بازدید 31286

ارزیابی مقامات نظامی اسرائیل از حمله آمریکا به متحد ایران در عراق

نهادهای نظامی اسرائیل معتقدند كه این شبه نظامیان عراقی از ایران، دستورهایی دریافت می كنند، اما مطمئن نیستند كه آیا این حمله راكتی اخیر به مواضع آمریکایی ها، با دستور مستقیم از تهران یا مستقل انجام شده است؟!
کد خبر: ۹۴۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 31 December 2019

مقامات دفاعی اسرائیل مطمئن نیستند که آیا دستور شلیک موشک‌های شبه نظامیان شیعه به پایگاه عراقی مستقیم توسط ایران صادر شده است یا خیر؟!

به گزارش «تابناک»؛ نشریه اسرائیلی هاآترص در مطلبی با اشاره به حمله اخیر نیرو‌های آمریکایی به مواضع گروه کتائب حزب الله در عراق، اقدام به بازتاب واکنش نیرو‌های امنیتی و نظامی اسرائیل به این حمله کرده است.

بر اساس گزارش این نشریه، یکی از اولین و مهمترین ارزیابی‌های مقامات اسرائیلی، این است که مقامات دفاعی اسرائیل داوری می‌کنند که حملات هوایی روز یکشنبه آمریکا به عراق و سوریه ـ که باعث کشته شدن نیرو‌های این سازمان شبه نظامی شیعه تحت حمایت ایران شد ـ بر ارتش اسرائیل تأثیر نمی‌گذارد و تهدید مستقیمی از آن برای نیرو‌های نظامی اسرائیل وجود نخواهد داشت.

ارزیابی مقامات نظامی اسرائیل از حمله آمریکا به متحد ایران در عراق

بنابراین، نهاد‌های نظامی اسرائیل معتقدند این شبه نظامیان عراقی از ایران دستورهایی را دریافت می‌کنند، اما مطمئن نیستند آیا این حمله راکتی اخیر به مواضع آمریکایی‌ها با دستور مستقیم از تهران یا مستقل انجام شده است.

مقامات نظامی اسرائیل می‌گویند، گروه کتائب حزب الله هیچ ارتباطی با سازمان حزب الله لبنان ندارد و بنابراین احتمال تلافی جویی از اسرائیل از خارج از مرز‌های شمالی اندک است.

هفته گذشته، ژنرال آویو کوشاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل اعلام کرده بود، انتظار دارد کشور‌های بیشتری به نبرد علیه تهران بپیوندند؛ اما پس از حملات هوایی ایالات متحده در روز یکشنبه، مقامات دفاعی اسرائیل سریعاً تأکید کردند، نشانه تغییر در جهت گیری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد رفتار نظامی این کشور در خاورمیانه دیده نمیشود.

به گفته آن‌ها این حملات به جای آنکه نشانه‌ای از تغییر چشمگیر در سیاست نظامی آمریکا علیه ایران باشد، پاسخی محدود به مرگ یک شهروند آمریکایی است. مقامات اسرائیلی این حملات را به سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در ماه ژوئن و حمله به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی در ماه سپتامبر تشبیه کرده اند که هیچ پاسخ نظامی از سوی آمریکا در آن‌ها وجود نداشت.

این ارزیابی نظامی از سوی مقامات اسرائیلی از حملات اخیر آمریکا به مواضع کتائب حزب الله در حالی است که گفته می شود، مایک پومپئو وزیر خارجه دونالد ترامپ با متحدان اصلی خود در منطقه در مورد این حمله رایزنی کرده است.

به گزارش رویترز پومپئو با نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، سازمان ملل و ولیعهد ابوظبی، محمد بن زاید آل نهیان از امارات متحده عربی در مورد این حملات گفت‌وگو کرده است.

در گفت‌وگوی پومپئو و نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به آمریکا به خاطر این واکنش تبریک گفته و اقدامات مهم ایالات متحده علیه ایران و شبه نظامیان این کشور در منطقه خلیج فارس را ستوده است.

پومپئو صبح سه شنبه توئیت کرد: نتانیاهو و من امروز با هم تماس تلفنی برقرار کردیم. ما در مورد حمله‌های دفاعی ایالات متحده در عراق و سوریه برای مقابله با تهدیدات ایران بحث کردیم. ایالات متحده برای تصمیم گیری در جهت دفاع از شهروندان و منافع خود اقدام قاطع خواهد کرد.

پومپئو همچنین با ولیعهد سعودی نیز در این رابطه گفت‌ وگو و به ولیعهد سعودی تأکید کرد که حملات ایران یا نزدیکان آن ـ که به آمریکایی‌ها یا متحدین یا منافع آمریکایی آسیب برساند؛ همانطور که دیروز نشان داده شد ـ با یک تصمیم قاطع پاسخ داده می‌شود. وی همچنین از ولیعهد سعودی به خاطر حمایت از آمریکا و درگیری عربستان سعودی با بسیاری از چالش‌های منطقه‌ای تشکر کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۱
این حمله بیشتر از اینکه بنفع دولت امریکا باشد بنفع حشد الشعبی شد، چون گروه ها از درافتادن با ابرقدرت های مستکبر احساس غرور و بزرگی می کنند.
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
فداتشم اگه این منطقت درست بود داعش و طالبان و القاعده و الشباب و انصره و.... نباید به محاق میرفتن و کلی طرف دار میداشتن چون مثلا هدف اصلی اسکبار ستیزی بود ولی نسل جدید خاورمیانه آمریکا رو مدینه فاضله میدونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
نابودی و مرگ غرور نداره .
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
گفتم دولت امریکا اشتباه کرد، برید آتش کشیدن دیوارهای سفارتخانه آمریکا در بغداد به دست تظاهرکنندگان عراقی را ببینید.
ارزيابي لازم نيست اسراييل دشمنانش را كه ميزنند احساس خوشحالي ميكند
گرانی بنزین باعث فشار بر ملت ایران شده .... در این مورد تیتر بزنید
سلام.بعید نیست بعد از تحریک افکار عمومی عراق و لبنان برعلیه نفوذ ایران،آمریکاییها در یک اشتباه محاسباتی ،به تصور اینکه گروههای تحت نفوذ ایران در عراق در ضعیفترین وضعیت خود هستند و افکار عمومی به ضرر آنهاست ،حمله موشکی به پایگاه آمریکایی کرکوک را خودشان ترتیب داده باشند تا از فشار افکار عمومی برای برچیدن بساط حشد شعبی استفاده کنند و از حمله محدود به مواضع حشد هم بعنوان سیگنال حمایتی از مخالفان نفوذ ایران در عراق استفاده کرده باشند.در حالیکه فعلا مواضع دولت و مرجعیت عراق برخلاف پیش بینی آمریکاییها بوده است.راه بیرون راندن آمریکا از عراق از طریق تثبیت امنیت و قدرت دولت عراق با تثبیت پایه های مردمی و دمکراسی و با رای مجلس عراق هست نه با موشک پرانی .موضع شفاف ایران در مورد حمله به پایگاه کرکوک میتواند اقدامات خصمانه علیه ایران را خنثی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
خیال بافی کردی دوباره
نون قرض هم دادن چند نیروی عراقی کشته شده در قبالش ترامپ راضی شاید فشار کمتر
بعد ار خدف قراردادن نیروهای وابسته به ایران در سوریه ونبود پاسخ مناسب واغتشاشات بنزینی اسراییل وامریکا جسورتر شده اند
این که پاسخ ایران باید محاسبه شده باشه و خواهد بود شکی نیست چون سیاست خارجی بی نقص ایران در این ۱۰ سال ثابت کرده نیروی قالب و مسلط اینده منطقه ایرانیت و تفکر ایرانشهریست ، امیدوارم باز هم امرسکا در منظر نظامی و سیاسی در خاورمیانه ضعیفتر و خون این ایرانیان عرب زبان هم به هدر نره و انتقام سختی از امریکا و متحدانش گرفته بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل