بازدید 15297

گاندو تهدیدی جدی برای سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان

بعد از وقوع بارش‌های سنگین و سیلاب و بی خانمان شدن مردم سیل زده در بلوچستان، هم اینک گاندو یا همان تمساح پوزه کوتاه تهدیدی جدی برای آسیب دیدگان ناشی از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۱ 14 January 2020

گاندو تهدیدی جدی برای سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در هشداری اعلام کرد: پیرو بارندگی اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب استان و با توجه به سرریزشدن آب رودخانه‌ها و سد‌ها در منطقه و به تبع آن سردی هوا و شرایط جوی و استرس و تنش در حیات وحش علی الخصوص تمساح پوزه کوتاه (گاندو) احتمال خروج تمساح‌ها از برکه و اسیر شدن در امواج خروشان آب و به تبع آن دور شدن از زیستگاه اصلی شان وجود دارد.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده از تردد در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای که محل تجمع آب‌های راکد شده، احتیاط کنند و حتی الامکان از تردد در این مناطق خودداری گردد.

لازم به ذکر است مراتب از طریق گشت و کنترل‌های شبانه روزی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست که در حال آماده باش کامل قرار دارند نیز پیگیری خواهد شد.

خواهشمند است به جهت پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به هم استانی‌های عزیز در زمان مشاهده هر گونه جانوران وحشی گرفتار در مناطق انسانی، مراتب را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل