بازدید 53545

افشاگری نیویورک تایمز از تصمیم ترامپ برای ترور حاج قاسم

عصر شنبه، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که مقامات ارشد نظامی ایالات متحده تعدادی از گزینه‌های احتمالی را برای پاسخ به خشونت‌های رخ داده تحت حمایت ایران در عراق در روز‌های اخیر در اختیار ترامپ قرار داده، اما وقتی که وی افراطی‌ترین گزینه را انتخاب کرد، متحیر شدند.
کد خبر: ۹۴۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 05 January 2020

عصر شنبه، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که مقامات ارشد نظامی ایالات متحده تعدادی از گزینه‌های احتمالی را برای پاسخ به خشونت‌های رخ داده تحت حمایت ایران در عراق در روز‌های اخیر در اختیار ترامپ قرار داده، اما وقتی که وی افراطی‌ترین گزینه را انتخاب کرد، متحیر شدند.

بنا بر این گزارش، مقامات پنتاگون گزینه ترور سرلشکر قاسم سلیمانی را روی میز ترامپ گذاشتند و فکر نمی کردند که او چنین راه حل افراطی را انتخاب کند.

افشاگری نیویورک تایمز از چگونگی تصمیم ترامپ برای ترور شهید قاسم سلیمانی و دروغ پنتاگون و ترامپ در توجیه آن

این روزنامه گزارش کرده که رسمی معمول است که مقامات پنتاگون راه حل‌های افراطی را نیز به رئیس جمهور ارائه کنند تا سایر گزینه‌ها در مقایسه با آن گزینه‌های افراطی معقول‌تر به نظر برسند.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات دولت ترامپ و پنتاگون بیان کرده، هرچند ترامپ در ابتدا گزینه ترور سردار سلیمانی را در ۲۸ دسامبر رد کرده بود، هنگامی که شبه نظامیان تحت حمایت ایران به سفارت آمریکا در عراق حمله کردند، شدیدا خشمگین شد.

سرانجام در دوم ژانویه ترامپ با تصمیم به ترور سردار سلیمانی مقامات پنتاگون را شوکه کرد.

بعداً دولت ترامپ با گفتن اینکه سلیمانی در حال طرح ریزی یک حمله "قریب الوقوع" به نیرو‌های آمریکایی بود، از این حمله دفاع کردند؛ اما روزنامه تایمز گزارش داد، در این خصوص که آیا واقعا چنین طرحی در کار بوده یا نه، در دولت ترامپ و میان مقامات پنتاگون اختلاف نظر‌هایی وجود دارد.

یکی از مقامات آمریکایی به روزنامه نیویورک تایمز گفت: هیچ مدرکی مبنی بر حمله قریب الوقوع وجود ندارد، و به نظر می‌رسد سلیمانی "طبق معمول" در حال انجام امور عادی بوده است.

این مقام مسئول اطلاعات در خصوص احتمال حمله به مواضع آمریکا را ضعیف توصیف کرد و گفت: حمله ژنرال سلیمانی به دلیل آنکه اطلاعات ایالات متحده از تبادل نظرات بین رهبر ایران آیت الله خامنه‌ای و ژنرال سلیمانی، نشان می‌دهد که رهبری ایران هنوز هیچ برنامه‌ای برای ترتیب حمله از سوی ژنرال سلیمانی تایید نکرده، بوده است. به ادعای این مقام آمریکایی، طبق اطلاعات در دست، رهبری ایران از سردار سلیمانی یک هفته پیش از شهادتش خواسته بود برای تبادل نظر بیشتر به تهران بیاید.

این در حالی است که از همان ساعات اولیه ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، مقامات ارشد نظامی و دولتی آمریکا و حتی شخص ترامپ با دروغی بزرگ مدعی شدند که این ترور در راستای پیشگیری از حملات به نیرو‌های آمریکایی بوده که سردار ایرانی و همرزمان عراقی وی در حال برنامه ریزی و طراحی آن بوده اند.

اکنون گزارش نیویورک تایمز به خوبی مشخص کرده که تمامی آنچه طی این چند روز از سوی مقامات آمریکایی و سناتور‌های تندروی ضد ایرانی در حزب جمهوری خواه در خصوص توجیه ترور سردار سلیمانی منتشر شده، دروغ‌هایی برای موجه جلوه دادن این اقدام نزد افکار عمومی داخلی آمریکا و متحدان این کشور است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۷
به نظرم خیلی ساده انگارانه هست که فکر کنیم طرح و برنامه ای پشتش نبوده. الان کلی سرباز اوردن و انگلیس دوتا ناو برداشته اومده. اخه این خبر چطور به دست اینا رسیده؟ هرچی بگن که خیلی مسخره بوده تصمیم ترامپ بیشتر معلوم می شه پشتش طرح و برنامه ای هست اینها داستانهایی بیش نیست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
مایکل مور راست میگه باید به ملت امریکا کمک کرد تا این مشکل را حل کنند.
فقط انتقام می تونه آرومم کنه
پاسخ ها
سیدعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
بسم الله...
ترامپ واقعا نابغه سیاسی هستش در آینده و تا سالها بعد نتیجه تصمیماتش مشخص میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
سوابق چند دهه گذشته اش نشون میده که یک آدم زورگو، بی اخلاق، نژادپرست و کوته فکر هست نیازی به سالها بعد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
تو دیگه چه جور آدم بی فکری هستی. احمق تر از ترامپ در خود امریکا کسی اسم نمی بره.... چی میگی تو... یه قمار باز برای تو الگو شده
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم، بسم الله الرحمن الرحيم، بسم رب الشهدا و الصدیقین. به نظر مسئول ترور ترامپ نیست!؟ مسئول آن سوزان رایس و تیم ترور آن هستند!؟ ترور سوزان رایس و همه ی تیم تروریست وی که مزه افکار پلیدشان را بچشند، شاید بسیار کم از تالمات این جنایات بکاهد!؟ نوبت به ترامپ جنایتکار نیز خواهد رسید!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
این جور نظر دادن های کشکی هست. مگر اینکه سندی رو کنی... مثلا کسی یه دفعه بگه مثلا مسوول اصلی ترور فرضا بیل گیتس هست ... یه خورده به مغزت فشار بیار بعد نظر بده یا لااقل از دونفر بپرس
درووووغ ميگهه! ( با لهجه بابا پنجعلي ) خخخخخخخخخخخخخخ
سلام:
وقتی پازل اتفاقی که افتاد کنار هم میگذاری می بینی جای موساد و رژیم صهیونیستی خالی است که مطمئنا" این مورد دور از ذهن سرداران محترم و عزیز سپاه و ارتش نیست . باز هم شهادت پدر عزیزمان ( پدر پدرانمان) را تبریک و تسلیت می گویم .
با شرایط بوجود آمده ایران میتواند گزینه حقوقی را پیاده کند وگزینه تلافی جویانه را فعلا راکد بگذارد وبا شکایت به سزمان ملل و حقوق بشر ترامگ را سو کند وبا توجه به دلایل محکمه پسندی که در دست ایران است برخورد قانونی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
کدوم محکمه؟ شورای امنیت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
ساده ای ،حقوق بشر را هم آمریکا ییها تعرف میکنند و در نهایت جبهه مقاومت را . محکوم میکنند
مگه میشه خودشون طرح رو بررسی و ارائه کنند بعد از انتخابش شوکه بشه؟
.
.
.
به احتمال زیاد، ترامپ جهت جلوگیری از استیضاح، دست به این کار زد
ترامپ باید امروز یا فردا میگفت : من خودم هم خبر نداشتم . صبح جمعه من هم مثل شما فهمیدم که اون ترور شده !! ماست مالی میشد و می رفت .
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
نظرتون واقعا مویشکافانه و جالب بود ،
حالا ما طرح ریزی حمله قریب الوقوع را انجام می دهیم. اگر امریکا به دنبال حذف خطر احتمالی بود، بداند که خطر قطعی را با این تصمیم پذیرفته. ننگت باد و نفرین بر فردی کثیف و ننگ بر امریکاییان با این انتخاب
ترامپ دشمن است و اقدامش به ترور ناشی از دشمنی و خوی وحشیگری اش است. ولی ما باید خود را بازخواست کنیم که چه اشتباهات امنیتی داشتیم که دشمن توانست دانشمندان هسته ایی و سردار سلیمانی و تهرانی مقدم و غیره را ترور کند و در اقتصاد ما رخنه کند و خاوری ها براحتی فرار کنند و ارز ۵ برابر به ملت تحمیل کند.
تو رو قرآن این تبلیغ هارو بردارید یا حداقل عکس ثابت باشه
برای خواندن یه خبر مدام چشم آدم میپره
نیش عقرب نه از ره کین است.
نگاهی به طرفداران ترامپ در حین مراسم انواگلی آمریکا بیندازید که مشتی لومپن پرولتاریا را دور خود جمع کرده که همان کابوی های جاون وینی هستند که مجسمه هایش را مردم تکزاس پایین کشیدند.
ترامپ کاخ سفید نماینده خالص و اراده مستقیم فقط دوخوانواده آمریکایی صاحبان بزرگترین بانکهای وال استریت میباشد.
این احمق که گفتار و کردارش بقدری مبتدی و عقب مانده است که صدای رسانه های خودی آمریکا را هم در آورده است، متجلی خصلت یک بانک خصوصی یعنی دزدی از اموال عمومی، احتکار، دلالی، قاچاق، بچه و ضعیف کشی، زن ستیزی تخریب تولید و قهقراگرایی بخاطر سود بیشتر ...میباشد. و باید هم بر خلاف هرگونه عقل سالم عمل نماید.
ای خوش انروز که پرواز کنم تا بر دوست عدو شود سبب خیر اگر خداخواهد. هرچند سردارعزیز سلیمانی از میان ما رفت لیکن درجنگ ۸ ساله تحمیلی ازسوی امریکا و،،،، من درجنگ حضور داشتم اما دلم پر میزند برایحضور دوباره درجنگ لیکن اینیار جنگ مستقیم با خود شیطان یعنی امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
مصرع دو شعر را اشتباه نوشتی.ای خوش آن روز که پرواز کنم تا بر دوست به هوای سر کویش پر و بالی بزنم
عربستان رو بزنید اینها همش زیر سر این هاست
ردای زیبای شهادت بر حاج قاسم محبوب دلها مبارک باد. به خدا قسم که آمریکا باتمام تجهیزات جنگی اش مترسکی بیش نیست کسی که به تسلیحاتش متکی باشد. نابود خواهدشد. اگرقبول نداریدمنتظر بمانید زیاد طول نمی کشد وعده خدا حق است. مثال فرعون. نمرود . شداد و اما هیتلر شاه . صدام وامآ . امآ.امآ ترررررررررررررررررررر------ااااااااا-----ممممپ
ترامپ یک فاحشه سیاسی است و باید از صفحه روزگار محو شود
یک افشاگری دیگه هم می تونند بکنند که خیلی برای ترامپ گرون تمام میشه و نانسی پلوسی ازش در استیضاح ترامپ استفاده خواهد کرد و اون هم این است که بررسی کنید ببینید ترامپ و دوستانش در این چند روز سهام چه شرکتهایی را فروخته اند و سهام چه شرکتهایی را ( مثلا شرکتهای نفتی و شرکتهای سازنده تجهیزات نظامی یا طلا) خریداری کرده اند تا از سیاست گذاری در امریکا و جون سربازارن و جوانان امریکایی به نفع جیب خودشون استفاده کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
احسنت به شما... توجه به زوایای مختلف هر مطلبی کلید موفقیت در تصمیم هاست.
چقدر آمریکا بدبخت شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
از سایت تابناک بعید است همچین نظر سخیف و بی تربیت منتشر کند
لازم است توجه کنید ،که اینبار گزینه های ارائه شده به ترامپ،توسط پنتاگون به ترامپ ارائه شده و روی همه آنها کارشناسی کرده اند، و عواقب آنرا هم سنجیده اند.حتما برنامه ای دارند.ممکنست ترامپ احساسی باشد و گاهی هردمبیل تصمیم بگیرد ولی پنتاگون احساسی طرح نمیدهد، لذا مسئولین باید حواسشان جمع باشد و احساسی عمل نکنند.مردم ایران جوگیر هستند و اگر بهشون جو بدی،یه دفع کارهای مخرب انجام میدن،و ممکنه مسئولین ناچار بشن یه کار نسنجیده بکنن.بهتره در ادامه تبلیغات مسئولین دقت بیشتری شود.
اتفاقی که افتاده در روز تهدید ترامپ افتاد. ترامپ هر چه هست رک است و از تمام رییسان قبل با برنامه و عملی تر کار کرده ولو اینکه جایگاه سیاسی امریکا در جهان نیز همراه او بوده است.
به نظر من در خت اسلام به آبیاری نیاز داشت خونی تازه همین خونهاست که حق از باطل را جدا میکند
سردار سلیمانی باید الگو باشد برای همه ایرانیها
امکان نداره ترامپ علیه ایران کاری بکنه چون امسال سال انتخابات و ترامپ آدم ترسو و بازرگان
ارجاع به سخنان ذیل
هر کسی به ما حمله کنه ما اسرائیل رو می زنیم
امریکا دشمنه ولی بپرسید از چین گرگ صفت که ادعای دوستی داره و هیچ موضعی نگرفت و بترسید از روس کثیف که اون هم محکومیت جدی نکرد و تصمیم گیران در اخذ هر تصمیمی وقایع این چند روز اخیر را در نظر بگیرند. خدای نکرده جنگ بشه نه چین و نه روسیه هیچکدوم از ما حمایت جدی نخواهند کرد. لذا با درایت باید از ظرفیت های خودمون استفاده کنیم. ما باید با خود آمریکایی‌ها علیه ترامپ اقدام کنیم. خود روس ها همین کار را می کنند دموکرات ها رو جان جمهوری خواه ها بندازید و برعکس. من به جد مطمئن ام این ترفند جواب میده. کاری نباید کرد این دو متحد بشوند هر اقدامی که تخریب حزبی داشته باشه بهترین جواب رو‌میده. تخریب و تهدید منافع ملی یعنی اتحاد این دو حزب.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل