بازدید 12585

باید از ثروتمندان مالیات گرفت/ قطعا وضعیت دارنده بنز با پژو پارس متفاوت است/ صاحبان خانه‌های لاکچری هم مالیات دهند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم گرفتن مالیات از خانه‌ها و خودرو‌های لوکس و لاکچری گفت: فرار مالیاتی بیشتر متوجه ثروتمندان و نه طبقه فرودست جامعه است، لذا گرفتن مالیات از این طبقه جامعه در کسب درآمد موثر است.
کد خبر: ۹۵۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ 12 January 2020

نماینده‌ای که ۵۰ تومان رای می‌خرد، رای خود را به یک سفر می‌فروشد/ عده‌ای رای خود را ارزان می‌فروشندیک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم گرفتن مالیات از خانه‌ها و خودرو‌های لوکس و لاکچری گفت: فرار مالیاتی بیشتر متوجه ثروتمندان و نه طبقه فرودست جامعه است، لذا گرفتن مالیات از این طبقه جامعه در کسب درآمد موثر است.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با تابناک با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ٩٩ در مورد تعیین مالیات برای واحد‌های مسکونی خالی و همچنین مالیات خودرو‌های سواری با قیمت بیش از یک میلیارد تومان و واحد‌های مسکونی بالای ۱۰ میلیارد تومان گفت: در خیابان شاهد تردد خودرو‌های لاکچری و لوکس چند میلیارد تومانی هستیم که آن‌ها به راحتی و بدون پرداخت مالیات تردد می‌کنند.

وی گرفتن مالیات از خودرو‌های گران قیمت را ضروری دانست و افزود: تردد این خودرو‌ها در خیابان برای مردم مشکلاتی ایجاد می‌کند که یکی از دلایل آن به وجود ایراد قانونی در بیمه خودرو‌ها برمی‌گردد؛ بدان معنا که اگر خودرو پژو پارس به ماشین گران قیمتی همچون بنز برخورد کند، بیمه تا سقف تعیین شده خسارت می‌دهد و راننده مجبور است مابقی خسارت را از جیب پرداخت کند؛ حال اینکه خسارت کوچکی در حد چراغ بنز آن قدر سنگین است که فرد از عهده از برنمی آید.

این نماینده مجلس ادامه داد: تردد خودرو‌های لاکچری آن هم بدون پرداخت مالیات در کشور مشکل زاست. از آن طرف هم یک عده نمایشگاه دار و فروشنده خودرو‌های گران قیمت درآمد‌های آن چندانی به دست می‌آورند، بدون آنکه مالیات بدهند، باید از آن‌ها هم مالیات گرفت، چون اساسا فرار مالیاتی برای ثروتمندان و نه فرودستان است. با گرفتن مالیات حداقل می‌توان درآمدی برای کشور کسب کرد.

موسوی لارگانی جلوگیری از واردات خودرو‌های گران قیمت را راهکاری برای حل این مشکلات در کشور دانست و در عین حال گفت: البته در شرایطی که خودرو‌های داخلی از لحاظ کیفی و کمی امکان رقابت و تامین رضایت مشتری با خودرو‌های خارجی را ندارند، نمی توان جلوی واردات را گرفت. خودروسازی در کشور ما در سیستم بسته‌ای اداره می‌شود که اجازه ورود نخبگان را هم نمی‌دهند.

به گفته وی در چنین شرایطی، تعرفه بسیار سنگین برای نمایشگاه داران یا واردکنندگان خودرو‌های لوکس امری معقول است تا کمتر به دنبال واردات بروند؛ در عین حال باید گرفتن مالیات را جدی دنبال کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین اخذ مالیات از صاحبان خانه‌های لاکچری و چند میلیاردی را ضروری خواند و توضیح داد: امسال مجلس علاوه بر پیگیری گرفتن مالیات از خانه‌های خالی به دنبال گرفتن مالیات از خانه‌های لاکچری و چند میلیاردی، چون کسی که توان خرید خانه‌های آن چندانی دار باید مالیاتی را هم بدهد.

موسوی لارگانی در پایان درباره مالیات بر حقوق کارکنان دولت در سال آینده نیز گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق و در صورت موافقت مجلس حقوق کمتر از سه میلیون تومان مشمول مالیات نمی‌شود و به تبع آن مالیات بیشتر از سه میلیون تومان پلکانی محاسبه خواهد شد؛ البته بدان معنا نیست که مالیات حقوق ٣/۵ میلیون تومانی با حقوق ١٠ میلیون تومانی برابر است، قطعا تفاوت‌هایی وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۱۲
با چند هزار ميليارد دلار چه كرديد كه حالا كيخواهيد با ماليات انجام بدهيد
بهتره اول از نمایندگان شروع کنند شاید بیشتر فکر کنید
آقای نماینده! لطفا به جای ارائه طرح های پوپولیستی و خود شیرینی به وظایف اصلی خودتان بپردازید. تکلیف اونایی که به دلیل بی کفایتی دولت و افزایش لجام گسیخته قیمت ها علی الظاهر میلیاردر شدن چیست؟ اگر کسی چهار خودروی 500 میلیونی داشته باشه مالیات نمی دهد؟
کفگیر به ته دیگ خورده!!!؟
وقتی افرادی ثروتمند دوست دارند با زندگی لاکچری خودنمایی کنند باید مالیات آن را هم بپردازند البته افرادی هم هستند که ثروت خود را در تولید و اشتغال به کار می گیرند و باید حمایت شوند
این مالیات برای اونایی که خودرو یا منزل به قول شما لوکس دارند چیزی نمی شود ولی به تجربه ثایت شده است که مطمئنا تو جیب اونایی که الان در دفاع از این طرح با خوشحالی کامنت می گذارند هم نخواهد رفت!
از دلالها بیشتر از همه بگیرید مملکت رو بهم ریختن
کمی عقل داشتن چیز بدی نیست ..........کسانی که پنجاه سال پیش خونه خریدند والان خونه شون میلیاردی شده چرا باید باج بدهند ........شما مالیات نمیگیرید که باج میگیرید ............
اگر عقلی باشد مالیات بر عایدی سرمایه را باسرعت و بعد از یکسال ونیم وعده دادن تصویب می کنید فقط از کشورهای دیگر کپی و ترجمه کنید جون مادرتون
مالیات در همه دنیا رایج است و بودجه دولتهایی که پاسخگو به مردم هستن را تامین میکند دلار ۴۰۰۰ تومانی و بودجهای سفارشی برای نور چشمی ها از مالیات سخت تامین میشه
اخه عقل کلهامگه چند تا خودرو بالای یک میلیارد داریم و مالیات ان چقدر میشه لااقل برای خودروهای بالای 300میلیون مالیات وضع کنید تا یه چیزی دستونو بگیره در مورد خانه هم همینطور
بعد مالیات رو خرج چی میکنید؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل