بازدید 29796
مرور روزنامه‌های سه شنبه دهم دی ماه؛

چرا روحانی از ابتدا واقعیت تحریم‌ها را با مردم در میان نگذاشت؟ / استعفا راه فرار از پاسخگویی نشود/ علت خشم آمریکا از حشدالشعبی چیست؟

جنگ و صلح روحانی، پاسخ ظریف به توهم بزرگ اروپایی ها، بورس بی‌رقیب می‌تازد، اعتراضات از کجا آمد و به کجا می‌رود؟ بازگشت رونق به مسکن؟ حمله امریکا به حاکمیت ملی عراق، معجزه‌گر ایرانی در راه تسخیر بازار‌های اروپایی، تاکید دوباره مصباح به انتخاب اصلح، گره کور همسان سازی حقوق بازنشستگان، روایت فراز و فرود برادران لاریجانی و واکنش‌ها به حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی در عراق، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۴۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵ 31 December 2019

چرا روحانی از ابتدا واقعیت تحریم‌ها را با مردم در میان نگذاشت؟ / استعفا راه فرار از پاسخگویی نشود/ علّت خشم آمریکا از حشدالشعبی چیست؟

جنگ و صلح روحانی، پاسخ ظریف به توهم بزرگ اروپایی ها، بورس بی‌رقیب می‌تازد، اعتراضات از کجا آمد و به کجا می‌رود؟ بازگشت رونق به مسکن؟ حمله امریکا به حاکمیت ملی عراق، معجزه‌گر ایرانی در راه تسخیر بازار‌های اروپایی، تاکید دوباره مصباح به انتخاب اصلح، گره کور همسان سازی حقوق بازنشستگان، روایت فراز و فرود برادران لاریجانی و واکنش‌ها به حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی در عراق، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه دهم دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور روحانی در روز ملی پتروشیمی با کلیدواژه‌های وعده‌های انتخاباتی در دوران صلح در صفحات نخست روزنامه‌ها برجسته شده و در تعدادی از آن‌ها با یادداشت‌ها و گزارش‌های انتقادی نسبت به آن بازتاب داشته است.

روزنامه شرق تیتر یک امروزش را روحانی ۹۲ روحانی ۹۸ از گزارشی با همین موضوع انتخاب کرده است. روزنامه اعتماد در سرمقاله امروز خود با عنوان روحانی و مخالفان با رویکردی همدلانه سخنان روز گذشته رئیس جمهور را تحلیل کرده است. آفتاب یزد عبارت وعده‌های روحانی در نقظه پایان را در صفحه نخست برجسته کرده و رسالت در سرمقاله امروز خود مطلبی با عنوان اگر جنگ است، بجنگید! را در واکنش به اظهارات روز گذشته روحانی منتشر کرده است.

استعفای تاج از فدراسیون فوتبال و تاکید بر لزوم پاسخگویی او به ابهامات و تصمیم‌های مدیریتی تاج در دوران ریاست بر فدراسیون در تعدادی از یادداشت‌های امروز روزنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. روزنامه جوان در گزارشی با عنوان استعفا راه فرار نشود درباره لزوم پاسخگویی تاج علی‌رغم استعفا نوشته است.

حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی، واکنش‌ها به آن و تحلیل‌هایی درباره چرایی عصبانیت آمریکا از این نیرو موضوع سرمقاله‌های تعدادی از روزنامه‌ها قرار گرفته است. روزنامه کیهان این خبر را با انتخاب تیتر هدیه سال نو ترامپ/ بازی با جان ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی در عراق در صفحه نخست خود ویژه نموده و جوان در گزارشی با عنوان ماشه اخراج امریکا از عراق واکنش نیرو‌های مقاومت عراقی را تحلیل کرده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشر شده در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

استعفا راه فرار از پاسخگویی نشود

دنیا حیدری طی یادداشتی که روزنامه جوان در شماره امروز خود با عنوان استعفا راه فرار نشود منتشر شده نوشت: فدراسیون انباشته از پرونده‌های مبهمی است که افکار عمومی تنها در جریان برخی از آنهاست و بدون شک اگر کار به سازمان بازرسی بکشد و پای نهاد‌های نظارتی برای بررسی آن‌ها به میان بیاید، داستان‌های بسیاری برای روایت کردن خواهد بود. پرونده‌های جالبی که از جمله آن می‌توان به داستان ۳۱۶ هزار دلار گم شده سال ۲۰۱۶ اشاره کرد که توسط شرکت طرف قرارداد ای‌اف‌سی (ام‌پی‌سیلوا) بابت حق پخش دو بازی دور نخست جام جهانی به ایران پرداخت شده بود که با رأی کمیته اخلاق، محرومیت پنج ساله رئیس سابق فدراسیون فوتبال از هرگونه فعالیت فوتبالی را به دنبال داشت، اما توسط رئیس مستعفی ملقی شد!

بدون تردید تاج باید در پی مدیریت ضعیف و پرحرف و حدیث خود از ریاست فدراسیون فوتبال کنار گذاشته می‌شد، اما نباید از یاد برد که او باید پاسخگو باشد برای آنچه طی این سال‌ها باعث ضرر و زیان مالی و معنوی به فوتبال شده و حالا این سؤال مطرح است که آیا این استعفا فرصتی برای فرار تاج از مصائبی است که بر سر فوتبال آورده و او هم قرار است مانند رئیس قبلی بی‌هیچ بازخواستی راهی خانه شود برای گذراندن دوران بازنشستگی یا توسط نهاد‌های نظارتی بابت آنچه بر سر فوتبال آورده، پای میز محاکمه کشیده خواهد شد برای پاسخگویی به مدیریت ضعیف و تصمیماتی که برای فوتبال گرفته است!
چرا روحانی از ابتدا واقعیت تحریم‌ها را با مردم در میان نگذاشت؟ / استعفا راه فرار از پاسخگویی نشود/ علّت خشم آمریکا از حشدالشعبی چیست؟
از آشفتگی این روز‌های فوتبال و بلاتکلیفی تیم ملی و اوضاع نگران‌کننده امید‌ها در راه المپیک هم که بتوان گذشت، از پرونده‌های مالی و قرارداد‌های مسئله‌داری که رئیس مستعفی طی دوران ریاست خود بسته و پرونده پرماجرا و مبهم ویلموتس هم نمی‌توان به سادگی گذشت. پرونده‌هایی که بدون شک داستان‌هایی طولانی برای فوتبال ایران در پی خواهد داشت و نمی‌توان پذیرفت که تاج به واسطه استعفا بابت شرایط جسمی که دارد شانه از زیر بار مسئولیت آن‌ها خالی کند، چراکه اوضاع جسمی و روحی فوتبال اگر از شرایط این روز‌های جناب رئیس سابق بدتر نباشد بهتر هم نیست.


بدون تردید منتقدان تاج هم امروز خواهان بهبود هرچه سریع‌تر او هستند و هیچ‌کس از شرایط این روز‌های رئیس پرحاشیه فدراسیون فوتبال که حالا باید عنوان او را با پسوند مستعفی بخوانیم خوشحال نیست، اما شرایط تاج و بیماری او دلیل قانع‌کننده‌ای برای فرار از واقعیت و عدم پاسخگویی بابت مدیریت ضعیفی که طی این چند سال‌داشته، نیست. مدیریت ضعیفی که از پرونده‌های باز آن می‌توان به داستان ویلموتس اشاره کرد که هنوز هیچ‌کس نمی‌داند چه عواقبی برای فوتبال ایران خواهد داشت. هرچند که پرونده ویلموتس با وجود تمام ابهامات و نقطه‌های تاریکی که دارد تنها پرونده پرحرف و حدیثی نیست که در دوران مدیریت تاج تشکیل شده و بدون تردید عواقب سنگینی هم برای فوتبال ایران به دنبال خواهد داشت.


شاید تاج که با وجود بازنشستگی تلاش زیادی کرد برای گرفتن مجوز و نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال امروز به این نتیجه رسیده باشد که برای سلامتی خودش هم که شده باید صندلی ریاست را تحویل بدهد. اما بدون تردید این مسئله نباید مانعی باشد برای پاسخگویی او به افکار عمومی و مهم‌تر از همه نهاد‌های بازرسی بابت آنچه امروز به لطف مدیریت او گریبان فوتبال ایران را گرفته است.

چرا روحانی از ابتدا واقعیت تحریم‌ها را با مردم در میان نگذاشت؟

جلال میرزایی نماینده مجلس در سرمقاله امروز روزنامه اعتماد با عنوان روحانی و مخالفان با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس جمهور روحانی نوشت: رییس‌جمهوری روز گذشته در اظهاراتی به وعده‌های انتخاباتی خود اشاره و تاکید کرد که آن‌ها در شرایط به‌اصطلاح صلح بیان شده ولی امروز فضای جنگ است. اظهاراتی که با نظرگیری شرایط امروز ایران و تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی و اقدامات خصمانه ایالات‌متحده امریکا، موضوعی صحیح تلقی می‌شود. باید توجه داشت با آغاز دولت دوم حسن روحانی، رییس‌جمهوری در مسیر حل مشکلات گام برداشت ولی فشار‌ها یکی پس از دیگری از سوی کشور‌های غربی اعمال شد... .

تا اینکه در نهایت دونالد ترامپ در قامت رییس‌جمهوری امریکا از توافق هسته‌ای خارج شد. برخلاف آنچه مخالفان داخلی دولت روحانی می‌گفتند، خروج ترامپ از برجام نه‌تن‌ها به سود ایران تمام نشد، بلکه فروش نفت ایران، دسترسی به منابع مالی، مراودات بانکی و حتی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را با مشکلات بسیار جدی مواجه کرد، به‌طوری که امروز عملا سرمایه‌گذاری خارجی کاهش بسیار جدی یافته و در شرایطی که منابع داخلی نیز به حد کفایت وجود ندارد، این یعنی ایجاد فرصت‌های شغلی کمتر و افزایش نارضایتی عمومی.
چرا روحانی از ابتدا واقعیت تحریم‌ها را با مردم در میان نگذاشت؟ / استعفا راه فرار از پاسخگویی نشود/ علّت خشم آمریکا از حشدالشعبی چیست؟

با این حال و به‌رغم مشکلات بسیار زیادی که درنتیجه تحریم‌های یکجانبه ایالات‌متحده امریکا برای ایران ایجاد شد، بازهم مخالفان دولت دست از کار نکشیده و به اصطلاح نجابت به خرج ندادند. آنان که در دوران فعالیت دولت متبوع خودشان تمام مشکلات کشور را به تحریم‌هایی نسبت می‌دادند که از لحاظ نوع و وسعت به مراتب کمتر از امروز بود، این روز‌ها نه تنها چنین نکردند، بلکه کوشیدند تا قوای مجریه و مقننه را مسوول تمام مشکلات نشان دهند. این گروه با انتشار کلیپ‌هایی در فضای مجازی مشروعیت دولت را مستقیما هدف قرار دادند تا قدرت‌طلبی خود را بیش از پیش در معرض نمایش بگذارند. این جریان برای آنکه بار دیگر قدرت را به دست گیرد از هیچ اقدامی فروگذار نیست و حتی حاضر است هزینه‌های بسیار سنگینی را به نظام جمهوری اسلامی تحمیل کند. اما در این میان ممکن است برخی بپرسند که چرا رییس‌جمهوری از ابتدا واقعیت تحریم‌ها را با مردم در میان نگذاشت. در پاسخ باید به لزوم القای حس امید به جامعه اشاره کرد. رییس‌جمهوری به معنای حقیقی کلمه کوشید تا پیامی مثبت به جامعه مخابره کرده و از نمایش وخامت اوضاع پرهیز کند ولی حتی سکوت روحانی و پرهیز او از موضع‌گیری‌های ناپخته نظیر سایران نیز بازهم با واکنش مناسب از سوی جریان مقابل همراه نشد. رییس‌جمهوری با سفر‌های متعدد به کشور‌های خارجی درصدد ارتقای جایگاه دیپلماسی ایرانی برآمد، ولی همواره ازسوی مخالفانش تخریب شد؛ حال آنکه نظیر این موضوع در سایر کشور‌ها عملا امری تکرار نشدنی محسوب می‌شود. در تمام کشور‌های جهان دو یا چند جناحی وجود دارد و این‌گونه نیست که دولت و حکومت به‌طور کلی یک‌دست باشند و اختلاف‌سلیقه و نظری وجود نداشته باشد ولی همواره اصل، منافع ملی است ولی در جمهوری اسلامی نه‌تن‌ها این اتفاق رخ نمی‌دهد، بلکه همان‌طور که گفته شد جریانی خاص برای رسیدن به امیال و مقاصد خود منافع ملی و عمومی را یکی پس از دیگری قربانی می‌کند.

علت خشم آمریکا از حشدالشعبی چیست؟

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود حمله آمریکا به حشدالشعبی در عراق را موضوع قرار داده و با عنوان علت خشم آمریکا از حشدالشعبی نوشت: حمله نظامی آمریکا به مقر حشدالشعبی در استان الانبار عراق که بیش از ۲۸ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت، بخشی از اهداف دولتمردان کاخ سفید در عراق که زیر پوشش تظاهرات اعتراضی در شهر‌های مختلف این کشور صورت می‌گیرد، را آشکار کرد.


هدف آمریکا و مهره‌های منطقه‌ای این کشور از ایجاد آشوب در عراق این است که نیروی کارآمدی همچون حشدالشعبی وجود نداشته باشد تا حاکمیت قانونی پشتوانه مردمی خود را از دست بدهد. نتیجه این می‌شود که منتخبان مردم مثل دوران صدام و قبل از آن، به انزوا کشانده شوند و کسانی قدرت را در دست بگیرند که گوش به فرمان آمریکا و عربستان و صهیونیست‌ها باشند. در شرایط کنونی، حاکمیت در عراق در دست کسانی است که منتخب مردم هستند و قاعده هر نفر یک رای است که مسئولین را تعیین می‌کند. در قانون اساسی عراق، پیروان مذاهب مختلف، طوایف و حتی پیروان ادیان گوناگون دارای حقوق تعریف شده هستند و تبعیضی میان شیعه و سنی و کرد و عرب و ترکمان وجود ندارد و پیروان ادیان دیگر نیز از حقوق قانونی برخوردارند.
چرا روحانی از ابتدا واقعیت تحریم‌ها را با مردم در میان نگذاشت؟ / استعفا راه فرار از پاسخگویی نشود/ علّت خشم آمریکا از حشدالشعبی چیست؟
آمریکا و رژیم صهیونیستی با دلار‌های نفتی عربستان سعودی و امارات، داعش را اختراع کردند تا عراق و سوریه را در مشت خود داشته باشند. آمریکا از اینکه بعد از اشغال عراق و ساقط کردن صدام نتوانست قانون اساسی دلخواه خود را در این کشور تدوین کند و به تصویب برساند، دچار سرگیجه شد. آنچه دلخواه آمریکا بود با هوشمندی و تدبیر مرجعیت، محقق نشد و قانون اساسی عراق با تلاش‌های مستمر حضرت آیت‌الله سیستانی به گونه‌ای تدوین و تصویب شد که این کشور را از حاکمیتی مستقل و متکی بر آراء مردم برخوردار ساخت و به تمام طوایف و پیروان ادیان و مذاهب حق مشارکت در سرنوشت خود را داد. اکنون دولت آمریکا و همدستانش در منطقه از اینکه امکان مهره‌چینی در ساختار حکومتی ندارند بشدت نگران هستند و با توسل به اغتشاشات درصدد ایجاد تغییرات اساسی در این ساختار هستند تا راه نفوذ را برای خود باز کنند.


در این میان، سران بعضی احزاب افراطی شیعی نیز با اقدامات خارج از ضوابط، متاسفانه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و زمینه را برای تحقق اهداف بیگانگان فراهم می‌کنند. برگزاری انتخابات زودهنگام مجلس عراق که اکنون در دستور کار قرار گرفته ازجمله اقداماتی است که قطعاً به زیان همین احزاب و به زیان آرامش عراق تمام خواهد شد. این اقدام علاوه بر اینکه چندین ماه دیگر عراق را در بلاتکلیفی فرو خواهد برد، ساختار حاکمیتی را نیز دچار مشکلاتی خواهد کرد که معلوم نیست مردم چه وقت از شر آن‌ها خلاصی یابند. عراق اکنون بشدت نیازمند مبارزه فوری با فساد اداری، بحران اقتصادی و مقابله جدی با تروریسم است که هنوز دست از سر این کشور برنداشته است. متاسفانه احزاب بجای آنکه برای مقابله با این معضلات با هم متحد شوند، دچار اختلاف و تشتت شده‌اند و با این کار خود، حل مشکلات را تا زمان نامعلومی به تاخیر انداخته‌اند.


درست در همین شرایط، آمریکا با سوءاستفاده از فرصت پدیدآمده، به حشدالشعبی حمله کرد تا انتقام خود را از کسانی که عراق را از شر داعش و اغراض شوم دولتمردان کاخ سفید و صهیونیست‌ها نجات داده‌اند بگیرد. دولت آمریکا در بیانیه‌ای که به‌مناسبت این حمله منتشر کرده، علت آن را انتقام گرفتن از ایران دانسته و در توجیه این ادعا نوشته است: «این حمله، در پاسخ به حملات مکرر به پایگاه‌های میزبان نیرو‌های ائتلاف صورت گرفت... گردان‌های حزب‌الله روابط نزدیکی با ایران دارد و از این کشور پشتیبانی دریافت می‌کند.»


روشن است که این بهانه‌تراشی‌ها برای توجیه جنایتی است که آمریکا در خاک عراق علیه نیرو‌های عراقی مرتکب شده است. مهم‌تر اینکه اصل حضور نظامی آمریکا در خاک عراق، تجاوز آشکار به حاکمیت ملی مردم عراق است و دولتمردان آمریکائی باید به‌خاطر نقض حاکمیت مردم این کشور محاکمه و مجازات شوند.
این گستاخی دولت آمریکا نشان می‌دهد سران احزاب و فعالان سیاسی عراق، برای حفاظت از استقلال کشور خود، راهی غیر از اتحاد و انسجام ندارند. آن‌ها فقط با قانع بودن به حق قانونی خود آن گونه که در قانون اساسی عراق در نظر گرفته شده، می‌توانند آرامش را تامین و نقشه بیگانگان را نقش بر آب کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴۳
اقا مردم چقدر بدهند و چکار بکنند که رئیس جمهور و دولت رضایت بدهند چون ایطور که معلوم است مردم بابت این همه سختی و مشکلات بدهکار هم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
اقای روحانی
لطفا به شیوه کارامد اقای تاج استعفابده و برو
اسم حسن،صفت روحانی! اما حقیقت کاملا بر خلاف اسمش هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
من از این حسن آقای کلید ساز دل خوشی ندارن چون خیلی به کشور آسیب رسوند و مردم شدیدا تحت فشار هستند اما از حق نباید گذشت به علت اینکه این اصولگراها و جناح انحصارطلب بود که موجب تحمیل این تحریم ها شد و روحانی رو مجبور میکرد که اثر تحریم ها بر زندگی مردم رو ناچیز جلوه بدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
14:51
حق چیز دیگری است دوست گرامی
ملت هم تو شرایط صلح به ایشون رأی دادن و الان شرایط جنگ هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
یعنی جنگ بود اون موقع به رقیبش رای می دادید؟ روحانی و ظریف سعی خودشون را برای بهبود اوضاح و روابط بین الملل ایران کردند. اما بعد ترامپ آمد و در زمینه رفتار با او هم که آزادی عمل ندارند. به همین خاطر در شرایط مشابه جنگ قرار گرفته ایم
تا حالا فکر می کردم جنگ و صلح لئو تولستوی است.
آقای روحانی اگر وضعیت جنگ اقتصادی است پس چرا نمی جنگید؟(فقط نگاه کنید به عملکرد وزرا و مدیران دولتی در آلودگی هوا، سیل، تصمیم بنزینی، زلزله و...)
چرا واقعیت تحریم ها را نگفتند چون می خواستند پول مردم را یک پنجم کنند و از ان مالیات بگیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
چه سخن بی ربطی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
پول مردم که ارزشش کم نشده باشد مالیات ازش بگیری که بیشتر شدنی است جناب ناشناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
وقتی ارزش پول کاهش پیدا میکند دو بار به نفع دولت است اول بخاطر کاهش ارزش پول یا همان مالیات تورمی که دارایی دارندگان اسکناس(بدهی دولت به مردم) میرود به جیب مبارک دولت .دوم دولت به بهانه گران شدن اجناس از دارندگان کالا مالیات میگیرد این هم دومین پول سرازیر شده به جیب مبارک دولت. در صورتیکه در اصل مردم بازنده هستند. حالا شیرفهم شد
آقای روحانی اگر وضعیت جنگ اقتصادی است پس چرا نمی جنگید؟(فقط نگاه کنید به عملکرد وزرا و مدیران دولتی در آلودگی هوا، سیل، تصمیم بنزینی، زلزله و...)
روزنامه اعتماد همه میدانند که اب از کجا گل الود است ووخودشان را از اسمان ودیگران را از قعر زمین میپندارند واین روش کلی است 4 سال اول که کسی بیاید با این روش مملکت که کارهای قبلی را نفر جدید قبول ندارد حرکتی جدید شرئع میکند وچون تا بخواهد بجنبد 4سال تمام شده وشاید ثمره رادر 4سال دوم ببیند طرف مقابل شروع به تخریب میکند یعنی تنها چیزی که مهم نیست منافع ایم مملکت است همه بدنبال صندلی ریاست حتی به قیمت بدترین کار ممکن تن میدهند این است دلیل همه دعوا ها
وقتی تیتر این روزنامه ها رو می بینی می بینی همه تحت تاثیر ساختار قدرت مطلب می نویسند نه منعکس کننده نظر مردم باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
کاکو چیکار کنن؟ می خوی ببندنشون؟
همه چی‌تقصیر رییس جمهوره چی می‌شد یک‌اصول گرا رییس جمهور بود و‌مجاس هم دست اصول گرایان‌بود همه چی عالی می‌شد...واسا ببینم مکه چهار سال قبل روحانی اینطوری نبود؟؟؟؟
جناب آقای روحانی گناه شما این است که در مقام ریاست جمهوری کذب می گویی و گناه بزرگتر این که در کسوت و لباس پیامبر (ص) نادرست می گویی
چرا اصولگراها و اطرافیانشان تمام گندی که معجزه هزار سومشان (فرهم کرئن تمام مقدمات لازم و در نهایت تصویب چهار تحریم کمر شکن در شورای امنیت سازمان ملل، تصویب تعداد بیشماری تحریم ریز و درشت در اتحادیه اروپا، تصویب تعداد بیشماری تحریم خاص کشور آمریکا) به این ملت زد را فراموش کرده اند و همه تقصیرها را به گردن روحانی می اندازند. طرفدار بی چون و چرای روحانی نیستیم اما گند زدنهای اصولگراها را هم فراموش نکرده ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
مگر برجام تحریم های اروپاو سازمان ملل رو برنداشت فقط تحریم امریکا دوباره اومده پس چرا حالا میگن از اون زمان شدیدتره
بعد از 14 سال هنوز برای اینکه فردی خارج از گردونه باند های قدرت انتخاب شده است دارند اعتراض می کنند.
من احمدی نژاد را تأیید نمی کنم اما تیتر روزنامه "مستقل" مخالف دموکراسی است.
در همه دنیا "شهردار پایتخت" رجل سیاسی محسوب می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
باید به آقای صوفی گفت مگر شما خودت رجل سیاسی هستی ؟
الآن باید متحد باشند
مبارزه با فساد هم ادامه بدهند این دو مخالف هم نیستند

باید متحدو قوی باشند تا بتوانند مقابل آمریکا بایستند وگرنه این وضعیت آنها را دچار ضعف کرده فتنه های داعش و جدیدتر راه انداخته، تا بخواهند آن را حل کنند 10-15 سال دیگه طول میکشه کلی انرژی و منابع هدر میره و خسارات وسیعتری به بار خواهد آمد که عملاً کمر عراق خواهد شکست
مگر همین حشدالشعبی یا بسیج مردمی زمان صدام و هنگام حمله آمریکا کجا بودند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
حشدالشعبی در زمان حمله داعش تشکیل شد به نظرت الان حشدالشعبی باید از امریکا بره عذرخواهی کنه که مهمات امریکایی حروم شده ؟
واقعیت تحریم ها رو مردم می دانند ولی آنچه مردم رو آزار میده بی عرضگی مسئولان است!
دروغ دروغ دروغ مشکل اصلی مسولین هست چون دروغ راه حل مسولین شده
بازم جمعه صبح فهمیدی جنگ شده ؟؟؟؟
اقاي روحاني اصولگراي تندر وي است كه با لباس اصلاحات اصلاح طلبان را بي اعتبار كرد
چرا فرا فكني مي كنيد مگر بعد از استعفا نمي توان پاسخگو بود يا ايشان عملكرد خوبي ندارند خوب اسعفا مي دهند تا شما فردي شايسته را معرفي كنيد و يا مي خواهيد پشت سر ايشان سنگر بگيريد و هم انتقاد كنيد هم كارشكني بكنيد هم سياستگذاري بكنيد و پاسخگو هم نباشيد عدل و انصافتان كجاست؟نكنيد اينكارها را مردم آگاه شده اند و نظاره گر هستند تا روزي پاسخ عملكرد شما را بدهند به روحاني راي داده ايم و پايش هم ايستاده ايم اگر استعفا هم دهد مي دانيم علتش چيست
ایران بهشت ثروتمندان
آقای روحانی خیلی چیزهای دیگر هم نگفت از مافیای خودرو که ار بدنه خود دولت هست از ارز بگیران 4200 تومانی که خودی هستند و وزیران نالایق که حتی از گوشت وارداتی هم برای خودشان مذایقه نکردند و صدها کذبی که به مردم گفت دیگر چه بگوید
من دراین ۵ سال یکبارندیدم که این اقا بخاطرهمه مشکلاتی که مسوولش هست ازمردم عذرخواهی کند و بجای پذیرش مسوولیت وعذرخواهی دایماازعملکردش راتوجیه و از ان دفاع میکند وهمین رفتارش مردم راعصبانی ترمیکند
چرا روحانی از ابتدا واقعیت تحریم‌ها را با مردم در میان نگذاشت؟ چون خودش هم واقعیت را نمی دانست!!هنوز هم نمی داند و به امید تقدیر دست به سینه نشسته!
اقای روحانی هیچ وقت نجنگیدی. سالها ی جنگ هم خودت و فک و فامیلت یک روز در جنگ نبودند اما در کنار یار غار (هاشمی)تصمیم جنگی میگرفتی
بنده خدا صلح از خواب بیدار شد دید تحریم کردند اون هم مثل مردم خبر نداشت
از این ببعد باید یک شرط به انتخابات رییس جمهوری اضافه شود که ایا شما رییس جمهور زمان جنگ هم هستی یا خیر ایا توانایی ریاست در زمان بحران اقتصادی و جنگ را دارید یا خیر . عمه غضنفر هم میتواند در زمان گل وبلبل و فراوانی پول ووو.......رییس جمهور شود
حشد الشعبی عراق را به هم ریخته است
مگه همین آقا نبود میگفت تحریم‌ها رو به زانو در آوردیم. شما فقط زورتون به مردم ایران میرسه دیگه هیچ کاری از دستت بر نمیاد.
ژنرالها مگر برای جنگ نیستن ؟
اگه رییس جمهور شرایط صلح هستی استعفا بده یکی که رییس جمهور شرایط جنگی هست بیاد.
مرگ بر امریکا و اسرائیل و بن سلمان و بن زاید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر