بازدید 6853

هدف از عملیات موگادیشو اتباع کدام کشور بود؟

کد خبر: ۹۴۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 31 December 2019

گروه تروریستی الشباب در بیانیه‌ای ضمن بر عهده گرفتن عملیات موگادیشو که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۸۰ نفر شد، اعلام کرد که هدف این عملیات کاروان اتباع ترک بود.

به گزارش تابناک، بنا بر گزارش برخی رسانه‌های ترکیه گروه تروریستی الشباب در سومالی در بیانیه‌ای با اشاره به عملیات تروریستی که چند روز پیش در موگادیشو انجام داده اعلام کرد که هدف از این عملیات کاروان ترک بوده است.

روز شنبه انفجاری در موگادیشو رخ داد که بر اثر آن حداقل 81 نفر کشته و بیش از 100 نفر مجروح شدند.

این گروه تروریستی از شهروندانی که جان خود را در این انفجار از دست داده‌اند عذرخواهی کرد.

اعلام شده که در این انفجار 2 مهندس ترکیه‌ای جان خود را از دست دادند و 15 نفر دیگر نیز برای مداوا به ترکیه منتقل شده‌اند.

سخنگوی این گروه در بیانیه‌‌ای صوتی هدف عملیات را اتباع ترکیه‌ای خواند که با حکومت سومالی در حال همکاری و کار هستند و از اینکه شهروندان سومالی در این عملیات کشته‌اند ابراز ناراحتی کرد.

در این بیانیه آمده است: ترکیه منابع سومالی را مورد بهره کشی قرار می‌دهد، مقامات ترکیه از دین برگشته‌اند و اکنون دشمنان ما تلقی می‌شوند که باید از خاک کشورمان بیرون بروند. این جنگ تا خروج کاملشان از سومالی ادامه خواهد داشت. البته ما در مقابل شهروندان مسلمان ترک نیستیم.

ترکیه نفوذ و حضور زیادی در سومالی دارد و در این کشور اقدامات زیادی از جمله ساخت بیمارستان، فرودگاه و راه و جاده را دنبال می‌کند. همینطور در پایگاه موگادیشو نیز به آموزش نیروهای نظامی این کشور مشغول است.

 

منبع: تسنیم
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر