بازدید 9841

واکنش کاخ سفید به تصویب استیضاح ترامپ

کاخ سفید لحظاتی پس از تصویب قطعنامه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، آن را "یکی از شرم‌آورترین فصول سیاسی تاریخ کشور" دانست.
کد خبر: ۹۴۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴ 19 December 2019

کاخ سفید لحظاتی پس از تصویب قطعنامه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، آن را "یکی از شرم‌آورترین فصول سیاسی تاریخ کشور" دانست.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد کاخ سفید بامداد پنجشنبه لحظاتی پس از تصویب قطعنامه استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، بیانیه‌ای در محکومیت این اقدام منتشر کرد.

کاخ سفید در این بیانیه تصویب استیضاح ترامپ را "اوج‌گیری یکی از شرم‌آورترین فصول سیاسی در تاریخ کشور در مجلس نمایندگان" دانست و دمکرات‌ها را به پیشبرد طرح استیضاح "بدون نظرخواهی از حتی یک جمهوریخواه و بدون هیچ شواهدی" متهم کرد.

این بیانیه همچنین اتهامی را که بارها ترامپ و جمهوریخواهان متوجه دمکرات‌ها کرده‌اند، تکرار و تاکید کرد که پیشبرندگان استیضاح این فرایند را به صورت منصفانه و با رویه‌ای عادلانه اجرا نکرده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه پس از ۶ ساعت بحث، با اکثریت آرا به استیضاح دونالد ترامپ چهل و پنجمین رییس جمهوری این کشور به اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در تحقیقات کنگره» رای داد.

دونالد ترامپ سومین رییس جمهوری آمریکا است که به صورت رسمی مورد استیضاح قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ یک از رییسان جمهوری آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند.

موضوع استیضاح دونالد ترامپ در پی افشای تماس تلفنی او با « ولودیمیر زلنسکی » رئیس جمهوری اوکراین آغاز شد. ترامپ در این مکالمه از همتای اوکراینی‌اش خواست در مورد فعالیت‌های مالی جو بایدن و پسرش هانتر تحقیق کند. ترامپ، پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین را به این تحقیقات منوط کرد.

با افشای محتوای مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان که در مقابل درخواست‌ها برای آغاز فرآیند استیضاح مقاومت کرده بود، به طور رسمی خواستار شروع تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ شد.

ترامپ متهم است که از طریق گروکشی کمک چندمیلیون دلاری مصوب کنگره به اوکراین و دیدار با رییس جمهوری این کشور در ازای تحقیقات علیه بایدن، مرتکب «سوء استفاده از قدرت» و از طریق جلوگیری از دسترسی اعضای مجلس نمایندگان به اسناد و کارکنان کاخ سفید، مرتکب «کارشکنی در تحقیقات کنگره» شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر