بازدید 26265
۷
گزارش

دلیل حکم۳ساله گزارشگرتلویزیون؛ ماجرای پسران‌یزدی!

واقعاً نمی‌توانم هضم کنم. ایشان ۲۰ درصد در پرونده مقصر شده است. من نامه زدم به صدا و سیمای یزد و گفتم اجازه ندهید ایشان گزارش کند که جلویش را گرفتند. ولی تعجب کردم که ایشان به شبکه‌های دیگر می‌رود و حتی دیدم در ماه مبارک رمضان در شبکه با گستاخی صحبت می‌کند.
کد خبر: ۹۴۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 17 December 2019

سال گذشته یک مدرسه فوتبالی در یزد اقدام به برگزاری اردویی در کشور گرجستان می‌کند و مبلغی را هم از ورزشکاران به عنوان هزینه دریافت کرده و نوجوانان را به کشور گرجستان می‌برد. در جریان این سفر دو ورزشکار نوجوان یزدی غرق می‌شوند.

به گزارش تابناک ورزشی، پس از گذشت تقریبا یک سال و ۵ ماه، حکم کمیته اخلاق در خصوص عباس قانع، گزارشگر تلویزیون در موضوع سفر گرجستان منتشر شد و این گزارشگر جدید و تقریبا تازه کار به مدت ۳ سال از فعالیت‌های ورزشی محروم شد اما افراد در این خصوص اطلاعات زیادی ندارند.

موضوع از آنجایی بود که یک مدرسه فوتبال در یزد، اقدام به برگزاری اردو در کشور گرجستان می‌کند. در همین حال آن‌ها مبلغی هم از ورزشکاران به عنوان هزینه دریافت می‌کنند و راهی گرجستان می‌شوند. طبق اطلاعاتی که سازمان صداوسیما طرح کرده است، دو بازیکن عضو مدرسه فوتبال آرمان کویر بوده اند و نام‌های آن‌ها محمدحسین ورمزیار و امیرمحمد کاربخش بوده است. در اردوی برگزار شده، این دو نوجوان حین شنا در رودخانه تفلیس اسیر باتلاق شده و همان جا غرق می‌شوند. پس از این، ماجرا بسیار سر و صدا کرد و ارگان‌های مختلف و حتی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد هم به ماجرا ورود کرد.

امیرمحمد کاربخش-محمدحسین ورمزیار

شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در خصوص این حادثه نیز عنوان کرده بود که هیچ گونه مجوزی از طرف وزارت ورزش و جوانان برای این تور داده نشده بود و این تور یک تور گردشگری و تفریحی بوده است. پس از آن ۳ نفر در این خصوص دستگیر شدند. ماه گذشته اعلام شد که عباس قانع، با حکم ۱ ساله رو به رو شده است. اما عباس قانع چه کاره بود؟ با اعلام مادر محمدحسین ورمزیار، عباس قانع صاحب امتیاز این مدرسه فوتبالی بوده است.

بهتر است موضوعات دیگری در این پرونده را مورد بررسی قرار دهیم. داستانی جالب در خصوص این سفر و طریقه آن. امیرمحمد کاربخش، دیگر پسر جان باخته در این حادثه. در مرداد ۹۷، تسنیم در خصوص این حادثه مطلبی منتشر کرد که در آن با پدر امیرمحمد کاربخش مصاحبه شده بود. 

کاربخش پدر "امیرمحمد کاربخش" یکی از این نوجوانان در این دیدار با اشاره به اینکه دو فرزند پسر داشته اظهار داشت: یکی از پسرانم در این اردو جان خودش را از دست داد و الان تنها همین یک پسر را دارم.

وی که از وضعیت مالی خوبی هم برخوردار نیست در ارتباط با نحوه اعزام فرزندش به این اردو گفت: من هیچ پولی برای اینکه بتوانم فرزندم را به اردوی گرجستان اعزام کنم نداشتم و به هیچ عنوان هم برنامه‌ای برای این موضوع در کار نبود.
پدر این نوجوان یزدی خاطرنشان کرد: یک روز پسرم به خانه آمد و گفت که مربیان قصد دارند ما را به اردوی مالزی اعزام کنند که ما در جوابش گفتیم که هیچ پولی برای این کار نداریم. این موضوع به همین صورت ماند تا مربی امیرمحمد در تماس با ما گفت که هیچ پولی نباید پرداخت کنیم و تنها ۲۰۰ هزار تومان هزینه گذرنامه را باید پرداخت کنیم. برای من تعجب داشت که چطور یک اردوی خارج از کشور هیچ هزینه‌ای ندارد، ولی مربی گفت که خرج سفر را به صورت کامل مدرسه پرداخت می‌کند و شما تنها همین هزینه را باید بدهید، اما ما همین ۲۰۰ هزار تومان را هم نداشتیم.
وی با بیان اینکه مربیان از تغییر مقصد از مالزی به گرجستان به دلیل هزینه‌های سفر خبر داده بودند ادامه داد: مربی کودک مان هم مدام تاکید می‌کرد که شما باید به فکر آینده بچه خودتان باشید و این پول‌ها را باید هزینه کنید که به اصرار پسرم ۲۰۰ هزار تومان فراهم و پرداخت کردم. پس از اینکه این پول را پرداخت کردیم دوباره بعد از چند روز به ما گفتند که باید ۳۰۰ هزار تومان عوارض خروج از کشور پرداخت کنیم که ما، چون این پول را نداشتیم گفتیم قصد اعزام کودک مان به خارج را نداریم که دوباره شروع کردند به اینکه این کار برای آینده کودک تان است و باید انجام بدهید و در نهایت با اصرار زیادی که مادرش کرد به هر سختی که بود این مبلغ را فراهم کردیم.

تهدید به پرداخت جریمه از سوی مربیان در صورت عدم اعزام به گرجستان
پدر امیرمحمد ادامه داد: زمان اعزام پسرمان که شد به ما گفتند که باید هزینه تا فرودگاه تهران راه هم پرداخت کنیم که اینبار به صورت جدی گفتیم که ما کلا از اعزام پسرمان به این سفر منصرف شدیم. وقتی ما این تصمیم را گفتیم مربیان به ما گفتند در صورتی که پسرتان را به این اردو نفرستید باید جریمه پرداخت کنید که مبلغ آن چند میلیون تومان است، اما ما با تعجب گفتیم که ما هیچ چیزی امضا نکردیم چطور باید جریمه پرداخت کنیم؟ به هر صورتی بود ما پسرمان را به این سفر اعزام کردیم و آن‌ها هم به گرجستان رفتند و در روز‌های اولیه هم به وسیله شبکه‌های اجتماعی با پسرمان در ارتباط بودیم.

یک روز پسرمان گفت که قرار است به استخر برود، ولی آن‌ها را برای اینکه پولی پرداخت نکنند به یک دریاچه بردند و با وجودی که ممنوع بود، ولی بچه‌ها را در این دریاچه فرستادند که شنا کنند و با توجه به باتلاقی بودن این قسمت، فرزند ما در باتلاق غرق شد. در روز اول هم با ما تماس گرفتند و گفتند پسر ما با چند نفر دیگر از بچه‌ها مسموم شده و خواستند که به همسرم چیزی نگویم، ولی بعدا که از تهران پیگیری کردم گفتند که پسرم غرق شده است. الان مرگ فرزندم از یک طرف ما را اذیت می‌کند و بیشتر از آن دوری پیکر او دارد ما را عذاب می‌دهد و از مسئولان می‌خواهیم که فرزندمان را هرچه زودتر به کشور بازگردانند. وی ادامه داد: ما هیچ فرم رضایت‌نامه‌ای امضا نکرده بودیم، ولی الان مسئولان این مدرسه فوتبال می‌گویند که ما اقدام کرده بودیم رضایت‌نامه بگیرید شما امضا نکردید. 

مادر این نوجوان هم با اشاره به اینکه پسرش عاشق فوتبال بود خاطرنشان کرد: بعضی افراد به من می‌گویند که چرا پسرم را به مدرسه فوتبال فرستادم، وقتی پسرم عاشق فوتبال بود نباید او را می‌فرستادم؟ یعنی به دانشگاه هم نباید می‌فرستادم، چون ممکن بود همین اتفاق برای او می‌افتاد؟ پسر من عاشق فوتبال بود، او می‌خواست تبدیل به یک ستاره شود و مربیانش همیشه به او وعده‌های مختلفی می‌دادند که یک روز فوتبالیست بسیار خوبی می‌شوید.

Image result for ‫عباس قانع‬‎


اما ۱۳ مرداد ماه، مادر محمدحسین ورمزیار هم در این خصوص صحبت کرده بود. او به خبر گفت: چندی قبل نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری نوشتم. خوشبختانه آن‌ها خیلی زود پیگیری کردند و با من تماس گرفتند. پرونده خیلی زود پیگیری شد. اینجا منتظر نامه بازپرس گرجستان بودند. من خودم نامه را گرفتم بردم تهران. دادم ترجمه کردند و فرستادیم گرجستان. اخیراً هم جواب آن‌ها آمد. نمی‌دانم در نامه چه نوشته‌اند، ولی به دست بازپرس و قاضی رسیده است.
مادر مرحوم ورمزیار در این باره می‌گوید: ۸ خرداد دادگاه پرونده تشکیل شد. آقای محمدی مدیر مدرسه فوتبال با سه وکیل آمد. آقای قانع (گزارشگر) که امتیاز مدرسه برای اوست، نیامد. من واقعاً نمی‌توانم هضم کنم. ایشان ۲۰ درصد در پرونده مقصر شده است. من نامه زدم به صدا و سیمای یزد و گفتم اجازه ندهید ایشان گزارش کند که جلویش را گرفتند. ولی تعجب کردم که ایشان به شبکه‌های دیگر می‌رود و حتی دیدم در ماه مبارک رمضان در شبکه با گستاخی صحبت می‌کند.
رأی پرونده صادر شده و اعتراض کرده‌اند. آقای محمدی ۵۰ درصد، زینعلی (مترجم تیم) ۳۰ درصد و عباس قانع ۲۰ درصد مقصر پرونده هستند. آقای محمدی که ۵۰ درصد مقصر است الان حتی در فوتبال کار می‌کند.
مادر ورمزیار حرف‌های خود را این‌طور تمام می‌‎کند: پسر من سیزدهم مرداد سال گذشته از دنیا رفت. چند روز دیگر سالگرد اوست. البته ۲۱ مرداد پسرم را خاک کردیم. جا دارد از قاضی کریمی تشکر کنم. ایشان به معنای واقعی پیگیر پرونده بودند. باید از دادگاه تشکر کنم. مطمئنم خون پسرم پایمال نخواهد شد.

اکنون نتیجه حکم اعلام شد و عباس قانع ۳ سال محروم شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
دوتانوجوون رو کشته فقط سه سال از کار محروم شده تا بره جاهای دیگه گند بزنه!
از طرفی این قضیه جالب میشه که تا حالا باگذشت ۵ماه از قضیهدراین مدت کلی گزارش مزخرف این گزارشکر رو ملت شنیدن. بی عدالتی و ظلم تا کجا؟!
من هم همانزمان گرجستان بودم.با توجه به ارز مسافرتی که میدادند و اختلاف ان با بازار سفر برایم مجانی در امد و توانستم دو نفر از دوستانم را که وضع مالی خوبی نداشتند کاملا مجانی و بدون دریافت یکریال خروجی(۲۲۰ تومن و نه ۳۰۰ تومن) یا هزینه پاسپورت با خودم به این سفر ببرم.میخواهم بگویم این اقای گزارشگر زرنگ تشریف داشته و نه تنها پولی بابت بردن دانش اموزان پرداخت نکرده که از ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی که به هر نفر میدادند هم به جیب زده و بعید است چنین فرد سودجویی را به این راحتی با حکم مختصر محکوم کنند.مطمئنا خون ان دانش اموزان تا پایان عمر دست از او برنخواهد داشت.
فقط میتونم بگم خدا به خانواده هاشون صبر بده واقعا سخته تو روزگاری که تو این مملکت کسی نیست به دادت برسه جگرگوشه ات رو به این شکل غریبانه از دست بدی و کسی نباشه جوابت رو بده
چقدر هم مزخرف گزارش می کنه : اوه اوه اوه خدای من !!!! مربی کی بودی تو !!!! ....
بی عدالتی . فقط سه سال محکومیت.جان بچه خودتان بود اینگونه می شد. خدا از شما نگذرد.
عجب عدالتی برای مرگ دو نوجوان سه سال ومحرومیت خدایا ملت ایران رانجات بده
ضمن عرض تسليت به دوخانواده كه نوجوانشون از دست دادند . پولي بابت اعزام ورزشكاران از خانواده گرفتع نشده.همجنين اعزام فوتباليستها با اصرار و رضايت خود خانواده ها بوده .. به نظر مياد قصد و نيت مالي از طرف خانواده هاي مرحومين پشت اين قضيه محكوم كردن مدير قبلي باشگاه و مسولين باشگاه هست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر