بازدید 6003

کلاهبرداری از کارمندان دولت با رمز دوم کارت‌های بانکی

کد خبر: ۹۴۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 19 December 2019

رئیس پلیس فتا از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که به بهانه‌های مختلف با دریافت رمز دوم از حساب کارمندان دولت پول برداشت می‌کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا ار دستگیری کلاهبردار در کمین کارمندان دولت خبر داد و گفت: بیست و هشتم خرداد ماه امسال مردی ۵۰ ساله ساکن تهران با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت که کارمند یکی از ادارت دولت هستم، چندی پیش، فردی ناشناس با من تماس تلفنی برقرار کرد و خود را مسئول معاون مالی شرکت بیمه معرفی و ادعا کرد که معوقه سالانه ام آماده واریز است و شماره حساب بانکی ام را که رمز دوم داشته باشد، اعلام کنم تا معوقه را واریز کند. در ابتدا قبول نکردم، اما با بیانی که داشت توانست من را متقاعد کند تا به نزدیکترین دستگاه خودپرداز بروم و برای کارتم رمز دوم بگیرم.

رئیس پلیس فتا بیان داشت: شاکی ادامه داد، همچنین فرد تماس گیرنده از من خواست برای واریز معوقه، با استفاده از خودپرداز باید عملیات بانکی انجام دهم، غافل از اینکه وی در حال هدایت من به قسمت انتقال وجه است. در ابتدا رمز دوم کارتم را ساختم و رمز را برایش خواندم، ناگهان متوجه شدم از حسابم مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال برداشت شده است.

وی افزود: با گرفتن اظهارات شاکی، تیمی از افسران پلیس، شناسایی هویت و مخفیگاه متهم را در دستور قرار دادند و در تحقیقات پلیسی موفق شدند هویت متهم را که مردی ۲۶ ساله، ساکن حوالی میدان کاج بود شناسایی کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری وی گرفته شد، ادامه داد: تیمی از ماموران عملیات این پلیس برای دستگیری متهم به مخفیگاه وی اعزام و موفق شدند پس از کنترل تردد عبور و خروج متهم، وی را دستگیر و برای تحقیقات پلیسی به پلیس فتا منتقل کنند.

وی افزود: متهم در بازجوئی‌های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد و گفت: با شناسایی برخی از صنوف مشاغل از طریق موتور‌های جستجوگر و تارنما‌های معرفی مشاغل و بهره گیری از اطلاعات موجود به طور مثال کسب شماره تماس و مشخصات رؤسای بیمارستان‌ها و مسئولان امور مالی بیمارستان، پرسنل شاغل را شناسایی و پس از تماس با آن‌ها به بهانه واریز اشتباهی وجه و یا پرداخت معوقه، شماره حساب و رمز‌های دوم را با ترفند‌های مختلفی به دست می‌آوردم و از حساب هایشان وجوهی را برداشت می‌کردم، سپس این مبالغ را از چرخه بانکی خارج و یا از طریق پولشویی آن‌ها را نقد می‌کردم.

رئیس پلیس فتا گفت: با اعتراف صریح متهم به جرم ارتکابی، پرونده به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد.

وی تاکید کرد: در اسرع وقت نسبت به فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف برای پیشگیری از سرقت و کلاهبرداری جلوگیری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار