بازدید 12217
۱

فرم «ج» متقاضیان مسکن ملی چک شد

کد خبر: ۹۴۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸ 26 December 2019

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از اتمام پایش فرم «ج» متقاضیان طرح ملی مسکن مبنی بر بررسی دریافت کنندگان تسهیلات دولتی مسکن در سال های گذشته، خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، محمود محمودزاده گفت: پایش اطلاعات متقاضیان مسکن ملی در بخش فرم «ج» یعنی سابقه استفاده از تسهیلات دولتی پایان یافت و تا نیمه بهمن‌ماه نتیجه پایش مشخص می‌شود.

وی افزود: پایش اطلاعات افرادی که در سامانه مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند آغاز شده و تاکنون بررسی وضعیت ثبت‌نام‌کنندگان در بخش فرم «ج» پایان یافته است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه افرادی که قبلاً از تسهیلات دولتی استفاده کرده‌اند نمی‌توانند در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کنند، گفت: رصد و پایش ثبت‌نام‌شدگان برنامه اقدام ملی مسکن در خصوص «بند ج» که به موضوع استفاده نکردن از تسهیلات دولتی برای خرید و یا ساخت مسکن اشاره دارد به سرعت و به صورت برخط (آنلاین) انجام می‌شود و در صورت قرمز بودن این بند، متقاضی خود به خود از سامانه (سیستم) حذف می‌شود.

محمودزاده با اعلام اینکه پایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان اکنون در سایر بخش‌ها از جمله سابقه سکونت، افراد تحت تکفل و دیگر موارد در حال بررسی است و گفت: امیدواریم تا نیمه بهمن ماه نتیجه پایش نخستین مرحله از ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی مشخص شود که بعد از آن افراد واجد شرایط برای عقد قرارداد از طریق پیامک به ادارات راه و شهرسازی و یا وزارت راه دعوت می‌شوند.

شرایط ثبت‌نام مسکن ملی

به گزارش خبرنگار مهر، متقاضیان ثبت‌نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

شرط دیگر متأهل یا سرپرست خانوار بودن است. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند.

داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است. سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی و تسهیلات معوقه، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت اضافه بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عزیزان ممنون بابته راهنمایی شما،فقط میخواستم بدونم من پیامکی دریافت نکردم وزده درانتظارتاییداستعلام منظورشون چیه؟قبول کردن یانه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان