بازدید 9778
۲

واکنش ترامپ به تصویب استیضاح: اتفاقی رخ نداد!

رئیس‌جمهوری آمریکا در چندین پیام توییتری نوشت: «در نهایت، اتفاقی رخ نداد. ما به چیزی همچون یک رفتار انگشت‌نما که باید پیش از آنکه یک رئیس‌جمهوری از قدرت عزل شود وجود داشته باشد، نزدیک نشدیم.»
کد خبر: ۹۴۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲ 19 December 2019

به دنبال رای‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا و رای مثبت نمایندگان به ارجاع پرونده استیضاح ترامپ به سنا، ترامپ گفت اتفاقی رخ نداده است!

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در چندین پیام توییتری نوشت: «در نهایت، اتفاقی رخ نداد. ما به چیزی همچون یک رفتار انگشت‌نما که باید پیش از آنکه یک رئیس‌جمهوری از قدرت عزل شود وجود داشته باشد، نزدیک نشدیم.»

او با اشاره به صحبت‌های اندی مک‌کارتی فاکس نیوز و تشکر از او افزود: «معتقدم که یک رئیس‌جمهوری را نمی‌توان از قدرت عزل کرد، اگر احتمال منطقی نباشد که سنا او را محکوم و این رئیس‌جمهوری را عزل ‌کند. پس، مجلس نمایندگان آمریکا در جایگاه نخست، نباید این رئیس‌جمهوری را استیضاح کند. اگر این استاندارد جدیدی است، هر رئیس‌جمهوری از اینجا به بعد قابلیت استیضاح را دارد.»

ترامپ همچنین نوشت: «شاهد دروغ‌های بی‌رحمانه دموکرات‌های بیکاره، چپ رادیکال هستیم. این تهاجمی به آمریکا و تهاجمی به حزب جمهوری‌خواه است!»

کاخ سفید اندکی پیش از سخنان ترامپ در بیانیه‌ای این رای‌گیری را به عنوان "نقطه اوج یکی از شرم‌آورترین برهه‌های سیاسی در تاریخ کشور در مجلس نمایندگان" محکوم کرد. کاخ سفید گفت رئیس جمهوری "مطمئن است که به طور کامل در جریان محاکمه سنا تبرئه خواهد شد."

مجلس نمایندگان آمریکا هر دو ماده استیضاح دونالد ترامپ را تصویب کرده است و به این ترتیب ترامپ به جمع چند تن دیگر از روسای جمهوری تاریخ آمریکا پیوست که با روند استیضاح مواجه شدند. ترامپ به دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره استیضاح شد.

ترامپ در جریان رای‌گیری، در یک تجمع انتخاباتی در میان هواداران خود در میشیگان درحال سخنرانی بود. او در این جمع گفت: «در حالی که ما مشغول ایجاد اشتغال و نبرد برای میشیگان هستیم، مشغولیت ذهنی چپ رادیکال در کنگره حسرت و نفرت و خشم است، همانطور که می‌بینید.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
به نظر من حزب دمکرات آدمهای بزدلی هستند که برای پوشش ناکامی های خودشان دست به دامن برداشت های غلط و دروغین از دمکراسی و قوانین شده اند .
امیدوارم که استیضاح شود ... مرگ بر آمریکا ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان