بازدید 16217

داروخانه‌ها در آستانه ورشکستگی

رییس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات سال گذشته داروخانه‌ها از سوی سازمان بیمه سلامت، گفت: دولتمردان بدانند داروخانه‌ها در حال ورشکستگی هستند. چرا صدای داروسازان شنیده نمی‌شود؟
کد خبر: ۹۵۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 14 January 2020

رییس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات سال گذشته داروخانه‌ها از سوی سازمان بیمه سلامت، گفت: دولتمردان بدانند داروخانه‌ها در حال ورشکستگی هستند. چرا صدای داروسازان شنیده نمی‌شود؟

به گزارش «تابناک»، مهدی زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به خبری مبنی بر پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا پایان شهریور ماه ضمن انتقاد از سازمان بیمه سلامت در خصوص پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، گفت: داروسازان تاکنون در مسیر تامین به موقع داروی بیماران، از هیچ اقدامی فروگذار نکرده‌اند و حتی با دریافت وام بانکی تلاش کرده‌اند که خللی در زنجیره عرضه دارو ایجاد نشود، اما این تاسف بار است که سازمان بیمه سلامت، نه تنها مطالبات سال گذشته خود به داروسازان را تسویه نکرده، بلکه مصاحبه معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت مبنی بر پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا شهریور ماه، خود کتمان واقعیت‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم به‌جای انکار مطالبات و آدرس نادرست دادن، مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کنید، افزود: طبق گفته رییس سازمان بیمه سلامت، بدهی سازمان بیمه سلامت بابت مطالبات سال گذشته موسسات درمانی ۳۷۰۰ میلیارد است. بنابراین به چه دلیل در آن مصاحبه انکار واقعیت صورت گرفته است؟.

زارعی ضمن تاکید بر شرایط اقتصادی نامطلوب داروخانه‌ها، ادامه داد: متاسفانه باید اعلام کنیم که عامل بسیاری از مشکلات دارویی کشور، عدم پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها توسط سازمان‌های بیمه‌گر است که داروخانه‌ها را به ورشکستی کشانده است. ما انتظار داریم بیمه سلامت، هر چه‌ سریع‌تر مطالبات سه ماهه دی، بهمن و اسفند سال گذشته را که معادل پنج ماه عادی سال است، پرداخت کند.

زارعی تاکید کرد: دولتمردان بدانند داروخانه‌ها در حال ورشکستگی هستند. چرا صدای داروسازان شنیده نمی‌شود؟. طبق قراردادهای میان داروخانه و سازمان‌های بیمه‌گر، بیمه‌ها باید مطالبات داروخانه‌ها را سر موعد پرداخت کنند. در غیر اینصورت روسای سازمان‌های بیمه‌گر قانونا و شرعا مسئول هستند. حداقل برای تامین داروی بیماران و مردم اخطار همکاران ما را جدی بگیرید.

وی همچنین گفت: با توجه به هزینه‌های پرسنلی پایان سال که چند برابر ماه‌های عادی است، انتظار حداقلی ما این است که مطالبات سال گذشته داروخانه‌ها را بپردازید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۲
والا اوتی ک ماداریم میبینیم اینه ک دکان دستگاه داروخانه ها روز ب روز داره وسیعتر میشه برند ماشینای زیر پاشون هرروز برندتر !!!!خونه زندگی و حساب بانکیشون رو الله واعلم
کل سیستم درمانی مخصوصا بیمارستان های خصوصی ورشکسته هستند
کی گفته؟ یکی از آشناهای ما داروخانه داره اونم توی یه شهر کوچیک
دست کم ۸نفر همزمان توی داروخانه ش کار میکنند حتی مامانشم آورده کمکش
هر لحظه مثل فرفره درحال پول گرفتن از مردمند
خدا بده از این ورشکستگیها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
حسابداری شما همیشه چشمی و بر اساس دیدن است؟ تمام اون پولهایی که داخل دخل میره سود نیست داداش. 15 درصدش سوده که سرماه مالیات کرایه حقوق پرسنل هزینه های جاری مثل اب و برق و اینترنت کاغذ و... هست برای خودمون متاسفم که تو هر کاری سرک میکشن و نظریه پرداز و کارشناس هستند
بهتر! بیشتر شبیه سوپری هستند و رفتارشون هم از اصغر سوپری سر کوچه ما بدتره!! انگار انتظار دارن ما مردم که میریم داروخونه به اونها احترام بذاریم! ( با اینکه اونهایی که اونجا نشستن و دارو میپیچن دکتر نیستم اکثرا! و معمولا فقط یک دکتر اونجا هست که البته اونم گاهی نیست!!) و فکر میکنن با کارگر و عمله طرف هستند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
تصحیح: ضمن اینکه قشر کارگر و ... هم قابل احترام هستند و حتی با اونها و هیچ مشتری هم حق ندارند اینجوری بد برخورد کنند
سلام
حق فنی بابت تمامی نسخ آزاد بیمه تامین اجتماعی نیروهای مسلح
حق فروش ازاد دارو ها بدون نسخه
مابه التفاوت قیمت خرید دارو با قیمت فروش بیمه ای
مابه التفاوت قیمت خرید دارو با قیمت فروش آزاد داروها
دریافت هزینه ها از سازمان های بیمه ای
خرید دارو با تخفیفات گسترده ، دریافت اشانتیون داروی به ازای خرید دارو ، ارایه چک های بلند مدا 3 ماهه 6 ماهه 9 نامه حتی یکساله
سود از محل : خرید انبوه دارو و به تبع با تخفیفات و اشانتیون بعد نگهداری دارو در انبار و سپس تهیه فاکتور جدید پس از شش ماه یا یکسال یا دوسال و فروش دارو با قیمت جدید
اینها تنها گوشه ای از درآمد رسمی و علنی داروخانه هاست
بعد دارند برشکست می شوند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
تو زندگیتونم اینجوری دو دو تا 4 تا میکنین؟؟؟؟
مصاحبه معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت مبنی بر پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا شهریور ماه، خود کتمان واقعیت‌هاست.
خدایا کشور ما را از شر دروغ گویان نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
دقیقا شما و نظرات همه مردم درسته. والا ما هم راضی به برشکستگی این مظلومین نیستیم! اگه اینطوره چرا تعطیل نمیکنن برن اجازه بدن افراد جدید بیان! تا جایی که ما میبینیم سر امتیاز های چند صد میلیونی داروخانه ها دکتر ها با هم دعوا هم دارند
یک صنف غیر ورشکسته سراغ دارید؟!!!!!!
عرضه دارو باید به صورت تخصصی انجام شود. داروخانه ها هم باید به صف مبارزه با تحریم دارویی بروند
دارو خانه یک برگ قرص را به قیمت خون پدرشان می فروشند
داروخانه ها ورشکسته میشن!! یعنی چی!! اصلا معنی نداره!
یعنی تا یک مسئله مثل مطالبات کارگران هفت تپه به یک بحران تبدیل نشه این دولت در حال خوابه
وقتی رفتم داروی آزاد بگیرم و حق داروخانه میگیرند درست است؟
داروخانه هامثل مراکزتولیدی وبانکها ورشکسته هستند ولی بورس نورچشمی بی اعتنابه اوضاع اسفباراقتصادی همچنان میتازد!!!
هر روز دارد بر تعداد داروخانه ها در مناطق مختلف شهر افزوده میشود حتما برگشت سرمایه خوبی دارد که روز به روز بر تعداد آن با دکور و فضای مدرن و وسیع افزوده میشود!
به غیر ار داروخانه های دولتی که فاکتور صادره آن شفاف و برای هر قلم دارو مشخص است داروخانه های خصوصی نحوه محاسبه و سهم بیمه شده و بیمه گر مشخص نیست! شاید یکی از دلایل رونق کسب و کار آنها حتی با تاخیر پرداختی های شرکتهای بیمه همین باشد.
تازگی ها عینک طبی خریدی؟
حالا که دیگه دارو یکدفعه گرون نمیشه و اینا هر کاری که دلشون بخواد نمیتونن انجام بدن دیگه شد ورشکسته ؛ماشینای زیر پاشون حکایت غریبی از ورشکستگی داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دروغ بزرگ
داروخانه ها هر روز پولداتر میشن، با ارتباطی که بین پزشکان دارن و از مردم دارن سلاخی میکنن بر هیچ کسی پوشیده نیست! پزشکان هر وقت نسخه رو تو دفترچه های بیمه بنویسن داروخانه ها کمتر و ناقصتر به بیمار دارو میدن!! اگه اونجوریه چرا مجوز فروش داروخانه در تهران از ۲ میلیارد شروع میشه!! حالا این قیمت کف بود!دولت باید بر هر دو‌قشر داروساز و پزشک نظارت جدی داشته باشد و مالیات ۷۰ درصدی از این دو‌قشر بگیرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر