بازدید 11962

پلیس لندن به حالت آماده‌باش درآمد

عالی‌ترین مقام پلیس لندن با توجه به افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا اعلام کرد که نیرو‌های پلیس برای مواجه با بازخورد‌های احتمالی این درگیری در پایتخت انگلیس به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
کد خبر: ۹۵۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 08 January 2020

 

به گزارش تابناک، «کرسیدا دیک» رئیس پلیس لندن امروز (چهارشنبه ۱۸ دی) در گفتگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی خاطرنشان کرد که پلیس با نگرانی تحولات خاورمیانه را دنبال می‌کند و در همین رابطه «نیل باسو» رئیس پلیس ضد تروریسم درباره پیامد‌های این مساله برای انگلیس با مقام‌های امنیتی و نهاد‌های دولتی در حال رایزنی است.

وی با یادآوری تظاهرات روز‌های گذشته در اعتراض به ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در لندن افزود؛ این حرکات اعتراضی تاکنون مشکلی ایجاد نکرده، اما با توجه به پیچیدگی اوضاع، به شدت نسبت به تحولات آینده هوشیاریم.

رئیس پلیس لندن افزود: هر روز اوضاع را زیر نظر داریم و آماده پاسخ‌گویی به تهدید‌های احتمالی هستیم.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیرو‌های مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر شد، بامداد امروز از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس این اطلاعیه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجار‌ها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس پضمن ابراز نگرانی از این تحولات خواستار کاهش تنش‌ها و عدم تکرار حمله موشکی از سوی ایران شد.
هم‌زمان سفیر ایران در انگلیس نیز با یادآوری حمله موشکی ایران که برای دفاع از خود و طبق منشور سازمان ملل انجام شده است، تصریح کرد، ایران به دنبال تنش و جنگ نیست.

حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی در لندن نیز با انتشار پیامی در توئیتر نوشت:‌نیرو‌های مسلح ما آماده‌اند با قدرت به هرگونه ماجراجویی پاسخ دهند.
وی همچنین یادآور شد که مردم و دولت ایران به طور کامل پشت نیرو‌های مسلح خود هستند.

منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار