بازدید 7591

ساز و کار تعیین فهرست اصولگرایان در تهران مشخص شد

عضو شورای ائتلاف نیرو‌های ائتلاف از مشخص شدن سازوکار این ائتلاف برای نهایی کردن لیست شورای ائتلاف خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ 21 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مهدی چمران عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، با اشاره به سازوکار بستن لیست نهایی این شورا در تهران گفت: تمامی نامزد‌هایی که در قالب شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب مطرح شده‌اند با رای‌گیری در مجمعی ۱۸۰۰ نفره که در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد، انتخاب می‌شوند.

وی افزود: طبعاً در میان منتخبان مجمع ۱۸۰۰ نفره تعدادی از نامزد‌ها حضور دارند که از چهره‌های مشهور و شناخته شده در میان مردم هستند و گروهی دیگر از نامزد‌های منتخب را عمدتا جوانانی تشکیل می‌دهند که ضمن دارا بودن تخصص‌های لازم برای نمایندگان مجلس، اما چهره‌های شناخته شده‌ای محسوب نمی‌شوند.

این عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: در ارتباط با سازوکار انتخاب نامزد‌های نهایی از میان کسانی که بالاترین رای را از مجمع ۱۸۰۰ نفر کسب کرده‌اند، نظرات مختلفی وجود دارد. عده‌ای معتقدند که به منظور جلوگیری از اجحاف در حق منتخبان کمتر شناخته شده، باید دو نظرسنجی مجزا میان چهره‌های شناخته شده و شناخته نشده انجام شود، ولی عده دیگری از اعضای شورا از جمله بنده معتقدیم که باید تمامی نامزد‌هایی که منتخب مجمع ۱۸۰۰ نفر هستند در قالب یک نظرسنجی ملی انتخاب شوند، ولی به منظور پایمال نشدن حق چهره‌های کمترشناخته شده، برای آن‌ها ضریب‌هایی را در نظر بگیریم. این سازوکار درباره خانم‌هایی که شناخته شده نیستند نیز صدق می‌کند.

چمران با تاکید بر اینکه در نهایت یا همه نامزد‌های منتسب به شورای ائتلاف را به رای مجمع ۱۸۰۰ نفره می‌گذاریم یا به نظرسنجی ملی، تاکید کرد: مجمع ۱۸۰۰ متشکل از معتمدین، احزاب و گروه‌های سیاسی، اقشار، نمایندگان انجمن‌های دانشگاهی و اساتید دانشگا‌هی است.

این عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شعار لیست انتخاباتی شورای ائتلاف، "نجات اقتصاد ایران" خواهد بود، تصریح کرد: بله. این شعار نیز به عنوانی یکی از گزینه‌های مطرح شده برای شعار لیست انتخاباتی ما مطرح است که از برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با جمعی از صنعت‌گران کشور است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل