بازدید 31594
آخرین تحولات خاورمیانه؛

پیشنهاد آمریکا به ایران برای مذاکره در نشست شورای امنیت / درخواست ترامپ برای بازسازی عراق در مقابل دریافت نیمی از ذخایر نفت / برنامه ژاپن برای اعزام نیرو به خاورمیانه / اتهام‌پراکنی علیه ایران در بیانیه مشترک کشور‌های اروپایی

درخواست ترامپ برای بازسازی عراق در مقابل دریافت نیمی از ذخایر نفت، برنامه ژاپن برای اعزام نیرو به خاورمیانه، اتهام‌پراکنی علیه ایران در بیانیه مشترک کشور‌های اروپایی و گفت‌وگوی سفرای آمریکا و ایران در سازمان ملل، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به پیشنهاد آمریکا به ایران برای مذاکره در نشست شورای امنیت نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 21 December 2019

درخواست ترامپ برای بازسازی عراق در مقابل دریافت نیمی از ذخایر نفت، برنامه ژاپن برای اعزام نیرو به خاورمیانه، اتهام‌پراکنی علیه ایران در بیانیه مشترک کشور‌های اروپایی و گفت‌وگوی سفرای آمریکا و ایران در سازمان ملل، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به پیشنهاد آمریکا به ایران برای مذاکره در نشست شورای امنیت نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ آمریکا در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل، بار دیگر ادعای خود را برای مذاکره و گفت‌وگو با ایران تکرار کرد؛ اما نماینده این کشور هم‌زمان هشدار داد واشنگتن هر کاری برای محدود کردن آنچه «رفتار شرورانه ایران» نامیده می‌شود، به کار خواهد بست.

«کلی کرافت»، سفیر آمریکا در سازمان ملل که در نشست شورای امنیت حضور داشت، همچنین مدعی شد که دولت ترامپ سیاست‌های ایران برای عادی سازی رفتار بی ثبات سازش در منطقه را نمی‌پذیرد.

پیشنهاد آمریکا به ایران برای مذاکره در نشست شورای امنیت/درخواست ترامپ برای بازسازی عراق درمقابل دریافت نیمی از ذخایر نفت/ برنامه ژاپن برای اعزام نیرو به خاورمیانه/ اتهام‌پراکنی علیه ایران در بیانیه مشترک کشورهای اروپایی

سفیر آمریکا این ادعاها را در جریان نشست شورای امنیت مطرح کرد که برای بررسی اجرای قطعنامه ۲۰۱۵ درباره توافق هسته‌ای برجام برگزار شده بود.

در این نشست همچنین «رزماری دی کارلو»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی با ادعایی مداخله آمیز از ایران خواست تا از انجام آزمایش موشکی خودداری کند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست، نماینده آمریکا با نزدیک شدن به هیأت ایرانی گفت‌وگویی کوتاه درباره بیماران پروانه‌ای در ایران که تحریم آمریکا بر آنها تأثیر گذاشته انجام داده است.

درخواست ترامپ برای بازسازی عراق درمقابل دریافت نیمی از ذخایر نفت

قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق خواسته است تا در مقابل بازسازی عراق نیمی از ذخایر نفتی این کشور را تحویل او دهد.

وی تصریح کرد: پروژه ای آمریکایی - اسرائیلی - اماراتی برای سوءاستفاده از تظاهرات در عراق به منظور خرابکاری وجود دارد.

الخزعلی گفت: یکی از علل استعفای عبدالمهدی هم مخالفت او با درخواست ترامپ برای تحویل نیمی از نفت عراق به او در مقابل بازسازی عراق بوده است.

وی درباره انتخابات زودهنگام در عراق گفت: برگزاری انتخاباتی زودهنگام در عراق در سایه استعفای دولت و وضعیت بی ثبات امنیتی خطرات زیادی دارد و ممکن است شرایط را به سمت جنگ داخلی سوق دهد.

پیشنهاد آمریکا به ایران برای مذاکره در نشست شورای امنیت/درخواست ترامپ برای بازسازی عراق درمقابل دریافت نیمی از ذخایر نفت/ برنامه ژاپن برای اعزام نیرو به خاورمیانه/ اتهام‌پراکنی علیه ایران در بیانیه مشترک کشورهای اروپایی

الخزعلی گفت: اجماع درباره نخست وزیر آینده در حال حاضر بعید به نظر می رسد.

برنامه ژاپن برای اعزام نیرو به خاورمیانه

یک رسانه انگلیسی به نقل از مقام دولت ژاپن مدعی شده، «آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن روز جمعه رئیس‌جمهور «حسن روحانی» را از طرح توکیو برای اعزام نیروی دریایی به خاورمیانه (غرب آسیا) جهت محافظت از کشتی‌های خود مطلع کرده است. 

این مقام ژاپنی که به نامش اشاره نشده، بعد از گفت‌وگوی آبه و روحانی در توکیو در جمع خبرنگاران صحبت کرده است. 

به گزارش رویترز، مقام ژاپنی ادعا کرده، حسن روحانی در پاسخ گفته که از قصد ژاپن برای کمک به امنیت تردد دریایی آگاه است. 

وی ادعا کرده است: «آبه در آغاز دیدارش با روحانی گفت: درباره شدت گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه به شدت نگران هستم.

مأموریت نیروهای ژاپن، عملیات در آب‌های آزاد خلیج عمان، شمال دریای عربی و خلیج عدن را شامل می‌شود. 

پیش‌نویس طرحی که به تأیید ائتلاف حاکم ژاپن رسیده حاکی است این کشور قصد اعزام یک ناوشکن و هواپیمای گشت‌زنی P-۳C برای گردآوری اطلاعات در منطقه خلیج فارس دارد.

 در این پیش‌نویس آمده است در صورت بروز وضعیت اضطراری، وزیر دفاع حکمی ویژه صادر کرده و به نیروها اجازه خواهد داد جهت محافظت از کشتی‌ها اقدام به شلیک به طرف نیروهای مهاجم کنند. 

رسانه‌های محلی ژاپن گفته‌اند کابینه آبه شینزو این طرح را تا هفته آینده تأیید خواهد کرد. 

دو ائتلاف اروپایی و آمریکایی در حالی در خلیج فارس شکل می‌گیرد که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و بازگشت تحریم‌های ضدایرانی همراه با اعزام نزدیک به ۱۴۰۰۰ نیروی آمریکایی به منطقه، تنش‌ها در خلیج فارس را به میزان کم‌سابقه‌ای افزایش داده است.

ژاپن، به عنوان یکی از متحدان آمریکا که روابط دوستانه‌ای با ایران دارد قصد دارد بدون پیوستن به ائتلاف آمریکا جهت محافظت از کشتی‌ها به منطقه نیرو اعزام کند. 

واشنگتن مدعی است که حضور ناوهای هواپیمابر، بمب‌افکن‌ها و هزاران نیروی نظامی این کشور در منطقه با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر ایران صورت گرفته است. تهران با رد این ادعا، گفت‌وگوی منطقه‌ای برای کاهش تنش را در قالب «ابتکار صلح هرمز» پیشنهاد کرده است.

اتهام‌پراکنی علیه ایران در بیانیه مشترک کشورهای اروپایی

جمعی از کشورهای اروپایی با انتشار بیانیه‌ای مشترک، ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران بر ضرورت حفظ برجام تأکید کرده‌اند. 

بلژیک، استونی، فرانسه، آلمان، لهستان و انگلیس در بند آغازین این بیانیه نوشته‌اند: ما معتقدیم اکنون بیش از هر زمان دیگر مهم است که برجام را حفظ و قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را به طور کامل اجرا کنیم.

کشورهای اروپایی با این حال مقطع زمانی فعلی را «چالش‌انگیز» و برداشتن گام‌های جدید از سوی ایران را «بسیار نگران‌کننده» توصیف کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «با وجود این، ما وارد برهه‌ای چالش‌انگیز در این خصوص شده‌ایم. جدیدترین گام‌های برداشته‌شده توسط ایران نگران‌کننده و حاوی تلویحات جدی در زمینه منع اشاعه هستند.»

 در ادامه این بیانیه، با اشاره به هشتمین گزارش «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص اجرای برجام آمده است: «همان‌طور که در جدیدترین گزارش دبیر کل سازمان ملل مشخص شده، ضروری است که تلاش‌های دیپلماتیک شدید ادامه پیدا کرده و دستاوردهایی که دشوار به دست آمده‌اند، حفظ و تقویت شوند.»

کشورهای اروپایی در بخش دیگری از بیانیه از اقدام آمریکا در احیای تحریم‌ها علیه ایران انتقاد کرده‌اند: «در این خصوص، ما متأسفیم که ایالات متحده آمریکا- مضاف بر خروج از برجام در هشتم ماه می ۲۰۱۸- تمامی تحریم‌های ملی خودش را بازاعمال کرده و تصمیم گرفته معافیت‌های مربوط به تجارت نفت با جمهوری اسلامی ایران را تمدید نکند و از تمدید کامل معافیت‌های مربوط به پروژه‌های منع اشاعه در چارچوب این توافق خودداری کند. این اقدامات با اهداف مشخص‌شده در توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ مغایرت دارند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما عمیقاً از گام‌های نگران‌کننده‌ای که ایران در ماه‌های اخیر برای کاستن از تعهدات هسته‌ای خود ذیل توافق برداشته نگران هستیم. عمیقاً از ایران می‌خواهیم بدون تأخیر این گام‌ها را به عقب برگرداند و از برداشتن گام‌های تنش‌آمیز بیشتر خودداری کند.»

کشورهای اروپایی، بی‌توجه به ناکارآمدی ساز و کار «اینستکس»، از «پیشرفت‌های اخیر» صورت گرفته در چارچوب این ساز و کار استقبال و ادعا کرده‌اند: «ما پیشرفت‌های اخیر در عملیاتی‌سازی کردن اینستکس به منظور تسهیل تجارت مشروع با ایران و تصمیم اتخاذشده از سوی شش کشور اروپایی برای سهام‌دار شدن در آن و ملحق شدن به سه عضو بنیان‌گذار این ساز و کار را به رسمیت می‌شناسیم.»

کشورهای اروپایی در بند پایانی این بیانیه، به تکرار ادعاها درباره فعالیت‌های موشکی ایران پرداخته و از آن ابراز نگرانی کرده‌اند: «ما شدیداً درباره یافته‌های دبیر کل سازمان ملل در خصوص فعالیت‌هایی از ایران که با ضمیمه B قطعنامه ۲۲۳۱ ناسازگارند نگرانیم. این مساله، ادامه فعالیت‌های موشک بالیستیک ایران از جمله آزمایش و پرتاب این موشک‌ها را شامل می‌شود.»

گفت‌وگوی سفرای آمریکا و ایران در سازمان ملل

علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی کشورمان در سازمان ملل درباره گفت‌وگوی سفرای آمریکا و ایران در حاشیه نشست شورای امنیت گفت: بنا به روال معمول سازمان ملل که بعد از جلسات، سفرا با یکدیگر صحبت می‌کنند، در پایان جلسه پنج شنبه شب شورای امنیت، کلی کرافت سفیر آمریکا نزد سفیر ایران رفت و در مورد کودک بیماری که در سخنرانی سفیر ایران مورد اشاره قرار گرفته بود سئوال کرد که سفیر ایران در چارچوب مطالب سخنرانی خود به آن پاسخ داد. در این گفتگوی کوتاه هیچ موضوع دیگری مطرح نشد.

پیشنهاد آمریکا به ایران برای مذاکره در نشست شورای امنیت/درخواست ترامپ برای بازسازی عراق درمقابل دریافت نیمی از ذخایر نفت/ برنامه ژاپن برای اعزام نیرو به خاورمیانه/ اتهام‌پراکنی علیه ایران در بیانیه مشترک کشورهای اروپایی

نماینده ایران در سازمان ملل متحد یادآور شده بود: آوا، دختر دو ساله‌ی اهوازی که از ای- بی رنج می‌برد، یکی از کودکان پروانه‌ای بود. بیماران پروانه‌ای به این نام خوانده می‌شوند، چون پوست آنان همچون پروانه‌ها شکننده است. برای جلوگیری از عفونت، زخم‌های پروانه‌ای باید با باند‌های مخصوص پوشیده شود. حتی آن باند‌های مخصوص هم درد را رفع نمی‌کند، اما استفاده از باند‌های جایگزین آن وحشتناک هستند، چرا که در زمان برداشته شدن، پوست کودکان را می‌کند.

تخت روانچی تصریح کرد: در این روز‌ها، واردات این باند‌ها برای بیماران پروانه‌ای تقریبا غیرممکن شده و حیات سایر کودکان بی گناه پروانه‌ای، نظیر آوا را به خطر انداخته است. هم اکنون کودکان پروانه‌ای درد ناشی از تحریم‌های غیرانسانی آمریکا را با دل و جان خود لمس می‌کنند. خرداد سال جاری آوا از درد برای همیشه رهایی یافت و درگذشت. داستان وی فقط بخش بسیار کوچکی از کل ماجراست، چون کودکان و بزرگسالان مبتلا به سرطان و بیماری‌های خاص در سکوت به مبارزه با مرگ می‌پردازند. کشتار کودکان و بیماران اقدام شجاعانه‌ای نیست!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۳۳
یعنی چند به چند امریکا، اروپا، عربستان سعودی و... چند به چند؟ با اون همه دلار، بمب، سازمان های بین المللی، همه چیز را تحریم کردین، از خودتان خجالت نمی کشید چند به چند خدا با ماست بخاطر همین ما پیروز نهایی این نبرد هستیم؟ خواهیم دید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
تازه خدا با ماست وضع اینه؟!
پس کی با اوناس؟
آقای روحانی دولت تدبیرتان این بود؟ هوای آلوده، مدیران ضعیف، تصمیم بنزینی اونجوری، علت چون ما تحریم هستیم؟ حداقل نصف حقوق های تان را نگیرید بگویید چون برای آلودگی تهران وضعیت اهواز و... کاری نکرده ایم نصف حقوق مان را دریافت نمی کنیم تا این مشکل را تا حدی رفع کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
نصف چیه 1/5 نفری بدن بازم حل میشه
جناب روحانی که شعارهای مردم مردم را هنوز در ذهن ماست یکبار هم که شده با ملت هم مذاکره کن.
باید دولت خسته را وادار به کار کرد.
آمریکا عراق رو اصولی باز سازی میکنه به نظر من ارزش داره نصف نفت رو تا چند سال بدن
اگه بذارن خود عراقیا بازسازی کنن آب و فاضلاب قاطی شده با یه بارندگی میزنه بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
تو فکر کشور خودت باش.عراق و ...به ما ربطی نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
آره بنظرم اصلا ارزش داره نصف خاکشونم بدن اسراییل کشاورزیشونو راه بندازه ،دریاشونم بدن انگلیس دریانوردیشون رو راه بندازه،اونم اصولی،مردم خاور میان خودشون حاضر نیستن کار کنن فقط خارجی
همون یکبار برای به قحطی کشاندن ملت بس بود
چرا نمیتونین اینو بسازین
نمی خواهد دختر اهوازی سپر وبهانه فرار بدهید انها فهمیدهاند که فشارها برای روی دولت تاثیر گذاشته حتی همین گفتگوی بک دقیقه ایی هم این را نشان می دهد فشار جواب می دهد
بیماران پروانه‌ای چه گناهی کرده اند که باید تحریم شوند ؟؟
ژاپن با اعزام نیرو به خلیج فارس عملا به اتحاد آمریکا، اروپا و کشورهای خلیج فارس علیه ایران خواهد پیوست. چون ایران بارها اعلام داشته است که در شرایط حاد، عبور و مرور برای هیچ کشور امنیت نخواهد داشت.
جالبه که انتظار داریم آمریکا دلش برای بچه های ایرانی بسوزه و فشار را کم کنه
خودشون برای خراب کردن یک کشور به طرفهای درگیر اسلحه میفروشن و خودشون هم برای بازسازی اون پیشقدم شده و به جاش نفت و بقیه معادن رو میبرن.این است سیاست کثیف غرب.راه مقابله: فریاد و فریاد و فریاد تا همه انسانهای ازادیخواه در همه جای جهان بدونن و این سیاست کثیف رو بشناسن و از ایجاد جنگ در هر نقطه دنیا جلوگیری کنن و خرید و فروش اسلحه بین کشورها در قوانین بین الملل رو برای همیشه ممنوع کنن.چرا اقای ظریف برای اولین بار چنین طرحی در سازمان ملل مطرح نمیکنن؟باید شروع کرد چون این بازی به همه کشورهای ضعیفتر خواهد رسید و کشورهای قویتر کمکم دنیا رو خواهند بلعید!!!
این فرد نماینده ایران در سازمان ملل باید برکنار شود که به چه دلیل رفته صحبت کرده با این امریکای تروریستی و ژست انسان دوستانه را برای خودشان تبلیغ کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
اونوقت میگین دولت روحانی کشور رو به اینجا کشونده-وقتی برای صحبت کردن عادی با نمینده آمریکا هم باید از
...شما اجازه بگیره- یعنی هیچ کاره هست و
خیلی جالب است که رئیس جمهور در ژاپن است و ژن اعلام میکند که به خاورمیانه نیرو اعزام میکند. از طرفی مجددا نماینده امریکا پیشنهاد مذاکره میکند و جواب منفی میگیرد. برای اینکه بیش از این شاهد بین رفتن کودکان بعلت بیماری ای بی ( پروانه ای ) نباشیم باید فکر جدی کرد خدای نکرده غفلت کنیم هر سال باید گزارش پرپر شدن مردم باشیم آنهم بخاطر تحریم و لجاجت
باشد.
آنقدری که صدا و شیما دروغ میگه و از قول مردم خبر دروغ میده و مصاحبه های دستوری و دروغ پخش میکنه و واقعیت ها را واژگون میکنه، هیچ کشوری اینکار نمیکنه.
بیماری پروانه ای یا مذاکرات برای رفع تحریم؟!!!
خیلی وقته که آزمایش موشکی نداشتیم. یادمه وقتی برجام رو همه کشورهای امضا کننده قبول داشتند، هریکی دو ماه ما آزمایش موشکی داشتیم.چرا؟؟؟
به نظر من در مراکز اخذ و شمارش آراء باید دوربین نصب شود و آی پی آن را به مردم بدهیم که به صورت محلی بتونن ببینن
با همین فرمان بروید جلو حتما بجایی می رسیم
مادر بزرگ من به خاطر آلزایمرش قرص اکسلون مصرف میکنه
وقتی این دارو بهش نمیرسه حتی خونه ی خودشو نمیشناسه
کیفشو برمیداره میگه منو ببرید خونه م
به خاطر تحریم ها این دارو دیگه توی هیچ داروخانه ای گیر نمیاد
مسئولین عزیز مملکت متوجه هستید؟ مادر بزرگ من خونه ی خودش رو هم دیگه نمیشناسه
ما داریم با این درد زندگی میکنیم
به خاطر بی کفایتی شما
خدا غرق در رحمت کند و خانواده این جگرگوشه را صبر بدهد. ای کاش کمی کمتر فکر کنیم و بیشتر کار کنیم. هر روز مسئولین مملکت فکری نو می کنند
با آمریکا مذاکره کنید همانگونه که پیامبر با کفار مذاکره کرد . همانگونه که امام حسن با معاویه صلح کرد. همانگونه که امام رضا با مامون عباسی کنارآمد.
؟؟؟
ایران با هزینه بسیار کمتر این کار را میکند
دوگانگي در حرف های ما موج می زند. از یکطرف مدعی هستیم که با پیشرفت دانش بومی، موفق به ساختن انواع دارو و تجهیزات صنعتی پیشرفته هستیم، و از طرف دیگر آمریکا را متهم می کنیم که بعلت تحریم دارو، موجب مرگ بیماران ایرانی شده است ! این تناقض قابل هضم نمی باشد
وقتی پیروزی رو هم توی مرگ می بینید هم توی زندگی بله حتما پیروزید !
امروز صبح خواندم که ترامپ تحریم پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا را با امضای خود اجرایی کرد. خیلی خوشحالم. چون می بینم که خدا دشمنان ایران را به جان هم انداخته.
جالب است اروپایی ها تحریم ایران توسط امریکا رافقط کلمه تاسف رابکاربردند ولی کاهش تعهدات ایران را نگران خواندند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها