بازدید 14859

گنج در لامرد شایعه یا واقعیت؟

کد خبر: ۹۴۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 19 December 2019

رئیس میراث فرهنگی لامرد گفت: پدیدار شدن دهانه یک گنج بزرگ به دنبال بارندگی‌های اخیر واقعیت ندارد.

به گزارش تابناک به نقل از مهر، مسعود تقی زاده رئیس میراث فرهنگی لامرد گفت: در بارندگی‌های چند روز اخیر در این شهرستان و به علت شسته شدن کناره‌های رودخانه فصلی پدنو، یک سازه دوار (دایره شکل) از دل رودخانه پدیدار گشت که گمانه‌های بسیاری را به همراه داشت.

او افزود: عده‌ای سودجو با هیجان بسیار، این سازه را مدخل یک گنج بزرگ اعلام کردند و همین امر منجر به شایعه پراکنی های زیادی در فضای مجازی شد.

تقی زاده ادامه داد: در همین راستا و طبق وظایف ذاتی اداره میراث فرهنگی شهرستان لامرد، از این محل بازدید شد و سازه مورد نظر مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لامرد تصریح کرد: در گزارش اولیه این کارشناسان مشخص شد که این سازه یک چاه آب در دوره معاصر است که به علت نداشتن اندود بیرونی و در پی شسته شدن خاک از دل زمین بیرون آمده است.

او افزود: علت دفن سازه در زیر لایه‌های قطور خاک، نشست مستمر گل و لای به ویژه در سالهای اخیر است که این رودخانه فصلی به علت برداشت خاک از بدنه آن و سرریز آب‌های سطحی شهر به آن، دارای عمق و دبی آب بیشتری شده است.

تقی زاده ادامه داد: شهرستان لامرد دارای آثار تاریخی بسیاری به ویژه از دوران قبل از ثبت تاریخ است که در صورت تخصیص اعتبار و بودجه مناسب برای تحقیقات و کاوش‌های علمی، حقایق ناشناخته‌ای از تمدن، قدمت و سکونت اقوام و مردمان این سرزمین روشن خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار