بازدید 8367

واکنش دیوان محاسبات به نامه توکلی

تحويل چند فقره بن خريد پنجاه هزار تومانی شهروند به نمايندگان کمیسیون برنامه و بودجه به منظور کمک به نیازمندان با رعايت کلّیه تشريفات قانونی و از محل رديفی که تحت عنوان کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی هرساله در قوانین بودجه سنواتی ذيل اعتبارات برخی دستگاه ها پیش بینی می شود، پرداخت گرديده است
کد خبر: ۹۴۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 23 December 2019

روابط عمومی ديوان محاسبات کشور با انتشار نامه‌ای به نامه احمدی توکلی درباره هدیه به نمایندگان مجلس واکنش نشان داد.

به گزارش «تابناک»، متن نامه به این شرح است:

بسمه‌تعالی
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقولوا قَولًا سَديدًا
ای کسانی که ايمان آورده ايد تقوای الهی پیشه کنید و سخن حق و استوار بگويید.

جناب آقای دکتر احمد توکلی
احتراماً؛ انتشار نامه جنابعالی خطاب به ديوان محاسبات کشور و اتهام وارده با اتکاء به نقل قول غرض ورزانه برخی اشخاص و بدون تحقیق در مبانی قانونی اقدام مذکور هم خلاف شرع وقانون و هم مغاير با روِيّه ای است که تاکنون از جنابعالی شاهد بوده ايم. تلخی مرقومه جنابعالی به ويژه از اين منظر مشهود و آزاردهنده بود که صدور آن مقارن با ارائه گزارش تاريخی و تحسین برانگیز ديوان محاسبات در خصوص لايحه بودجه شرکت های دولتی و قرائت آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود.

گويی متاسفانه در اين ايّام ، تضعیف نهادهای برخاسته از قانون اساسی تبديل به رويّه ای گرديده که حتی دلسوزان نظام نیز ناآگاهانه و بر اساس اطلاعات سراسر کذب و صرفا شنیده ها در دام آن افتاده اند!

منصرف از مراتب فوق جهت اطلاع جنابعالی و استحضار مردم شريف ايران اعلام می دارد، تحويل چند فقره بن خريد پنجاه هزار تومانی شهروند به نمايندگان کمیسیون برنامه و بودجه به منظور کمک به نیازمندان با رعايت کلّیه تشريفات قانونی و از محل رديفی که تحت عنوان کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی هرساله در قوانین بودجه سنواتی ذيل اعتبارات برخی دستگاه ها پیش بینی می شود، پرداخت گرديده است که هم منبع تامین و هم محل مصرف آن در انطباق کامل با قانون بوده است.

امید است با تبعیت از احکام نورانی اسلام و سیرۀ ائمه اطهار، اعلام نظر به ويژه آنجا که نتايج آن متضمّن خدشه به آبروی افراد است بر مبنای محکم و استوار باشد.

"والعاقبه للمتقین"

روابط عمومی و امور بین الملل ديوان محاسبات کشور          

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر