بازدید 5598
سید احمد خاتمی:

ماموریت حوزه‌های علمیه حفظ نظام اسلامی است

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ماموریت حوزه‌های علمیه حفظ نظام اسلامی است گفت: طلبه‌ها باید مراقب باشند تا در دام خطر بی‌تفاوتی گرفتار نشوند.
کد خبر: ۹۴۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۴ 31 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید احمد خاتمی بعدازظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر با اشاره به نقش مهم طلاب در عرصه جامعه اظ‌ها داشت: روحانیون و طلاب در جامعه اسلامی برای آگاهی بخشی به مردم نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، توجه به زیرساخت حوزه‌های علمیه را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: هر چند تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور بر روی برنامه‌های غیر درسی حوزه‌های علمیه اثرگذار بوده، ولی طلاب و روحانیون با عشق و علاقه ماموریت خود را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه کشور مشغول به تحصیل هستند تصریح کرد: از این شمار ۸۰ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه قم تحصیل می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه دغدغه رهبرمعظم انقلاب و تمام مراجع تقلید تامین معیشت آبرومندانه طلبه‌هاست گفت: در این راستا حل مشکلات طلاب و حوزه‌های علمیه مورد توجه ویژه قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، تشکیلات حوزه‌های علمیه را هزینه‌بر دانست و بیان کرد: وضعیت بد اقتصادی سبب شده تمام برنامه‌های غیردرسی و بحث در حوزه‌های علمیه تعطیل شوند با این وجود طلبه‌ها با امید و علاقه در این مراکز علمی مشغول به تحصیل هستند.

وی، ماموریت مهم حوزه‌های علمیه را فهم دین و گسترش آن در جامعه دانست و تصریح کرد: طلاب در قبل و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی رسالت و وظیفه مهمی دنبال کرده‌اند و شهادت حجت‌الاسلام عاشوری در زمان پیروزی انقلاب از افتخارات استان بوشهر است.

خاتمی با اشاره به اینکه آموزش در حوزه‌های علمیه موهبت و نعمت الهی است افزود: مهارت در دین در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گرفته و شورای عالی حوزه‌های علمیه تحول مهمی در کتاب‌های سطح ۱ حوزه‌های علمیه ایجاد کرده است.

وی، خدمت گذاری به جامعه اسلامی و مردم را از ماموریت‌های مهم طلاب دانست و تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی، دین از اسارت خارج شد و امروز دشمنان برای ضربه زدن به دین از هیچ کوششی فرو گذاری نمی‌کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به توطئه‌های دشمنان در ۴۰ سال گذشته خاطر نشان کرد: تمام توطئه‌های آمریکا در ۴۰ سال گذشته که دنبال می‌کند برای خارج کردن دین از صحنه است که در قالب تهاجم و فتنه ارائه کرده است.

امام جمعه موقت تهران تحمیل جنگ تحمیلی، فتنه‌های ۸۸، ۷۸ و اغتشاشات آبان‌ماه امسال را در راستای زدودن اسلامیت از نظام اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: دشمنان بر سرخدا با مسلمانان در جنگ هستندو ماموریت حوزه‌های علمیه حفظ نظام اسلامی است.

خاتمی با تاکید بر این نکته که طلبه‌ها باید مراقب باشند تا در دام خطر بی‌تفاوتی گرفتار نشوند افزود: حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن جلوه دیگری از حمایت مردم از انقلاب اسلامی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار