بازدید 15606
شناسایی ۱۰۱ پد بالگرد در برج‌های تهران / تدوین آئین نامه جدید پد‌های بالگرد

الزام نصب پد‌ بالگرد برای ساختمان‌های بالای ۴۵ متر

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران از برگزاری جلسات مختلف با سازمان هواپیمایی کشور در مورد احصاء شاخص‌های ایجاد و نصب پد‌های بالگرد ساختمان‌های بلندمرتبه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰ 04 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مهدی صالحی، در مورد وضعیت پد‌های بالگرد در ساختمان‌های پایتخت گفت: نصب پد‌های بالگرد برای ساختمان‌های بالای ۴۵ متر الزام است و این مسئله به عنوان یکی از الزامات آتش نشانی در تأیید ساختمان‌های بلند مرتبه پیگیری می‌شود؛ چراکه در حال حاضر وسایل اطفا حریق برای ساختمان بلندمرتبه با بیش از ۴۵ متر ارتفاع جوابگونیست؛ به همین علت داشتن پد بالگرد الزم است.

وی با بیان اینکه در مورد شاخص‌های استاندارد برای طراحی پد، ابعاد و وزنی که باید این پد‌ها تحمل کنند، نیازمند نظرات فنی و ایمنی سازمان هواپیمای هستیم، اظهار کرد: در مورد پد‌های بالگرد نیازمند یک اقدام مشترک بین شهرداری و سازمان هواپیمایی کشور هستیم که برهمین اساس طی جلسات مشترک در حال تدوین این شاخص‌ها هستیم.

صالحی در پاسخ به این سوال که وضعیت پد‌های بالگرد موجود چگونه است گفت: نمی‌توانیم بگوییم چند درصد پد‌های احداث شده، می‌توانند کارآیی لازم را داشته باشد چراکه تاکنون مانوری در این زمینه برگزار نشده، اما قطعا با احصاء شاخص و معیار‌های جدید تولیدات آتی کنترل شده و حتی می‌توان نسبت به اصلاح پد‌های گذشته نیز اقدام کرد.

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه در شهر تهران ۱۰۱ پد بالگرد شناسایی شده است، افزود: جلسات مشترک با سازمان هواپیمایی در حال برگزاری است تا بتوانیم به یک آئین نامه مشترک در این زمینه برسیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل