بازدید 10281

با ده دقیقه مطالعه خود را در بهترین مکان های ترکیه بیابید

آب انبار باسیلیکا استانبول یکی از شگفت آورترین جاذبه های گردشگری استانبول می باشد که در تور استانبول نوروز 99 می بینید. این تالار بزرگ زیرزمینی مانند یک کاخ با شکوه، با پشتیبانی 336 ستون در 12 ردیف، حجم زیادی آب را برای امپراتوران بیزانس ذخیره می کرده است.
کد خبر: ۹۴۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ 24 December 2019

کشور اوراسیایی ترکیه متصل کننده قسمت شرقی اروپا به قسمت غربی آسیا است و در شمال کشور ترکیه دریای سیاه و در قسمت جنوب غربی کشور ترکیه دریای مدیترانه قرار گرفته اند، بدین ترتیب کشور ترکیه در قسمت غربی قاره آسیا (آناتولی) و در قسمت شرقی اروپا (بالکان) قرار گرفته است. بعد از فروپاشی امپراطوری عثمانی، مصطفی کمال آتاترک جمهوری ترکیه را راه اندازی نمودپایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا است اما بزرگترین شهر کشور ترکیه شهر استانبول است که در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا شناخته شد. قرارگیری کشور ترکیه در بین دو قاره آسیا و اروپا تاثیر شگرفی در اقتصاد این کشور داشته است و تبدیل به یکی از مهمترین مناطق دنیا شده است و کشورهای هم مرز با ترکیه از این کشور به عنوان محلی برای انتقال و ترانزیت انرژی و کالا استفاده می نمایند و از طرفی ترکیه محل تلفیق فرهنگ آسیایی و اروپایی است و جذابیت های خاص خود را دارد برای همین سالانه میلیون ها نفر مسافر و گردشگر برای بازدید از جاذبه های توریستی ترکیه به این کشور سفر می نمایند و همچنین تعداد بسیاری نیز قصد سفر به ترکیه با تور ترکیه نوروز 99 را در تعطیلات عید دارند. در این مطلب شما را با بهترین جاذبه های گردشگری پرطرفدارترین شهرهای ترکیه آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

با ده دقیقه مطالعه خود را در بهترین مکان های ترکیه بیابید

استانبول، یک شهر در دو قاره

استانبول یکی از کلانشهرهای بزرگ جهان و پرطرفدارترین شهر توریستی می باشد و بسیاری از بهترین جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است. اگرچه اکثر جاذبه های گردشگری استانبول در مناطق قدیمی شهر و یا در نزدیکی آن قرار دارند، اما مکان های دیگری در سایر نقاط استانبول وجود دارد که می توان برای گردش و تفریح به آنجا رفت. برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری استانبول با ما همراه باشید.

آب انبار باسیلیکا استانبول

آب انبار باسیلیکا استانبول یکی از شگفت آورترین جاذبه های گردشگری استانبول می باشد که در تور استانبول نوروز 99 می بینید. این تالار بزرگ زیرزمینی مانند یک کاخ با شکوه، با پشتیبانی 336 ستون در 12 ردیف، حجم زیادی آب را برای امپراتوران بیزانس ذخیره می کرده است. این پروژه توسط کنستانتین کبیر آغاز شد اما در قرن ششم به وسیله امپراتور جاستینیان به پایان رسید. بسیاری از ستون های مورد استفاده در این بنا مرمت شده و دارای حکاکی های بسیار زیادی می باشند. مشهورترین حکاکی تزئینات در ستون های آب انبار باسیلیکا استانبول، پایه های ستونی است که در گوشه شمال غربی به سنگ های مدوسا معروف هستند و حکاکی سر مدوزا می باشند.

تور ترکیه نوروز

بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی)

گشت و گذار در استانبول برای برخی از گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما استانبول به این شهر سفر کرده اند، در حد رفتن به موزه ها و جاذبه های تاریخی استانبول است، اما بازار بزرگ استانبول جایی است که همه گردشگران را به خود جذب می کند. این بازار گسترده سرپوشیده در واقع اولین مرکز خرید جهان است که کل یک منطقه شهری را در برگرفته و در بین دیوارهای ضخیم مسجد نور عثمانیه و مسجد بیاضیت قرار گرفته است. مسجد بیضیت (ساخته شده در سال 1498-1505) خود محل تودیس تئودوسیوس اول می باشد و دارای معماری الهام گرفته از ایا صوفیه است.

تور ترکیه استانبول

آنتالیا، زیباترین ساحل مدیترانه

آنتالیا یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار و محبوب در بین گردشگران می باشد. علاوه بر سواحل بکر و زیبای مدیترانه ای، جاذبه های گردشگری آنتالیا گردشگران را به سمت خود می کشاند. به صورتی که تعداد گردشگران بازدید کننده از آنتالیا هر ماه رو به افزایش است.

شهر باستانی پرگ آنتالیا

استادیوم پهناور و پر آوازه پرگ، معابد نیمه ویران و پرتگاه بزرگ عظیم رنگی با فضایی از شکوه و جلال گذشته آغشته شده است. پرگ زمانی پایتخت پامفیلیای باستان بود که تحت حکومت اول یونان و سپس روم شکوفا شد. ویرانه های موجود در پرگ، حدود 17 کیلومتری شرق آنتالیا، به اندازه سایر جاذبه های گردشگری آنتالیا به خوبی نگهداری نشده اند و این بدان معنی است که جمعیت کمتری از گردشگران تور آنتالیا نوروز 99 را به خود جلب می کنند و باعث می شود بازدید کنندگان بتوانند خیابانهای طولانی و بناهای نیمه فروپاشی شده را با آرامش دیدن کنند. حمام رومی، هلنی گیت و آکروپولیس توجه همگان را به خود جلب می کنند.

تور نوروز ترکیه پرگ آنتالیا

غار کارین (کارین مگراسی) آنتالیا

غار کارین، در حدود 27 کیلومتری شمال غربی آنتالیا و در نزدیکی داسمالتی، سکونتگاه انسان های ماقبل تاریخ بوده و در این غار یافته هایی از زمان سرخپوستان کشف شده است. آثار یافت شده در غار کارین (کارین مگراسی) آنتالیا شامل استخوان ها و دندان های متعلق به انسان های دوره نوسنگی می باشد. برخی از یافته ها در موزه ای کوچک اما کاملا چشمگیر در این محل به نمایش گذاشته شده است. غارهای گسترده و طاقدار در این مکان فرصتی مناسب را برای غارنوردی های آسان فراهم کرده است که در بین بسیاری از گردشگران تور آنتالیا بسیار محبوب هستند.

تور ترکیه غار کارین مگراسی آنتالیا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی