بازدید 26245

در باستی هیلز نیشابور چه خبر است؟

مدیر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور گفت: روستای خوش‌بالا در نزدیکی نیشابور از حالت روستا تغییر کاربری داده و تبدیل به باغ ویلا‌های مجلل شده است.
کد خبر: ۹۴۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 22 December 2019

مدیر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور گفت: روستای خوش‌بالا در نزدیکی نیشابور از حالت روستا تغییر کاربری داده و تبدیل به باغ ویلا‌های مجلل شده است.
به گزارش  تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، آب و هوای خوش نیشابور دستاویزی شده است برای سود جویان که با پیشنهاد‌های هنگفت زمین‌های کشاورزی را از روستاییان می‌خرند و در آن جا باستی هیلز به راه می‌اندازند.

زمینی که ۸۰ میلیون تخمین زده می‌شود را پیشنهاد‌های ۱۵۰ میلیونی می‌دهند اهالی روستا هم به دلایل مشکلات مالی و قیمت خوب به فروش رغبت نشان میدهند، و می‌فروشند.

در باستی هیلز نیشابور چه خبر است؟

نقشه روستا مشخص است و این‌که ساخت این ویلا‌ها غیرمجاز است کاملاً عیان است.

یکی از مشکلات مردم روستا و روستا‌های اطراف این است که در تابستان‌ها با فشار بسیار کم آب مواجه هستند و دلیلش نیز این است که برخی از این ویلا‌ها از آب مصرفی روستا که قیمت پایینی نیز دارد برای پر کردن استخر‌های شنای خود استفاده می‌کنند.

در بین این ویلا‌های مجلل، ویلا‌هایی از مسئولان هم به چشم می‌خورد نکته جالب این است که در هم‌جواری ویلا‌های همین مسئولان، ویلا‌هایی هست که در چند روز قبل تخریب شده است، ولی این ویلا‌ها هنوز باقی هستند.

فرهمند مدیر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور نیز در ارتباط با این موضوع در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: ما در این منطقه ویلا‌های زیادی داریم و بر اساس صدور حکم اقدام می‌کنیم، شکایت ما از برخی ویلا‌ها انجام شده است، ولی به موعد بررسی نرسیده است در نتیجه حکم قضایی این ویلای خاص مورد اشاره صادر نشده است که ما بخواهیم اقدام کنیم.

او تصریح کرد: ویلا‌هایی که در چند روز اخیر تخریب شده است صدور احکامش مربوط به سه سال پیش است به دنبال این هستیم که سرعت بررسی پرونده‌ها بیشتر شود. هفت ویلا در روستای خوش بالا به دلیل ساخت غیر مجاز تخریب شدند.

مدیر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور گفت: معمولاً شکایت‌ها بر اساس زمان ساخت انجام شده است و باغ‌های قدیمی الان تخریب شده است و باغ‌های جدید تا زمان صدور حکم پا برجا خواهد بود.

فرهمند افزود: جایگاه و مقام‌ها برای ما هیچ تفاوتی ندارد و پرونده مسئولین و افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به ساخت کردند در دست بررسی است.

روح الله اسد پور رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در چهار چوب قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی گشت‌های ما در روستا‌ها فعالیت دارند و به محض مشاهده موارد غیر قانونی در مرحله اول اخطار می‌گیرند و اگر مجدداً ادامه دادند با دستور قضایی اقدام به تخریب می‌کنیم.

او تصریح کرد: بسیاری از این ویلا‌ها حتی با دادن اخطار مجدداً به کار خود ادامه می‌دهند و ویلا را می‌سازند.

رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور گفت: روند قضایی تخریب ویلا‌ها با کندی بسیاری پیش می‌رود و همین موضوع عامل ادامه دادن ساخت ویلای غیر مجاز می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۹
چرا هیچ وقت اسم مسئولان رو نمیارید؟ وقتی به طور مبهم اشاره می کنید مسئولان، یعنی میگید همشون فاسدن؟ دقیق با اسم و مشخصات بگید که مشخص بشه کی فاسده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مگه شک داری؟ یکیشو نام ببر سالم باشه جایزه میدم بهت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
خب وقتی همه شون هستن دیگه اسم لازم نیست داداش
اختلاف طبقاتی تا کجا ؟ ما با کدام نوع از اقتصاد داریم زندگی می کنیم ؟حتی در کشورهای غربی هم اختلاف طبقاتی تا این حد وجود ندارد این چه نوع اقتصادیه که اینهمه اختلاف طبقاتی درست کرده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اقتصاد مقاوتی عایقبندی شده.
روستاییان فروختند شما چرا اجازهدادی در ان جا ساخت سار شود
فقط حسادت هست و الا این ویلاها چه مساله ای ایجاد می کنن ؟
خیلی سخت بگیرید و دلخوشی رو از طبقه مرفه جامعه دریغ کنین ، سرمایه هاشونو می برن خارج کشور و مثلا در ترکیه ویلا و خونه می خرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مالیات و عوارض را پرداخت کنند هیچ مشکلی ایجاد نمی کند
فربد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
دلبندم دقت کن مسولان نه سرمایه داران . یعنی عده ای تازه به دوران رسیده که از جایگاهشون سواستفاده میکنن نه سرمایه دار واقعی .
چه قدر بدبختیم که همیشه باید لغت عاریه بگیریم از اجانب
مملکت مستضعفینه دیگه !!!
مطمئن باشید همون چندتا ویلایی هم که خراب کردن مال همون اهالی روستا بوده که بسازن و بفروشن به همان مسئولین امورات زندگیشون بگذره وگرنه که جرات داره ویلای مسئول خراب کنه چند روز دیگه هم گندش در میاد مسئولین همونایی هستن که باید رای بدن ویلای خودشون و یا بچه هاشون یا فامیلاشون خراب بشه تو فکر کن رای بدن خراب بشه... توروخدا نخندون مارو
خخخخخخخخخخخ
مشکلش چیه؟ دیگه عادت کردید به گرفتن ایرادهای چرت و پرت
نتیجه ی قوانین ظالمانه چیزی جز پیدایش طبقه ی غنی و فقر نیست
افراط وتفریط نکنید یک نفر که زمین ابا و اجدادی خودش است چرا در ان ویلا نسازد ؟
شما با کسانی که خرید و فروش میکنند و زمینها را خرد میکنند برخورد کنید.
قبلا در زمین بالای 2000 متر مجوز خانه کارگری میدادند ولی اکنون میگویند باید زمین باغی 50000 متر باشد که در ان مجوز خانه کارگری بدهند! فکر میکنند همه مثل خودشان ملاک بزرگ هستند!
بگذارید مردم به زندگی خود برسند و مختصر تفریحی داشته باشند .
قوانین بیخودی و ضد مردم تصویب نکنید، قوانین باید قابل دفاع و قابل اجرا توسط مردم باشد.
آبادانی روستاها و ساخت ویلا در روستا ها و بردن سرمایه ها در روستاها بسیار امر مبارکی است.
طبیعتا در کنار این ویلا ها برخی فعالیت های اقتصادی هم انجام می شود مانند تاسیس کارخانجات فراوری محصولات کشاورزی و صادرات به خارج کشور که برای همه مفید است
ایران از پاکستان بدتر شده حدف طبقهی متوسط ... طبقه ی بزرگ فقرا و چهاردرصد خودتون ثروتمند..... تابناک دیگه اعصاب ندارم روش اسکی نرو
خوش بحال انان که پول دارند با پول خود خانه های روستایی خوش اب وهوا میخرند وویلا میسازند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر