بازدید 12713

ترامپ تحریم نورد استریم۲ را امضا می‌کند

کد خبر: ۹۴۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷ 19 December 2019

سناتور جمهوریخواه از تلاش واشنگتن برای جلوگیری از تکمیل پروژه گازرسانی روسیه به اروپا موسوم به "نورد استریم۲" خبر داد و گفت: ترامپ تا هفته دیگر مصوبه تحریم این پروژه را امضا می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، "تد کروز" سناتور جمهوریخواه روز پنجشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون فاکس نیوز افزود: خط لوله "نورد استریم ۲" قرار است تا یک ماه دیگر تکمیل شود و ما تمام توان خود را به کار بسته ایم که از آن جلوگیری کنیم.

نورد استریم۲، سرمایه گذاری مشترک بین شرکت «گازپروم» روسیه و شرکت‌های فرانسوی، اتریشی، هلندی، انگلیسی و آلمانی است که با عبور از دریای بالتیک و دور زدن اوکراین، گاز روسیه را به اروپا منتقل می‌کند.

کروز خبر داد که تا هفته آینده ترامپ تحریم خط لوله "نورد استریم۲" را امضا و اجرایی خواهد کرد.

وی با اشاره به مشارکت یک شرکت سوئیسی در ساخت این خط لوله گفت: تنها دو شرکت در جهان هستند که می توانند ساخت این خط لوله را تکمیل کنند. یکی از این شرکت ها، "آل سی" در سوئیس است که من طی نامه ای به مدیر عامل به اطلاع وی رساندم که پس از اعمال تحریم های ما، چنان تنبیه شدیدی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد که آل سی برای همیشه ورشکست خواهد شد.

کروز مدعی شد که اروپایی ها با این خط لوله گاز مخالف هستند و هشدار داد: تکمیل این خط لوله نفتی، میلیاردها دلار به جیب پوتین سرازیر کرده و باعث گسترش سیاست های تهاجمی روسیه خواهد شد.

از نورد استریم۲ به عنوان «جنجالی‌ترین» خط لوله جهان نام برده می‌شود. آلمان قصد دارد با تکمیل این پروژه از وابستگی خود به ذغال سنگ و انرژی هسته‌ای بکاهد.

دولت ترامپ برای توجیه فشارها بر این پروژه تلاش کرده بود به این ماجرا ابعاد ژئوپلتیک دهد.
ترامپ استدلال کرده بود آلمان و به تبع آن دیگر کشورهای اروپایی ممکن است به گاز روسیه وابسته شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر