بازدید 20946

برگزاری جلسه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان/ پلوسی: ترامپ باید استیضاح شود

انتظار می رود در پایان این جلسه رای گیری در مورد طرح استیضاح انجام شود. «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ است.
کد خبر: ۹۴۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 18 December 2019

روز چهارشنبه مجلس نمایندگان آمریکا جلسه بحث و بررسی دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را آغاز کرد.

به گزارش تابناک به نقل از یورونیوز، انتظار می رود در پایان این جلسه رای گیری در مورد طرح استیضاح انجام شود. «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ است.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان روز جمعه گذشته دو ماده طرح استیضاح چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا را تصویب کرده بود.

با توجه به اکثریت دموکرات ها در مجلس نمایندگان پیش بینی می شود، طرح استیضاح در مجلس نمایندگان به تصویب برسد. این طرح در صورت تصویب در مجلس نمایندگان برای رسیدگی نهایی به مجلس سنا ارجاع می شود.

دونالد ترامپ در صورت رای موافق اکثریت اعضای مجلس نمایندگان به طرح استیضاح به سومین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا تبدیل می شود که طرح استیضاحش در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده است.

جلسه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آغاز شد!

دونالد ترامپ در صورت تصویب طرح استیضاحش در مجلس نمایندگان و رای موافق دو سوم سناتورها به این طرح از سمت خود برکنار می شود. این در حالی است که با توجه به اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا این امر بعید به نظر می رسد.

ترامپ همزمان با آغاز بحث در مجلس نمایندگان این کشور برای رأی‌گیری در خصوص استیضاح او در توئیترش ده‌ها پیام از سوی کاربران که در حمایت از او نوشته شده‌اند، بازنشر کرد.

ترامپ ساعاتی قبل‌تر در توئیتر مدعی شده بود که خطایی مرتکب نشده و از طرفدارانش خواسته بود برایش دعا کنند.

او پس از نوشتن چند پیام در محکومیت استیضاح، شمار زیادی از پیام‌های کسانی که در حمایت از او نوشته‌اند را بازنشر کرده است.

او ابتدا نوشت: «همه مساله محاکمه کردن یک رئیس‌جمهور به استناد شبهات و بدون در نظر گرفتن واقعیات است. حتی رئیس‌جمهور اوکراین هم گفت که خبری از فشار نبود.»

او بلافاصله پیام دیگری با این مضمون نوشته است: «استیضاح پیشنهادی وحشتناک برای کشورمان است. هر چه مردم بیشتر درباره استیضاح بدانند، آدم‌های کمتری از آن حمایت می‌کنند.»

وی در پیام بعد، پیام چند ساعت قبل‌تر خود با این مضمون را بازنشر کرد: «باورتان می‌شود امروز چپ‌های افراطی، یعنی دموکرات‌های اهما‌ل‌کار من را استیضاح خواهند کرد؟ و من هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌ام. این وحشتناک است.

متن گفت‌وگوی تلفنی را بخوانید. این اتفاق هیچ وقت نباید برای یک رئیس‌جمهور دیگر بیفتد. دعا کنید.»

ترامپ پیام‌های بیش از ده تن از کسانی که برایش دعا یا با استیضاح مخالفت کرده‌اند را بازنشر نموده است.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان بر این باورند که دونالد ترامپ در جریان مکالمه تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با ارائه درخواست تحقیق درباره جو بایدن از قدرت خود «سوءاستفاده» کرده است.

جو بایدن یکی از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ و رقابت با دونالد ترامپ است. او در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به مدت هشت سال عهده دار سمت معاون رئیس جمهوری بود.

اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان اعلام کرده اند که قصد دارند با استفاده از ساز و کارهای پیش بینی شده در آیین نامه این مجلس، روند رسیدگی به دو ماده طرح استیضاح را به تاخیر بیندازند. در همین راستا، اندی بیگز، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان در آغاز جلسه روز چهارشنبه، خواستار به تعویق افتادن روند رسیدگی به طرح استیضاح رئیس جمهوری شد.

پیشنهاد این نماینده جمهوری خواه پس از بحث و بررسی با رای اکثریت اعضای مجلس نمایندگان رد شد.

جان رابرتز، رئیس دیوان عالی آمریکا ریاست جلسات محاکمه احتمالی دونالد ترامپ در مجلس سنا را بر عهده خواهد داشت. میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنا پیشاپیش پیشنهاد دموکرات ها برای حضور اعضای ارشد دولت دونالد ترامپ در این مجلس برای ادای شهادت را رد کرده است.

این در حالی است که نتیجه یک نظرسنجی جدید نشان می دهد، ۷۰ درصد آمریکایی ها با ادای شهادت اعضای ارشد دولت دونالد ترامپ در جلسات محاکمه احتمالی او در مجلس سنا موافق هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۸
مثل بوریس جانسون قویتر میشه
این استیضاح منجر به عزل ایشان نخواهد شد خیلی خوشحال نشن اونهاییکه روی این موضوع حساب باز کردن
225 دمکرات موافق
۱۹۵ جمهوری خواه مخالف
بر استیضاح ترامپ رای مثبت دادند که ترامپ استیضاح شود و اگر هم رای بدهند در جلسه استیضاحش دوباره که میدهند منتهی در مجلس دیگر اکثریت جمهوری خواه نمی گذارند
حتی بالاترین مقام امریکا نمیتونه پاسخگو نباشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
فقط یه تلفن زده گفته برا ما یکاری کن فقط به تلفن
سیاست هم مثل خود ترامپ بی پدر ؛ مادره!
مرحله اول طبق پیش بینی رای آورد چون اعضا جمهوری خواه ۳۰ نفر کمتر از دمکرات ها ولی در سنا جمهوری خواه اکثریت هستند و نیاز به دو سوم نه نصف بعلاوه یک
هر چیزی که تو را نکشد قویترت می کند ترامپ مثل شیر از دام دموکرات ها بیرون می آید و سال بعد هم رییس جمهور میشود تا نانسی پلوسی دق مرگ بشود
بعد رئیس دولت ما هر خسارتی میخواد میزنه هیچی همنمیشه
نمی دانم چرا همیشه فکر می کنم یک جای نمایش ترامپ با یک زیر شلواری راه راه و شنلی بر دوش وارد قصر میشود و فریاد می زند می خواهم پادشاه را ببینم و ناگهان سربازها جلو او را می گیرند و چکاچک نیزه ها
ترامپ تمام جرمش این است که تلفنی به رییس جمهور اوکراین زده و گفته درباره پسر جو باید تجقیق کن همین بعد می خواهند برکنارش کنند در ایران رییس جمهور اینقدر اشتباه می کند رقبای سیاسیش نمی گذارند استعفا بدهد
مگر ترامپ استکبار جهانی ندارد که هر اشتباهی کرد بیاندازد گردن آن و خودش را خلاص کند؟
به این میگن کشور نه مثل اینجا که یارو ۸ سال هرکاری میکنه بعدش میشه منحرف و ممنوع الهمه چیز آخرشم هیچ
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
ممنوع الهمه چیزت کشته ما را ، باااا
50 تا زن از ترامپ شکایت کردند و حریفش نشدند ولی از دست نانسی پلوسی نتوانست در برود
یعنی اونجا یه کسی نیست به مجلس بگه استیضاح نکنید؟
آمریکایی ها واقعا احمق هستند فکر نمی کنند با استیضاح ترامپ ما ایرانی ها خوشحال میشویم؟ چرا نمی گذارند او به فساد خودش و بی لیاقتی اش ادامه بدهد تا مبادا ما ایرانی ها خوشحال بشویم؟ چقدر اینها نادان و ساده لوح هستند.
چقدر بهش گفتیم آقای ترامپ برای خودت یک دشمنی داشته باش برای چنین روزی گوش نکرد تبعیتش از ما کامل نبود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها