولنامه ای خریدم بزنم به زخم زندگی. ردو بدل شدن پول خرید و فروش را به حساب در آمدم گذاشتن
نظراتو خوندم مال من هم سایت میگه گرش مالی سه سال اخیر تو بالاتر از 82 درصد دیگر خانوار کشوره خودم خبر ندارم که پولدارم میترسم باز اعتراض کنم یارانه هم قطع شه و من فقط می تونم بگم خووودا روو شووووووکر
سلام. من مغازه کافی نت دارم. یارانه معیشتی من پرداخت نشده به این دلیل که دستگاه پوز دارم و بطور مثال مشتری بیمه یا شهریه اش را که پرداخت می کند مجبورم از رمز دوم کارت خود استفاده کنم و بیمه و یا شهریه اش را پرداخت کنم. مشتری هم کارتش را در دستگاه پوز می کشد در حالی که از کل ان مبلغ فقط حدود 5هزار تومان سود من است اما دولت محترم همه آن مبلغ را سود من حساب کرده و یارانه معیشتی ام را پرداخت نمی کند که درآمدت بالاست. در خانه پدری ساکن هستم و مغازه ام اجاره و در یک خیابان فرعی قرار دارد. اتومبیلی هم ندارم. اگر سود خالص ماهیانه ام را حساب کنید بعضی ماهها به دو میلیون هم نمی رسد.
خواهشا وزارت محترم رفاه و تامین اجتماعی دقت بیشتری داشته باشد تا عدالت برقرار شود.
فقط تحديد ميكنند
خدا وکیلی شما در بررسی وضعیت معیشتی انصاف دارید؟؟جواب اعتراض بسته حمایتی من اومده حداقل حقوقو دارم وچون خونه من به اسم خانوممه،زدید یکی از اعضا خانواده شماهم خونه دارند!!!!
بی انصافها اونوقت خونه خودمن کجاست؟؟؟!!!! خوب من این آلونکی که بعداز۳۰ سال بازنشستگی خریدم و به اسم خانومم زدم .باید دلیل براین باشه ما دوتا خونه داریم؟؟؟؟!!! پس خونه ای که به اسم خودمنه کجاست؟؟!!!
مگه یک زن ومرد نباید یه خونه داشته باشند،خوب ماهم یه خونه داریم وبه اسم خانوم زدم.واقعا بی عدالت وبی انصاف هستید!!!! این جرم من بوده که خونمو به اسم خاومم زدم.حالا جواب دادید،یکی از اعضا خانواده شما خونه داره!!!بریم بیابون زندگی کنیم؟؟!!!
خانواده من پنج نفره . به من یارانه معیشتی ندادن ، اعتراض کردم تو سامانه اومد که درآمد ماهانه شما شش میلیون تومان است و متوسط هزینه شما در 9 ماهه 98 مبلغ 27 میلیون تومان بوده و به شما تعلق نمیگیره حالا موندم اون بیست میلیون را از کجا آوره ام و کجا هزینه کردم در ثانی طبق جدول خودشون خانواده 5 نفره که ماهی زیرهشت میلیون تومان در آمد داشه باشه مشمول دریافت معیشتی است . ترا به خدا کسی پیدا بشه درد ما را به مسیولین برسونه
من دانشجوی دکترا هستم فقط کمک هزینه تحصیلی میگیرم و کار نمیکنم خانم ام هم خانه داره حقوق سه میلیونی برام ثبت کرده گفتم نکته یکی به اسم من حقوق میگیره رفتم اعتراض به اداره تعاون گفت بانک مرکزی اعلام کرده ما بی تقصیریم گفتم بانک مرکزی جوابگو باید باشه گفت نه ما جوابگو هستیم ولی کاری نمیتونیم بکنیم از خیر اعتراض بگذر والا یارانه اتم قطع میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
حتما پیگیری کنید، خیلی رایج هست که کسی به اسم شما درآمد داشته باشه.
سلام
چند ماه پیش وانتم رو فروختم ولی چند ماه ومالت تعویض پلاک دادم، خودم شغل شرکتی دارم،جواب اومده شما وانت دارین و حقوق یه ماه که 120 ساعت اضافه کار و دو تا تعطیل کار بودم بدون کسورات مبنای حقوق کرده و با فرض اینکه وانت دارم ممع دو درآمد مشمول نشدم، هیچ روشی برا توضیح اینکه وانت برای پول پیش خونه فروخته شده وجود نداره.
بهتره بگین که هرکسی که نفس میکشه هم نباید بگیره
فلسطینی ها مشمول دریافت یارانه از ایران می باشند بدید به انها
سلام بر عدالت جویان. 1.منم مثل همه ی مسلمون ها دلم ترحم داشته و همسایگان مهاجرم از افغانستان که بسیار هم مردمان و همسایگان شریفی هستند همانند مرحوم حاج سلطانعلی رجبی، مرحوم دامادش آقای سلطانی و دوستان و همشهریانش همانند جناب استاد علی رضایی که چون مطابق قانون سندی بنامشان نمیشه ماشین، زمین، و منزلشون بنام من است حال سازمان معیشتی همه ی این اسناد را متعلق به من دانسته 2. منم دلم رحم میاد گاهی ضامن وام میشم برای مسلمونها به خصوص دوستان طلبه ام یکی از مواردشون که تمام وامهایش از قضا بنام من است و یا ضمانتش به عهده ی من است تمام گردش مالی این وامهای و هر چه وام گرفته گردش مالی اش به نام من ثبت شده است 3. یا گاهی کتابهایی که دوستان میفرستند قم و من در تخصصم تحقیق،نشر و انتشارت هست گردش مالی تمام آنها را را نیز به پای من نوشته اند. آفرین بر این عدالت و محاسبه ی عادلانه. یادم افتاده به سخن یکی از قضات که قانون بی شعور است نه عقل دارد نه احساس و نه رحم و همانند رباتی است که بهش گفته اند این قیچی را بگیر و از اینجا هر چیزی دم دوتیغه ات میاید قطع کن و برو جلو . حالا اینکه من جانبازم و یه حقوق میگیرم برای این سازمان چنان مهم شده اما اینکه از 64 تا الان که جانبازم پلاک جانبازی نداشته ام چندان اهمیتی نداشته و اینجاست که اعلام میدارم این عدالت نیست تمام مدارک این گفته هایم موجود است برای وزارت رفاه هم ارسال کرده ام هر چه از مستندات ادعایم نیز لازم باشه ارایه میدم. و میگویم اگر برخی دیگر هم مثل من معیشتی بهشون تعلق نگرفته خوب مفتخرم به این عدالت. چرا من که جانبازم سهمیه اضافی برایم درنظر گرفته نشده و کسی دلش نمیسوزه و دغدغه ای نداره که پس با پای مصنوعی چطوری باید در این مملکت با این مقدار بنزین زندگی کرد!!! و فقط گردش مالی ای که متعلق به من نیست و ماشینی که سندش بنام من هست چون مالکش مهارجان عزیز افغانسانی هستند و مطابق قانون سند بنامشون نمیشه و اعتماد کرده اند بنام من زده اند باید پای من حساب بشه!!! آیا برای چنین مواردی که همه اش با سند متقن است جایی باز گذاشته نشده است؟؟؟؟ آیا کسی هست گوشش به این گلایه ها بدهکار باشه؟؟؟؟؟
مبنای قیمت گذاری مسکن چیست ؟
مبنای قیمت گذاری خودرو چیست ؟
شخصی دارای ملک ۹۰۰ م و ماشین ۳۰۰ م می باشد با شخصی که دارای ملک ۲۰۰ م و ماشین ۳۰ م می باشد برابر است ؟
شاخصه های محاسبه را اعلام کنند
و دسترسی آزاد به اطلاعات دارایی های مسولین را بر اساس قانون اجرا کنید
مردم شما چقد ساده اید... گرون نکردن که به شما پول بدن، گرون شد تا کسری بودجه رو تامین کنند. وسلام
سلام . خداوکیلی روحانی و دورو وریهاش مارو مسخره کردن یا خودشونو. چقدر مردم رو سرکار می ذارین بابا بسه دیگه!!!
اینقدر تحمل میکنیم تا تحمل دانمان پاره شود
با سلام.یعنی اگه کسی همزمان خونه.ماشین وشغل داشته باشه ولی درامد سالیانه کمتر از حد تعیین شده و قیمت ماشین و ملک کمتر از حد تعیین شده باشه.یارانه معیشتی بهش تعلق نمیگیره؟
همین که هست ما خودمون انتخاب کردیم ای جوری زندگی کنیم
با سلام خدمت همه دوستان عزیز
بنده فرهنگی هستم با حکم حقوقی ۴ میلیون و هفتصد هزار تومان که با کسورات ۳ میلیون و ششصد هزار تومان دریافتی خالص دارم فقط و فقط یه سمند ال ایکس مدل ۹۲دارم ، مستاجر هستم و ۵۰ میلیون تومان وام برا ودیعه مسکن گرفتم و ماهیانه ۹۰۰هزار تومان هم اجاره خونه میدم هیچ دارایی و ملکی هم ندارم سه فرزند دارم یه فرزندم دانشجو و دوتای دیگه دانش آموز هستن ۲۷ سال سابقه کار دارم نه تا بحال سفر داخلی رفتم نه سفر خارجی ولی متاسفانه بهم بسته معیشتی تعلق نگرفته فقط میدونم که دارن بهمون دروغ میگویند و بهمون خیانت می کنند
سلام خسته نباشید
بنده همراه دو برادر و مادر خود مجرد زندگی میکنیم یکی از برادرام از بچگی کار کرده و حساب بانکی اون 100 میلیون هست من که بیکارم و برادر کوچیکتیم بیکاره و مادرم زن مسن و خونه نشین هست چکار کنیم چون حساب بانکی برادرم خوبه باید حق من و برادر و مادرم قطع بشه آخه انصافتون کجاست خواهش میکنم بررسی کنید کل بیمه مادرم که میگیره ۵۰۰هزار تومن هستش بقران قسم آخه این مشکل بکی بگیم
نتیجه گران شدن بنزین برای بنده وخانواده 3 نفر :
نگرفتن کمک هزینه معیشت : 138000
نگرفتن 30 لیتر بنزین 1500 : 45000
گران شدن 500 تومان در 30 لیتر : 15000
گرفتن 30 لیتر بنزین3000 در ماه : 120000
جمع : 318000
در حالت عادی این هزینه ای است که گران شدن بنزین در حالت عادی در شرایط بد اقتصادی گذاشته بر دوش مردم گذاشته است حال که می خواهند چندر غازی به مردم بدهند ، هزارتا بهانه میارند .
جالب است داشتن شغل هم از جمله مواردی است که باعث حذف یارانه میشود پس یکباره بگویید فقط به گداهای بی خانمان خیابان یارانه میدهید
من هم دست فروش هستم کنارخیابون دست فروشی میکنم تنها دارایی منم یه دستگاه کارتخوانه اعتراض دادم نوشته برداشت ماهانه شمایازده میلیونه من روزانه ۵۰کیلو سبزی خوراکی میفروشم نمیدانم با ۵۰کیلوسبزی کی بالای ۷میلیون داره تامن داشته باشم دوباره بازنگری زدم تهدید به قطع یارانه کرده الان امروز رفتم کافی نت انصراف دادم
من کسی را می شناسم در نقطه خوب شهر یک خانه سه طبقه دارد دو طبقه آنرا اجاره داده حقوق باز نشستگی هم می گیرد و امکانات دیگر این شخص کمک معیشتی می گیرد معلوم نیست چگونه بررسی شده
این چه منطقی است که یک طرف هیجگونه امکان دفاع ار حق خود را ندارد!؟ شاکی متشاکی و قاضی یک طرف است و بر اساس ظاهر حکم صادر میکند !!؟
کشور ما با این همه ثروت خدادادی مثل نفت. معدن کشاورزی خاک ولی ملت با فقر بدبختی ودنبال کمک معیشتی هستند بخدا این عدالت نیست ایکاش کشور ما مثل سنگاپور اداره میشد یا اینکه یک سلطان قابوس میداشتیم انوقت چه غمی داشتیم روزشماری برای دهم ماه بیستم ماه وسی ام نمیکردیم
بنده وانت دارم ودوره گرد هستم برچی۱۳میلیون تومن میانگین تراکنشم رامیزان درامدم اعلام کردند آخر۱۳میلیون فروش دوره گرد چی چیقدر درامدش هست که جزو۸۳درصد کشور اعلام شدم؟شایدیک تومن سود۱میلیون فروش نباشه
آقا چه جور که من برای خودم بیمه ر میگم میگن ۳ نفر کارگر دارم من پیمانکارم خدایی زشته خجالت بکشیم با این اطلاعات دادنتون
زدن من حداقل ماهی ۷۰۰۰۰۰۰ تومن درآمد دارم واقعا متاسفم برای همه تون اصل بی عدالتیه اگه نمیخواید باید دیگه این بازی ها چیه؟؟؟
متأسفم برای این کار کارشناسی که حداقل های عقلی و فکری هم در آن رعایت نشده است!!!!

واقعاً این کارشناسان را بیارید به مردم معرفی کنید تا مردم با نابغه های خود آشنا شوند!!!
روند بسیار غیر شفاف، غیر کارشناسی، ناعادلانه و اذیت کننده است.
این دروغگویی ها و بی عدالتی ها منجر به عصبانیت مردم خواهد شد.
کاش از ابتدا شفافتر و صادقانه تر میگفتند فقط به 20% مردم تعلق میگیره نه .....
طرف کارمند 5ساله بانک دولتی است یکبار با ثبت نام متقاضیان مسکن مهر یک واحد آپارتمان با امتیازات یارانه ای دریافت نموده به اجاره واگذار نموده یک واحد آپارتمان با وام 250میلیون تومانی وکم بهره بانک خریداری وسکونت دارند ،حقوق ومزایای وهدایای بانکها هم که الی ماشاله ،متاسفانه از آنجا که آپارتمانها دررهن بانکها وام دهنده می باشند طرف مشمول دریافت یارانه معیشتی گردیده که این خود نشانه روشن ناقص بودن بانک اطلاعات مسولین می باشد ،البته دهها خانوار در مجاورت همین نمونه که وضعیت اسفباردارتر دارند مشمول نشده آند ،شب بخیر
كجا عدالت واقعا جاي تعاسف داره ماكه باحقوق هشصدتومان بيشتر نميگيريم يه كار گر ساده اي بيشترنيستم دخترم مشكل داره هميشه بايد ببريم دكتر هم زنم ناراحتي اعصاب يكي بياد جوابگو من كارگر باشه به كساني اين معيشيتي تعلق گرفته واقعا لازم نداره ميبينم
تابی شده سنگ صبور مردم تا ابد پاینده باشی.
با اینکه دولت فخیمه در اعلام نتیجه اعتراض نوشته خانوار سه نفره شما درآمدش زیر شش میلیون هست ولی نوشته شاخص مالی شما از 76 درصد خانوارها بهتره این دقیقا یعنی چه ؟ اگه شاخص مالی ما خوب بود پس چرا درآمدمون زیر شش میلیون هست ؟ و حتی مستاجریم و ماشین هم نداریم سفر خارجی که هیچ سفر داخلی هم نداشتیم بیمه هم که ندارم شغل هم ندارم
منم شکدارم چون بنده ب عنوان سرپرست ن خونه دارم نه بیمه ن حقوقی میگیرم وبیکارم دوتا پسر دارم حقوق میگیرین پس ابنده انها چی ودست کذاشتن ب زمانیکه یک تیبا داشتیم فروختیم پولش بدیم بابت رهن خونه چون پولش بحساب من بوده ما سرمایه دار شدیم تاره گیهاهم گفتن اعتراض کنید یارانتم قطع میکنیم که اگه ثابت بشه از شما ۴نفر یکی تان ملکی ب اسمتان باشه پس انهاکه گرفتن همگی مستجر بودن و۵۰م تو حسابشان نیامده عجب اعدالتی
من بازنشسته و سرپرست خانوار هستم خونه ندارم،درضمن فرزندم دانشجو هستش و به خاطر سفر به دو کشور برای همایش و سمینار که برای پیشرفتش بوده و تراکنش های من به خاطر فروش خونم بوده و برای ازدواج و کمک به فرزندم وام گرفتم و پول رهن شده پول خونم ،دلیل نمیشه تراکنش من در این دو سه سال که من وضع مالی خوب داشته باشم پسرم گاهی با کارت من کار میکنه از بس سرش کلاه رفته، و تازه چند میلیون جابجا شدن در حساب ملاک نیست، من در اموزش و پرورش بازنشسته شدم که بیمه ی ما هم به درد نمیخوره سفری حتی نرفتم و با بدبختی با سه بچه زندگی سپری میکنم و دیگه هم توان جسمی ندارم ، و با هزار درد جسمی خونه نشین شدم ،حقوقم کفاف زندگیم رو نمیده ،مرا حذف کردند ، این عدالته ، از هرکه پرسیدم گفتند به ما ندادند ، دروغ میگن و بررسیها هم ملاک درستی نیست بیان از نزدیک ببینند که چه سخت میگذرانیم یه گوشت را نمیتونیم بخریم شب یلدا ما یلدا نداشتیم نه میوه نه اجیل ،گرانه ،خدا فقط میداند
واقعا جالبه!!!
خیلی ها هستند چند خانه وکالتی دارند. زمین کشاورزی هم دارند. شاغل هم هستند. خودرو هم دارن و درآمدشون بالا هم هست اما بازم یارانه معیشتی می گیرند.
می دونین چرا؟ چون مکانیسمی برای شناسایی مالکان خانه های وکالتی و زمین ها نیست.
و خیلی ها هم که میلونها تومان دارن وام دارند اما چون خانه دارند و شاغلند و یک خودرو دارند، واجد شرایط نیستند
باسلام من یه بازنشسته ام که یکی از بچه هام دانشجو توی تهران خرجشو میرزم به حسابش حقوقم رو توی سی سال خدمتم والان یا دادم دست همسرم یا ریختم به حسابش یه مقداری پاداش پایان خدمت بعد از سی سال بدبختی بهم دادن که الان با این وضعیت نسبت به دوسال پیش ارزشش یک پنجم شد که انقدر کم بود نتونستم باهاش چیزی بخرم گذاشتمش بانک که الان هم شده مایع دردسر والا به خدا این نشد اسلامی حداقل یه جای توی این فرمشون میزاشتن واسه توضیح اون ماشینی که حساب وکتاب میکنه اینها رو که نمیدونه این دولت به اینهمه ظلم بایستی نزد خدا جوابگو باشه
افزایش قیمت برای بنزین سهمیه‌ای ۵۰ درصد و برای بنزین آزاد ۲۰۰ درصد بود!
افزایش حقوق چقدر بود؟؟؟؟

افزایش قیمت کالاها چقدر بوده است؟؟؟؟؟؟؟؟
آن چیزی که مهم است اول درآمد ماهانهٔ‌خانواده میباشد زیرا که نمیشود خانه ،و خودرو را فروخت ،و صرف هزینهٔ معیشت روز مره کرد ؟ مثلا شخص بازنشسته ای که هفتاد سال سن دارد ،و بعنوان بزرگ خانواده محسوب میشود ،‌ حداقل یک سرپناهی بنام خانه دارد ؟ و یقینا یک خودرو وطنی هم دارد ، باید دید که این شخص ماهانه چقدر در آمد دارد ، و مسایل پیری ،و بزرگ خانواده ،و‌عنوان شغلی دوران کاریش را هم در نظر گرفت ،و اینکه این شخص اکنون چه تعداد فرزند ،و نوه هم دارد ، خواهران ،و‌برادران ،و افراد خانوادهٔ همسرش را نیز باید در نظر گرفت که این شخص نباید برای زنده بودنش شرمنده باشد ؟،
هرکه چند تا ماشین بنامش هست دلیل نمیشه که همه ماشین ها برای او هست فقط پلاک بناممون هست ولی ماشین فروخته شده چند سال پیش پلاکش عوض نشده حالا میخواهیم پلاک بزنیم بنام ولی میگن همون یارانه نقدی هم حذف میشه حق بچه ما خوردن نداره
به کسی که خونه داره یارانه نمیدن
به کسی که وام گرفته یارانه نمیدن

خوب ! من بدبخت واسه خرید یه آلونک ۵۰متری ۳۰۰میلیون از چندتابانک وام گرفتم ، من وهمسرم شبانه روز کارمیکنیم ،ماهی ۶میلیون میگیریم و۵ونیم میلیونش روقسط میدیم
واسم پیامک اومده که خونه دارم و تسهیلا هم استفاده کردم پس یارانم قطع شده
ما یه خانواده 4 نفری هستیم حقوق رو زده سه خورده ای بعد برداشت ماهیانه حساب زده 8 میلیون خورده ای میانگین !!!
اخه کدوم اقتصاددانی این فرمولا رو بهشون داده !!! اخه مگه میشه کل درامد یه خانواده سه تومن باشه، میانگین برداشت در ماه 8 میلیون باشه ؟!
تابناک بررسی کن ببین اگر دوباره اعتراض بزنیم نتایج جدید،ماشینیه یا دستی ؟!
چون اگ ماشینی باشه نتایج همین میشه و اون یکی یارانه هم حذف میکنن!!!
به خدا خسته شدیم از این همه تحقیر و یارانه های با منت!!!!!!!!!!!!!!
سلام . من نمی دانم چرا اینقدر مسئولین دوست دارند سیستم اداری را اینقدر پیچیده کنند و سازمان و ادارجات جدید درست کنند تا فساد هر چه بیشتر افزایش پیدا کند .یارانه حق همه مردم ایران است چه پولدار چه فقیر باید به نسبت مساوی تقسیم شود چرا که این یارانه حذف یارانه ای بود که دولتها مستقیم به بنزین و برق و آب و غیره پرداخت می کردند و قرار شد جهت مدیریت مصرف و جلوگیری از اسراف و کاهش هزینه این یارانه مستقیم به حساب همه مردم واریز گردد این شکلی که الان در پیش گرفتند یک کلاف پیچ در پیچ شده و همچنین مردم را ناراضی و تشکیل چندین سازمان و اداره جهت اجرا و نظارت بر این مصوبات بی در پیکر و ورود به حریم خصوصی مردم که می تواند در آیند ضرباتی بر اعتماد و سوء استفاده بعضی گردد شده است .اگر این یارانه مساوی تقسیم گردد و تشویق شود کسانی که نیاز به یارانه ندارند در صندوقهایی و یا معرفی به افرادی که یارانه نیاز دارند این افراد مستقیماً برای فقرا سرمایه گزاری و کمک کنند که این بهترین راه است و من شاهد بودم خیلی از افراد که نیاز نداشتند کارت یارانه یا مبلغ یارانه را به افراد نیازمند در اطراف خود می دادند .
شما نمي توانيد با قوانين من در آورده خودتان يارانه هر ايراني را قطع بكنيد يارانه متعلق به همه است
تذكر ، بيايد به ازدواج و بچه دار شدن (نه) بگويد و مسئوليت خود را زياد نكنيد و اينقدر از مسئولين توقع نداشته باشيد. اگر خودتان جاي مسئولين محترم باشيد بهتر از اين عمل نخواهيد كرد چون بهتر از اين نمي شود
ندادن یارانه معیشتی به کسی که بعد از 30 سال خدمت به دولت حقوقش 5 میلیون شده و در خط فقر قرار دارد و دارای خانواده 4 نفره هست و فرزندان دانشجو دارد و توانسته با وامهای مسکن و ... و کار کردن و تلاش مضاعف در شیفت دوم درامدی کسب کنه و خانه ای داشته باشه که این خانه با تورم ناشی از سیاستهای اشتباه دولت چند برابر شده و یک ماشین سواری هم لیزینگی خریده و قسط ان هم می دهد چگونه میتواند ملاک تشخیص تمکن مالی باشد و منجر به حذف یارانه این خانواده شود؟؟؟ اگر این موضوع قابل اثبات است بفرمائید بنده هم می پذیرم.
در غیر این صورت حذف افراد به خاطر داشتن خانه اجحاف رسمی دولت به ملت مانند تمام تصمیمات اشتباه ان است.
...
به من هم تعلق نگرفت. اما من گدا نیستم آقای دولت!! که منت شما را بکشم. از این قضیه هم راضی نیستم سر پل صراط یقه تون را می گیرم
خداوندوبزرگ وقتي انسان راافريد همه رايكسان افريد ودردنيابه اين بزرگي به انسانها دوتا دست دوتا چشم دوتاگوش وسايراعضاءرامساوي بخشيده ودراصل هيچ فرقي بين انهاوجود ندارد يكسان همان عدالت الهي وسلام نامه تمام.
جالبه برای من اومده چون شما در ماه ۸۵ میلیون تومان دراومد دارید بسته به شما تعلق نمیگیرد نمیدونم بخندم یا گریه کنم با یه مغازه کوچیک که درامدش به زور در ماه ۳ تومن میشه نمیدونم به کی باید دردمونو بگیم
هیچ وقت یادم نمیرود آقای نوبخت با چه اعتماد به نفسی تو تلوزیون میگفت ابن گرانی بنزین بکحور منفعت برای شهروندان است و قسم خورد که حتی یک ریال از این پول به حساب هیچ نهاد و وزارت خانه نمیره و تا یکریال آخر به مردم تعلق حواهد گرفت. کارگر بازنشسته و مستاجر هستم و با دوفرزند دانشجو که کل گردش مالی من حقوق 4 تومنی هست که همانروز خدج اجاره خونه و کمی خرید مواد غذائی بخور و نمیر میشه. هبچ چیزی هم بنام خود یا زن و بچه ندارم جز یک ماشین زیر ده میلیونی بسیار قدیمی که گوشه خیابان افتاده و پول ندارم تعمیرش کنم.
بدون ذکر هیچ دلیلی کمک معیشتی ندادند.
از خود آقای نوبخت میخواهم یکماه ، فقط یکماه با این درآمد در تهران زندگی کند و اجاره هم بدهد .
در شهرستان و رویتا هم هیچکس را ندارم وگرنه از تهران میرفتم.به والله اگر از اول به نروم راستش رامیگفتید بهتر بود و تکلیفمان مشخص. نه اینکه افتراض کنیم و یکماه چشم براه باشیم و در نهایت هم اینطور. مردم به گدائی افتادند و غرورشان خورد شد.فقط بگوئید این مول برچه مبنی و چه کسانی داده شده؟ یعنی 60 میلیون نیازمندتر از من هم وجود دارد ؟.احتمالا بصورت دندم به یک تعداد دادند وگرنه این یک حق کشی بود.
همه این حرفها کشک است. شما به طور رندوم افراد را انتخاب کرده اید و حق دیگران را پایمال کرده اید. .
آنهایی که مسول این حساب کتاب یارانه معیشتی هستندوآنهایی که واقعا واجدشرایط هستن حذف کردن اون دنیا بایدجوابگو ماکارگرهاباشن
این نوع محاسبات و تصمیم گیری ها ما رو برای آینده نا امید میکنه.
ما از حداقل ها هم شاید بهرمند نباشیم
دولت ها و ظایفشون رو به درستی اجرا نکردن
وحالا با تهدید و تصمیم های غلط مردم رو از اینکه تو این مملکت هستن پشیمون کردن.
کاری کردن که حتی نتونیم به هم پول غرض بدیم
چرا که با محاسبات آقایون درآمد بالا میره و فلان بخش خدمات شما حذف میشه
این همه توی قرآن و احادیث از قرض الحسنه صحبت شده بعد اینا امر به معروف که نه نهی از منکر رو قانون میکنن.
دیگه مردم نمی تونن گره از مشکلات هم باز کنن.

این چه نوع محاسبه ای هست که وام رو جزو درآمد های مردم حساب کنی
بعد هم تهدید کنی که بیا اداره مالیات.
سلام من ۵۹ سال دارم بیکارم وحقوق بیکاری می گیرم ۵ فرزند دارم که۲تاش پسره وهردوازدواج کردن وسر زندگی خودشان هستندواز یارانه جدا نشدند که ما استفاده کنیم ودرامد این دؤپسر کهشامل پول کار گر ومردوم نزد شان میلاشددر رابطه با معیشتی اعلام نمودنذ که دو برابر در یافتئ دیگران است وتایید. نمیشؤد درامد فرزندانم چه ربطی به کن و سایر ین دارددرجاییکه خودشان كرایه خانه خورد وخوراک وهزینههای کاری وغیره دارند حال چه باید بکنم تازه شرط وشؤروط نیز اقایان گذاشته اند با تشکر
به ما هم تعلق نگرفت نه خونه داریم نه ماشین گرون فقط نه ماه پیش در حسابمان پول پیش خانه مان بود و دو ماه بعد برداشت کردیم پولدار حساب شدیم ابان ماه تصویب شد معیشتی بدن بعد حساب دوسال پیش ما رو در میارن چقدر داریم یا نداریم پولدار هستیم یا نیستیم این پول مثل یارانه حق ماست اگرم واقعا خودتون رو مسئول میدونید بیایید جلوی درهامون وضع مالیمون رو از نزدیک مشاهده کنید حساب بانکی برای جابجا کردن پول و اینجور چیز است یه سوال به خودتون هم تعلق گرفته این بسته چرا حق مردم رو مثل آقای احمدی نژاد نمیدین همه رو در یک سطح میدید پولدار و فقیر هر کس هم واقعا احتیاجی نداشت میرفت و انصراف میداد ولی دل خیلیا رو خوشحال میکرد
سلام. این چه کاریه.
اینکه برداشت از حساب بررسی شده یعنی چی؟ خب من از یه کارتم به کارت دیگه واریز کردم این میشه برداشت؟ چرا واضح و روشن نمیگید چطور حساب می کنید؟
چرا تهدید کردید اگر به اشتباه اعتراض کنید یارانه هم قطع میشه؟ خب اگر شما اشتباه کرده باشید چی؟
...
با سلام نتیجه اعتراض به حذف یارانه معیشتی ۲۳ دی ماه اعلام شد به من اعلام کردند صاحب یک ال ۹۰ مدل ۹۴ هستی و بیمه پرداز تامین اجتماعی هستی ویارانه به شما تعلق نمی گیردو در موقع اعتراض تهدید شدم که در صورتی که هر ملکی داسته باشیم یارانه ۴۵ تومنی ما هم قطع می شود . در صورتیکه من از برج ۹ از کار اخراج شده ام. من که کلا خانه و ماشین جمع کنید به ۳۰۰ میلیون نمی رسد جزو اقشار پر درامد هستم ؟و قبلا هم کارگر با حد اقل پایه حقوق بودم و در مخارج روزانه مانده ایم. و حالا با این تهدید ماندم اعتراض کنم یا نه و ایا کسی پاسخگو این هست.و چطور من جزو دهک بالای درامدی جامعه هستم.
سلام به من معیشتی نمیدن اعتراض دادم برام پیغام اومده دفع بعد یارانه هم نمیگیری...واقعا بااین مسئولین من خوش به حالم میشه...
درود بر احمدی نژاد حالا ما طبقه ضعیف بیشتر قدر تو و امثال تو رو بیشتر میدونیم درود به شرفت ...
سلام ولا میبینم کسانی هستند که هم خونه دارند وهم ماشین وهم شعل بهون تعلق گرفته خوبم گرفته این چه جور عدالتی هست اان چطور ما یهدخونواده ۸ نفره چطودر ماهی ۴ درامد داریم ول میانگین ما در ماه ۱۱میلیون هست اگه ۱۱ بود واسه ۲۰۵ تومان اعتراض نمیزدیم پس اوا یه جوان اگه داره درامد درمیاره برای اینده خودشه الان که دولت اینه اینده فبهامعلوم چی میه الان بایخونه رو بفروشیم بخوریم کهخیالتان جمع بشه چه دولت خوب داریم به فکر مرم باشینالانفعاهمه محتج هستن
سلام من حقوق بگیر هستم اصلا کشگی محاسبه کردن طرف زیر و رو حقوق بگیر هستش ماهی 10میلیون میگیرن هنوز بهشون تعلق گرفته .
سلام ما یه خانواده ۴نفره هستیم نه خونه داریم نه ماشین فقط چون شوهرم کشاورز هستش وبا کسی شریکه که فقط شوهرم کاشت رو به عهده داره وخرج ومخارج رو شریکش میده وبه حساب شوهر من پول رو واریز میکنه که خرج کشاورزی بشه به ما تعلق نگرفته با این وضعی که بازار داره ومحصولات رو نمیخرن گناه ما چیه که هنوز هم مستاجریم ونتونستیم حتی یه خونه کوچیک بخریم با این حال به ماتعلق نگرفته
من شوهرم کارگر خونه داریم ویک ماشین که شوهرم باهاش می‌ره مسافر کشی اعتراض کردیم گفتید یارانتونم قطع می‌کنیم ...
من نمی دونم این چه چه نوع محاسبه ای هست یه مغازه رو تمام تراکنشهاشو به عنوان درامد محاسبه می کنن اصلن چرا نمیان مدارک حضوری از این افرادی که اعتراض کردن بگیرین چرا تهدید به قطع یارانه می کنن واقعن مسخره کزدن مردمو
سلام
من یه مغازه کفش تو شهرستان دارم درآمدم ماهی تقریبا ۲تومن می شه ۴نفریم دستگاه پز بعضی دکترا ندارند ولی من دارم بیشتره دست فروشا هم دارند کاری کردند در خیر بروی مردم بسته بشه ودیگه کار مردم رو راه نیفته فقط کارشناسهای سازمان هدفمندی بدونند به خیلیا باید کمک معیشت میرسید که نرسید و به خیلیا که باید نمی رسید رسید خدا رو خوش نمیاد
سلام ما هم یه خانواده پنج نفری هستیم که همسرم کارگره شهرداری تو یه زیرزمین 55متری بدون نور زندگی میکنیم همسرم خیلی حقوقش باشه با اضافه کاری سه تومن قیمت خونه وماشینم صدتومنم نمیشه نمیدونم اینا ازکجا دراوردن که حقوق ما چهارونیم ایااین حق ناس نیست جواب نداره ما بایه عالمه قرض وگرونی باسه تا بچه محصل که خیلی وقتام گوشت به چشم نمی بینیم چرانباید به ماتعلق بگیره اگرم معترض بشیم یارانه قطع میشه این انصاف ماکه راضی نیستیم
باسلام.ما یک خانواده چهار نفره هستیم.نه شغل خوبی نه بیمه ای،نه درآمدی.حاشیه نشین که هستیم.باسختی ،وهزارجورسرکوبی خودم وبچه هام زندگی را میگذرانیم.به هیچ یک از خواسته های بچه هام نمیتونم جواب بدم.اومدن نوشتن ماهی ۹میلیون درآمد داری جای خوشحالی خیال خیلی شیرینی اگه بیدار نشیم.همسرم با خیاطی کردن ومقداری قرض اون هم بعد از چند سال یه ماشین خریده به نام من کرده،حالا این گردشهای بانکی جزیی برای ما شده درآمد ۹میلیونی.یه کارت خوان دارم که پولهای خیلی ناچیز وجزیی توش ردوبدل میشه.چون یه مغاره خیلی کوچیک بی ارزش توی یه کوچه در حاشیه شهر دارم که روزی،با مایه ۲۰۰ هزار تومن هم در نمیارم.کی اینها رو مخواد گوش بده یا جواب بده .واقعا این بی عدالتی محض.چون من از زندگی خودم خبر دارم،نه کسی که اینجوری حساب کرده،لطفا حق کشی نکنید معصیت داره به خدا.
گردش حساب هم شد درآمد!!!!!
خوب منی که قرض گرفتم و با هزار مصیبت باید برگردونم این شده درآمدم!
به اینا باشه وام هایی هم که گرفتم درآمده!
این چند وقت دامادیم بود و به هزار گرفتاری و فروش طلا تونستم خرجا رو رد کنم!
حتما با حساب اینا طلاهای خانمم هم که فروختم درآمده!
کلا گردش شش ماهه اخیر رو حساب کردن دقیقا موقع دامادیم که یه عالمه پول از قرض گرفته تا فروش طلا و وام رو درآمد حساب کردن اینه وضع دولت.. .. این بود تدبیرتون!
سلام دوستان ما یه خانواده چهار نفره هستیم واسه یارانه معیشتی اعتراض دادیم گردش مالی در آوردن میگن از هشت میلیون به بالا درآمد دارید به شما نمیرسه مثلا واسه برج 6زده 35 میلیون گردش مالی خوب من برج شش یک پراید خریدم پولو دادم به اون آقایون این و هم واسه من گردش مالی حساب کردین هم ماشین و جز اموال من دست فروشم هفته ای سه روز میرم اینور انور جنس میفروشم طبیعی هست که نقد نمیتونم بدم پس چک میدم جای چکو که میزارم بر میدارن اونو گردش مال حساب میکنین یا از برادرم قرض گرفتم یک بار اون و واسه اون که کارت به کارت زده به حسابم واسه اون گردش مالی حساب کردین یه بار که اومده به کارت من واسه من گردش مالی حساب کردین بعد 15 روز که قرضشو بهش برگردوندم دوباره یه بار واسه من یه بار واسه اون گردش مالی زدین یعنی 3 تومان و 12 تومان گردش مالی حساب کردین من سی سالمه ازدواج نکردم اگه درآمدمون اونی که شما میگین اون بود من الان شاسی بلند سوار میشدم یا ازدواج میکردم شما حساب کن بگو این الان سی سالشه چی تو پر و بالش داره والله خودتون هم میدونید یعنی نمیدونید 2 تومان از حساب من رفت به چه چیز خرج شد آقا این قانون غلط هست که اونایی که مالشون زیاده به اونا نمیرسه مگه اونا از ملت این مملکت نیستن اونا هم بنزین 3 هزار میزنن ما هم اصلا به کسی ربطی نداره کی زیاد داره یا نداره باید به همه برسه دولت میگه مبلغ حاصل از درآمد بنزین و به ملت میدیم 60 میلیون نفر اون مبلغی که خودتون ارائه دادین اگه بدین ماهی 661 هزار تومان باید به هر نفر بدین به نفری 55 تومان میدین اونو هم هر ماه یه نقشه میکشین ندین
داداشم با پدرم زندگی میکنه و بیکار هست منم که الان سه سال تنها زندگی میکنم یارانه مو جدا نکردم چون پدرم هنوز ساخت خونه خودش تمام نشده چه برسه که برای من و داداشم عروسی بگیره (یعنی من و داداشم مجرد هستیم)
بعد 7 سال کار کردن من مقداری پول دارم نه خونه نه ملک نه ماشین هیچی ندارم اونوقت میگن
گردش مالی حساب شما طی ماههای خرداد و فلان و فلان 80 میلیونه.
جای تاسف بسیار زیاد داره
من ماهی یک میلیون و دویست هزارتومان حقوق میگیرم،خونه ندارم ماشین هم ندارم،تمام سرمایه من۴۰میلیون تومنه،خودمم کارگرم،درامدماهیانه منوزده ماهی۴۵میلیون تومن،اخه اگه من ۴۵میلیون درآمدم باشه نیازمنده معیشتیه شماهستم،گردش حسابموزده هشتصدمیلیون تومن،الان دوروزه هنگ کردم،میگم شایدمن تاجری چیزی هستم خودم خبرندارم یاشایدهم جزثروتمندترینهای ایرانم،بایدبرم بازهم تحقیق کنم شاید زیادی ثروتمندم خودم خبرندارم
ماهم مشمول نشدیم چون زدن که دوتا خودرو داریم درست زدن اما یکیشون که سمند بود از ایران خودرو گرفتیم وهمان موقع چون بدهکاری داشتیم اونو فروختیم وچون سندش آزاد نشده بود زیر قست بود نتونستیم برای خریدار سند بزنیم و در نتیجه فعلا خودرو به نام ما است ولی مال ما نیست و اون یکی هم روش کار میکنم و خرج یه خانواده شش نفره رو در میارم البته به سختی چون ماشینم خودش مدلش پایینه و خراب زیاد میشه و خرج چهار تا بچه هم زیاد خرج خوراک و پوشاک و مدرسه و مریض شدنا خلاصه که خدایی بی انصافیه که به خاطر تهدید قطع یارانه ما نتونیم اعتراض خودمونم ثبت کنیم
سلام من یک کارگرهستم نه خودم یارانه میگیرم نه بچه ام چرا واسه یارانه اجازه ثبت نام نمیدین من هم مادرم هم برادرم با من زندگی می‌کنه خواهشن یارانه نقدی بخشنامه بدین ثبت نام کنیم نودتومن برای من خیلی ارزش داره بقران خرج خونه موندم
اگه خونه شش دانگ بنام خودمون نباشه وکارگر باشیم و یه پراید هم داشته باشیم باز هم کمک معیشت به ما تعلق نمیگیره
من نه بیمه دارم نه ماشین دارم دوتا ماشین داشتیم نیسان مدل نود وآردی مدل هشتادو سه که چهارساله فروختیم که هنوز مشکل داشته نتونستیم بزنیم به نام صاحبش یه سوپری داریم با هزار بدبختی که روزمون وشب کنیم حالا از رو حساب دستگاه پوز میگن میانگین ماهیانه شما ماهی هفت ملیون ونیمه سوپری که ماهی هفت ملیون درامد داشته باشه میشه بقالی اقا سید رضا وای به حال شما با این قضاوت ومحاسبتون
من این قوانین من دراوردی قبول ندارم من معیشتمو میخام من مستحقم حقوقم کفاف یک هفته نمیده
اینجوری استعلام گرفتین به منی که کارمند یک هتل هستم تعلق نگرفته ..
تور خدارگمعیشتی بدین
باسلام خدمت عالی جنابان بنده 15سال هست که مستاجر هستم وباداشتن 2بیمارپدر وخواهر پیر مجرد باهیولایی گرانی دست وپنجه نرم میکنم وتمام دارو ها راازاد تهیه مینمایم و10سال هست کارم این شده یارانه معیشتی یک مسکن وارام بخش موقت هست وبخاطر اینکه دوستان به بنده کمک میکنندبنده هم در دادن خدماتی نظیر واگذاری وام وگرفتن دسته چک به این بزرگواران دریق ننموده ادم گرفتارم خواهش میکنم ازعالی مقامان فرهیخته مبلغ یارانه معیشتی را بهبنده پرداخت نمایندمسکن مهر ثبت نام کردم ویک میلون در حدود حدودا پرداخت نموده ولی مسکن نگرفته 1میلون هم به بنده برگشت داده نشدالتماس دعا
با سلام ، واقعا جالبه، شما میفرمائید ما ماهی 8400تومان درآمد داریم کل حکم دونفر ما 8400 نیست کسورات بیمه چی.... دریافتی شما میفرمائید سقف یارانه بگیر ها مبلغ 8400 می باشد دریافتی ما 5200 است چه فرمولی استفاده کردید یارانه مارا قطع کردید چون ما دوتا کارمند هستیم ولی پول کلاس بچه ام سالی 10 میلیون است وبنزین باید لیتر 3000 تومان قسط بانک دارم ماهی 4 میلیون تومان می باشد یک ماشین ال90 وخانه دارم سختی خانواده را نمیبینید مگر ما ، خانواده ای میشناسم زن وشوهر کارمند وماهی 6 میلیون درآمد دارند چون خانه وماشین به نام خانم ایشان است دارد یارانه و معیشتی دریافت میکنند اخه چه قانونی است مگر اینها اعضای یک خانواده نیستن اون هم ال90 وخانم وزمین کشاورزی داره وخانه ویلای هم دارد چطور مال اینها قطع نشد زمین کشاورزی وخانه ویلایی سند نداره اون دارد یارانه میگیرد من نمی گیرم واقعا متاسفم برای قانون شما (حذف یارانه) این یارانه حق من و خانواده من میباشد چرا قطع میکنید هر کی برفش بشتر بامش بیشتر .....خواهشا جواب من را بدهید
... وضع زندگی ما دردوره اقای احمدی نژاد خیلی خیلی بهتراز حالابود به کجا باید دردمونو بگیم
ول کنید بابا اخه وقتی ب ما پول بنزین نمیدن حتما ما آب میریزیم تو باکمون دیگه
براماهم نریختن بخاطرتراکنش کادتخوان دستفروشم بازبینی زدم رفتم وزارت رفاه خودشون گفتن یارانتونم قطع میکنن انصراف بدین نه خونه نه بیمه دارم فقط یه وانت
سلام
عرض ادب با مسعولان
چرا من ثبت ونام کرده ام برای یارانه معیشتی حتی شماره حساب هم ثبت شد۶ هنوز پول برام واریز نشد بعضی ها هم بدون ثبت ونام پول به حساب یارانه وهریز شده
سلام
برای سرپرست های فوت شده چیکار کنیم ؟
کل سایت ها دیدم در این راستا مطلبی نیافتم خواهشا کمک بفرمایید
این چه جور عدالتیه . ما یه ماشین غرازه داریم نه منزل دارم نه سرمایه و حقوقم هم 550 تومنه . چرا یارانه معشیتی تعلق نگرفته. درصورتیکه کسایی رو میشناسم ثرمتمندند ولی یارانه میگیرن
سلام خدمت بزرگوران من یه زن پنجاه شش ساله هستم شوهر ندارم سرپرست خانوارهستم خونه مردم کار میکردم بیکارشدم مریض هستم حتی پول دارو ندارم بدادم برسیدپس کمک نقدی کرونا مال کیه ...
من یک کارگر ساده کارواش هستم روزی پانزده هزار تومان حقوق دارم نه بیمه هستم ونه کارگر ثابت هستم از شما خواهش میکنم به وضع ما فقرا یه نگاهی توجه کنید بخدا قسم روزهای سختی رو با مادرم تنها میگزرانیم خواهش میکنم به وضع ما هم رسیدگی بشه .ممنونم وخسته نباشید.حق نگهدارتان..
با سلام احترام

براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی که در ایات قران هم ذکر شده است زن در نفقه مرد میباشد و مرد سرپرسی خانواده را برعهده دارد ولی در حال کنونی بنده ای که هفت سال است بیکار میباشم و نه ملکی دارم و نه حقوقی تنها به دلیل اینکه همسرم شاغل است به بنده نه معیشتی و نه هیچ کمکی تعلق نگرفته است درحالی که تمامی خویشان و اشنایان من که زندگی بسیار مرفع دارند بسته معیشتی میگیرند. ایا این عدالت است ؟ صدای فریاد دادخواهی مرا کی خواهد شنید ؟
من و همسرمم معیشتی اعتراض کردیم میگن شما ماهی ۱۸میلیون درآمد دارید فقط از تراکنش مغازه که میوه فروشب داره و کلی ضرر کرده مخصوصا تواین کرونا که ورشکست شد مجبور شد ببنده چون فقط بدهی بالا اورد بخدا قسم ماهی یه تومنم درامد داشتیم نمیبستیم نمیدونم چجوری حساب کردن که شش ماهه رنگ مرغ و گوشتم ندیدیم الانم شوهرم بیکار دنبال کاره عدالتتون واقعا عالیه عالی تبریک
با سلام ، یه سوال دارم ازتون ، اگر کسی ماشین ثبت نام کنه توی سایت ایران خودرو و 3 ، 4 ماه بعد وقتی که ماشین رو تحویل دادن بره به نام یکی دیگه بزنه مثلا دوستش ، دوباره یارانه معیشتی بهش تعلق میگیره یا نه؟
سلام .برادر خانم من یک مرغداری اجاره کرده بود و در زمان فروش به علت اینکه حسابش مسدود بود پول فروش را به حساب من ریخت و بعد با آن پول بدهی ها را تسویه کرد ، ولی برای ما اعلام کردند که به علت کارکرد حساب شما یارانه معیشتی به شما تعلق نمی گیرد. واقعا شما که اینقدر از حساب و کتاب حالتون هست ببینید که این پول اصلا استفاده شخصی شده یا نه؟
چرا یارانه معشتی ماههای قبل از عید یعنی سال ۹۸ را به خانوار من نپرداختید وآیا ۳/۱۰ همه را واریز منایید من یک نفر ورشکسته و۵ملیون نومان وام بنام خانمم گرفته ام ودر حال حاضر بیکار شدم سلبق ۲۱ ماه جبهه دارم وموجی هم هستم ولی نرفتم دنبال پرونده که حقوق بنیاد جانبازان را بگرم لطفا .خواهشن سال ۹۸ هرچند ماه به همه پرداخت نمودید به حساب من هم واریز نمایید کارکرد حساب بانکی پسرم تهران درب مغازه یکی از آشنایان کار میکند برا اینکه مالیاتش سنگین نشو د با حساب پسر من کار میکند
چرامعیشتی بہ مانمیدن ماگناہ کردہم
چرا مرحله سوم پرداخت معیشتی را ب حساب ما واریز نکردند....یعنی کلا همین ۲ بار بود؟؟؟؟
سلام من یه لیسانس بیکار هستم که با هزار بدبختی ازدواج کردم الان هم یارنه خودمو چند ماهی میشه که جدا کردم ولی نه معیشتی بهم تعلق میگیره و نه سهام عدالت میدن این مملکت اصلا حساب و کتاب ندارن...
سلام من کسی رومیشناسم که خودش یکی از سازندگان مسکن مهر هست توی همون ساختمان هم چند تا خانه داره ماشین طرح شاسی بلند داره در استانه بازنشستگی هم هست یارانه هم دریافت میکنه به کجا باید خبر بدیم انوقت خوددوتا برادر شوهر دارم لیکارکه هستن هیچ حتی یارانه هم دریافت نمیکنن
سلام بە استحضار میرسانم بندە خانواری چهار نفرە هستیم سی سالە مستجر هستم نە مسکن دارم نە زمین و نە ماشین و فعلا هیچ شغلی هم ندارم و پنجاە سال سن دارم یارانە معیشتی خانوار ما را حذف کردەاند آیا این از روی چە معیار و ملاکی است یارانە شامل ما نمی شود ؟آیا بندە چکار باید بکنم لطف جواب دهید
سلام من خانه دار ش, شوهرم میوه فروشی مغازه اجارهی تو ساختمون پدر شوهرم ساکنیم فقط یارانه می گرفتیم که اونم دنبال کرویم برای معشیتی قطعش کردن بغضی ها وصعشون یهتر از ما دو بار ودبار یارانه میدن
باسلام
ما ۵ساله ازدواج کردیم شوهرم شغل ثابتی نداره الانم بیکاره اوضاع مالیمون خوب نیست فقط یارانه ۳نفری رودریافت میکنیم هیچ کمکی از دولت ک ب بقیه مردم از معیشتی وکرونا وغیره کرده دریافت نکردیم در صورتی ک ما نه منزلی دارم کرایه نشین هستیم ونه ماشین انچنانی داریم ونه شوهرم درامد انچنانی داره وواقعا ب این معیشتی نیاز داریم
واز این وام یک میلیونی بخاطر پس گرفتن دولت از ملت نتونستیم دریافت کنیم چون یارانه ما فقط ۱۳۵هزاره با کم کردن هرماهش میشد ۱۰۰هزار
از دولت خواهش میکنم عادلانه کمک کنه
من واقعا کسایی رو میشناسم ک خونه ماشین ودرامد دارن اما معیشتی وکرونا هم میگیرن
خواهش میکنم دوباره بررسی کنید چون خیلیا از این کمکها دریافت نمیکنن ولی واقعا احتیاج دارن یکی از این خانواده ها ما هستیم بررسی کنید دوباره لطفا
سلام

من یک پراید ۱۳۱ دام

و میخوام یدونه هم پژو پارس lx اضافه بگیرم

آیا در یارانه یا معیشتی یا سهمیه بنزین من مشکلی بوجود میاد؟
به ما یارانه معیشتی تعلق نمی گیره
شوهرم راننده است و براساس گواهینامه که دارد با نامه های ماشین به حساب او واریز میشود و او به صاحب ماشین می دهد ولی دولت به ما یارانه معیشتی نمی دهد ما خانواده ی پنج نفری هستیم
من کارگر اداره هستم حقوقم زیر دونیم خانه اجاره مشکلاتم زیاد در آمدم کم
سلام مسعولین محترم گفتن به کسی که خانه داره وماشین داره کمک معیشتی شامل نمیشه ماشین پراید ۸۸و خونه روستایی درحال حاضر بااین گرانی به شکم من وبچه ام نان میشه چرا وقتی آمار میگیرین گاو وگوسفند زمین کشت را بشمار نمیارین چرا برای افرادی که همه ی اینا راداره تعلق میگیره ؟...
چرا منو حذف کردید از یارانه بنزینی ن خونه دارم ن ماشین ن اینا که دولت اعلام کرده عیالوارم حالا قدر احمدی نزاد رو فهمیدم
سلام همسر بمده شغلش ازاد هست ویک ماشین داره وخونه اما درامد ثابت نداره ما ک خونمون سند داره را از معیشتی حذف کردن اما کسانی هستند ک چندتا خونه قولنامه ای دارن ماشین دارن ولی یارانه معیشتی میگیرن این انصافه اعتراض هم زدم میگه یارانتو قطع میکنیم چرا دولت تو هر چیزی کاستی میکنه چرا ملاک رو چیزایی قرار میده ک تشخیصش سخته
واقعا عدالته اونای که دارن معشیتی میگیرن اونای که مثل شوهر من حقوق کم داره بهش نمیدن بادوبچه به گدایی افتادیم
بنده دوماه توی یه شرکت کار کردم گفتن اگه بیمه نکنیم اداره کارمجوزباطل میکنه.دوماه بیمه شدیم حالاهم کار تمام شده بنده خوابیدم هیچ درآمدی ندارم چرا به من تعلق نمیگیره
خوب یدفعه بگید به هیچ کس تعلق نمیگیره
الان با این حقوق بازنشستگی که پدر بنده میگیره و این گرونی و تورم بیش از اندازه و بیکاری جوونهایی مثل من همین ۱۰۰ تومن هم برای پدر من که جمعا ۳۰۰ تومن میشه چیز کمی نبود حداقل دو تا کیسه برنج میشد خرید که اونم به این نمیدیم به اون‌نمیدیم
این واجدوشرایط نیست
آخه یعنی چی
و فقط میشه گفت متاسفم
به ماهم تعلق نگرفت نه یارانه بنزیزن نه این صدتومن
یارانه ی معیشتی حق همه است ومن راضی نیستم کهبرای حق ماشماتصمیم می‌گیرید .شما باید به همه پرداخت کنید کسی که توان مالی داشت خودش انصراف بده .
باسلام مگه بیمه شدگان درماه چندهزارمیگیرن که شامل یارانه مشعیتی نمیشن
سلام تو این کشور حق ناحق زیاد میشه اونای که پارتی دارن کارشون حل ولی کسی که نداره حقش سوخته مای که نه خونه داریم نه ماشین بعد یاران وو میعشتی ماحذف شده ما باید چکار کنیم سه تا بچه دارم بادرامدکه شاگرد مغازه کس دیگست مگه چقدر بهش میده که حق ما اینجا پای مال بشه بدن به کسای دیگه جواب ماروهم بدین باید چکار کنیم اجارخونه پول اب برق چی بدیم بچه هامون بحورن
سلام.من.چهار.نفرخانوار.هستم.یارانه.معیشتی.واریز.نمیشه
چرا کمک معیشتی ب ما تعلق نگرفت شوهرم کارگره اجاره خانه ب زور میدیم چرااااااااااا آخه حقه مارو میخوریییییین
سلام..اقا من کارگر انبارم...حقوق درست حسابی نمیدن دلمون خوشه به بیمه...الان کسانی که بیمه ندارند کمک معیشتی میگیرند وضعشون از من بهتر ماشین دارند خانه دارند...ولی من اجاره نشین ...کمک معیشتی بهم تعلق نگرفت این انصاف هستش....رفتم کافینت میگه سیستمشون بسته است...بابا غلط کردیم...حتی عراق بهتر ماست حقوق وحقشون میدند درحالی که جنگ داخلی داره
سلام مسؤلین عزیز دوست داشتنی مملکت جمهوری اسلامی ایران. بنده پدر دوفرزند هستم با خانه مستاجری با40 سال سن با موتور کار میکنم. تراکنش حساب من روزانه شاید بابت کرایه وحمل بار بوده. حالا کمک معیشتی منو حذف کردین. خیلی ها با این مقدار پول زندگی میکنن. این حق زندگی کردن ازمردم نگیرین.
سلام یکی نیست به این مردم بگه اخه نظراتون اعتراض هاتون چرا به اینجا می نویسین اخه کدوم مسول اینا رو میخونه ؟ا
شمایی که میگین گردش حساب مگه حقوق یه کارگر ماهی چند که هی میگین گردس حساب دارن
تواین کشور عدالت نیس من کارگر معدن معیشتی نمیگیرم ولی همه همکارام دارن میگیرن
سلام برای ما نه عیدی ریختند نه سهام عدالت نه معیشتی ماه رمضان ما باید چیکار کنیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر