بازدید 3046

پروتکل انتقال گاز به اروپا بین روسیه و اکراین امضا شد

پس از ماه‌ها مذاکرات پرتنش و سال‌ها تقابل قضایی، روسیه و اوکراین توانستند برای تداوم ترانزیت گاز روسیه به اروپا از خاک اوکراین توافق کنند.
کد خبر: ۹۴۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 21 December 2019

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، سخنگوی شرکت گاز پروم روسیه بدون اشاره به جزئیات توافق اعلام کرد: مسکو و کیف پروتکل توافق برای ادامه ترانزیت گاز روسیه از خاک اوکراین به اروپا را امضا کرده و دو طرف توافق کردند که دعوی قضایی علیه یکدیگر را متوقف کنند.

این اجماع پس از ماه‌ها مذاکرات پرتنش و سال‌ها دعوی قضایی بین روسیه و اوکراین حاصل شده است.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرده که روسیه، اوکراین و کمیسیون اتحادیه اروپا به توافق نهایی درباره تمام موضوعات مرتبط با ترانزیت گاز روسیه از خاک اوکراین به اروپا و مصالحه درباره دعاوی قضایی فیما بین دست یافته‌اند.

بر اساس این بیانیه قرار است جزئیات این توافق امروز منتشر شود.

دیمیتری کوزاک، معاون نخست‌وزیر روسیه، در این باره گفت: دو طرف توانسته‌اند به یک تفاهم بر اساس منافع دوجانبه در تمام موضوعات مرتبط با ترانزیت گاز دست یابند و دیگر هیچ مناقشه قانونی و قضایی بین مسکو و کیف در جریان نخواهد بود.

وی افزود: این توافق احتمالا به صورت رسمی بین مقامات دو کشور تا پیش از آغاز سال نوی میلادی امضا خواهد شد.

از جمله موضوعات موورد مناقشه بین روسیه و اوکراین درباره انتقال گاز به اروپا و حکم پرداخت 3 میلیارد دلار از سوی گاز پروم به اوکراین بود که دادگاه تجدید نظر استکهلم به نفع اوکراین صادر کرده بود.

توافق پیشین بین اوکراین و روسیه در روز 31 دسامبر سال جاری منقضی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار