بازدید 4065

ثبت نام ۲مدیر ورزش برای انتخابات مجلس بدون استعفا

کد خبر: ۹۴۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 22 December 2019

در میان چهره‌های ورزشی ثبت نام شده برای انتخابات مجلس، حضور چند مدیر دولتی نام آشنا جالب توجه است.

به گزارش تابناک ورزشی، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است دوم اسفند ۹۸ در کشور برگزار شود. در همین راستا، ثبت نام از کاندیدا‌های نمایندگی مجلس از صبح ۱۰ آذر تا ۱۶ آذرماه ماه، همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‎ها انجام شد. در این دوره نسبت به ادوار پیشین شاهد ثبت نام نفرات بیشتری برای کاندیداتوری مجلس بودیم و نفرات زیادی برای در این انتخابات ثبت نام کردند که در میان آن‌ها چهره‌های آشنای فراوانی به چشم می‌خورد.

ثبت نام چهره‌های ورزشی

نکته جالب در میان خیل کاندیداها، حضور چند چهره و مدیر ورزشی بود. حضور چهره‌های ورزشی در صحن مجلس البته مسبوق به سابقه است و تاریخچه طولانی دارد. در این میان، به نوشته فارس نام دو مدیر نام آشنا غیرستادی ورزش به چشم می‌خورد. اتفاقی که البته خلاف عرف و قانون است و بایستی جهت این اقدام، از سمت‌های خود کناره گیری می‌کردند. این دو مدیر در حالی برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده اند که کماکان در پست‌های خود حضور داشته و مشغول فعالیت هستند؛ اتفاقی که بایستی اینگونه نمی‌شد و صندلی‌های ریاست را رها می‌کردند.

بر اساس قانون، مسئولین دولتی برای نامزدی در انتخابات مجلس باید از مسئولیت​های خود کناره ​گیری کنند. بنا بر جزء الف. ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس، مسئولین کشوری و لشگری از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور محرومند؛ مگر حداقل ۶ ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

وزرا و سرپرستان وزارتخانه‌ها، معاونین و مشاورین وزرا، مدیران کل و سرپرستان ادارات کل وزارتخانه‌ها و مدیران کل حوزه وزارتی و رؤسای دفا‌تر وزرا، روسا و سرپرستان سازمان‌های دولتی، اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل بانک‌ها، اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت که حیطه وظایف و اختیارات آن‌ها به کل کشور تسری دارد، دبیران کل و سرپرستان دفا‌تر و ادارات کل استان‌ها و معاونین آنان، مدیران کل و سرپرستان دفا‌تر و ادارات کل استانداری‌ها و معاونین آنان و رؤسا و سرپرستان ادارات و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت و معاونین آنان در استان و شهرستان در این زمره​اند.

متصدیان این سمت‌ها باید از ۶ ماه قبل از آغاز نام نویسی برای شرکت در انتخابات از سمت خود استعفا کنند که پس از پذیرش آن، می‌توانند اقدام به نام نویسی کنند.

ثبت نام بی سر و صدا و پنهانی

با توجه به قانون و در نظر گرفتن زمان ثبت نام در این انتخابات، مهلت نهایی استعفا ۱۶ خرداد در نظر گرفته شده است. بدیهی اینکه استعفای این افراد به تنهایی کفایت نکرده و فرد مستعفی نباید تحت هیچ شرایطی در پست خود خدمت کند. این در حالیست که دو مدیر ورزشی نه تنها از سمت خود کناره گیری نکرده؛ کماکان در محل خدمت خود در حال فعالیت هستند.

این در حالی است که پیشتر در وزارت ورزش و جوانان و شرکت‌های زیرمجموعه آن تاکید شده بود که مدیران شاغل در مجموعه در صورت تمایل برای کاندیداتوری مجلس، این نکته را به مدیر بالادستی اطلاع دهند که ظاهرا دو مدیر مربوطه ترجح داده اند بی سر و صدا و بدون اطلاع مبادرت به ثبت نام کنند.

تعداد کرسی‌های مجلس یازدهم ۲۹۰ نفر در ۲۸۰ حوزه انتخابیه است. باید دید این دو مدیر آیا راهی به صحن مجلس پیدا خواهند کرد و در صورت حضور در مجلس بالاخره حاضر به کناره گیری از سمت خود خواهند شد یا ترجیح می‌دهند با حفظ سمت نمایندگی مجلس، کماکان ورزش را از خدمات خود بی نصیب نگذارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر