بازدید 24690
حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با «تابناک اقتصادی»؛

حقوق یک میلیاردی در یک شرکت دولتی/ آقای رئیس جمهور، بودجه استقامتی برای مردم یا مدیران دولتی؟

اول اینکه دولت باید برای جلوگیری از تکرار این موضوع، عزم خود را جزم کند و دوم آنکه نیاز است تا دیوان محاسبات اگر محدودیتی در رسیدگی به وضعیت شرکت‌های دولتی نسل دوم و سوم دارد، به مجلس اعلام کند تا قانونی در این راستا تدوین گردشود.
کد خبر: ۹۴۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 31 December 2019

تابناک اقتصادی«تابناک اقتصادی»، محمدرضا مقامی فرد؛ حقوق‌های نجومی اصطلاحی بود که برای اولین بار در اردیبهشت پسال ۱۳۹۵ مطرح شد. در شانزدهم اردیبهشت ۹۵ که چند شبکه تلگرامی و وب سایت سیاسی موضوع حقوق‌های نجومی مدیران دولتی را مطرح کردند؛ بحثی که سرآغازش فیش حقوقی یکی از مدیران بیمه مرکزی بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ روز بعد در هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ اخبار ساعت ۲۱ شبکه اول صدا و سیما در گزارشی با ارجاع به فیش‌های حقوقی منتشر شده در وب سایت‌ها گفت: سه مدیر ارشد بیمه مرکزی در اسفند ماه ۱۳۹۴ روی هم ۱۸۰ میلیون تومان حقوق و مزایا گرفته اند. در نوزدهم اردیبهشت ۹۵ بود که یکی از خبرگزاری‌ها با انتشار تصاویری از فیش‌های حقوقی چند ده میلیون تومانی معاونان بیمه مرکزی خبر داد. این ماجرا تا آنجا پیش رفت که رئیس بیمه مرکزی استعفا داد.

پس از رونمایی از حقوق‌های نجومی، پیشنهاد‌هایی در راستای مقابله و عدم تکرار این موضوع ارائه شد. یکی از این پیشنهادها، راه اندازی سامانه‌ای جهت ثبت حقوق و دستمزد‌های مدیران بود که عموم مردم به آن دسترسی داشته باشند. این پیشنهاد جهت عملیاتی شدن در متن قانون برنامه ششم توسعه ورود پیدا کرد.

قرار بود این سامانه در سال ۱۳۹۶ راه اندازی شود، اما تا تابستان سال جاری هم این سامانه راه اندازی نشد تا در ۲۷ مرداد ماه ۱۳۹۸ جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی طی مصاحبه‌ای دوباره وعده داد که بر اساس دستور رئیس جمهور حقوق‌ها و دریافتی مدیران تا شهریورماه سال جاری منتشر خواهد شد.

به هر صورت در مدت دو سال وعده جهت راه اندازی سامانه حقوق و دستمزد باز هم ماجرای حقوق‌های نجومی تکرار شد. در تیرماه سال جاری، سید میعاد صالحی مدیرعامل وقت صندوق بازنشستگی کشور در راستای ایجاد شفافیت میزان حقوق، مزایا و سایر دریافتی‌های مدیران این صندوق را منتشر کرد. با انتشار فهرست حقوق، مزایا و سایر دریافتی‌ها مشخص شد که برخی از مدیران این صندوق در سال ۱۳۹۷، ماهانه دریافتی‌های ۵۵.۳ میلیون تومانی و ۴۴.۶ میلیون تومانی داشته اند. هرچند باید یادآور شد عمر مدیرعاملی این مدیر جوان با ورود به این پرونده ها پایان یافت.

همچنین عادل آذر رئیس دیوان محاسبات که در هفتم دی ماه ۱۳۹۸ در برنامه تیتر امشب شبکه خبر حاضر شده بود، تایید کرد که هنوز هم حقوق‌های نجومی وجود دارد.

وی گفت: اگر از من سوال شود آیا هنوز حقوق نجومی وجود دارد، می‌گویم «بله»؛ حقوق‌های نجومی در شرکت‌های نسل ۲ و ۳ که زیر چتر نظارتی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور نیستند، وجود دارد، وگرنه در شرکت‌های دولتی مثل بانک ملی، کشاورزی و ... که دیوان محاسبات حساب‌های آن‌ها را چک می‌کند، حقوق‌های نجومی وجود ندارد، اما در شرکت‌های تابعه شرکت‌های دولتی حقوق‌های نجومی وجود دارد که قانون تجارت به ما اجازه ورود نمی‌دهد و می‌گوید دیوان محاسبات حق رسیدگی ندارد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه‌ای با خبرنگار تابناک اقتصادی نیز با تایید اینکه هنوز حقوق‌های نجومی در شرکت‌های دولتی وجود دارد گفت: به تازگی فهرستی از فیش‌های حقوقی یکی از شرکت‌های دولتی به دست من رسیده است که حدود سی تن در این شرکت ماهی یک میلیارد تومان حقوق دریافت می‌کنند. در این لیست، یک کارشناس در یک ستاد در تهران دیده می‌شود که ۴۱ میلیون تومان از شرکت دولتی حقوق دریافت می‌کند.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این پرسش که چرا فیش‌ها منتشر نمی‌شود، گفت: من این فهرست را چهارشنبه هفته گذشته به معاون سازمان برنامه و بودجه دادم و عنوان کردم که شما که دم از کمبود اعتبار و درآمد می‌زنید جلوی این گونه ریخت و پاش‌های آنچنانی در شرکت‌های دولتی را بگیرید. اگر بودجه وجود دارد و مشکلی نداریم چرا به همه نمی‌دهیم؟ اگر نداریم چرا این حقوق‌های نجومی وجود دارد؟

وی ادامه داد: عدم انتشار عمومی فهرست نجومی بگیران در اختیار بنده به این دلیل است که فعلا شرکت‌های دولتی در ابهام قرار دارند که این فیش‌های نجومی متعلق به آن‌ها است یا خیر و همین باعث شده است که روزانه برخی شرکت‌ها با بنده تماس بگیرند و در مورد این فهرست بپرسند که متعلق به آن‌ها است یا خیر؟ این ابهام باعث شده است به نوعی شرکت‌های دولتی در حال افشای حقوق‌های پرداختی خود به مدیران باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: کشوری که در شرایط خاص اقتصادی به سر می‌برد به کارگر بازنشسته پس از ۳۵ سال کار در ماه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود چطور چنین حقوق‌های نجومی به برخی افراد پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چه کاری می‌توان برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی کرد گفت: اول اینکه دولت باید برای جلوگیری از تکرار این موضوع، عزم خود را جزم کند و دوم اینکه نیاز است تا دیوان محاسبات اگر محدودیتی در رسیدگی به وضعیت شرکت‌های دولتی نسل دوم و سوم دارد به مجلس اعلام کند تا قانونی در این راستا تدوین گردد. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تایید این موضوع که شرکت‌های دولتی حیات خلوت مدیران بازنشسته شده است، افزود: شرکت‌های دولتی وجود دارند که مدیران بازنشسته در آن مشغول به کار هستند.

نماینده مردم شاهین شهر در مورد بودجه در نظر گرفته شده برای همسان سازی حقوق‌ها گفت: بودجه در نظر گرفته شده کم است و ما بحث همسان سازی را مطرح کردیم، ولی وقتی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد، موضوع متناسب سازی مطرح شد. همسان سازی به این معنا بود که حقوق‌ها نزدیک به آنچه شود که شاغلین دریافت می‌کنند، اما متناسب سازی به این معناست که حقوق‌ها ترمیم شود.

حاجی دلیگانی ادامه داد: مساله دیگر این که برای بازنشستگان تامین اجتماعی در این سال‌ها هیچ کاری نشده و ۶ هزار میلیارد تومانی که دولت تاکید دارد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه سال آینده دیده، مربوط به بازنشستگان لشکری و کشوری است و شامل حال بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌شود.

وی گفت: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، صندوق تامین اجتماعی باید اقدام کند که این صندوق اعلام کرده است من از دولت ۱۸۰ هزار میلیارد تومان طلب دارم و به همین خاطر نمی‌توانم این موضوع همسان سازی را اجرا کنم.

شایان ذکر است در هشتم دی ماه سال جاری سید حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه طی نامه‌ای به عادل آذر رئیس دیوان محاسبات، از وی خواست تا پرداخت حقوق ماهانه یک میلیارد تومان به حدود ۳۰ تن و همچنین ادعای حقوق ۴۱ میلیون تومانی به یک کارشناس ستادی در یکی از شرکت‌های دولتی را مورد بررسی قرار دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۵
زمانیکه بودجه کشور در همه زمینه ها مشخص باشد و نظارت درستی بر امور اجرایی کشور باشد اینقدر دزدی وفساد نمی بینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
این اقااستعفا بده نیست بایدبرکنارش کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
بابا
طرف سند نداره
رکب هم قصدش نبوده
فقط دم انتخابات هست و تبلیغ
همین
چه بخور بخوری هست!...
پاسخ ها
B
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
خیلیییی !!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
یه سفره ای پهنه بفرماید بفرماید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
بخور بخور نیست
بخور نخوره ! مدیران میخورند کارمندان نمیخورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
خوب اگه هست چرا قاطع نمیگی داداش. الکی نه اسم شرکت میگی نه اسم افراد راحت میدادی رسانه ها دیگه همه این میدونن تو 15 برابر یه کارگر حقوق میگیری اگه راست میگی حقوق نماینده ها را بکنین 5میلیون از خودتون شروع کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
خدا ازشون نگذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
کوفت بخورن
اگر به این موارد رسیدگی می شد و مقاومت اقتصادی را از حقوق های بالا شروع می کردند احتیاجی به 3 برابر کردن قیمت بنزین نبود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
عزیز اولا" این رقمی در کل نمی شود ثانیا" منابع مختلفی دراد
یک میلیارد ماهیانه!! باور کردنی نیست! یعنی درآمدشون در ماه بیشتر از دیه سه نفر مرد بالغ مسلمان است بر طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی؟!
این بود شعار عدالت علی در نظام اسلامی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
بی خودی شلوغش نکن مگه آقای رئیس جمهور نفرمودن ما در شرایط جنگی قرار داریم ؟ خوب مگه منظورش از جنگ جنگ اقتصادی نیست ؟ آیا ما نباید در این شرایط آرایش نظامی بگیریم و کشور را مطابق شرایط تحریم اداره کنیم ؟ آیا نباید در شرایط جنگ اقتصادی به مدیران حقوق نجومی داد تا ما را به سلامت از این معرکه خارج کننود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
داداش چرا اسم افراد نمیگه اگه هست؟ ای بابا
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
جالبه که امسال ماهی 150میلیون هم اضافه میشه.بله
به گفته حسن روحانی "اگر سال ۹۷ و ۹۸ ایران تحریم نبود، ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد اضافه" عاید این کشور می‌ شد".
چرا مسوولین با سیاستهای غلط به کشور ضرر میزنند عوض‌اینکه درآمدزایی و‌ایحاد اشتغال کنند!؟ ...
پاسخ ها
جواد
| Germany |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
خود همین آقای روحانی جزء مسئولین هستند
اگرحقیقت داشته باشدای وای برما ووای وننگ برمسئولین اداراتی که مسئولین آنان حقوقهای نجومی میگیرندودرجای دیگرافرادی که به نان شب محتاجند!!چی میخواستیم چی شد؟؟!خداعاقبتمان راختم بخیرکند!!@.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
حتما لیاقت دریافت چنین حقوقهایی را دارند
در همه جای دنیا افراد توانمند دریافهای بالا تر هم دارند
اگر به جای حسادت از خودتوت عرضه نشان می دادید اوضاعتون این نبود
دولتی ها که نمیان علیه خودشا ن مبارزه کنند اینقدر از شرکتها ومدیران نالایق در کشور است که خدا میداند ...
مردم ازکمبود نمگویند واعتراض مردم مردم به بی عدالتی هیئت حاکمه با ان توزیع ناعادلانهثروت وبرداشت نجومی خودشان ودور بری هاشت خداوند همه مسبین ومسبب دوری مردم از خدا پیامبر انقلاب کشور را لعنت کند
مملکت رها شده و پر فساد شده! یک میلیارد حقوق!!
شعر حبیب رضا غفّاریان شیرازی
شهروند نمونه مشهد خطاب به سران فتنه
حیف از تو که رهبرم علی را نشناسی
ما یار تو بودیم و تو ما را نشناسی
فریاد حسین کردی و سینه را کبود
افسوس که نه حسین و نه خدا را نشناسی
آیا واقعا توانایی برخورد با حقوقهای نجومی وجود ندارد؟
تبعیض باعث سرخوردگی مردم میشود
خدا وکیلی کسی که بر خلاف نظر رهبری و مردم کشور همچنان به سو استفاده و رانت و حقوق نجومی گرفتن ادامه میدهد و همه چیز و همه ارکان کشور را به سخره میگیرد و این گونه مردم را از نظام و انقلاب زده میکند و تیشه به ریشه اعتماد مردم میزند نشانه چیست؟ آیا ذره ای غیرت و دلسوزی باقی مانده است؟
ايكاش از تمام شركت هاي وابسته به وزارتخانه ها بازرسي دقيق بعمل آيد آن وقت متوجه مي شويد كه مديرعامل وهيئت مديره انتصابي براي حقوق هاي نجومي خود ،ماهيانه باج مي دهند . حتي در آمد مدير عامل از دريافت بابت سهم غذاي ناهار پرسنل از پيمانكار وخريدهاي مورد نياز وحق ماموريت هاي خارج كشور تا 250 ميليون تومان مي رسد .
موضوع حقوقهای نجومی همجنانادامخ دارد .لی روشهای پرداخت تغییر داده می شود مثلاً دربانکهایب که اسم بردید تحت هر عنوان انواع شاهباش ها چه به ها و اداشها را تحت عنوان کمک پزشکی.دانشام‌زانروززناعیادوختلف پرداخت میکنند که خودش چند برابر حقوق است ،درتامین اجتماعی حقوق .مزایا چند برابر کارکنان دولت است ،ایندروغهارا تحویل عده ای بازنشسته وگارگرجهت ابریه خود ندهید دران دنیا اینان یقه شما را بعلت ظلمی که بادها نموده آید خواهند گرفت .
جبهه پايداري هم ميخواد از اين حقوق ها . اين فرياد ها براي مردم نيست براي خودشان است . ديديم رئيس جمهورشان در ان هشت سال چكار كرد . نفت بالاي صد دلار فروخت ، خوردند و بردند .
بدبختانه نظارت بر شرکتهای دولتی در عمل وجود ندارد و اگر کارمندی خطایی بکند همه برای مجازات به خط میشوند ببینید مدیران عامل و اعضا هیات مدیر این شرکتها در سالهای مسولیت به تفکیک هر سال چقدر دریافت کرده اند که شامل حقوق و مزایا و ماموریت های داخل و خارج رفته و گرفته و پاداش و حق سفره و....اگر سازمان برنامه و بودجه ریگی به کفش ندارد که قطعا دارد این لیست را منتشر کند تا ملت بدانند ویژه خواران چه کسانی هستند البته شرکتهای نسل دوم که اصلا مشمول محاسبه نمی شوند فاجعه بارتر و بچاپ و بچاپ حسابی هست و عملا به ریش همه هم میخندند
این فقط حقوقه ایا سایر مزایا ورانت و امتیاز و ..... را هم حساب کرده اند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
اون جداست
توسط آقازاده ها دریافت می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
پول نفت جدا پول گاز جدا پول برق جدا.
شرکتهای دولتی سراسر فساد و حیاط خلوت سیاسیون است برای گرفتن حقوق های نجومی،بزرگترین خیانتی که در تصویب قانون خدمات کشوری صورت گرفت مستثنی شدن شرکتهای دولتی از این قانون بود
یادمان نرود که حقوق سالیانه و خالص دیوید میلیبند نخست وزیر بریتانیا، با دلار 4000 تومانی برابر 600 میلیون تومان بود. یعنی 150 هزار دلار. ماهیانه 12500 دلار. اما او نخست وزیر بریتانیای کبیر بود نه فلان شخصی که از کوچه و خیابان جمع کرده اند و بعنوان مدیر در ایران سر کار گذاشته اند. واقعا اگر مردم شورش می کنند حق دارند . چنین مدیرانی باید به دار آویخته شوند تا اکثریت فقیر نشوند. قرار بود انقلاب ما، انقلاب پابرهنگان باشد اما متاسفانه تعداد پابرهنگان در این چهل سال هزاران برابر شده است. واقعا حال بهم زن است وقتی چنین رقمهایی را می شنوی. روحانی خجالت! خجالت! حیف رای. حیف وقتی که گذاشتیم و تو صف رای ایستادیم!
پاسخ ها
به شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
موافقم
مجلس که هیچی اختیاراتش فقط درحد حمله به یگانه مرد مجلس خانم سلحشوریه بقیه ارگانهائی که اختیارات قانونی وغیرقانونی دارند دراین موقعیت که بعضیها آرزوی خوردن یک آبگوشت به دلشان مانده یک مجلس که نه یک گعده ای درست کنند ویک سقف وکفی برای حقوق کارکنان وبازنشستگان درنظر بگیرند وبرای متخلفین بای نحوکان مجازاتی درنظر بگیرند آیاباکدامین آئین میخواند که یک خانوار ازسربی کاری واعتیاد ومجردماندن تامرگ متلاشی شود ویک گردن کلفت دزد رانتخواری حقوق دهها میلیونی بگیرد تابناک اگر با نظارت استصوابی درون سایتی نخواند اجازه تلطیف داده میشود ولی اصل مطلب را حذف نکنید
دولتی که رییسش حقوق دانه؛؛ توقعی جز گرفتن حقوق اون هم از نوع نجومیش نبست.
خداییش اینها ضد کشورند وضد امنیتند یا اونهایی که معترضند چرا بنزین گرون شده وکالاها روز به روز گرونتر می شود؟ خاین وخدوم جاشون عوض شده.چرا اونهایی که سینه سپر می کنند مقابل مردم معترض اینجا خاموشند ؟!
نترکی یک دفعه این قدر میخورید!
با هوچیگری کار سامان نمیگیرد ؟ سه سال است که این حضرات برای همسان سازی حقوق بازنشستگان قبل از سال ۱۳۸۸ وعده ،و ،وعیدها داده اند ،اما از نیمهٔ سال ۱۳۸۷ که در سال ۱۳۸۸ قانون خدمات کشوری بصورت آزمایشی اجرایی گردید تا کنون هیچ اقدامی برای بازنشستگان انجام نداده اند ، این همه هوچیگری فقط یک ریاکاری میباشد که مخالفت خودشان را با دولت نشان دهند ؟ چرا افرادی با درآمد بالا و امکانات بالا یارانه میگیرند اما یارانهٔ افراد بازنشسته ای که همهٔ دارایی ،و اموال آن شفاف است را قطع میکنند و به تبع آن هم یارانهٔ کمک معیشتی ناشی از گرانی بنزین را نیز به آن بازنشسته ای که بی هدف یارانه اش را قطع کرده اند ،پرداخت نمیشود ،همهٔ اینها هیاهویی برای اغفال مردم است ؟،،
تمام دزدی و حقوق های نجومی در شرکتهای دولتی و مخصوصا شرکتهای خصولتی اتفاق می افتد و هیچ کنترلی هم نیست و تا کنون هم قانونی تصویب نکردند که جلوی انها گرفته شود چون هم قانون گذار و هم کنترل کننده نیز از این مزایا استفاده میکنند
چهل و پنجاه تومن كه نجومي نيست، اين روزها!!! چرا الكي شلوغش مي كنيد، يك سوپر ماركت داشته باشي نصف روز كاركني، بيشتر از اين حرفها دخل مي زني... معلومه مديري كه عمرش رو گذاشته بيست سال با بهترين مدرك و بيشترين تلاش كار كرده بايد تو همين حدود درآمد داشته باشه
این ارقام که چیزی نیست اگر مدیریت درست بود ولی این بی کفایت ها نشستند به غیر این حقوق های نجومی رانت وغیره هم می گیرند.
فقط استعفای روحانی
جالبه حقوق مدیرانی میلیاردی که هیچ کار تولیدی را مدیریت نمیکنند بیمه جوری ربا خواری مخفی است. از میلیونها نفر پول میگیرند و به چند صد نفر خسارت میدهند.
بند ناف بودجه کشور را باید از فروش نفت خام برید و دخالت دولت در اقتصاد باید قطع شود و پول حاصل از فروش نفت صرف هزینه های جاری مسئولین و خانواده های آنها شود.
همچنین مردم عادی نباید انتظار استخدام دولتی داشته باشند لاکن شغل های دولتی باید برای فرزندان مظلوم مسئولین محفوظ بماند
فلسفه تاسیس شرکت ها در دل نهادهای اداری و سازمان ها برای خدمت عظیم به ملت است. قانون دست و پا را در سازمان ها می بندد و بروکراسی زیاد در سازمان ها ایجاد میکند و این شرکتها از طریق هیئت مدیره ها با مصوبه اداره می شوند و چابکترند.
من که نمیتوانم باور کنم، این حقوقها وجود دارد. از قدیم گفته اند "در دیزی بازه، حیایی گربه کجا رفته" خود اینها که این حقوقها را میگیرند، پیش خودش نمیگن "مگه ما برای این مردم چه میکنیم که این حقوقها را میگیریم".
یعنی چه که دیوان محاسبات مجوز ورود ندارد، یعنی باید غارتگر بیت المال را بگذارید هر چه دلش خواست بکند!!، یه کمی این منطق را پیش خودتان مزه مزه کنید ببیند، منطقی ای. .... اگه این حقوقها درسته باشه، چه جوابی این دولت برای مردم داره. ترا به خدا از ابروری این افراد صحبت نکنید، مثلا با آبروری مردم نمیتوان بازی کرد، ادمهای این طوری میفهمند آبرو یعنی چه؟ اینها آبروی نظام، آبروی کشور، ابروری دولت . باید بدون تعارف خبر 20:30 شبکه دو با این افراد مصاحبه کنه که در این شرایط سخت، شما چه کاری برای این ممکلت و این مردم انجام میدین که مستحق 30، 40، 50 و ... میلیون تومان. هر جا را که نگاه میکنید که از نظر مدیریت زیر صفره، حتی صفر هم نیستند (بجز حقوقهایشان). اگر یک میلیارد با دلار 12000 تومان هم حساب کنی، اگر اشتباه نکنم میشه حدود ماهی 84000 هزار دلار، چنین رقمی در هیچ جای دنیا قابل باور نیست. البته وقتی برای توجیه ناتوانی دولت الودگی هوا تهران را با هند و چین و ... مقایسه میکنند، نباید بیش از این انتظار داشته باشیم.
وقتی مطبوعاتها مصلحت اندیشه میشن، باید دولت هم این چنین مقایسه هایی با اینگونه کنه. اگه راست میگی تمام شرایط کشور ایران را با تمام شرایط مشابه با چین و هند و ... انجام بدهید و نه هر جایش را که دوست داشتید. البته دولتی همۀ کارنامه اش بیست و مصون از انتقاد میشه نباید بیش از این ازش انتظار داشت.
چرا قوه قضائیه به این پرونده ورود نمی کند؟؟؟ در کشوری که یک کارمند دولتی کمتر از 3 میلیون تومان حقوق میگیرد و یک کارگر به ماهی یک میلیون تومان راضی هست؟ چگونه است که در شرکت دولتی و یا وابسته به شرکت های دولتی چنین حقوقیهایی پرداخت می شود؟؟ انگاه آقای نوبخت دم نمی آورد؟....
این تبعیض ها اعتقادات مردم را عدف قرارداده است؟
این 30 نفربه اندازه 1000 کارمند وزارت جهاد کشاوزی حقوق می گیرند ولی وقتی بحث افزایش حقوق کارکنان جهاد که پایین ترین دریافتی را در بین دستگاههای دولتی مطرح می شود صدای همه در میاید که پول نداریم ...
چرا کسی نیست با اینها برخورد کنه این پولهای که به جیب میزنند از کجا تامین میشه ظربه این به کجا وارد میشه معلومه سال دیگه باید قیمت فلان کالا سه برابر بشه واقعا حال آدم به هم میخوره حقوق یه کارگر میخاد اظافه بشه چند ارگان جلسه میزارن اونم برا 100هزار تومن خجالت چیز خوبیه از اون شهدا که رفتن جبهه بدنشان تکه تکه شد شرم کنید
بخورید و بیاشامید ولی پس کی سیر میشوید که ما هم چیزی بخوریم...
دفعه پیش جنجال نجومی بگیران راه افتاد بگیروببند که صدوهشتاد میلیون حقوق وبیشتر میگیرند و الی آخر !
ته ماجرا چی شد ؟ حقوق دو سه میلیونی بگیران شد نجومی و یارانه قطع و سر سال افزایش حقوق پلکانی
حقوق یک میلیاردی در یک شرکت دولتی/ آقای رئیس جمهور، بودجه استقامتی برای مردم یا مدیران دولتی؟ :
"هر دم از این باغ بر میرسد".
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان