بازدید 11600
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛

خروج نظامیان آمریکا از عراق صفحه جدیدی در استقلال این کشور باز می کند

ترامپ می‌خواهد این گونه خود را به افکار عمومی آمریکا معرفی کند که مرد تصمیمات بزرگ و مهم است، حال اینکه تصمیماتش را بدون توجه به عواقب و توأم با حماقت تمام عیار می‌گیرد که حتی راهبردی برای آمریکا ندارد و تنها این کشور را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند آخرین تصمیم درباره ترور سردار سلیمانی بود که در آینده نه چندان دور برای همه مشخص می‌شود چقدر نابخردانه بوده است.
کد خبر: ۹۴۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ 07 January 2020

نماینده‌ای که ۵۰ تومان رای می‌خرد، رای خود را به یک سفر می‌فروشد/ عده‌ای رای خود را ارزان می‌فروشندیک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جنگ در کشور رخ نمی‌دهد گفت: اگر پارلمان عراق به خروج نظامیان آمریکا از این کشور رای مثبت دهد، به معنای باز شدن صفحه جدیدی برای استقلال عراق خواند بود.

به گزارش «تابناک»؛ علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با تابناک در واکنش به تهدید توییتری ترامپ مبنی بر هدف قرار دادن ۵۲ نقطه ایران گفت: ترامپ به به دنبال آن است که از هر ابزاری برای منحرف کردن افکار عمومی آمریکا از استیضاح و برکناری اش استفاده کرده و بر افکار عمومی ایالات متحده غلبه کند.

وی ادامه داد: ترامپ می‌خواهد این گونه خود را به افکار عمومی آمریکا معرفی کند که مرد تصمیمات بزرگ و مهم است؛ حال اینکه تصمیماتش را بدون توجه به عواقب و توأم با حماقت تمام عیار می‌گیرد که حتی راهبردی برای آمریکا ندارد و تنها این کشور را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. آخرین تصمیم درباره ترور سردار سلیمانی بود که در آینده نه چندان دور برای همه مشخص می‌شود چقدر نابخردانه بوده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: تصمیم ترامپ در ترور سردار سلیمانی آن قدر نابخردانه بود که حتی پنتاگون آمادگی اعلام آن را نداشت و صراحتا گفت که شهادت سردار سلیمانی به دستور شخص رئیس‌جمهور آمریکا انجام شده است؛ تصمیمی که بدون مشورت کنگره بودن و یکی از نتایج آن هم ریختگی در داخل آمریکاست.

بروجردی در تحلیلی از تحولات منطقه بعد از شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: فکر نمی‌کنم شرایط به سمت و سوی جنگ برود. هیچ نشانه‌ای مبنی بر جنگ وجود ندارد و تنها بحث انتقام مطرح است؛ البته طبیعتا شاهد افزایش تنش خواهیم بود و جبهه مقاومت دست به اقدامات بزرگتری خواهد زد. این بر خلاف تصوری است که فکر می‌کردند با رفتن حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت ضعیف می‌شود، بلکه برعکس جبهه مقاومت جرات بیشتری پیدا کرده و ضرر آن هم متوجه رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در واکنش به احتمال تصمیم گیری پارلمان عراق مبنی بر خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از این کشور تاکید کرد: تصمیم مجلس عراق تاریخی خواهد بود نه تنها منجر به تحولات مهمی خواهد می‌شود که صفحه جدیدی در ایجاد استقلال عراق باز می‌کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
در مقابل تهدید ترامپ به اماکن فرهنگی ایران، ایران می تواند تمان هتلهای ترامپ را در لیست قرار دهد. و تنها همین کار ضربه بزرگی به بیزنس ترامپ خواهد زد زیرا کسی جرات رزرو چنین هتلی را نخواهد داشت و برایش گران تمام می شود.
با فرض و حدس و گمان نمیشه کشور را اداره کرد
با دستکم گرفتن آمریکا سردار سلیمانی را از دست دادیم
چرا فکر میکنید آمریکا که با چنگ و دندان بر عراق فرود آمده به راحتی همه چیز رو رها میکنه و از عراق خارج میشه ؟

آمریکا هیچوقت نفت و ثروت عراق را دو دستی تقدیم دیگری نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
تنخا راه برون رفت در عراق این هست که بازیگران سیاسی خارجی از تمام‌کشورها از عراق خارج شوند اگر این اتفاق نیفتد دیگران که رقیب استراتزیکی با هم دارند ماندگار خواهند شد و یا اگر یکی خارج شود دیگری بماند ممکن هست خود مردم عراق دوباره دست به سلاح مسلحانه ببرند و جنگ داخلی شود
بزرگترین واقعه تاریخ خواهد شد و خلاصه توانایی عراق را در مبارزه با جریانهای تروریستی داخلی مانند داعش را به جهانیان نشان خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
مطمئنی عراقی ها مرد جنگ هستند ؟
ما کمترین بخار را در سربازان عراق دیدیم
صد رحمت به افغان ها ، سالها جلوی ابرقدرت شرق جهان ، شوروی ملعون ایستادند ولی عراقی ها جلوی آمریکا ۲۲ روز دوام نیاوردند
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
من مطمئن نیستم ،این آزمایشی است برای عراق وآرزو می کنم موفق شوند و بدون نیروهای خارجی کشورشان را اداره کنند.
برادر من.اگر اینگونە بود الان آمریکا کشوری تا این حد پیشرفتە نبود کە فرزندان مسئولان بە زور ەم باز نمی گردند
یک شروع خوب... نه فقط برای سپاه قدس... مردم کشورهای منطقه هم بایستی کمک کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
این را بعهده کشور عراق بگزاریم!
الان ترامپ بخاطر بردن در دور دوم انتخابات و بازی با احساسات ملی مردم نیاز به جنگ داره و نتانیاهو هم بخاطر وضعیت آشفته ای که داره از جنگ استقبال میکنه تا در قدرت باقی بمونه
الان چین ، روسیه و ترکیه خوشحالند چون تمرکز آمریکا از روی اینها برداشته شده و فقط روی ایرانه و این خیلی خطرناکه
والا فعلا دارن نقل مکان می کنند مناطق سنی نشین و اقلیم کردستان عراق، فقط مناطق شیعه نشین خالی شد!!!!
تابی جون اول بزار مطمئن بشیم که آمریکا از عراق میره بیرون، بعد تحلیل سیاسی بده
ترافیک موشک باید از ماهواره پنهان قبل از اینکه راه اندازی می شود ... برای اطمینان از خسارت بسیار قوی. ..و موشک رو از ماهواره های امریکایی مخفی کن تا هدف موشک رو ندونی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار