بازدید 8152

مسکو: گام پنجم ایران تهدیدآمیز نیست

جمهوری اسلامی ایران روز گذشته اعلام کرد با توجه به ادامه تحریم‌های آمریکا و عدم تحقق وعده‌های طرف‌های اروپایی برای جبران آثار این تحریم‌ها، تهران تمام محدودیت‌های مربوط به غنی‌سازی، از جمله در زمینه تعداد سانتریفیوژها، را کنار می‌گذارد.
کد خبر: ۹۴۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ 06 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تأکید کرد که به عقیده مسکو، گام پنجم ایران در جهت کاهش تعهد به توافق هسته‌ای اقدامی تهدیدآمیز نیست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: تصمیم ایران برای کنار گذاشتن محدودیت‌های باقی‌مانده در زمینه غنی‌سازی اورانیوم، تهدیدی در زمینه منع اشاعه ایجاد نمی‌کند.

بنا بر این گزارش، مسکو همچنین تأکید کرده است که همچنان به طور کامل به توافق هسته‌ای و اهداف آن متعهد است و برای کار بر روی آن آمادگی دارد.

در بخش دیگری از بیانیه روسیه آمده است: «غلبه بر چالش‌های پیش روی جامعه بین‌الملل در زمینه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک، نیازمند اراده سیاسی و پاسخ جمعی قدرتمند، خصوصا از سوی اعضای این توافق است.»

مسکو در ادامه اشاره کرده است که در صورت رفع چالش‌های به وجود آمده ناشی از تحریم‌های آمریکا، ایران می‌تواند اجرای برجام را از سر بگیرد.

جمهوری اسلامی ایران روز گذشته اعلام کرد با توجه به ادامه تحریم‌های آمریکا و عدم تحقق وعده‌های طرف‌های اروپایی برای جبران آثار این تحریم‌ها، تهران تمام محدودیت‌های مربوط به غنی‌سازی، از جمله در زمینه تعداد سانتریفیوژها، را کنار می‌گذارد. تهران در عین حال اعلام کرده است که به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داده و در صورت رفع تحریم‌ها و پایبندی کامل طرف مقابل به برجام، اجرای تعهدات هسته‌ای را از سر می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر