بازدید 9036

بیانیه وکلای کانون مرکز درباره حادثه سقوط هواپیما

هیأت‌مدیرۀ کانون وکلای دادگستری مرکز در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 14 January 2020

به گزارش تابناک، متن این بیانیه به شرح زیر است:

سانحۀ سقوط هواپیمای مسافربری تهران‌ـ‌اوکراین و جان‌باختن ۱۷۶ تن از مسافران و خدمۀ آن، که شماری از هم‌میهنان و نخبگان ایران بودند، اندوه عمیق و نگرانی فراوان ملت ایران و جامعۀ حقوق‌دانان کشور را فراهم آورد. کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغ‌دار و آحاد مردم شریف و سوگوار ایران، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و معاضدت حقوقی با بازماندگان این فاجعه اعلام می‌دارد.

همچنین به‌عنوانِ ترجمان مطالبۀ عمومی و ملی انتظار و تقاضا دارد تا نهادهای مسئول، نسبت به جبران مؤثر و بی‌درنگ خسارات مادی و معنوی بازماندگان اقدام نموده و نسبت به مراقبت از امنیت جان شهروندان، تدبیر و نظارت جدی‌تری معمول دارند تا حس اعتماد و امنیت خاطر که دراثرِ این سانحه تخدیش شده، جای خود را به حس اعتماد عمومی و آرامش دهد.

جنبۀ دیگر موضوع، بررسی مسئولیت کیفری، مدنی، انتظامی و انضباطی اشخاصی است که در بروز این رخداد دلخراش مؤثر بوده‌اند، لذا تحقیقات شفاف و اقدام قاطع مراجع ذی‌صلاح قضایی در این مورد ضروری است.

شوربختانه، تلخ‌ترین بخش این حادثه، تعلل مسئولان مربوط در انجام تکالیف قانونی مبنی بر اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع است که موجب گردید به اعتماد عمومی آسیب وارد آید.

انتظار این کانون و مردم، پاسخ‌گویی مسئولین ذی‌ربط و برخورد قضایی لازم با عوامل این ضایعۀ ملی و کشف و تبیین ابعاد و علل مختلف این حادثه است.

بدیهی است شفاف‌سازی و اقدامات قضایی و انتظامی عاجل در این مورد، موجب تقویت اعتماد عمومی و تحکیم اتحاد ملی خواهد شد.

کانون وکلای دادگستری مرکز امیدوار است ملت شریف ایران در آینده شاهد تکرار چنین حوادث تلخ و غمباری نباشد.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان