بازدید 53549

ده‌ها تن در حمله موشکی به «عین الاسد» کشته شده‌اند/ ۹ سورتی پرواز برای انتقال مجروحان

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در عملیات شهید سلیمانی ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند، گفت: می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 09 January 2020

سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در جمع خبرنگاران در تشریح عملیات موشکی شهید سلیمانی علیه پایگاه آمریکایی عین‌الاسد، گفت: ضربات موشکی به یکی از مهمترین پایگاه‌های امریکا در قالب عملیات شهید سلیمانی، آغاز یک عملیات بزرگ بود که در کل منطقه ادامه پیدا خواهد کرد و حرکتی بود که حتما باید انجام می‌شد.

ده‌ها تن در حمله به عین الاسد کشته شده‌اند

به گزارش «تابناک»؛ وی افزود: ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم؛ هرچند حتما ده‌ها تن کشته و زخمی و با هواپیمای C-۱۳۰ حمل شده اند. ما اگر دنبال کشتن بودیم، می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند و اگر جواب می‌دادند از آنجایی که شرایط تغییر می‌کردند و تکلیفی بر حفظ جان نیرو‌های نظامی آمریکا نداشتیم، در گام‌های دوم و سوم ظرف ۴۸ ساعت ۴ تا ۵ هزار کشته می‌دادند.

۹ سورتی پرواز برای انتقال مجروحین انجام شده است

سردار حاجی زاده ادامه داد: آن‌ها می‌گویند که پایگاه را تخلیه کرده بودند، در حالی که در ایامی که ما عملیات را انجام دادیم، دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ تن نیرو در این پایگاه بود. پس از عملیات سپاه، حداقل ۹ سورتی پرواز سی۱۳۰ برای انتقال مجروحانشان به اردن و فلسطین اشغالی انجام شد و تعدادی بالگرد شینوک نیز مجروحان آن‌ها را به بیمارستانی در بغداد منتقل کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به آمادگی آمریکایی‌ها برای این حمله گفت: آمریکایی‌ها خودشان هم اعلام کردند که چند روز در آماده باش کامل بودند و قبل از عملیات ۱۲ فروند هواپیمای آن‌ها شامل ۷ فروند MQ-۹ که کار شناسایی، مراقبت و رزمی انجام می‌دهد و شش، هفت فروند هم هواپیمای باسرنشین شان و خودشان با نگرانی منتظر بودند. ما تصور می‌کردیم که گارد حمله می‌گیرند، اما دیدیم منتظر سیلی بودند و وقتی سیلی را خوردند قدری آرامش گرفتند.

سیزده فروند موشک به سمت پایگاه‌های آمریکایی شلیک کردیم

سردار حاجی زاده با اشاره به آمادگی نیروی هوافضای سپاه برای رویارویی با آمریکا، عنوان کرد: ما سیزده فروند موشک به سمت پایگاه‌های آمریکا شلیک کردیم، اما آماده بودیم چند صد فروند موشک را در همان ساعات اول شلیک کنیم، و از آنجایی که فکر می‌کردیم این درگیری در صورت خویشتنداری نکردن دو طرف، سه روز تا یک هفته در حد محدود ادامه داشته باشد، برای این شرایط چند هزار فروند موشک آماده کرده بودیم.

وی گفت: همه موشک‌ها به هدف اصابت کرد و حتی یک تیر هم به سمت موشک‌های ما شلیک نشد، با وجودی که آمریکایی‌ها تعداد زیادی هواپیما در پرواز داشتند، نتوانستند مقابله کنند.

پایگاه‌های شرکت کننده در عملیات ترور حاج قاسم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ظرف ساعت اولیه توانستیم پایگاه‌هایی که در ترور شهید سلیمانی مشارکت داشتند، شناسایی کنیم که در این عملیات پایگاه‌های تاجی، عین الاسد، شهید معفر اردن و علی السالم کویت در نقشه ترور سردار سلیمانی مشارکت داشتند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: اولین گزینه ما برای مقابله و شروع این انتقام، انتخاب پایگاه التاجی بود و به عنوان گزینه اول انتخاب شد، منتهی در ادامه کار که ساعاتی قبل از عملیات بود، هدف را تغییر دادیم و عین الاسد را انتخاب کردیم.

هدف را ساعتی قبل از عملیات تغییر دادیم

وی افزود: به دلیل اینکه پایگاه التاجی نزدیک کاظمین و مشترک بین عراقی‌ها و آمریکایی‌ها بود و نگران این بودیم که ضربات موشکی و انفجار سرجنگی‌ها برای مردم غیرنظامی مزاحمت‌هایی ایجاد کند، به همین دلیل منصرف شدیم و پایگاه عین‌الاسد را که بزرگترین پایگاه آمریکایی‌ها در عراق و شاید منطقه است، انتخاب کردیم.

مرکز فرماندهی عین‌الاسد منهدم شد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: این پایگاه ۱۷۰کیلومتر با بغداد فاصله دارد و اهدافی را هم که انتخاب کردیم، برای ضربه زدن به ماشین جنگی آمریکا، مرکز کنترل فرماندهی آمریکایی‌ها و ضربه زدن به یگان‌های عمده پهپادی و بالگردی آمریکایی‌ها بود که در این عملیات، ساختمان اصلی مرکز فرماندهی آن‌ها در عین الاسد نیز منهدم شد.

سردار حاجی زاده گفت: در طراحی که انجام دادیم، یک موج را به عنوان موج اول عملیات طراحی کردیم. برای ادامه این عملیات با توجه به نحوه اقدام دشمن ممکن بود تهاجم ما در عراق محدود شود و یا حتی به پایگاه‌های دیگر آمریکا در منطقه گسترش پیدا کند.

عملیات با موشک‌های فاتح-۳۱۳ و قیام انجام شد

وی افزود: عین الاسد بزرگترین و دورترین پایگاه به خاک جمهوری اسلامی ایران بود و ما در این عملیات از موشک‌های فاتح-۳۱۳ تا موشک‌های قیام را برای انهدام اهداف از پیش تعیین شده استفاده کردیم.

جزئیات حمله الکترونیک به پهپاد‌های آمریکایی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: عملیاتی که تا کنون اسمی از آن به میان نیاوردیم، بعد از عملیات موشکی بود و با تجهیزات ویژه‌ای که از قبل آماده کرده بودیم، یک عملیات مهم جنگ الکترونیک را تقریبا پانزده دقیقه بعد از عملیات آغاز و همه هواپیما‌های بدون سرنشینی که بر فراز منطقه عین‌الاسد در حال پرواز بودند را برای لحظاتی از کنترل آمریکایی‌ها خارج کردیم و لینک ارتباطی و لینک تصویری آن‌ها را از بین بردیم که آمریکایی‌ها را بسیار ترساند.

وی افزود: زمانی که این ضربات موشکی انجام شد، مهمترین نیاز آمریکایی‌ها این بود که بفهمند میزان خسارت چقدر است که این کار توسط دوربین‌های هشت فروند پهپاد MQ-۹ آمریکایی که بر فراز منطقه بودند، در لحظه رصد و تصاویرش در لحظه مخابره می‌شد و زمانی که این هواپیما‌ها از کنترل آن‌ها خارج شد، ضربه روحی که از آن خوردند، از عملیات موشکی نخورده بودند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: خون شهدای ما بهای بسیار بالایی دارد که نمی‌توانیم برای آن حدی قائل شویم، طبیعتا در ازای خون بهای آنها؛ ضربه زدن به پایگاه‌های آمریکایی یا سرنگون کردن هواپیما‌های آن‌ها یا حتی کشتن ترامپ هم ارزش چندانی ندارد و خون بهای واقعی آن‌ها همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، اخراج کامل آمریکا از منطقه است.

پس از جنگ جهانی سابقه نداشت، کشوری تیری علیه آمریکا شلیک کند

سردار حاجی زاده تاکید کرد: پس از جنگ جهانی دوم سابقه نداشته که تیری علیه آمریکا شلیک شود و کشوری مسئولیت آن را بپذیرد و این اقدام موشکی که در واکنش به ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی و با اجماع جمعی در همه گروه‌ها و قشرهای مردم دقیق و حساب شده انجام شد، برگ جدیدی را در تاریخ تحولات منطقه رقم زد.

وی با بیان اینکه به مردم آمریکا سفارش می‌کنم از این عملیات و وقایع اخیر درس بگیرند و به سردمداران خود فشار بیاورند تا از این منطقه به صورت کم هزینه جمع کنند و بروند، تاکید کرد: به کشور‌های عربی هم می‌گوییم که دیدید آمریکایی‌ها نه تنها به خاطر شما وارد جنگ نشدند و در آینده هم نخواهند شد، بلکه به خاطر خودشان هم وارد جنگ نشدند.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: طبیعتا همه ملت‌ها و گروه‌های مقاومت که برای اخراج آمریکایی‌ها تلاش خواهند کرد، امیدواریم که دولت‌ها نیز پیش قدم بشوند، همانطور که دولت عراق و پارلمان این کشور طرح خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور را تصویب کرد، سایر کشور‌ها نیز پیش قدم بشوند، در غیر این صورت ملت‌ها به زور ضرب آمریکایی‌ها را از منطقه اخراج می‌کنند.

وی گفت: ما در عملیات‌ گذشته که در مقابل گروه‌های تروریستی مشابه داعش انجام دادیم، توقع مقابله نداشتیم، ولی طبیعتا در عملیات شهید سلیمانی مقابل ما آمریکایی‌ها بودند، پایگاه‌های آمریکایی پس از جنگ جهانی دوم تیری به سمتشان شلیک نشده بود، با این اوصاف، توقع مقابله بود و خود را برای یک نبرد آمده کرده بودیم و طبیعتا ضربات بعدی ما سنگین‌تر و حتما با وسعت بیشتری بنا داشتیم انجام دهیم که با خویشتن داری آن‌ها جنگ ادامه پیدا نکرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۹
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۱۸۸
امیدوارم موشکی رو پیشرفته ترش کنیم .نمی دونستم اینقدر به کارمون میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
فقط ایران می تواند پهپاد امریکا را بزنه .
فقط ایران می تواند نظامیان امریکا را اسیر بکنه.
فقط ایران می تواند پایگاههای نظامی امریکا را بزنه.
فقط ایران می تواند به امریکا شیطان بزرگ سیلی بزند.
ماشاءالله ایـــران ؛ ماشاءالله سـپـاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
ما گیم کشتیم
شما بگید کشتیم
آخه، خوب یا نداره !!!؟
ناشناس
| Canada |
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
سوالات زیر برای پاسخ:
لحن ملایم ترامپ در سخنرانی بعد از حمله نمی تواند دلیلی بر تا حدی صدق حرف های آقای حاجی زاده
باشد؟ به باور من چرا می تواند باشد.
این که در سخنرانی اش می گوید که ما دیگه نیازی به
نفت خاورمیانه نداریم واز ناتو می خواهد که حضور پر رنگ تری در خاور میانه داشته باشد یعنی چه؟ شاید معنی اش این هست که می خواهند پای خود را کم کم از این منطقه بیرون بکشند و به اعضای نلتو می گوید شما که به نفت خاورمیانه نیاز دارید حفظ صلح در این منطقه را به عهده بگیرید.
یعنی این همه کشته آمریکایی ،خونواده ندارن که رسانه ای کنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
به نام منافع ملی اعلام نمیکنن.
چون در صورت اعلام آمریکا باید به ایران حمله کنه و این مساوی هست با مرگ هزاران سرباز آمریکایی.جلوی ضرر بیشتر رو دارن میگیرن.
علی
| Turkey |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اتفاقا بنظرمن زرنگی بوده حرفها دو قسمت داره یکی مصرف داخلی یکی هم اصل قضیه که خوشبختانه هیچ تلفاتی نبود و از یک جنگ عظیم ویرانگر جلوگیری شد
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
رسانه ها بیان مخالف اهداف آمریکا خبر بدن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
چه عجب یک کار عاقلانه منطقی کردند
و از حملات پینگ پنگ نجات پیدا کردیم انشاالله
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
شمایی که میگی به نام منافع ملی اعلام نمیکنن، آمریکا رو با ایران اشتباه گرفتی
hossein
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
منافع ملی چیه میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
ناشناس ۲۳:۵۲
خوب چند ساله آنریکا تو افغانستان و عراق حضور داره، هر کدام کشته شدند هم اعلام شده هم با تشریفات خاص به آنجا انتقال داده شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
رسانه هایی که روابط خصوصی رئیس جمهور را هم علنی میکنند همچین تلفات بزرگی را علنی نمیکنند؟؟؟؟؟؟؟
اگر آمار کشته ها واقعی باشد و آمریکا هم اقدام متقابل انجام ندهد میتوان گفت تاریخ آمریکا و غرب در خاورمیانه تمام شده است

باید برد موشکهای ایران به کاخ ملکه انگلیس برسد و یک جهان را از شر ماده گرگ پیر رها سازیم
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
بايد ترتيبي داده شود تا برد موشك هامون از جو نيز بيشتر شود ، منابع موثق اطلاعاتي اعلام نموده اند تعدادي موجود فضايي در روي كره مريخ هستند كه در حال توطئه عليه ما ميباشند، تادير نشده بايد دخل آنها را نيز بياوريم
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
خاک بر سر بی غیرت هایی که منفی میزنن!
چرا یک منبع و مرجع رسمی تکلیف را روشن نمیکند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
چون مقامش اونقدر بالاست که کسی جرئت تکذیب ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
خوشبختانه کسی کشته نشده هیچ اشکالی هم نداره ما آدمکش که نیستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
کدام منبع ؟!!!!هیچ آماری تا تایید اثباتی وشهودی قابل قبول نیست.
پس دو پایگاه اردنی و کویتی که از آنجا اقدام کرده بودند چه می شود؟؟!!!
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
اون روگذاشتيم براي بعد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
ابتدا که گفته شد پایگاه قطری بوده است ولی چون ایران عراق را حیاط خلوت خود پنداشته از طریق عراق یک پایگاه خالی را زده که البته این عمل هم بهانه دیگری برای خروج هر چه سریعتر ایران از عراق خواهد بود.
هیچ کس کشته نشده دلایلش هم بارها گفته شده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
آره تو راست میگی
الان ذهن مریض ها که درس عبرت نگرفتند وارد می شوند برای نفرت پراکنی در قبال این کار بزرگ و به موارد حاشیه می پردازند
دمتون گرم خدا پشت و پناهتون.
تا باشه دیگه یانکی ها غلط زیادی نکن هرچند تا منطقه رو ترک نکنن جواب ایران تکمیل نشده
ترامپ از خير ٨٠ نفر كشته گذشت ، شما هم بگذريد ،
تمام شد رفت كوتاه بياين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
کل قضایا به خاطر کشته شدن یک پیمانکار غیرتظامی شروع شد.
خیلی جالبه ... خبرگزاری های امریکا از روی عکس های ماهواره ای دقیقا محل برخورد موشک ها رو نشون دادن و توضیح دادن محل هر برخورد قبلا چی بوده ...چقدر خسارت دیده و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
الان می دانید هزینه بازسازی سوله و بتن ارمه چقدر زیاده !؟
تازه کارگر خوب هم کمیاب است
80 نفر یا ده ها نفر بالاخره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
حالا چه فرقی میکنه ؟
سخت نگیرید
بزارید شر بخوابه انشالله
امریکا هم در جنگ معمولی باخت و هم در جنگ الکترونیکی هم در کشته ها
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
باشششششه
ناشناس
| Canada |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
آره باخت. ما ابر قدرتیم. حالا بریم سر کار و زندگیمون
با اینهمه توان نظامی که سردار حاجی زاده از آن گفت؛ در عجبم چرا اسراییل را نزدیم . مگر این اسراییل نبود که اطلاعت پرواز حاج قاسم از دمشق به بغداد را به آمزیکاییها داد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
بموقعش
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
نه عزيزم اسرائيل خبرنداشته ، اگر خبرداشتن نخست وزيرشون پا نمي شد بره يونان و تا خبر و شنيده سراسيمه به اسرائيل برگشته
دیگر اسم و حرف جنگ و انتقام و این جور حرفهای منفی را اصلا نزنید همه چیز دست خداست و آمریکاییها هم بندگان و آفریده خدایند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ولی بندگان سرکش خداوند....
چرابرنمی گردن به همون خلیج خوک هاشون؟
نصف کره زمین را دور زدن واومدن اینجا چه کار؟
مگه ما همسایه شان هستیم وآزارشون میدیم؟
برگردند به کشورشون...ماهم میگیم دشمنی تمام.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
هركي زور دستش بيفته همين كار را خواهد كرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
خلیج خوکها جنوب غربی کوبا هست لطفا مطالعه را بیشتر کن بد نیست
عجب!!!!!
این.اماررا از کجا اوردید
این آغازیک انتقام سخت بود لبیک یا خامنه ای
سلام سردار
نصرمن الله و فتح قریب
آفرین، مایه سربلندیمان شدید.
کار انجام شده با همه نواقص موجود بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. به امید پیشرفت پایدار و همه جانبه کشور عزیزمان ایران.
چی بگم‌ که نگفتنم بهتر است !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
هیچی نگو. اینم نگو چون بهتره
اگه این همه سربازازامریکاکشته میشدبه نظرتون ساکت می موند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
ساکت مونده خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
اتفاقا یک دلیل خوب برای اینکه از حمله پشیمان شدند همین تعداد تلفات زیاد و گذر موشک ها از سامانه پدافندی شون می تونه باشه. چون هزران سرباز در این منطقه دارند. شما هم ببینی چنین خطری وجود داره سریع کوتاه میای.
این مساله نشان می دهد که دور کردن سایه جنگ از کشور، همیشه هم در سایه مذاکرات پنهان و آشکار دیپلمات های کت شلوار پوش به دست نمی آید؛ گاهی هم استفاده از زبان زور هم می تواند هم بر اقتدار کشور بیافزاید و هم سایه جنگ را به صورت واقعی ( و نه توهمی و خیالی و با وعده و وعید ) از کشور دور کند. ای کاش یک دهم بودجه ای که سالیانه بر روی حوزة خودروسازی و غیره هزینه میشد، بر روی حوزة دفاع کشور هزینه می شد. آقایان نمایندة مجلس، ببینید که خروجی سرمایه گذاری کشور در کجا از اثربخشی لازم برخوردار است و باعث افتخار ملت خواهد شد: این خودروهای تولیدی باعث افتخار ملتند و یا دستاوردهای دفاعی کشور؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
مگه بودجه اونها اعلام میشه ه میگی بودجه کم دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
متاسفانه این دفعه هم پشت پرده بده بستانی شد و ما باز بعداً متوجه فیلم شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
برادرم چرا یه کمی تفکر نمیکنی که در اسلام از هزار شب عبادت بهتره.
چیزهایی با منطق جور در نمی آید 1- تعدادی زیادی مجروح توی بیمارستان‌های بغداد و اسرائیل بستری کرده باشند و براحتی انکار کنند و هیچ خبرنگاری هم متوجه نشه 2- اینها از قبل خبر داشتند و با ابزارهای هشداردهنده ای که دارند قدر مسلم یا آنجا نبودند یا درسنگرهایی دراعماق زمین بودند پس چطور خیلی راحت در مکان‌های پرخطر بودند؟ 3- در اظهارات طرف ایرانی تناقض گویی هست اول گفتید به هیچ عراقی اجازه ندادند وارد پایگاه بشه بعد از کجا فهمیدید هواپیماها درحال انتقال مجروحین هستند اگر کسی دیده پس چرا هیچ تصویر و مستندی نمی‌توانید ارائه بدید؟ 4- غیرممکن در آمریکا کل رسانه هارا وادار به سکوت خبری کنند چون مثل ما ابدا نیستند و قدرت رسانه بسیار فراتر از دولت و ارتش هست. 5- درسال انتخابات ریاست جمهوری شخص رئیس جمهور هرگز چنین دروغ بزرگی را به مردم نخواهد گفت چون کل حزب جمهوری خواه را نابود می‌کند و ازطرفی غیرممکن هست چنین تلفاتی را ارتش آمریکا بی پاسخ بگذارد به صرف ترسیدن از هشدار ایران با توجه تجهیزات و امکانات بسیار پیشرفته تری که در اختیار دارد پس احتمال نادرستی ادعای آمریکایی‌ها صفر هست. با این حال اعتراف به نداشتن تلفات در این پاسخ نظامی نه تنها به معنی کسر شان این اقدام نیست بلکه تصویری صلح جویانه و انسانی از نظام درانظار جهانی ایجاد می‌کند کمااینکه کرده. نهایتا اصرار بر چیزی که مستندی ندارد و صرفا حدسیات است جز سلب اعتماد عمومی نتیجه دیگری ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
فقط ایران می تواند پهپاد امریکا را بزنه .
فقط ایران می تواند نظامیان امریکا را اسیر بکنه.
فقط ایران می تواند پایگاههای نظامی امریکا را بزنه.
فقط ایران می تواند به امریکا شیطان بزرگ سیلی بزند.
ماشاءالله ایـــران ؛ ماشاءالله سـپـاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
یک کامنت منطقی و واقعی
دمتون گرم
یعنی کشتن این 5000 سرباز هم به اندازه ی کشته شدن آن 10 ها سرباز درسته؟!
اگر کسی واقعا کشته شده و دولت آمریکا میگه کشته نشده ، خانواده سربازهای آمریکایی کشته شده چرا ساکتن ؟ هر سرباز ده تا عضو خانواده و دوست و آشنا داره . علاوه بر اون هزار سرباز دیگه در پایگاه هستن که میتونن خبر کشته شدن را بیرون بدن مگه میشه همه را ممنوع تلفن کرده باشن ؟ رسانه های آمریکا هم همه ضد ترامپ هستن کافیه یه دروغ از ترامپ کشف کنن بمب خبریش میکنن در این قضا امکان نداره کسی کشته شده باشد از آمریکایی ها مگر اینکه اکثررسانه های آمریکا کشته شدن سربازان آمریکایی را تایید کنند . تا الان که هیچ رسانه عراقی و آمریکایی معتبر نگفته کسی کشته شده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
یعنی بیان مخالف اهداف سران مملکتشون خبر بدن ؟
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
همينكه فارس بگه كفايت مي كند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
کنجکاوی زیادی خوب نیست
علی
| Turkey |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
دوست عزیز این حرفها مصرف داخلی داره
اصن مگر این کشته شده ها پدر و مادر، زن و بچه ندارن؟ خانواده یکی از اونا فقط بفهمن خبری از عزیزشون نیست همه دنیا متوجه میشن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
همه دنبا ؟
چقدر بعضی از ماها ساده هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
ترامپ که گفت قاسم سلیمانی هزاران سرباز آمریکایی رو کشته بوده. چرا خبرش تا به حال نیامده بوده بیرون؟ خانواده هاشون چرا رسانه ای نکردند؟
یک مدرک مستدل و قابل اتکا دهید

عکس...فیلم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
الله اکبر.
امنیت این کشور مدیون حاج قاسم هاست.قدرشان را بدانیم.سپاه بایستی دو سه تا از پایگاه ها رو با خاک‌یکسان می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
ما از اول امنیت داشتیم پس از جنگ 8 ساله
الله اکبر. آمریکا باید اجازه بده خبرنگاران برن تو پایگاه و خبر درستی حرفهای ترامپ را ثابت کنند. چرا اجازه داده نمیشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
به همان دلیل که ما هم اجازه بازدید خبرنگاران از مراکز نظامی را نمیدهیم
سردار عزیز
آمریکاییها کشته هاشونو از ما مخفی میکنن ولی آیا از مردم خودشون هم میتونن مخفی کنن؟
بنده خداها با این گرونی باید کلی خرج کفن و دفن بدن. انشالله زحمی ها بیمه تکمیلی داشته باشن
میشه آمریکایی کشته بشه و خبرش نیاد بیرون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
ترامپ که گفت قاسم سلیمانی هزاران سرباز آمریکایی رو کشته بوده. چرا خبرش تا به حال نیامده بوده بیرون؟ خانواده هاشون چرا رسانه ای نکردند؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
وقتی تابناک میگه یعنی اگر کل دنیا هم چیز دیکه ای بگه ارزش نداره
ماشالا سردار
دمت گرم سردار، دم سپاه گرم، هیمنه آمریکا رو درهم کوبیدین
کاش کشتیها و ناوهای امریکا را در خلیج فارس نشانه می گرفتید پایگاه عین اسد قبلا تخلیه شده بود وهیچی برای زدن نداشت
حالا که خود آمرکا یی ها اعلام کردن هیچ کشته ومجروح در این حادثه نداشتیم خوب بگذارید هم ایطور باشد ما میدانیم حمله با این وسعت حتی آن پایکاه یک کشیک همداشت امکان ندار 13موشک به یکجا بخورد وتلفات نداشت باشد موشک بوده فش فشه که نبود قدرت ایران با این حمله به دشمن ثابت شد که ایران این توانایی دارد که بدشمن صدمه بزند ومیتوانست این حمله به یکی از ناو های آمریکای صورت بگیره باهزان خدمه حالا که آمریکایی ها میگن همه چیز خوب است بگذاریم خوب باشد من امروز دریکی ازشبکه امریکا گفته حاضر هستن بدون پیش شرط با ایران مزاکرهکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
قدرت با جرات دو تاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
آن پایگاه ۵۷ کیلومتر مربع وسعت دارد، یعنی چیزی حدود یک هشتم شهر تهران، و لذا تلفات نداشتن منطقی هست، ضمن اینکه شما به بزرگی موشک نگاه نکن خیلی از بخشهای موشک خرج پرتابه هست و تنها کلاهک که عموما ۴۰۰ کیلوگرم هست قابل انفجار هست.
پس چرا حتی منابع خبری عراق تایید نکردند
دوست گرامی انقدر خبرنگار درمنطقه وجود دارد ودرامریکا امکان مخفی کردن وجود ندارد اگر چنین بود ترامپ جرآت نمیکرد چنین بگوید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
جرا این خبر نگارا نمیرن تو پایگاه عین السد ؟
آمریکایی ها می دونستند پس چطور است می دونستند و وایستادند و مردند!!!!!!!!
اون هم 82 نفر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا فقط یکی از تصاویر پهبادا رو منتشر کنید
جناب سردار کشته نشدن آنریکایی اوج تدبیر بود لطفا خرابش نکنید...
به خدا قسم اگر فیلم کشته شدگان با کیفیت سوپر اچ دی را هم منتشر کنید باز هستند کسانی که تکذیب کنند. اینها را برای دفعه بعد باید شناسایی کرد و به موشک بست تا از نزدیک و با چشم خودشان ببینند.
پاسخ ها
رضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
تنها راهش همینه که به خود موشک ببندنشون تا از نزدیک ببینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
سوپر اچ دی نمیخواد.دو تا عکس معمولی یا گزارش یک خبرنگار مستقل رو ارائه بدید ما باور میکنیم
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
تو فکر کن که با ۳ تا موشک ما ارتش آمریکا رو نابود کردیم و ترامب از وحشت ۲۰ بار جاشو خیس کرده.
لارم نیست بقیه رو با موشک بزنی
عبدالکریم خلف، سخنگوی نیروهای مسلح عراق:
حمله موشکی جمهوری اسلامی به دو پایگاه در این کشور تلفات جانی، چه در بین عراقی‌ها و چه از نیروهای بین‌المللی، دربر نداشت.
پدافند اهنین کشور خیلی خوب عمل میکنند باید بیشتر تقویت شوند که بتواند بی ۵۲ امریکا را هم بزند
منافقان عزیز بشتابید برای منفی دادن .ما را از کامنت های منفی خودتان سیراب کنید. ایا نمیشنوید .ایا ما شمارا تحریک نکردیم که مغزهای کوچکتان ترشح کند؟
پاسخ ها
محسن
| United States of America |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
یه مشت ترسو که معلوم نیست ریشه شون کجاست -
ممکنه از منافقین هم باشن
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
ارزش پاسخ دادن نداری
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
خودت هم اگه برا سهمیه نبود این حرفهارا نمیپذیرفتی
صدای لرزان ترامپ و نفس نفس زدن هنگام اعلام اینکه همه چیز خوب است خود گویای واقعیت بزرگی است. کم کم خانواده هاشون پیگیر میشن و کند قضیه درمیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
اره تو سی سی یو بود
و سرم هم بهش وصل بود !؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
تازه خبر نداری که سر همین ۳ تا موشک کل ارتش آمریکا جاشون رو خیس کردن تنها موشک های ایرانه که نخورده یه قبیله کشته می ده.!!!!
باشه
تابناک سلام عرض شد
. تو ایت چند روز اقتصاد ایران مخصوصا سرمایه های مردم تو بورس ضربه زیادی خورن. شکر تمام شد
اللهم صل علی محمد و آل محمد
لاحول ولا قوت الا بالله العلی العظیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد
یه سوال دارم .مردومردونه جوابم رو بدید.ترامپ برای یه پیمانکار غیر نظامی که کشته شد سردارسلیمانی رو شهید کرد.اونوقت برای 82 کشته و224 زخمی اومد پشت دوربین وگفت همه چیز خوبه ؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
جلوی ضرر بیشتر رو گرفت.
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
خوب به حرفای ترامپ گوش ندادی مجید
گفت صدها سرباز آمریکایی نه یه پیمانکار
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
آقا چرا جشن ملت رو خراب می کنی آگر بدونی که بی خبری چه لذتی داره
اخه یعنی چی ما دنبال کشتن کسی نبودیم ؟!!!! حاج قاسم رو شهید کردن بعد میگید ما دنبال کشتن نبودیم ؟! ا
اگه خواستید بکشید و کشتید بگید زدیم و کشتیم . اگه خواستید بکشید و نکشتید بگید یک بار دیگه میزنیم دخلشون رو میاریم . اما اینکه میگید دنبال کشتن کسی نبودیم دیگه چیه ؟
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
موافقم حرفت درسته!
saman
| United States of America |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
دوست عزیز وقتی حرف میزنی همیشه به عواقب حرفات فکر کن اتفاقا پاسخ متناسب بود اگه کشته میشدن و به این خاطر کشور وارد جنگ میشد و صد سال دیگه عقب میرفتیم خوشحال میشدی؟اونوقت راضی میشدی؟همین شماها افرادی که بدون تفکر فقط حرف میزنید انقدر فشار اوردین که مجبور باشن این حمله رو ترتیب بدن باز خدا رو شکر که اونا مثل شما نیستن و به اینده هم نگاه میکنن وگرنه کشور اگه دست امثال شما بود الان جنگ شده بود
خدا قوت. دمتون گرم
جا داره یادی هم بشه از سردار شهید تهرانی مقدم که سهم بزرگی در قدرت موشکی ما دارند، روحشان شاد.
کاشکی موشکهای بیشتری میزدید.
دنبال کشتن کسی نبودیم، اگر چه حتما ده ها نفر کشته و زخمی شده اند... ای کاش بعداز اینهمه حرفو تصویرو کنترل پهبادو غیره، یه عکسی چیزی هم از دو سه تا جنازه سربازان هم میگرفتید تا ...
دولت عراق و آمریکا به صراحت اعلام کردند که حملات موشکی سپاه هیچ تلفاتی اعم از عراقی و یا غیر عراقی نداشته است. هیچ گونه منابع، تصاویر و فیلم نیز از کشته ها وجود ندارد.
سردار می فرمایند "بعد از جنگ جهانی سابقه نداشت کشوری تیری علیه آمریکا شلیک کند". آیا کره شمالی و ویتنام تیری به سوی ارتش و پایگاه های نظامی آمریکا شلیک نکردند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
برج های دوقلو و پنتاگون پس چه بود
درود بر سردار
همون خوب که آمریکایی کشته نشد
درود و سلام بر روح بزرگ سپهسالار سلیمانی. و دستمریزاد به شما و سرداران و پاسداران ایران سرفراز.
تا محرکین و طراح های اصلی یعنی مثلث شیطانی صهیونی – وهابی – بهایی تنبیه نشوند، تنبیه آمریکا از دسیسه های بعدی جلوگیری نخواهند کرد. گول نخوریم که همیشه و بدون استثنا دسیسه های آمریکا به تحریک و برای حمایت مثلث شیطانی صهیونی – وهابی – بهایی صورت می گیرد و خواهد گرفت.
چرا ما اصرار داریم کشته شده اند وانها اصرار دارند کشته نشده اند.قبول کشته نشده اند علی رغم کشته شدن برای ما منتفع تر است.
در صورت بروز اين اتفاق خبرگزاري هاي اروپايي و حتي عراقي نيز بدون شک شروع به خبر رساني گسترده مي کردند. اين خبر که پايگاه هاي آمريکايي کشته داده باشند؛ به نظر نمي رسد که درست باشد. در غير اين صورت حداقل تعدادي از شبکه هاي خبري آمريکايي نيز خبر رساني مي کردند.
مهم شجاعت شهامت وغیرت سپاه قدرتمنددرضربه زدن به غروروهیبت توخالی امریکا است که به جهان و البته خیلی ازداخلیهاثابت شد سلامت باشی سردارعزیزحاجیزاده
ايكاش مداركى هم ارائه بشه تا از هر گونه شك و ترديد جلوگيرى بشه
کدوم کشته ها......؟
هیچ کشته ای نبوده.
یعنی این کشته ها از زیر بوته دراومدن؟
خانواده اینا ندارن؟
شک ندارم اگه کشته ای میبوده تا حالا صداش درمی اومد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
صدای تو دراومده
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
این سربازها ژنتیکی بودن و هیچ بستگانی نداشتن:خخخخ
گفتن بعضی مطالب از نظر نظامی و اطلاعاتی صحیح نبود.
قرار دادن پرچم سپاه کافی بود اما قرار دادن پرچم کشور در کنار پرچم گروه های مختف نیز صحیح نبود.
این درست نیست که بگوییم هیچ کشوری بعد از جنگ جهانی به پایگاههای آمریکا حمله نکرده است. بهتر است عنوان شود بعد از جنگ ویتنام هیچ کشوری به پایگاههای آمریکا حملهنکرده است
پاسخ ها
حسین
| Netherlands |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
وقتی جنگ داخل خود ویتنام بوده ترسی وجود نداشته از حمله به پایگاههای آمریکایی.دیگه اونجا آخر خط بوده
گوشه ای از قدرت ایران به رخ جهان کشیده شد
این قدرت و توانمندی در اینده قوی تر و شدیدتر خواهد شد.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))
به منطقه باید بفهمونیم که پولتونو الکی به امریکا به بهانه ایجاد امنیت ندید چرا که اونا از خودشون هم نمیتونن محافظت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
یادمان باشد که در این واقعه این ما بودیم که سردارمان و فرمانده حشد الشعبی و تعدادی نیرو از دست دادیم.
ویتنامی ها برعلیه آمریکا جنگیدند و آمریکا را از کشورشان بیرون کردند
پاسخ ها
حسین
| Netherlands |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
البته با کمک شوروی
در جنگ جهانی دوم روسیه وارد برلین گردید اما گوبلز در رادیو مرتب اعلامیه میداد که نیروهای آلمانی پشت کاخ کرملین بوده و بزودی کاخ را به تصرف خود درمیاورند.
من تو خواب دیدم که 80 آمریکایی کشته شدند. خواب من ردخور ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
شام چی خورده بودی ؟؟
اکثریت مردم از امریکا دل خوشی ندارند اما دردشمنی با دشمن هم باید اندازه نگه داشت.
شجاعت وقتی ارزشمنده که همراهش تدبیر و عقلانیت باشه(مثل همین پاسخ اخیر ایران)....به نظرمیاد فعلا درگیری مستقیم کافیه.
هرچند دشمنی امریکا وایران تموم نمیشه ولی باز هم باید یک دشمنی متعادل باشه تا از کنترل طرفین خارج نشه.
چه جالب . دقیق ۸۲ نفر یعنی اون دو نفرشم میگن . خدا را شکر که کسی کشته نشده وگرنه این ترامپ پارچه همه ماها را میگرفت .
نمی‌دونم ماها را چی فرض کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
پارچه نه پاچه
داداش شما که از راه دور شمارش بلد هستید و کشته های آمریکا را شمردید لطفا کشته های آبان که دو ماه هم ازشون کشته بشمارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
اینا کشته های کرمان را هم هنوز نتونستند بشمرند
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
یعنی کل کامنتها یک طرف این هم یک طرف. حق گفتی
دسترسی به داخل پایگاه ناممکن است قبول، دسترسی به بیمارستانهای عراق و اردن که غیرممکن نبوده و نیست.
لله اکبر الله اکبر
هم پادگان آمریکایی ویران شد،هم بمب افکن روسی سرنگون!!
بله ما میتوانیم .
تلاش برای اقناع افکار عمومی در ایران.
...
یه تعداد سرباز آمریکایی هستند که خودشون نمیدونن کشته شدن ولی ما میدونیم که واقعا کشته شدن...
من خودم یه بسیجی دو اتیشه ام اما ساده هم نیستم
اگه انتقامی هم بود با این چند تا لگن روسی گرفتین
زیرا در قرآن بیان فرموده که قتل یک انسان مانند این است که همهٔ انسانها را کشته باشی ؟ عاقبت هر جنگی به یک صلح ختم میشود ؟ پس چرا پیش از عاقبت این کار انجام نگیرد ؟
رهبری فرمودن این یه سیلی بوده و انتقام نبوده . فرمانده سپاه هم میگه قصد کشتن نداشتیم. به هر حال همه چیز رو که میزاری کنار هم، به نظر میاد که این حمله کشته ای نداشته.
خانواده هزاران سرباز آمریکایی از کشته ها خبر ندارن اون وقت ما خبر داریم . بعد مایی که در کمتر 24 ساعت کشته های آمریکا را دقیق میشمریم از آمار کشته های آبان ماه کشور خودمون هنوز خبر نداریم
آمریکا خیلی کشته و زخمی داده...شما هم بگید درسته...خوبیت نداره والا...ترامپ هم که گفتند همچی خوبه...صلوات بفرستید
این نمایندگان مجلس آمریکا که اکثرا ضد ترامپ هستند و دنبال استیضاح و برکناری ترامپ هستند هم هیچکدام از آمار کشته شده های آمریکا خبر ندارن ؟ که اگر خبر داشتن آبرو برای ترامپ نمیزاشتن . خدا را شکر که فقط تو دنیا ما خبر داریم
حالاماهم به همه گفتیم زدیم شوما هم بگین زده آره خوبیت نداره!
اگه راست میگی و آمریکا ترسیده چرا ادامه نمی دید و بقیه پایگاهها رو نمیزنید؟
دوران بزن در رو تمام شده
اتفاقا من فکر میکنم اقای حاجی زاده نباید اصلا اصرار کنه که ما کسی را کشتیم اگه از مقامات بپرسند باید بگن ما زدیم نمیدونم چند نفر مردن یا نمردن اونو برید از امریکایی ها بپرسید اگه نمردن پس انتقام ما هنوز گرفته نشده ما اینقدر میزنیم تا حداقا 9 تا تابوت ببینیم!!!
راستش منم بعید میدونم اخه امریکا کشور نیست که بشه جلوی خبر را توش گرفت بالاخره اگه کسی کشته شده باشه چی؟
الهی شکر که در این حمله موشکی ایران هم هیچ کس کشته نشد و جنایتکاران امریکائی ، بدهکار جنایت قبلیشون ، همچنان باقی موندن
هیچ فیلمی مستند ب اینکه حتا یک سرباز آمریکایی آسیب دیده باشد وجود ندارد. حیاط خلوت زدید
ما خاک رو با خاک یکسان کردیم
خدا قوت سردار
قطعاهمه چیز مشخص خواهد شد بزودی
انتقام سخت انتقام سخت
معنی انتقام سخت را هم فهمیدیم.
حالا ما به همه گفتیم زدیم، شمام بگین زده، آره، خوبیت نداره، واردى كه
اگه فقط یک نفر سرباز آمریکایی در این حمله کشته شده بود الان برق نداشتیم که به اینترنت وصل بشیم بعضی ها با چه اعتماد به نفسی دروغ می گن!!!
ایران را از حالت جنگی و التهاب بی پایان که میلیاردها دلار خسارت داره خا ج کنید، ایران نیاز به آرامش داره
۱ نفر آمریکایی مرد اینکار رو با ما کرد . ده ها نفر می مرد الان بمب های اتمی به نام تهران و ... هم میرفت توی تاریخ
ترامپ بازهم اعلام کرد هیچ تلفاتی به آمریکایی ها وارد نشده
اینا بی خانواده بودن کسی دنبال امارشون نیست
گویا از دماغ هیچ آمریکایی خونی نیامده فقط چند عراقی مجروح شدن
در این حمله هدف کشتن نبوده وگرنه از قبل باطلاع دولت عراق نمیرساندن که اونا هم به آمریکائیها بگن تا پادگان خالی کنن.؟!
۱۵۰۰ آمریکایی کشته شده اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل