بازدید 6228

بستری ۶۰ نفر به علت آنفلوانزا در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تعطیلی مدارس را در پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا در قم مؤثر دانست و گفت: احتمال می‌رود این بیماری اواسط دی‌ماه هم شیوعی دوباره داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶ 26 December 2019
به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمدرضا قدیر ظهر پنج‌شنبه در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به مهار ویروس آنفلوانزا در قم، افزود: در حال حاضر بحران این بیماری در قم مهار و کنترل شده است، ولی ممکن است تا اواسط دی‌ماه دوباره شیوع کند.

وی افزود: اکنون ۶۰ نفر در بیمارستان‌های حضرت معصومه (س) و بیمارستان کامکار به دلیل ابتلاء به آنفلوانزا بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تاکنون ۳ نفر بر اثر این بیماری در قم جان خود را از دست داده‌اند، گفت: شهروندان باید با علائم آنفلوانزا از جمله گلو درد شدید و تب بالای ۳۸ درجه آشنا باشند تا در صورت بروز علائم هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند تا در صورت نیاز تحت درمان با دارو قرار گیرند.

وی افزود: مواردی از بیماری که در قم مثبت اعلام شده با کپسول‌های «اوسلتامیویر» درمان شده که این دارو باید در ۴۸ ساعت اول مصرف شود و پس از چند روز اثر دارو کاهش می‌یابد.

قدیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایین بودن کیفیت تولید بعضی عسل‌ها در بازار، گفت: به دلیل مقدار بالای شکری که در تغذیه زنبور‌ها استفاده می‌شود، میزان گلوکز عسل‌های تولیدی که در بازار عرضه می‌شود بالا است و باید بر تولید عسل استان نظارت بیشتری شود چرا که در شیوع دیابت تأثیرگذار است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان