بازدید 13650

پایان کوتاهی‌های کش‌دار سازمان حفاظت محیط زیست با مرگ «آلفا»!

کاری که سازمان حفاظت محیط زیست سال‌ها با مماشات از انجامش طفره رفت، ساعاتی پیش و توسط دیگران جامه عمل پوشید؛ دیگرانی که احتمالا نگران «برندشان» هستند و عصبانیت از لطمه به آن موجب شده تا چنین تصمیمی بگیرند و تاکید کنند که واحد حقوقی را مامور بررسی ماجرا و تصمیم گیری درباره آن کرده اند!
کد خبر: ۹۴۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ 30 December 2019
تابناک اجتماعیکاری که سازمان حفاظت محیط زیست سال‌ها با مماشات از انجامش طفره رفت، ساعاتی پیش و توسط دیگران جامه عمل پوشید؛ دیگرانی که احتمالا نگران «برندشان» هستند نه چیز دیگری!

به گزارش «تابناک»؛ درباره تعطیلی دلفیناریوم برج میلاد تهران سخن می‌گوییم که به تاکید مدیران این برج، هرچند در مالکیت این مجموعه است، در اجاره پیمانکاری است که مجوز فعالیتش را سازمان حفاظت محیط زیست تایید می‌کند و حالا یک رویداد موجب شده تا برج میلاد فعالیتش را متوقف کند.

کدام رویداد؟ مرگ «آلفا»؛ دلفین ماده این مجموعه که موجب شده «کاسیا» یعنی دلفین نر مجبور به نمایش دادن‌های بیشتر برای سرگرم کردن تماشاچیانی باشد که در گوششان خوانده شده «میهمان مرتفع‌ترین دلفیناریوم جهان» هستند. مجموعه‌ای که بسیاری از نمایش دهندگان مرده و کشته شده اند و خم به ابرویشان نیامده الا این بار!

البته این توقف فعالیت موقتی است و نه برج میلاد تمایلی بر چشم پوشی بر درآمدش از این محل دارد و نه برای سازمان حفاظت محیط زیست اهمیتی دارد که چه رویدادی در این مجموعه به وقوع پیوسته که بخواهد بدان واکنش نشان داده و مثلا مجوز فعالیت این مجموعه را باطل کند!

 
پایان کوتاهی‌های کش‌دار سازمان حفاظت محیط زیست با مرگ «آلفا»!

این را می‌شود از واکنش این سازمان به مرگ چند شیر دریایی در دلفیناریوم برج میلاد دریافت یا حتی فاجعه‌ای که چند سال پیش رقم زدند تا همگان متوجه شوند مالکان دلفین‌هایی که مثلا لحظات مفرحی را برای مردم رقم می‌زنند، از جمله وارد کنندگان سیرک‌های حیوانات به ایران هستند و ید طولایی در حیوان آزاری دارند.

رویدادی که دست بر قضا آن هم در چنین روز‌هایی در سال ۹۴ به وقوع پیوست و از این قرار بود که سیرکی پرتغالی پس از پایان کارش در ایران، راهی ترکیه شده بود که ساعاتی بعد تلاش دلفیناریوم برج میلاد برای بازگشت شان به ایران موفق شد و کوسه‌ها و فوک‌های سیرک در مسیر برج میلاد قرار گرفتند.

فرجام ماجرا البته متفاوت شد چراکه سه کوسه بر اثر نقص سیستم اکسیژن رسانی کشته شدند و سازمان حفاظت محیط زیست مدعی شد که در جریان بازگشت این سیرک قرار نداشته و خواستار ضبط وثیقه ۴۶۰ میلیون تومانی دلفیناریوم در مرز بازرگان برای ورود این سیرک است؛ تب و تاب تندی که خیلی زود فروکش کرد تا گرد فراموشی ماجرا را بپوشاند.

حالا چهار سال از آن ماجرا و قرار گرفتن این مجموعه در کانون اخبار شوم محیط زیستی می‌گذرد که خبر می‌رسد دلفیناریوم تعطیل شد؛ خبری که مرجع مخابره اش نه سازمان حفاظت محیط زیست، که روابط عمومی برج میلاد است که ظاهرا از آسیب وارد آمده به برندشان عصبانی است نه بیشتر!

به این بریده‌ها از خبر دقت کنید:

به گزارش فارس، کسری مدیر روابط عمومی برج میلاد درباره مرگ مشکوک یک دلفین در مجموعه دلفیناریوم برج میلاد اظهار داشت: مدیریت برج میلاد از جنبه‌های حقوقی در حال بررسی بر روی این مساله است و متاسفانه پیمانکار مجموعه دلفیناریوم مرگ یک دلفین را در روز‌های اخیر به ما دیر اطلاع داده بودند، ولی پیمانکار اعلام کرده که این قضیه به محیط‌ زیست اطلاع داده شده بود.

مدیر روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد: به پیمانکار مجموعه دلفیناریوم اعلام کرده‌ایم که برگزاری مراسم در این مجموعه را کنسل کنند و فعالیت این مجموعه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. در صورتی که تخلف پیمانکار محرز شود، برخورد‌های لازم انجام خواهد گرفت و واحد حقوقی برج میلاد پیگیر این موضوع است.

خط و نشان‌هایی که می‌شود پایان ماجرا را هم در سیمایشان دید. اینکه تعطیلی دلفیناریوم موقتی است و برج میلاد هم به مانند سازمان حفاظت محیط زیست به این نقطه نرسیده که از وجود چنین مجموعه‌هایی احساس شرم کند؛ مجموعه‌هایی که برخلاف ظاهر موجه و جذابشان، کانون آزار حیوانات هستند و مرگ آلفا و کتمانش نشانه‌ای خوب برای اثبات این مدعاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۳
این حیوانات زبان بسته رو با فاکتور سازی و صرف چندین ملیارد تومن از بیت المال و پول بی زبون مردم بدبخت ایران وارد میکنند و بعد فکر میکنن اونها هم مثل مردم ایران صبور هستند و تحمل میکنند چون عقل و منطق که ندارند این مسئولین.
به جاش امنیت داریم
طرفداران محیط زیست که با شکار مخالف بودن الان چرا سکوت کردن؟فقط به 4 تا شکارچی که با پروانه میرن شکار گیر میدین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
و البته بعضی ها هم از آب گل آلود بعضی اخبار برای خودشان ماهی میگیرن شکار چه بطی به این قضیه داره؟؟؟؟؟
نمیدونم دیدن حیوانات دراسارت چه حسنی داره حالا چه درباغ وحش چه در دلفناریوم مسخره
در باغ وحش ارم وباغ وحش مشهدهم تو یه مساحت کوچک حیوانات رو جا دادن وکاملا مشخصه دارن عذاب میکشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
در همه جای دنیا وجود داره اما فقط در ایران، مسئول و مسیولیت معنی نداره
به نظرم این اتفاق یک روزی در دنیا خواهد افتاد ولو در آینده بسیار دور اما کاش در ایران بتوانیم خیلی زودتر و در حال حاضر این کار را انجام بدهیم من فکر می کنم بخاطر صدمات زیست محیطی که صد در صد شامل ما انسانها خواهد شد روزی مجبور شویم همه حیوانات را به زادگاهشان برگردانیم مثل دلفین ها که باید در دریاها باشند و مجبور خواهیم شد به خاطر زنده ماندن خودمان هم که شده چهارچشمی مراقبشان باشیم که نمیرند ای کاش فوریت این کار را الان بفهمیم و همگی در یک حرکت انقلابی محیط های امنی چه در دریا چه در خشکی درست کنیم و همه حیوانات اسیر در باغ وحش ها و آکواریم ها را به آنجا برده رها کنیم
هیچ کس به فکر محیط زیست نیست. جنگل ها تخریب می شوند، تالاب ها و دریاچه ها خشک میشوند، رودها از جریان می افتند، هوا آلوده تر میشود و .... و مسئولان هنوز به فکر تقسیم قدرت و منافع بین خودشان هستند و ما ملت هم فقط سکوت میکنیم و نظاره گر هستیم!!!!!
تا کی باید شاهد خراب کاری های سازمان محیط زیست باشیم؟
یعنی روزی نیست که شاهد افتضاح جدیدی از این سازمان نباشیم. آقایون اگه نمیتونید نظارت کنید، استعفا بدید بفرمایین منزل.
...
دوتا گناه هستند که قبل ازقیامت ودرهمین دنیا گناهکار به جزای عملش میرسد اولی بی احترامی به پدر ومادر وبزرگترها دومی هم شکار حیوانات من بسیاری ازاین کسانی را که به پدر ومادرخود بدی ویادرحق آنها کوتاهی کردند ویا شکارچیان حیوانات زبان بسته را دیدم که خودویافرزندانشان دچار قطع عضو وبیماریهای بسیار سخت شده اند وانگهی درکشورهای پیشرفته بودجه سنگینی برای حفظ محیط زیست منظور میشود ولی مادرایران بعضا پدرومادرهارا به آسایشگاه کهریزک منتقل میکنیم وبرای محیط زیست هم اندازه امورفرهنگی مبتذل ودروغین بودجه منظورنمیشود وبعضا محیط بانان مورد ضرب وشتم قرار میگیرند
آگاهی مردم درباره محیط زیست و حقوق حیوانات و... باید افزایش یابد.اگر مردم از چنین تفریح گاه هایی که براساس رنج حیوانات ایجاد می شوند مانند سیرک ها و... استقبال نکنند. بی شک دکان مالکان سود جو، بیفکر و این تفریحات غیرانسانی،تخته خواهد شد.
کوتاهی محیط زیست فراتر از این حرفاست ما ملت مسلمان به تقلید از اروپا باغ وحش و قفس و اکواریوم داریم وحیوانات وسیله تفریح وبازی مایند ضمنا محیط زیست بندی داره که در اون کشتن حیوانات بی استفاده برای طبیعت مجازه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار