بازدید 8545

رکورد بارش قشم در ۲۰ سال گذشته شکسته شد

کد خبر: ۹۴۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 21 December 2019

محمد کاملی دیرستانی با اشاره به بارش ۸۳.۷ میلی‌متر باران در سال ۱۳۹۷ افزود: میزان بارندگی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶۸ درصد افزایش دارد.

به گزارش رییس هواشناسی قشم روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میانگین بلند مدت بارش‌ها در قشم نیز ۱۲۰.۲ میلی‌متر است که بارندگی‌ها از ابتدای امسال تا کنون نسبت به این میانگین ۱۵۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

محمد کاملی دیرستانی با اشاره به بارش ۸۳.۷ میلی‌متر باران در سال ۱۳۹۷ افزود: میزان بارندگی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶۸ درصد افزایش دارد.

وی همچنین به بارش ۸۲.۳ میلی‌متر باران در سال رزاعی گذشته اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۹ (اول مهرماه سال جاری) تا کنون ۱۸۵.۸ میلی‌متر بارش ثبت شد که در هم سنجی با سال گذشته ۱۲۳ درصد بیشتر است.

رییس هواشناسی قشم افزود: در جزیره قشم هشت ایستگاه هواشناسی و ثبت تغییرات جوی وجود دارد که بر اساس آمار این ایستگاه‌ها، از ابتدای سال جاری شهر قشم با ثبت ۳۰۸.۱ میلی‌متر بیشترین بارندگی‌ها را داشته است.

وی ادامه داد: روستای رَمکان با ۲۲۸.۵، روستای کاروان با ۲۲۴.۷ میلی‌متر و فرودگاه قشم با ۱۸۲.۴ به ترتیب دیگر نقاط پر بارش شهرستان قشم بوده‌اند.

کاملی دیرستانی تصریح کرد: بارندگی‌ها در شهر سوزا و روستای طَبل به ترتیب ۱۷۳ و ۱۵۶.۵ میلی‌متر گزارش شده است.

وی افزود: میزان بارش باران در روستا‌های باسعیدو و سَلَخ نیز به ترتیب ۱۵۵و ۱۳۶ میلی‌متر به ثبت رسید.

رییس اداره هواشناسی قشم خاطرنشان کرد: میزان بارندگی‌ها از ابتدای مهرماه تا کنون در شهر قشم ۱۸۵.۸، روستای باسعیدو ۱۲۸، روستای رَمکان ۱۰۷.۵، روستای کاروان ۹۶.۵، فرودگاه قشم ۹۴.۶، شهر سوزا ۹۴.۵، روستای طبل ۹۲، و روستای سَلَخ ۸۸.۵ میلی‌متر گزارش شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر