بازدید 5776
۴

نیمی از مردم آمریکا خواهان برکناری ترامپ از قدرت هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که حدود نیمی از مردم آمریکا خواهان برکناری رئیس جمهور این کشور پس از پروسه استیضاح هستند.
کد خبر: ۹۴۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 20 December 2019

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که حدود نیمی از مردم آمریکا خواهان برکناری رئیس جمهور این کشور پس از پروسه استیضاح هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از رویترز، نتایج نظرسنجی رویترز / ایپسوس که روز پنج شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از مردم آمریکا معتقدند که «دونالد ترامپ» باید پس از طی پروسه استیضاح از مقام ریاست جمهوری برکنار شود.

حدود ۵۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به پرسشی در خصوص اتهام‌های مشخص علیه ترامپ با این نظر موافق بودند که ترامپ از قدرت و اختیارات خود سو استفاده کرده و ۵۱ درصد نیز با مانع تراشی و کارشکنی ترامپ در روال قانونی کنگره اتفاق نظر داشتند.

حدود ۴۲ درصد از پاسخ دهندگان- که اکثر آنها دموکرات بودند- گفتند که کنگره باید اشد مجازات را اجرا و رئیس جمهور را از قدرت خلع کند.

حدود ۱۷ درصد از پاسخ دهندگان نیز گفتند که ترامپ باید از سوی کنگره رسماً توبیخ شود؛ در حالی که ۲۹ درصد دیگر خواستار رفع اتهام‌های مطروحه در پروسه استیضاح شدند. باقی پاسخ دهندگان در اینباره اظهارنظری نکردند.

گفتنی است که ترامپ سومین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا است که از سوی کنگره استیضاح می‌شود. وی اوایل سال نو میلادی (۲۰۲۰) در مجلس سنا استیضاح خواهد شد.

اکثریت جمهوری‌خواهان که کنترل مجلس سنا را در اختیار دارند، از ترامپ در برابر روند استیضاح مجلس نمایندگان حمایت می‌کنند. در همین ارتباط، سناتور «میچ مک کانل» رهبر جمهوریخواه مجلس سنا گفته است که شانسی برای محکوم کردن رئیس جمهور وجود ندارد.

با این حال، عموم مردم آمریکا بر سر فرآیند استیضاح ترامپ به دو گروه تقریباً مساوی تقسیم می‌شوند: ۴۴ درصد از مردم آمریکا با استیضاح ترامپ موافق و ۴۱ درصد دیگر با آن مخالفند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴
که حدود نیمی از مردم آمریکا خواهان برکناری رئیس جمهور این کشور پس از پروسه استیضاح هستند.و نیمی دیگر خواهان ابقای او به عنوان رئیس جمهور ...
ترامپ قمار شکست خورده جمهوری خواهان بود که برایشان کاری از پیش نبرد.
ای کاش یک نظر سنجی نیز در کشور ما هم به همین صورت انجام می گرفت تا...........................................
هشتاد درصد مردم ما هم برکناری روحانی رو میخوان.. چرا این رو نمینویسین؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار