بازدید 62158
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

مجلس به دنبال کاهش نرخ بنزین است/ پیشنهاد مجلسی‌ها برای تک نرخی شدن بنزین در سال آینده

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از ارائه پیشنهادهایی برای تک نرخی شدن قیمت بنزین در سال آینده خبر داد و گفت: نمایندگان به دنبال کاهش نرخ بنزین هستند.
کد خبر: ۹۴۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 22 December 2019

مجلس به دنبال کاهش نرخ بنزین است/ پیشنهاد مجلسی‌ها برای تک نرخی شدن بنزین در سال آیندهمجلس از زمانی که قیمت بنزین یک شبه افزایش پیدا کرد، به دنبال راهکاری برای کاهش نرخ آن است؛ البته در همان زمان مجلس دو طرح برای تعدیل قیمت مصوب سران قوا ارائه کرد، ولی پس از توصیه‌های رهبری هر دو طرح از دستور کار خارج و پیشنهاد دولت اجرایی شد.

به گزارش «تابناک»؛ با این حال اکنون برخی نمایندگان مجلس بر این باورند که مصوبه سران قوا تا پایان سال قابلیت اجرایی دارد و نمایندگان می‌توانند در زمان تصویب لایحه بودجه، قیمت بنزین را نیز کاهش دهند؛ هرچند برخی اعتقاد دارند این اقدام نمایندگان در آستانه انتخابات مجلس، جنبه تبلیغاتی دارد، عده‌ای در تلاش برای انجام آن هستند.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از ارائه پیشنهادهایی برای تک نرخی شدن قیمت بنزین در سال آینده خبر داد و گفت: نمایندگان به دنبال کاهش نرخ بنزین هستند.

کاظم دلخوش در گفت‌وگو با تابناک در توضیح طرح‌های نمایندگان برای کاهش نرخ بنزین در بودجه سال ۱۳۹۹ گفت: نمایندگان پیشنهادهای زیادی برای تغییر نرخ بنزین داده اند؛ پیشنهاد ما تک نرخی شدن بنزین است که بر اساس آن بنزین معمولی با قیمت ۱۵۰۰ و یا ۲۰۰۰ تومان و بنزین سوپر به قیمت ۲۰۰۰ و یا ۲۵۰۰ تومان ـ آن هم بدون کارت سوخت ـ عرضه شود.

وی درباره احتمال تصویب پیشنهادهای بنزینی در مجلس با وجود موافقت رهبری با تصمیم سران قوا درباره نرخ بنزین گفت: رهبری پس از طرح پیشنهادی سران قوا برای افزایش قیمت بنزین در دو بخش نظرشان را مطرح کردند؛ ایشان در بخش نخست گفتند در این قضیه سررشته و تخصص ندارند و در بخش دوم فرمودند، مسئولان دقت و مواظبت کنند این افزایش قیمت موجب افزایش قیمت اجناس و کالا‌ها نشود. ما با عنایت به این بخش از صحبت ایشان به دنبال پیگیری موضوع هستیم تا آن را تخصصی حل کنیم.

دلخوش با تاکید بر اینکه قانون گذاری از وظایف مجلس است، افزود: سران قوا نمی‌توانند قانون گذاری کنند و این کار بر عهده مجلس است. ما هم با عنایت به وظیفه ذاتی خود به دنبال کاهش قیمت بنزین هستیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به تلاش دولت برای عدم اتکا به منابع نفتی در بودجه سال آینده گفت: این که درآمد‌های دولت در بودجه سال آینده بدون اتکا به فروش نفت دیده شده است، کار را سخت می‌کند؛ بودجه‌ای که به باور ما همچون سال گذشته واقعی نیست و حتی تحقق ۷۰ درصدی آن بعید است.

وی با بیان اینکه با این بودجه قطعا نرخ ارز در سال آینده افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: اگر همین وضعیت در اقتصاد کشور ادامه پیدا کند، تاثیرش را در بازار ارز خواهد شد، اما اگر مجلس و دولت در بوجه سال آینده به درستی اقدام کنند، قیمت ارز زیاد نمی‌شود؛ شرایطی که غیر از آن نتیجه‌ای جز گران شدن نرخ ارز به دنبال ندارد.

دلخوش در عین حال نوسانات فعلی بازار ارز را برگرفته از شرایط تحریمی دانست و افزود: تحریم بر تمام مسائل اقتصادی کشور اثر می‌گذارد؛ البته که این روز‌ها به دلیل افزایش قیمت بنزین و به دنبال آن گران شدن کالا‌ها و همچنین با نزدیک شدن به ایام کریسمس و عید نوروز شاهد افزایش قیمت ارز هستیم.

وی در واکنش به برخی نظریات مبنی بر اینکه دولت با گران کردن قیمت ارز به دنبال تامین کسری بودجه است گفت: با وجودی که دولت کسری بودجه دارد، هنوز برای تامین آن وارد این فاز نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۷۵
دوباره دم انتخابات و وعده سر خرمن. اگه میخاستی کاهش بدی روز بعد از اجرای طرح اعتراض می کردی نه الان دم انتخابات . ما که برای همیشه با صندوق رای خداحافظی کردیم. شما رو هم به خداوند می سپاریم تا او شما را قضاوت کند
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مجلسی ها کاره ای نیستن،فقط شوی تبلیغاتی راه انداختن
نامه قیمت بنزین به وزارت نفت زده شده و سال بعد قیمت بنزین تک نرخی میشه و اون هم با قیمت 1800 تومن
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
نوکرتم به مولا با این حرفت حرف دل منو زدی.حساب ما با شما بماند به روز قیامت و دادگاه عدل الهی.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
عملا دیگر تغییرات امکان پذیر نیست چون پولشو دادن به مردم و مردم هم حاضر نیستند از آن بگذرند !!! یعنی یه سنگی انداختن ته چاه تمام شد رفت !!!!
مجلسی ها دیر از خواب بیدار شدن
دیگه فایده نداره
گرونی بنزین تاثیرشو روی گرونی گذاشته
حتی اگر قیمت بنزینم دوباره 1000 بکنن قیمتها پایین بیا نیست...
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
بنزین بی کیفیت که تمام مدارس رو تعطیل میکنه 3000 تومان واقعا پشت پرده این جنایت کیه آمریکا
وای چقدر مجلس مهربونه !!!!!نه
حق نظارت نظام مهندسی چه ربطی به بنزین داره که اردیبهشت 20 درصد افزایش داده بودند دوباره ازگرانی بنزین 30 درصد دوباره افزایش دادند می پرسی مگه سالی چند بار افزایش می گوید همه چیز بعد از بنزین دوباره گران شده
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
سلام هم وطن.خدمت شما عرض کنم که از سال ۹۶ تعرفه نظام مهندسی افزایش نداشته .این افزایش تازه مربوط به سال ۹۸ هست که در پایان سال ابلاغ شده یعنی شما در نظر بگیرید یک افزایش حقوق شما در آخر سال اعمال می شود. ضمن اینکه شما برای یه ساختمان با ۱۰۰۰ متر زیربنا و حداقل ۶ و ۷ میلیارد سرمایه گذاری با افزایش تعرفه ای که گفتین به چهار ناظر ۵۰ میلیون پرداخت می کنید واقعا مبلغ زیادی هست.؟؟!!!!!!؟
اولا مجلسيان به دنبال رانت خودشان هستند ثانيا اختياري ندارند کدوم قانون کدوم کشک؟ به بهانه تک نرخي گران نکنند ارزان شدنش پيش کش.
حال که دولت حتی لیاقت نداشت قیمت گوجه فرنگی را برای چندهفته ثابت نگهدارد پس عدم افزایش قیمت توسط دولتمردان حرف مفت بوده است
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
واقعا اگر دم صندوقها پشه هم پر نزنه آیا پیغام مردم به مسئولا میرسه ؟ (روی صحبتم با مردمه با اون 15%که تحت هر شرایطی رای میدن نیست)
با وجودی که دولت کسری بودجه دارد، هنوز برای تامین آن وارد این فاز نشده است. !!!! این از اون حرفا خنده دار بود . دولت دلار 3 تومنی کرده 12 تومن یعنی 4 برابر و بیشتر حالا وارد این فاز نشده ؟! عجب !!!!
زحمت نکشید
این فیلم ها جواب نمیده

من رای نمی دم
بعد از این همه شلوغی و آشوب و گرونی قیمت بنزین رو دوباره بیارید پایین ؟! عقل هم چیز خوبیه . بجا اینکارا الکی و تکراری دنبال حل ریشه ای مشکلات باشید
پیشنهاد خوبی هست بنزین تک نرخس بشه.یارانه معیشتی که دولت واریز میکنه چون یارانه سوخت هست بهتره فقط به کسانی که خودرو دارند تعلق بگیر.یعنی نیمی از این یارانه ها برای کسانی واریز میشه که خودرو ندارندو بنزین مصرف نمیکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اونجوری این همه آدم در حال خرید و فروش ماشین هستن.هی باید قطع و وصل بشه.ضمنا کسی که ماشین نداره هزینه گرون شدن کرایه ماشین هایی که سوار میشه رو کی باید بهش بده؟
نزدیک انتصخاباته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
انتصخابات رو خوب اومدی
کاظم دلخوش هم معلومه خیلی دلش خوشه...جدی جدی باورش شده "مجلی در راس امور"است!!!
وعده سر خرمن!!!!!! باز نزديك انتخابات شد و وعده هاي تو خالي براي گول زدن مردم شروع شد!!!!
باز هم تکرار تاریخ . بخدا دیگه همه این سناریو ها تکراری و نخ نما شده. منت سر مردم میزارین بنزین بی کیفیت را به اسم یورو5 به قیمت 2500 و سوپر هم 3000 تومان و با منت میخواین بدین به مردم ؟
کلید تک نرخی زده شد
کم کم کارتها مزاحم مردم شده و همه 3 تومن بدین خلاص
دولت بنزین رو گران کرده یعنی مجلس هیچ، هرچند اگر از مجلس هم میخواست اونا تصویب میکردند، اکثریت مجلس همسو با دولت هست.. حالا چطور باورکنیم که این مجلس توانایی این کار را داره؟؟
والله به زور بنزین۱۰۰۰ تومنی می زدیم. بنزین طلاست! مجبوریم. مسول بالیاقت کجایی کجایی؟ زندگی مون نابود شد
عجب.... حالا میخواهند با تک نرخی جیب ما را تخلیه کنند اینها حتی به شصت لیتر با قیمت حال قانع نیستند و میخواهند انرا هم گران کنند؟؟؟!!!بابا شما حقوق تون را بگیرید و هیچ فکر و طرح ندید و خونه بنشینید برای ما مردم بهتر است.
بله رهبر مملکت صادقانه می گوید سر رشته ندارم حالا شما بر اساس کدام رکورد دانشی و سواد اقتصادی چنین طرح بی محتویی را ارائه می کنید؟با این طرح چگونه می خواهید جلوی افزایش مصرف بنزین را بگیرید؟در این شرایط کشور شما باید جلوی مصرف بنزین را بگیرید و با صادرات آن غذا و داروی مردم را تهیه کنید.مطمئن باشید اگر مردم از خودرو شخصی کم استفاده کنند آسمان به زمین نمی اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مگه مردم بنزین میخورن که مصرفشون بالاست؟ مصرف بخاطر لگن های از رده خارج داغونیه به قیمت گرون و به اسم خودرو به ملت میفروشن.
باشه اما صبح جمعه بهش نگید.. بهتره شب جمعه بگید
برادر چرا از بی سوادی مردم سو استفاده می کنید برادر بهای تمام شده هر کالایی تعیین کننده قیمت آن است برای مثال
بهای تمام شده بنزین عبارت است از مواد اولیه آن +دستمزد آن + سایر هزینه ها که به آن می توان سربار هم گفت
حالا بررسی کنید مواد اولیه به چه قیمتی خریداری می شود
دستمزد به چه نحو پرداخت می شود
سایر هزینه ها مثل آب و برق و گاز و حمل و انبارداری و سایر هزینه ها
مثلا" بررسی کنید چرا باید قیمت بنزین بالا برود ؟
آیا دستمزد آن افزایش یافته است ؟
آیا قیمت مواد اولیه آن افزایش یافته است ؟
یا سایر هزینه های آن افزایش یافته است ؟
حالا می پرسم چرا باید هزینه دستمزد پرسنل شرکت نفت 100% افزایش بیابد تا صددرصد برروی قیمت نهایی اثر بگذارد می گویید دستمزد افزایش نیافته پس چرا باید قیمت بنزین افزایش یابد البته این یک نمونه بود برای بقیه هزینه ها نیز همین مباحث وجود دارد
به نظرم افزایش قیمت کالای نهایی بدون دلیل و بدون افزایش هزینه های تمام شده کالای ساخته شده یک حرکت مرموز و به نظرم هدایت شده است
تازه این در مورد سایر موارد صدق می کند
یادمه برای انتخابات ریاست جمهوری هم دولت پیامک داد به اون دسته از افرادی که یارانه شون قطع شده بود و قول وصل مجدد داد حتی افراد مرفه بی درد.اما زیرش زد بعد از انتخابات... #را بی رای
رای نمیدیم
این شگرد گران کردن کالا و خدمات در چند سال اخیر مرسوم شده...اول میان گران میکنن بعد یکم قیمت و کم میکنن و مردم هم راضی میشن...واقعا هم خنده داره و هم گریه دار
چه خوب و چه بد قیمت بنزین باید تک نرخی شود مثل همه جای دنیا! بهتر از اگر اندکی تعقل در مسئولین وجود دارد قیمتی میانگین به عنوان قیمت تک نرخی اعلام شود تا خیال همه راحت شود! آب که از سر گذشت چه یک وجب چه مشت رجب!
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اره قیمت فوب به علاوه ۵۰ درصد مالیات الایندگی یعنی لیتری ۸۰۰۰ تومان
بنزین هزار تومان دلار ۳۴۰۰ بود هر لیتر ۳۰ سنت بهترین راه حل تثبیت قیمت همان ۳۰ سنت دلار ۱۴ تومان میشه ۵۶۰۰ تا همه راضی باشند و قیمت بنزین ثابت بماند و دلار اگر بیاد پایین یا بره بالا قیمت تعدیل بشه
باید بر مبنای درصد افزایش قیمت بنزین مقدار عوارض واردات خودرو کاهش پیدا کند به عبارت دیگر 20 درصد افزایش قیمت بنزین با 20 درصد کاهش عوارض واردات خودرو پوشش داده شود تا پس از مدتی 1- خودرو سازان به بهبود کیفیت خودروهای داخلی فکر کنند 2- ترکیب خودروهای پرمصرف داخل کشور به سمت کم مصرف تغییر پیدا کند
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اخوی به جز جنس ایرانی نمی توانی چیزی مصرف کنی پراید و پژو ایرانی یا خر ایرانی می توانی انتخاب کنی و السلام خیلی دلخوری بگزار از مملکت برو البته اگر میتوانی
اگر مرد هستید همین حالا بنزین را ارزان کنید نه مردم را گول بزنید تا به شما رای بدهند
درمورد اظهار دیدگاه اقای محسن رضایی باید عرض کنم تا حدودی با افکار ایشان در باره برجام از طریق جرایداشنا هستم که به خطا مورد انتقاد قرار گرفته است خدمت ایشان از قول بنده بفرمایید ضمن سلام وارادت بفرمایید تصور میکنم این عبارت به یقین مراد ایشان را توضیح دهد برجام را قبول دارند ولی نه به هر قیمتی تصور نگارنده براین است که درصورت انجام تعهدات متقابل قبول دارند
اگر مجلس توانست چنين كاري بكند من وصيت ميكنم حتي نوه ونتيجه ام هم به اين مجلس راي بدهند
کدوم مجلس .مجلس قبلا تمام توانش این بود که نرخ بنزین رو تعیین کنه که دیگه همون رو هم نمیتونه .همش کشک و وعده و وعید های توخالی و سرکاری .شما فقط پولتون رو بگیرید حرف نزنید بهتر است.
با رای مردم به همه جا رسیدید ان هم قانع نشدید ورانت و زمین بازی هم کردید که دیگران ترغیب شده اند ودارند مسابقه کاندید شدن می دهند وانقدر خرج می کنند تا وارد مجلس شوند وبازی از نو...
شک ندارم دوباره قرار خبر های بدی بشنوم. مجلس دنبال کاهش نرخ بنزین است !!!!!!
ملت ایران در زمان احمدی نژاد با دلار ۱۰۰۰ تومنی هم راضی نبودن. کاری به این دو سال ندارم ولی سطح رفاهی که ملت ایران داشته به نسبت کار و فعالیت و لیاقت نسبتا برابر بوده. نباید ایران رو با ژاپن و آلمان مقایسه کرد . من نمی گم این تیم حاکم خوبه ولی مردم هم خیلی خوب نیستن. حالا منفی بدید که اگه ندید من تعجب میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مثلا الان مردم اوکراین لیاقت دارن ؟!چه ربطی به این مردم بدبخت داره ؟
رضا
| United States of America |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
به نظر من لیاقت مردم قانع،سخت کوش و مطیع کوبا و کره شمالی بسیار بیشتر از ایرانی هاست اما آنها شانس داشتن ۶ درصد منابع زیر زمینی دنیا را ندارند وگرنه خیلی بهتر زندگی می کردند
بریم ببینیم کدوماشون این پیشنهاد رو دادن به همونا رای ندیم
من و خانواده ام هرگز رای نمیدهیم. رای بی رای.
؟؟؟
مگر مجلس قدرتی هم دارد؟شما برین فقط با خانمهای خارجی سلفی بگیرید .تو این کشور دولت و مجلس کشک هستند و فقط رانت و خوردن دستشون هست
دست از سرملت بردارید به مرگ میگیرید که ملت به تب راضی بشند...
کاهش قیمت یعنی یرگشتن به ۱۰۰۰ تومان، کجای قیمت ۱۵۰۰ یا ۲۰۰۰ تومان کاهش قیمت محسوب میشه؟!
تو را به هرکه می پرستید فعلا دست به قیمت بنزین نزنید!!
ترسناک ترین جمله:
"من از طرف دولت آمده ام که کمک کنم ! "

منطق عمل دولت ها در همه جای دنیا چیزی
جز این نیست ، اگر اهالی دولت چیزی به
شما دادند ، تردید نکنید یا قبلا جیبتان را
زده اند یا در آینده خواهند زد .
سلام به بنزین 2500 تومانی تک نرخی و حذف سهمیه های بنزینی
نتیجه: تورم و گرانی همه چیز حتی گاز و ...
رای دادن به نماینده ها اشتباه هست
خدا رو شکر مجلس در راس امور است!!!!
بجای ارزانی بنزین خودروسازی را در کشور متوقف و با اسقاط پنج خودروی بی کیفیت مجوز واردات خودروهای هیبریدی و استاندارد را صادر کنید الان شهرهای بزرگ با دود ماشینهای ایرانی آلوده و غیر قابل زندگی شدند چرا قبول نمی کنید قادر به تولید خودرو نیستیم و از طرف دیگر بنزین پتروشیمی غیر استاندارد داره مردم رو خفه می کنه چرا حمل و نقل عمومی رو گسترش نمی دید چرا باید همه خودرو داشتن باشند و ترافیک و آلودگی رو بر ما تحمیل کنند کدام کشور همسایه مثل ما آلودگی هوا رو داره بجز کشورهای صنعتی که ما صنعتی محسوب نمیشیم بفهمید مشکل آلودگی وجود میلیونها خودروی غیر استاندارد و بنزین ارزان بی کیفیت هست و ما لذت سوار شدن بر خودرو رو به بهای سلامتی مان پذیرفته ایم
پاسخ ها
حسین
| Netherlands |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
خوش بحالتون بنزین برا شما ارزونه
کارت سوخت مناسب است و باید کنترل شود تا قاچاق صورت نگیرد. ولی قیمت بنزین سالیانه انجام گیرد نه یکباره انباشته سالیان را یکباره انجام داد. و قیمت متعارف نه اساتسوری
تو این چهل سال چی ارزون شده که بنزین بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
خیلی چیزا ارزون بلکه مفت شد : جان انسانها ، شرف ، و...
باچه رویی دارن در مورد قبمت بنرین صحبت می کنند انها حواب بودند بنزین گران شد
رای بی رای
قانون ایران تو پاذاگراف اول مشخصه
اون وقتی که باید حرف میزدن خودشون رو به خواب زدن و قایم شدن. چشم روی همه اتفاقها که کوچکترینش گرون شدن بنزین بود بستن . حالا میخان ابراز وجود بکنند
آنچنان زخم عمیق شد که رایگان شدن بنزین هم دردش رو تسکین نمیده.
نمایندگان محترم! خیلی دیره.
مهمترین لحظه زندگیتون رو از دست دادید. میتونستید جاودان بشید ، میتونستید دلهای مردم رو به دست بیارید. مال و مقام چند روزه به کسی وفا نمیکنه . بد جور باختید.
عزیزان برای رای دادن مردم زیاد تلاش نکنید مردم دستتون رو خوندن.
این حالت بنزین یک حالت روانی بدی دارد اگر مجلس توانایی دارد ومی تواند؟ بنزین را تک نرخی و۲۰۰۰ تومان کند و یارانه ای که به هیچ دردی نمی خورد را قطع کند من فکر می کنم مجلس نمی تواند وزورش به دولت پشت پرده نخواهد رسید
انتخابات مجلس انجام شده؟
نماینده هایی که رای آورده اند مشخص شده؟
کمیسیون ها معلوم شده؟
رای نمایندگان به این آقا علام شده؟
که اعلام می کنه مجلس آینده به دنبال چیه؟!!!!

خالی بندی چه مرزهای وسیعی پیدا کرده!!
با سلام طبق پیش بینی ها 80 درصد مردم تا حد سهمیه 60 لیتری بنزین مصرف می کنند. اگر در فکر مردم کمتر برخوردار هستید. لطفا همینطور بماند چون 2000 یا 2500 بدون سهمیه دوباره گرانی می آورد. البته بهتر است از تجربه استفاده کرد و به جای سه برابر کردن بنزین در چند سال آینده تدریجی و بدون دردسر اخیر باشد
مارو چی فرض کردی آره جون خودت انتخابات نزدیک خالو کور خواندی ما و ایل و طایفه بای بای صندوق
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل