بازدید 20588

شرایط بازنشستگی کارمندان مشخص شد

کد خبر: ۹۴۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ 21 December 2019

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه شرایط بازنشستگی کارمندان را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس این بخشنامه که از سوی جمشید انصاری ابلاغ شده است، آمده که در راستای رسیدن به اهداف مقرر در بند الف. ماده ۲۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه بر مبنای کاهش حجم و منطقی کردن اندازه دولت و همچنین به منظور ایجاد ظرفیت لازم برای اجرای تدابیر دولت تدبیر و امید مبنی بر بهره‌گیری از توانمندی‌های زنان و جوانان مستعد کشور برای تصدی پست‌های مدیریت حرفه‌ای و افزایش سهم و نقش آنان در مدیریت اجرای کشور این بخشنامه از سوی شورای عالی اداری براساس بند الف. ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری که تصریح دارد دستگاه اجرایی می‌تواند کارمند خود را با حداقل ۳۰ سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و ۳۵ سال خدمت برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از ۳۰ سال بازنشسته کند.

طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی براساس این بخشنامه، باید ترتیبی اتخاذ شود تا با استفاده از اختیار حاصل از بند اعلام شده نسبت به بازنشسته کردن کارمندان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و پایین‌تر در مشاغل تخصصی و غیر تخصصی با ۳۰ سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی و دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر با ۳۰ سال سابقه خدمت دولتی در صورت درخواست ذی‌نفعان و ۳۵ سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی اقدام لازم صورت بگیرد و سپس مطابق با بخشنامه سازمان استخدامی شماره مستخدم آن‌ها در سامانه کارمند ایران باطل شود.

براین اساس سازمان اداری و استخدامی کشور عنوان کرده که کلیه دستگاه‌های اجرایی اختیار بازنشستگی در مورد کارمندان دستگاه‌های اجرای دارای قوانین و مقررات خاص و در خصوص مشمولین کلیه صندوق‌های بازنشستگی برابر مقررات مربوط اعمال کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر