بازدید 7143

موسوی:ایران دوستان دوران‌ سختی را فراموش نمی‌کند

کد خبر: ۹۴۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 24 December 2019

سخنگوی وزارت خارجه: ایران دوستان دوران سختی را فراموش نخواهد کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران دوستان دوران سختی خود را هیچگاه فراموش نخواهد کرد.

به گزارش تابناک ، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران و روسیه روابط تاریخی و ویژه دارند و برغم فراز و نشیب‌هایی که روابط دوطرف در دوران‌های مختلف مخصوصا در دو سده اخیر طی کرده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بویژه در سال‌های اخیر شاهد روابط ویژه با روسیه هستیم.

وی افزود: این روابط دشمنان و اخلال گرانی هم دارد، اما ما به عنوان دو کشور همسایه و دو قدرت در منطقه ناچاریم در کنار هم باشیم و هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، رهبران دو کشور تصمیم گرفتند این روابط تاریخی را به صورت خاص پیگیری کنند تا دارای یک جامعیتی باشد که همه موارد شامل همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را دربربگیرد.

وی ادامه داد: ما و روسیه در مجامع بین‌المللی همکاری و همسویی خوبی داریم و در بحث سوریه، جمهوری اسلامی ایران به همراه فدراسیون روسیه در حال پایان دادن به تنش‌ها و بازگرداندن ثبات و امنیت هستند و این ثبات به کل منطقه سرایت خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: در مسائل دوجانبه هم روسیه در کنار جمهوری اسلامی ایران بوده و به رغم تحریم‌ها و فشار‌هایی که آمریکا و غربی‌ها تحمیل کرده و به رغم تروریسم اقتصادی تحمیلی بر ایران، دوستان روسی تا آنجا که امکان داشته درکنار ایران بودند.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: برای همین هم ایران حساب روسیه و چین را از کشور‌های دیگر که دربرجام هستند ازجمله انگلیس و آلمان جدا کرده است.

موسوی گفت: ایران دوستان دوران سختی را فراموش نخواهد کرد و این روابط در بستر مناسبی است و امیدوارم به نفع هر دو ملت ایران و روسیه گسترش یابد.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار