بازدید 18219
ادامه موضع‌گیری‌های خصمانه لندن؛

حمایت نخست‌وزیر انگلیس از ترور سردار سلیمانی

نخست‌وزیری انگلیس در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی، مدعی شد که لندن خواستار کاهش تنش در خاورمیانه است.
کد خبر: ۹۴۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷ 05 January 2020

به گزارش تابناک به نقل ازفارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای تلویحا از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست ارتش آمریکا حمایت کرد، اما مدعی شد که لندن برای کاهش تنش در خاورمیانه تلاش می‌کند.

بر اساس بیانیه دفتر جانسون، وی امروز تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در مورد اوضاع منطقه رایزنی کرده و در روز‌های آینده نیز با سران کشور‌های دیگری گفتگو می‌کند.

جانسون در بیانیه خود سردار سلیمانی را «تهدیدی برای منافع» انگلیس توصیف کرده و مدعی شده است که اقدامات وی عامل بی‌ثباتی در منطقه بوده است. وی با اتهام‌زنی به سردار سلیمانی، گفته است که انگلیس «از مرگ وی تأسف نمی‌خورد.»

وی در ادامه واکنش احتمالی ایران به اقدام غیرقانونی آمریکا در ترور آشکار یک فرمانده نظامی جمهوری اسلامی را عامل تشدید تنش توصیف کرده است.

جانسون در این مورد گفته است: «روشن است که ندای تلافی‌جویی و انتقام صرفا به خشونت بیشتر در منطقه منجر شده و به نفع هیچ‌کس نیست. ما با تمام طرف‌ها در تماس نزدیک هستیم تا آن‌ها را به کاستن از تنش تشویق کنیم.»

نخست‌وزیر انگلیس در پایان گفت: او و وزیر خارجه‌اش به صورت مستمر با مقام‌های کشور‌های مختلف در منطقه در تماس هستند و روز سه‌شنبه پارلمان انگلیس را در جریان نتایج تماس‌های خود خواهند گذاشت.

انگلیس پیش از این هم اعلام کرده بود که مأموریت نظامی خود در خلیج فارس را از سر می‌گیرد. وزیران دفاع و خارجه انگلیس هم پیشتر تلویحا از ترور سردار سلیمانی حمایت کرده بودند.

علاوه بر انگلیس، آلمان هم تلویحا از این ترور حمایت و ایران را به انجام اقدامات «تحریک‌آمیز» متهم کرده است. در واکنش به این موضع‌گیری برلین، امروز کاردار آلمان در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان