بازدید 21547
سیاسی‌ترین بازی سال در خانه جدایی طلبان کاتالان بدون گل ماند؛

تساوی نادر ال‌کلاسیکو؛ زیدان باز هم در خانه بارسا نباخت / پیکه و راموس دو گل نوکمپ را روی خط دروازه قاپیدند/ آفساید میلی متری گل بیل با VAR+عکس

این تساوی ال کلاسیکو در نوع خود نادر بود، چون تقابل دو تیم بزرگ اسپانیا طی دهه اخیر به طور متوالی گل به همراه داشته است؛ اما این بازی سرانجام بدون گل تمام شد. . در این تقابل سیاسی و حساس، پیکه و راموس دو مدافع ملی پوش دو تیم، هر یک موفق شدند یک بار توپ را قبل از ورود به دروازه تیم خودی بیرون بکشند تا گلی به ثمر نرسد.
کد خبر: ۹۴۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶ 19 December 2019

بازی معوقه از هفته دهم رقابت‌های لیگ دسته اول اسپانیا (لالیگا) که بخاطر جنجال های سیاسی معوق شده بود، بامداد امروز پنجشنبه با تساوی بدون گل تیم بارسلونا در زمین خودش مقابل رئال مادرید در ال‌کلاسیکوی شماره ۲۷۶ به پایان رسید.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در این جدال نسبتا دیدنی و پرموقعیت در ورزشگاه نوکمپ، در نیمه اول با برتری رئال مادرید دنبال شد، اما در ادامه جدال بازی کمی متعادل شد و نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت. رئال به نسبت در این بازی موقعیت های خطرناک بیشتری روی دروازه میزبان داشت، ولی یکی دو صحنه مشکوک نیز به نفع این تیم درون محوطه جریمه دیده نشد.

این تساوی در نوع خود نادر بود، چون تقابل دو تیم طی دهه اخیر همواره گل به همراه داشته است؛ اما این بازی سرانجام بدون گل تمام شد. در این بازی پیکه و راموس دو مدافع ملی پوش دو تیم، هر یک موفق شدند یک بار توپ را قبل از ورود به دروازه تیم خودی بیرون بکشند تا گلی به ثمر نرسد.

لالیگا|تساوی در ال‌کلاسیکو، رئال و بارسا را در موضع برابر نگه داشت

تعادل در بسیاری از دقایق نیمه دوم هم ادامه داشت و سرانجام در رقابتی که داور به ۸ بازیکن (۵ بازیکن از رئال و ۳ بازیکن از بارسا) کارت زرد نشان داد، گل زیبا و تمرین شده بیل توسط کمک داور ویدئویی به دلیل آفساید مردود اعلام شد و تساوی بدون گل رقم خورد. با این تساوی بارسلونا و رئال مادرید ۳۶ امتیازی شدند و به ترتیب در رده‌های اول و دوم ماندند.

جالب اینکه باشگاه بارسا ابتدا ترکیب اصلی را با حضور بوسکتس منتشر کرد و پس از دقایقی ترکیب جدیدی اعلام شد که راکتیچ جایگزین وی شد. دیگر اتفاق مهم بازی شب آرام مسی بود که در گشودن دروازه رئال عاجز ماند. او یک بار درون شش قدم فرصت زدن ضربه نهایی را یافت که سایه توپ را زد! 

ال‌کلاسیکو|صدای گل از نیوکمپ نیامد/تساوی در بازی و امتیاز برای شاگردان زیدان و والورده

در دقیقه شانزدهم، دروازه بارسلونا تا آستانه فروپاشی پیش رفت، اما در آخرین لحظه پیکه ضربه سر کاسمیرو را از روی خط دروازه برگشت داد تا جدی‌ترین موقعیت مسابقه را مادریدی‌ها خلق کرده باشند. بازی در اکثر دقایق تا به این لحظه در اختیار شاگردان زیدان بوده و ضربات بیشتری به سمت دروازه بارسا زده بود تا اینکه در دقیقه '۳۰ ارسال آلبا را کورتوا ناقص دفع کرد و توپ مقابل مسی افتاد، اما ضربه این بازیکن را راموس از روی خط دروازه دور کرد.

برتری رئالی‌ها ادامه داشت و در دقیقه ۲۴، روی ارسال زمینی گرت بیل، سرخیو راموس می‌توانست گل اول را به نام خود ثبت کند، اما ضربه او راهی به چهارچوب دروازه بارسا پیدا نکرد.

دو دقیقه بعد بار دیگر رئالی‌ها روی دروازه بارسا خطرساز شدند، اما دو واکنش خوب پیاپی از تراشتگن، مانع از گلزنی بنزما و کاسمیرو شد.

تساوی نادر الکلاسیکو؛ رئال زیدان بازهم درخانه بارسا نباخت

بارسایی‌ها که برای دقایق زیادی زیر فشار رئالی‌ها بودند، چیزی نمانده بود که در دقیقه ۳۱، بر خلاف جریان بازی به گل برسند، اما ضربه لیونل مسی را راموس در آستانه ورود به دروازه رئال، برگشت داد. یک دقیقه بعد چیزی نمانده بود ضربه محکم والورده، قفل دروازه بارسا را باز کند، اما علی رغم اشتباه تراشتگن، توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۱ روی پاس پشت دفاع عالی مسی، آلبا در موقعیت تک به تک قرار گرفت، اما شوت سر ضرب و ضعیف این بازیکن از کنار دروازه با اختلاف به بیرون رفت. در ادامه روی ضربه سرکش والورده از پشت محوطه، تراشتگن در دو ضرب توپ را مهار کرد تا نیمه اول با تساوی ۰-۰ دو تیم به پایان برسد.

در دقیقه ۵۵ ویدال به جای سمدو وارد بازی شد اما هواداران بارسلونا در حرکتی سیاسی و اعتراضی، توپ‌های رنگی زیادی را از روی سکوها به داخل زمین پرتاب کردند تا بازی برای لحظاتی متوقف شود. 

دقیقه ۶۸ روی یک ضدحمله تند و تیز که والورده توپ را تا پشت محوطه حمل کرد و بیل را داخل محوطه صاحب توپ کرد، اما ضربه محکم بازیکن ولزی به دیواره کنار دروازه برخورد کرد و به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۲ روی پاس پشت دفاع عالی، مندی نفوذ کرد و توپ را به دهانه دروازه پاس داد تا بیل دروازه را باز کند، اما در نهایت به علت آفساید میلی متری مندی، گل مردود اعلام شد.

در دقیقه ۸۰ والورده و ایسکو جای خود را به مودریچ و رودریگو گوئس دادند.

در دقیقه ۸۲ هم آنسو فاتی جای گریزمان را گرفت. در نهایت بازی با همان نتیجه بدون گل به پایان رسید تا تغییری در جایگاه دو تیم ایجاد نشود.

در دقایق پایانی هر دو مربی دست به تعویض‌های تهاجمی زدند. والورده، آنسو فاتی را به زمین فرستاد و زیدان هم مودریچ و رودریگو را راهی زمین کرد، اما این تعویض‌ها به موقعیت چندان خطرناکی منجر نشد و در نهایت بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار